Os
door Ossy Oct 12, 2017 om 17:08
Huishouden & energie

Koffiezetapparaat omruilen bij de blokker

Ik heb een senseo switch koffiezetapparaat gekocht bij de blokker en bij de gebruik kwam ik achter dat de koffie uit de pot geen smaak heeft.
Toen ben ik terug naar de winkel geweest met een verzoek om de koffiezetapparaat om te ruilen voor een andere.
Het antwoord was dat het niet mogelijk was omdat de apparaat gebruikt is en ze hebben geen tevredenheids garantie.
Het is dus zo dat ik niet kan weten of iets goed is of niet voor dat ik het gebruikt heb en daarnaast werd ook niet vermeldt dat er geen tevredenheids garantie er op zit of dan dat het product niet geruild kan woden als gebruikt.
Blokker zegt dus sorry en dat is een fout van ons dat het niet er bij is vermeldt dat apparaat als open niet meer terug kan en het is jammer dat het product niet bevalt maar ze willen het niet omruilen.
Mijn vraag is kan dat zo maar????

10831 28 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, natuurlijk kan dat zomaar. Een tevredenheidsgarantie? Koop eens andere pads, misschien smaken die wel.

Zou u een gebruikt apparaat kopen bij Blokker?

ge
door gewicht Oct 14, 2017 om 12:33
170 Antwoorden / 1 Vragen

En de pads maar 1 X gebruiken !

simon55
door simon55 - Oct 12, 2017 om 17:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat mag zomaar, had u zichzelf wat georiënteerd bij vrienden kennissen internet,had u kunnen weten welk apparaat tot de betere behoort. En ik heb ook zo n apparaat en de koffie is pa ri ma. Misschien koopt u wel goedkope koffie van een of ander krom huismerk

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 17:18
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Een tevredenheidsgarantie is echt een nieuw woord, voor mij dan. En natuurlijk gaat Blokker, geen enkele winkel trouwens, dat apparaat terugnemen, anders dan dat het niet goed functioneert. Misschien wat sterker (of slapper) instellen, als dat mogelijk is, of ander smaakje proberen.

di
door dickster - Oct 12, 2017 om 17:26
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou gewoon naar en andere blokker gaan en als rede opgeven dat het apparaat niet goed functionert en dat je het daaromniet meer wilt. NOrmaal gesproken krijgt je bij snel teruggaan gewoon je geld terug in plaats van dat het apparaat wordt opgestuurd voor reparatie. Ruilen omdat je de koffie niet lekker vindt zullen ze idd niet doen, maar ruilen omdat het apparat kapot is(wat ze echt neit acchter de kassa gaan controleren) wel. En als de koffie echt totaal geen smaak heeft is het apparaat zeer waarschijnlijk kapot.

tenormin
door tenormin Oct 12, 2017 om 17:46
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een vreemd, onwaar, advies. Ik hoop dan maar dat men bij een andere Blokker die leugen eerst gaat controleren. Ik heb voor dit advies een woord, iets wat ik hier niet neer zal zetten.

tdmduc
door tdmduc Oct 12, 2017 om 18:01
704 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje raar...met een leugen op pad sturen naar de winkel?

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2017 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan ruilen voor zo’n ander geval met een flinke leugen. Wat ern dwaas advies.

jo
door jorisw Oct 12, 2017 om 19:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En het is redeN, niet rede.... Weer zo'n taalverkrachting die je tegenwoordig steeds vaker ziet, net zoals is i.p.v. eens en na i.p.v. naar....

aurora1
door aurora1 Oct 12, 2017 om 19:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waardeloos en kwalijk advies. U brengt zelf altijd van alles terug, ook matrassen, maar dat betekent nog niet dat anderen dat dan ook maar moeten gaan doen en de boel maar moeten gaan bedriegen. Bah.

di
door dickster Oct 12, 2017 om 20:25
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ten eerste is het bijzonder vreemd dat zo'n apparaat niet geruild mag worden. Als je een speakerset koopt maar je vindt het geluid niet mooi, dan pak je hem weer in en brengt hem terug, geen probleem want ruilen mag normaal gesproken(al proberen bedrijven daar steeds vaker onderuit te komen met tegoedbonnen in plaats van geld). Als je de koffie niet lekker vindt mag je ht apparaat niet ruilen "want het is tweedehands". Datzelfde geldt voor die al eerder uitgepakte speakers. Bedrijven als blokker lachen zich rot nu zelfs schrijvers op consumentensites dit wangedrag verdedigen, zoiets heet gewoon bedrijfsrisico en service. Nu zelfs kritische consumentne accepteren dat die niet meer worden verleend is het einde zoek. Verder si het geen leugen. Er staat niet de koffie is flauw, maar heeft geen smaak(met andere woorden het apparaat functioneert niet want onttrekt de smaak niet aan de koffiepad). Het is niet aan de klant om een hele studie naar koffiepads te gaan houden om er toevaallig 1 te vinden die werkt. Koffie heeft geen smaak dus apparaat is kapot. Ik zie daar geen enkele probleem in. Enkel omdat de klant zijn probleem anders heeft geformuleerd bij deze vestigign van blokker lijkt het me wat dubieus om bij datzelfde fiiaal aan te komen met de meldign dat het apparaat kapot is, om gedoe en langslepende onderzoeken te voorkomen zou ik hem dus bij een ander filiaal brengen. Helaas dwingt het feit dat bedrijven veel meer bescherming genieten dan consumenten er soms toe om net zo sneaky oneerlijk en ondoorizchitg te zijn als de regels die deze bedrijven zelf toepassen. Als jullie als kritische consumentne harder zoude vechten voor consumentenrechten in plaats van telkens de kant van de bedrijven te kiezen waren dit soort dubieuze methodes niet nodig geweest. Zo'n apparaat iss duur, je hebt dus gewoon recht op een goede ervaring of je geld terug als het ding niet kan waarmaken waarvoor het gemaakt is, namelijk koffiezetten.

no
door northface Oct 12, 2017 om 20:28
11 Antwoorden / 4 Vragen

Zo werkt het blijkbaar dus bij sommige mensen, als iedereen dat zou doen wordt het voor een wel eerlijke consument wel lastig gemaakt om een  werkelijk ondeugdelijk te kunnen omruilen.

di
door dickster Oct 12, 2017 om 21:03
69 Antwoorden / 2 Vragen

Juist niet. Bedrijven moeten verplicht worden gesteld om binnen 30 of 14 dagen te accepteren dat een product wordt geruidl/teruggebracht zonder opgaaf van reden. Door het ruilproces extra moeilijk te maken worden consumentne met kosten opgezaldeld voor onbevredigende producten terwijl de verkoper dit risico dient te dragen. Zelfs bij winkels als action kan je gewoon ruilen zonder gezeur. bij aldi kan je bijvorbeeld gepaste kleding die nit blijtk te passen ook gewoon weer inpakken en ruilen, dat is dan ook open geweest en kan niet meer in het schap. Het feit dat blokker dit product niet gewoon wil terugnemen noodzaakt tot ingewikkelde constructies. Dit is een consumentensite niet www.maakderijkenrijker.nl ;-) en ja ik neeem aan dat deze link niet bestaat. In plaats van verontwaardigign omdat het ruil-recht zo belabert is geregeld lees ik hier enkel "alle risico ligt bij de klant, dat is prima gewoon zo laten" op deze manier hoeven we over 10 jaar helemala niet meer over consumentenrechten te praten.

Gr
door Grunn1 Oct 12, 2017 om 22:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@dickster, je lijkt wel in de Efteling te wonen. Je vergelijkt appels met peren.
Er zijn genoeg producten die geruild mogen worden en die weer als nieuw verkocht kunnen worden maar veel producten kunnen dit niet. Een gebruikte koffiezetter is vies en niet meer nieuw. Een luidspreker die beluisterd is heeft dit probleem niet. Een trui passen en ruilen is heel wat anders dan een onderbroek passen en ruilen, ik moet er niet aan denken om een door jouw gepaste onderbroek als nieuw te kopen gadver.
Men moet zelf maar eens wat meer onderzoek doen voordat er een impulsieve aankoop wordt gedaan omdat je alles terug kan brengen.

di
door dickster Oct 12, 2017 om 22:15
69 Antwoorden / 2 Vragen

Oneens. Iemand met een inkomen an 900-2500 euro per maand wordt veel zwaarder getroffen door een miskoop van 100-150 euro dan een bedrijf met een omzet van miljoenen. Idd, die koffiezetter kan niet terug de winkel in, bedrijfsrisico. Je verkoopt er 100 er komen er 2-5 terug. Zelfs als dit in e praktijk (nog) niet haalbaar is zou een consumentensite ervoor moeten vechten. gesteld dat je 50% bereitk van de rechten waarvoor je vecht, moet je dus minstens je eisen leggen op 125% dan kom je ergens op 75% uit. Jullie leggen de eisne aan bedrijven ergens op 20% en leggen de verantwoordelijkheid bij de consument, precies de omgekeerde wereld van wat een consumentensite moet doen.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 12, 2017 om 22:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus alle apparatuur moet 25 duurder worden om uw waanideeën uit te voeren in de praktijk.
Ik heb retedure speakers en die kon ik bij de winkel urenlang testen voor ik mijn geld uit gaf, uw vergelijking gaat compleet mank.

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2017 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De risico’s liggen helemaal niet allemaal bij de klant. Die klant kan zich informeren en oriënteren. Welk apparaat gebruikt de familie en zijn zij daar tevreden over? Hoe zijn de reviews van een apparaat? En als je zelf niet vooraan wilt lopen met het nieuwste van het nieuste dan loop je weinig risico.

Als we uw flauwekul gasn volgen, staan de winkels vol met gebruikte spullen.

di
door dickster Oct 13, 2017 om 10:36
69 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom moet de consument enig risico nemen in deze kwestie? als een apparaat slecht bevalt behoort e consequentie daarvan toch bij de verkoper/fabrikant te liggen? als philips 50% van z'n senseo's terugkrijgt omdat de koffie niet lekker is zullen ze eerder wat doen dan wanneer de klant gewoon pech gehad heeft en er maar mee moet leven. En nee niet alles 25 duurder, gewoon goede service en goede producten. waarom is het voor jullie zo onbegrijpelijk dat de schade voor een slecht product door de verkoper gedragen moet worden, en dat consumentensites als kassa daar in elk geval voor zoudenmoeten vechten? de oude uitdrukking: de klant is koning moet de lijfspreuk van elk consumentenforum zijn.

ne
door neodutchio Oct 13, 2017 om 10:47
5158 Antwoorden / 12 Vragen

De consument loopt een risico. Leest u de reakties wel? Er zijn vergelijkingssite's en iemand drinkt echt ook wel buiten de deur koffie. Genoeg momenten om een keuze te maken. En als Senseo echt zo slecht zou smaken gaat de tam tam sneller dan wat dan ook. Kijk maar hier op het forum, klachten worden gemeld, goede ervaringen bijna niet. Bedrijven kunnen kapot gemaakt worden door reakties op internet. De kracht van het internet is daar groot genoeg voor. Als Senseo dus een slecht product was, was het totaal afgekraakt op internet en kocht niemand het meer.

Nogmaals, de klant moet zelf onderzoek doen naar wat hij wil kopen. Na de keuze gemaakt te hebben kan de aankoop plaats vinden.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dickster: hou toch eens op met die belachelijke praatjes van je. Als ik een nieuw apparaat koop, wil ik geen tig keer geretourneerd artikel. Ik betaal voor een nieuw artikel. Smaak is zeer persoonlijk. TS kan ook de moeite nemen andere merken te proberen, sterkere koffiesoorten te proberen enz. Ik heb zomaar het vermoeden dat het met de smaak niets te maken heeft, maar eerder een geldkwestie (ergens anders goedkoper gezien, kan het geld eigenlijk niet missen enz.)

Ik vind Senseo koffie 3x niks, dat betekent niet dat Senseo echt niks is. Tenslotte kunnen anderen daar heel anders over denken.

Ra
door Raadgeverij Oct 13, 2017 om 13:06
16 Antwoorden / 1 Vragen

@dikckster. Uw vergelijk met bijv. een speakerset gaat niet op. Omruilen/retourneren kan alleen als de set niet dat doet wat u is voorgespiegeld. Bijv. stereo weergave en u hoort alleen maar mono. Dan kan het een productiefout zijn en reden voor teruggave. In dit geval gaat het om een koffiezetapparaat waarvan de smaak niet voldoet. Dat heeft niets van doen met het apparaat maar met de soort koffiepads of cups die je koopt.

dokun
door dokun Oct 13, 2017 om 13:17
152 Antwoorden / 0 Vragen

@dikckster,

U vergeet dat het een gunst is om in een stenen winkel te mogen ruilen of zelfs te mogen retourneren.

Het is natuurlijk complete nonsense van u om te stellen dat gebruikte goederen zomaar terug genomen moeten worden. Uw ander vergelijkingen en adviezen zijn ook op zijn minst "vreemd" te noemen.  Bent u echt zo dom of doet u dat alleen maar omdat u ervan geniet..?  #Troll

bo
door bobdejong19 Oct 13, 2017 om 14:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

Over dubieuze methodes gesproken: mij is altijd geleerd eerlijkheid dient het langst. Klachtenkompas van de Consumentenbond staat ook vol met dit gezeik van consumenten die ten koste van alles altijd maar hun gelijk willen halen en zelf geen fouten hebben gemaakt en altijd maar afgeven op de levrancier. Ga eerst bij jezelf te rade alvorens moedwillig bedrijven kapot te maken.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 15, 2017 om 12:32
509 Antwoorden / Vragen

Koop = koop  .Het is dus een goed recht dat Blokker niet wil ruilen . Een hoop gezeur om iemand die z.i. een verkeerde koop gedaan heeft. Het klopt overigens wel dat die koffie niet lekker is als je niet de juiste pads  gebruikt want die zijn er in tientallen merken en smaken.

tenormin
door tenormin Oct 17, 2017 om 16:09
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@raadgeverij, op 13 Oktober om 13:06 quote u @dickster; dat had @diewilik moeten zijn, speakerset.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2017 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vraag is kan dat zo maar????
Ja. Natuurlijk.
Alleen als er daadwerkelijk iets aan het apparaat mankeert kun je een beroep op garantie doen.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 17:48
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben flabberghasted over het "advies" om te doen wat @dickster voorstelt.

endemion
door endemion Oct 16, 2017 om 18:18
237 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zet je dat hier los neer!? Smerige streek hoor ipv in het reactieveld te blijven. Overigens heb je uberhaupt alle reacties gelezen nee natuurlijk wacht je niet om te zien of dickster nog wat te zeggen heeft. Had je dat wel gedaan dan had je gezien dat z'n berredenering nog helemaal zo slecht niet is.

tenormin
door tenormin Oct 17, 2017 om 16:12
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@endemion, de berredeneringen van @dickster heb ik allemaal gelezen en ze zijn allemaal zo krom als iets krom kan zijn.

tdmduc
door tdmduc - Oct 12, 2017 om 18:02
704 Antwoorden / 2 Vragen

Koop eens andere pads. Die van Kaldi of van de LIDL.

Of de nieuwe Extra strong pads van Douwe Egberts.

ne
door neodutchio - Oct 12, 2017 om 18:11
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Laatst heb ik bij de visboer een harinkje gehaald. Lekker dacht ik. Na de eerste hap kwam ik er achter dat ik er ineens aan dat ik allergisch was voor vis. Heel gek, maar ze wilde de vis niet meer terug nemen.

Zou u een tweedehands koffiezetapparaat kopen? Inderdaad.

jo
door jorisw Oct 12, 2017 om 19:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had pas ook zoiets. Ik nam een haring (want ik vind kabeljauw ook altijd lekker) en het was niet te vreten. Ik kreeg geeneens mijn geld terug.

di
door dickster Oct 12, 2017 om 21:37
69 Antwoorden / 2 Vragen

slecht voorbeeld. Als ik vroeger op vakantie snacks bestelde en de berenklauw was neit goed doorbakken waardoor de uitjes rauw waren, mocht ej gewoon een nieuwe vragen en die kreeg je ook. Verder gaat dit niet om iets van een paar euro, je kunt zo'n ding niet in de winkle uitproberen. Dit hoort echt bedrijfsrisico te zijn en niet kopersrisico, zo'n miljoenenbedrijf moet zoiets kunen dragen. ik zie echt de zin niet in van een website voor consumentenrechten als die hier niet meer van belang zijn.

Gr
door Grunn1 Oct 12, 2017 om 22:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@dickster, je lijkt wel in de Efteling te wonen. Je vergelijkt appels met peren.
Er zijn genoeg producten die geruild mogen worden en die weer als nieuw verkocht kunnen worden maar veel producten kunnen dit niet. Een gebruikte koffiezetter is vies en niet meer nieuw. Een luidspreker die beluisterd is heeft dit probleem niet. Een trui passen en ruilen is heel wat anders dan een onderbroek passen en ruilen, ik moet er niet aan denken om een door jouw gepaste onderbroek als nieuw te kopen gadver.
Men moet zelf maar eens wat meer onderzoek doen voordat er een impulsieve aankoop wordt gedaan omdat je alles terug kan brengen.

tenormin
door tenormin Oct 12, 2017 om 22:10
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang @dickster dat mensen met uw logica, de verzekerings prijzen hebben doen stijgen. Wat u, nu eigenlijk telkenmale schrijft is, al wilde ik het woord eerst niet gebruiken, oplichting. Er zijn voldoende consumentenrechten, ook voor een niet werkende, nieuw gekochte wasmachine of ieder ander apparaat. Had de koffiemachine niet gewerkt, waren er andere antwoorden gekomen. Maar zowel de TS als u geven aan: de koffie is niet lekker, en dan uw advies om hem dan maar bij een andere Blokker als niet werkend aan te bieden. Dat is net zoiets als zonnebrillen, Iphones etc. claimen als men op vakantie is geweest: dus gewoon ordinair: oplichting. En geloof me: dat woord gebruik ik en niet graag en eigenlijk nooit.

ne
door neodutchio Oct 12, 2017 om 22:17
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Zal wel een leuke optie zijn, eerst alles uitproberen. Binnenkort hebben we een buurtfeest. Ik ga alvast een aantal beertenders, frisdrankapparaten, koffiezetters, waterkokers, hapjespannen en weet ik wat allemaal meer bestellen. Na het feest breng ik alles weer terug, want dat moet kunnen van u Dickster? Geen idee of u een winkel heeft, maar u zal snel failliet zijn dan.

di
door dickster Oct 12, 2017 om 22:25
69 Antwoorden / 2 Vragen

@neodutch: uiteraard zullen er altijd mesnen zijn die het in het absurde trekken zoals u nu doet. maar serieus; mag je van een koffiezetter gen lekkere koffie meer verwachten? de ts zegt niet dat de koffie "niet lekker" is maar geen smaak heeft, dus kokend water en geen koffie. ik snap dt mijn oplossing de schoonheidsprijs niet verdiend, maar als u met een uitkering een koffiezetter zou kopen die niet werkt moet u weer een jaar sparen voordat u koffie kan drinken, terwijl blokker het ding zonder er een seconde over na te denken terugstuurt naar de fabriek. Wet en regelgeving zijn gericht op de rijken, dat is net zo goed misdadig. simpelweg: een koffiezetter moet goede koffie zetten, net zoals een wasmachine goed moet wassen. Doet hij dat niet dan is het geen goede koffiezetter en dus ondeugdelijk. angezien ts bij zijn filiaal ene discussie over tevredenheidsgarantie heeft gevoerd lijkt ruilen bij dat filiaal omdat het product ondeugdelijk is me niet zo geloofwaardig, dat is alles. Dat doet niets af aan het feit dat koffie waar geen smaak aan zit(gekookt water dus) wijst op een ondeugdelijk apparaat dat om gezeur te voorkomen eenvoudig, legaal en zonder oneerlijkheid bij een ander filiaal mag worden geruild.

ne
door neodutchio Oct 13, 2017 om 08:42
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u enig idee hoeveel Senseo's er al verkocht zijn? Als er geen lekkere koffie uit zou komen zou niemand het meer kopen. Smaak is iets persoonlijk.
Als er Kokend water uitkomt gaat er of iets niet goed, of er is iets mis met het apparaat. Dan moet deze voor reparatie aangeboden worden of vragen hoe dat het werkt.
Natuurljk kan Blokker deze Senseo niet terug sturen naar Philips, wat zou Philips er mee moeten dan? De koper stelt dat het niet goed werkt, dan zal Blokker het moeten onderzoeken. Het geweldige recht dat wij in Nederland hebben is prachtig op de consument gericht. De consument hoort een goed werkend apparaat te krijgen. En dit gebeurd in alle redelijkheid. Dus niet na 1 bakkie terug geven zonder dat het bekeken is. De wet os daar heel duidelijk in, reparatie, tenzij de kosten te hoog zijn daarvoor. Dan mag de koper een nieuw apparaat eisen. Helaas krijgt de koper dan eenzelfde apparaat weer terug. Voordat de koop gesloten wordt moet de koper zelf aan zijn onderzoeksplicht voldoen. Er wordt met volle overtuiging voor een Senseo gekozen.

Maar wat heeft een uitkering er mee te maken? Als men geen geld heeft voor een Senseo zijn er zat andere koffiezetters die veel goedkoper zijn.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2017 om 10:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@dickster, lees nog eens goed wat de Ts schrijft. De koffie die in de pot gezet wordt smaakt niet lekker. Dit heeft totaal niets met de werking van het apparaat te maken. Kwestie van kwaliteit van de koffie en de wijze van zetten.

costnix
door costnix - Oct 12, 2017 om 19:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U moet de pads wel goed in het filter zetten, anders loopt er (veel) water langs de pads en krijgt u inderdaad slootwater in plaats van koffie.

gerbera
door gerbera Oct 13, 2017 om 10:58
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het gebruik van de pot worden geen pads gebruikt. Het werkt dan als een gewoon koffieapparaat met gemalen koffie.

costnix
door costnix Oct 13, 2017 om 11:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken ze alleen met pads. Maar dan nog geldt het GIGO-princiep (Garbege In, Garbage Out)

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2017 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk kan dat "zomaar". Het is ook niet eens "zomaar" want u hebt het apparaat gebruikt.
Hoe verzint u het?

panter22
door panter22 - Oct 12, 2017 om 20:45
6599 Antwoorden / Vragen

Smaak is voor een ieder verschillend. Soms moet je even zoeken naar de koffie die je het lekkerst vindt.
Je kunt met Philips bellen, chatten of mailen over het apparaat.
https://www.senseo.nl/contact/

richard83
door richard83 - Oct 12, 2017 om 20:51
386 Antwoorden / 28 Vragen

Koffie uit de pot geen smaak.(lol) Dan heb je toch wel iets verkeerd gedaan, om koffie te zetten.

Ge
door Genee - Oct 12, 2017 om 21:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heeft u voordien koffie gezet?
Dit is toch hetzelfde principe als met een filter, filterzakje plaatsen, gemalen koffie erin en heet water erover gieten.
Dus als u nu hetzelfde merk koffie gebruikt zou het alleen maar aan de watertemperatuur kunnen liggen dat de koffie anders smaakt.
Neem tenminste niet aan dat u koffiepads gebruikt voor het koffiezetten met de thermische kan.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet dus ook wel “switchen” tussen de verpakkingen van koffie. Aan de ene kant pads en aan de andere kant gewoon gemalen koffie. :-)

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2017 om 22:49
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de pot wel eerst ff omgespoeld. Heeft u voldoende koffie in het filter gedaan. Hoe is de koffie als u de pads gebruikt?
Als de koffie uit de pot geen smaak heeft ligt dat niet aan het apparaat, die geeft alleen maar water. Dus toch eens andere (echte) snelfilterkoffie kopen.

wo
door woutjewachtmans - Oct 13, 2017 om 00:19
22 Antwoorden / Vragen

[edit-off topic]

reflecs
door reflecs - Oct 13, 2017 om 10:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe vaak heeft u er koffie mee gezet :)?

Vóór het eerste gebruik

Voordat je het eerste geurige kopje koffie kan zetten ben je verplicht om de machine door te spoelen (en terecht). We hoorden bij de Blokker dat klanten soms het apparaat terugbrachten omdat ze geen koffie konden zetten. Dat begrijpen we want er komt eerst (expres) koud water uit.

Zie deze pagina:http://welke-kiezen-kopen.nl/koffie/test-review-senseo-switch-hd7892-philips

hutch
door hutch - Oct 13, 2017 om 11:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Het antwoord was dat het niet mogelijk was omdat de apparaat gebruikt is en ze hebben geen tevredenheids garantie."

"Blokker zegt dus sorry en dat is een fout van ons dat het niet er bij is vermeldt dat apparaat als open niet meer terug kan..."

Mooi hè, hoe TS de zaken verdraait (uiteraard) in zijn/haar voordeel.......
Nergens lees ik dat Blokker toegeeft dat het een fout van hen is.

En ja, dat kan 'zomaar'!! Blokker staat in haar volste recht.

bo
door bobdejong19 - Oct 13, 2017 om 13:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

Erg jammer dat een weerwoord van Ossy uitblijft. Altijd maar proberen de schuld bij een ander neer te leggen in plaats van een eigen fout toe te geven. Koop=koop!

miaL
door miaL - Oct 13, 2017 om 13:15
3 Antwoorden / Vragen

Denk als je in de winkel betaalt voor een nieuwe apparaat dat je dan zelf ook geen genoegen zou nemen als je een gebruikte zou krijgen

ro
door rolorolo - Oct 13, 2017 om 13:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kun je het apparaat niet omruilen voor een andere, omdat de smaak je niet aanstaat.... Zou je zelf bij Blokker een gebruikt apparaat van een ander willen kopen? Ik niet! Wat moet Blokker met je gebruikte apparaat? Informeer eerst in je omgeving wat mensen van zo een apparaat vinden, voordat je hem zelf aanschaft. En vraag of je er een lekker bakkie kan testen.

@Dikster: schandalig om zoiets te doen!

he
door hensbroek - Oct 13, 2017 om 13:31
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit apparaat ook en bevalt mij prima. Ik gebruik gewoon de koffie van de liddl en proef geen verschil met een ander duurder merk. Het enige wat anders is als je gewone koffie zet ipv senseo maakt hij wat meer geluid. Is dit het misschien wat U irriteerd?

ma
door marleenvanh - Oct 13, 2017 om 13:43
452 Antwoorden / 1 Vragen

De kan werkt min of meer als de oude 'filterkoffie'. Zou niet weten wat daarmee mis kan gaan. De pads is een kwestie van druk om de koffiesmaak goed te krijgen. Smaken verschillen..... is ook iets. Misschien eens een ander soort gemalen koffie proberen of de gebruiksaanwijzing nog eens heel goed doorlezen...... Dat een gebruikt artikel, zeker wanneer daar bij de koop geen enkele vraag over gesteld is door de klant(!) NIET teruggegeven mag worden wanneer er geen sprake is van een productiefout is niet meer dan normaal. Dus tenzij u een productiefout kunt aantonen: Jammer dan!

re
door red1 - Oct 13, 2017 om 17:35
329 Antwoorden / 1 Vragen

Tip : Zet normale koffie inplaats van koffie met die koffie afval pads !!!

gerbera
door gerbera Oct 14, 2017 om 12:12
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dat doet de Ts ook, deze zet normale koffie ( ja dat kan met dat apparaat) en die is dan niet te zui....n. Dus geen pads.

simon55
door simon55 - Oct 14, 2017 om 12:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

TS is te beroerd om n antwoord te geven

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2017 om 12:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen

TS is een cursus koffiezetten aan het volgen dus geen tijd om te reageren.

kv
door kvjapio - Oct 15, 2017 om 16:07
281 Antwoorden / Vragen

De koffie uit de senseo heeft nooit smaak gehad, dus u zit goed.

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2017 om 18:57
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@endemion, wat een vreemde reactie geeft u in een reactie. U vindt het een smerige streek dat ik niet "in reactie" iets beantwoord? Ik maak n.l. zelf uit waar en hoe ik een antwoord geef. in of buiten. Is volledig aan mij.