Koffiezetapparaat omruilen bij de blokker
Ik heb een senseo switch koffiezetapparaat gekocht bij de blokker en bij de gebruik kwam ik achter dat de koffie uit de pot geen smaak heeft.
Toen ben ik terug naar de winkel geweest met een verzoek om de koffiezetapparaat om te ruilen voor een andere.
Het antwoord was dat het niet mogelijk was omdat de apparaat gebruikt is en ze hebben geen tevredenheids garantie.
Het is dus zo dat ik niet kan weten of iets goed is of niet voor dat ik het gebruikt heb en daarnaast werd ook niet vermeldt dat er geen tevredenheids garantie er op zit of dan dat het product niet geruild kan woden als gebruikt.
Blokker zegt dus sorry en dat is een fout van ons dat het niet er bij is vermeldt dat apparaat als open niet meer terug kan en het is jammer dat het product niet bevalt maar ze willen het niet omruilen.
Mijn vraag is kan dat zo maar????
Ja, natuurlijk kan dat zomaar. Een tevredenheidsgarantie? Koop eens andere pads, misschien smaken die wel.
Zou u een gebruikt apparaat kopen bij Blokker?
En de pads maar 1 X gebruiken !
Ja dat mag zomaar, had u zichzelf wat georiënteerd bij vrienden kennissen internet,had u kunnen weten welk apparaat tot de betere behoort. En ik heb ook zo n apparaat en de koffie is pa ri ma. Misschien koopt u wel goedkope koffie van een of ander krom huismerk
Een tevredenheidsgarantie is echt een nieuw woord, voor mij dan. En natuurlijk gaat Blokker, geen enkele winkel trouwens, dat apparaat terugnemen, anders dan dat het niet goed functioneert. Misschien wat sterker (of slapper) instellen, als dat mogelijk is, of ander smaakje proberen.
Ik zou gewoon naar en andere blokker gaan en als rede opgeven dat het apparaat niet goed functionert en dat je het daaromniet meer wilt. NOrmaal gesproken krijgt je bij snel teruggaan gewoon je geld terug in plaats van dat het apparaat wordt opgestuurd voor reparatie. Ruilen omdat je de koffie niet lekker vindt zullen ze idd niet doen, maar ruilen omdat het apparat kapot is(wat ze echt neit acchter de kassa gaan controleren) wel. En als de koffie echt totaal geen smaak heeft is het apparaat zeer waarschijnlijk kapot.
Wat een vreemd, onwaar, advies. Ik hoop dan maar dat men bij een andere Blokker die leugen eerst gaat controleren. Ik heb voor dit advies een woord, iets wat ik hier niet neer zal zetten.
Beetje raar...met een leugen op pad sturen naar de winkel?
En dan ruilen voor zo’n ander geval met een flinke leugen. Wat ern dwaas advies.
En het is redeN, niet rede.... Weer zo'n taalverkrachting die je tegenwoordig steeds vaker ziet, net zoals is i.p.v. eens en na i.p.v. naar....
Waardeloos en kwalijk advies. U brengt zelf altijd van alles terug, ook matrassen, maar dat betekent nog niet dat anderen dat dan ook maar moeten gaan doen en de boel maar moeten gaan bedriegen. Bah.
Ten eerste is het bijzonder vreemd dat zo'n apparaat niet geruild mag worden. Als je een speakerset koopt maar je vindt het geluid niet mooi, dan pak je hem weer in en brengt hem terug, geen probleem want ruilen mag normaal gesproken(al proberen bedrijven daar steeds vaker onderuit te komen met tegoedbonnen in plaats van geld). Als je de koffie niet lekker vindt mag je ht apparaat niet ruilen "want het is tweedehands". Datzelfde geldt voor die al eerder uitgepakte speakers. Bedrijven als blokker lachen zich rot nu zelfs schrijvers op consumentensites dit wangedrag verdedigen, zoiets heet gewoon bedrijfsrisico en service. Nu zelfs kritische consumentne accepteren dat die niet meer worden verleend is het einde zoek. Verder si het geen leugen. Er staat niet de koffie is flauw, maar heeft geen smaak(met andere woorden het apparaat functioneert niet want onttrekt de smaak niet aan de koffiepad). Het is niet aan de klant om een hele studie naar koffiepads te gaan houden om er toevaallig 1 te vinden die werkt. Koffie heeft geen smaak dus apparaat is kapot. Ik zie daar geen enkele probleem in. Enkel omdat de klant zijn probleem anders heeft geformuleerd bij deze vestigign van blokker lijkt het me wat dubieus om bij datzelfde fiiaal aan te komen met de meldign dat het apparaat kapot is, om gedoe en langslepende onderzoeken te voorkomen zou ik hem dus bij een ander filiaal brengen. Helaas dwingt het feit dat bedrijven veel meer bescherming genieten dan consumenten er soms toe om net zo sneaky oneerlijk en ondoorizchitg te zijn als de regels die deze bedrijven zelf toepassen. Als jullie als kritische consumentne harder zoude vechten voor consumentenrechten in plaats van telkens de kant van de bedrijven te kiezen waren dit soort dubieuze methodes niet nodig geweest. Zo'n apparaat iss duur, je hebt dus gewoon recht op een goede ervaring of je geld terug als het ding niet kan waarmaken waarvoor het gemaakt is, namelijk koffiezetten.
Zo werkt het blijkbaar dus bij sommige mensen, als iedereen dat zou doen wordt het voor een wel eerlijke consument wel lastig gemaakt om een werkelijk ondeugdelijk te kunnen omruilen.
Juist niet. Bedrijven moeten verplicht worden gesteld om binnen 30 of 14 dagen te accepteren dat een product wordt geruidl/teruggebracht zonder opgaaf van reden. Door het ruilproces extra moeilijk te maken worden consumentne met kosten opgezaldeld voor onbevredigende producten terwijl de verkoper dit risico dient te dragen. Zelfs bij winkels als action kan je gewoon ruilen zonder gezeur. bij aldi kan je bijvorbeeld gepaste kleding die nit blijtk te passen ook gewoon weer inpakken en ruilen, dat is dan ook open geweest en kan niet meer in het schap. Het feit dat blokker dit product niet gewoon wil terugnemen noodzaakt tot ingewikkelde constructies. Dit is een consumentensite niet www.maakderijkenrijker.nl ;-) en ja ik neeem aan dat deze link niet bestaat. In plaats van verontwaardigign omdat het ruil-recht zo belabert is geregeld lees ik hier enkel "alle risico ligt bij de klant, dat is prima gewoon zo laten" op deze manier hoeven we over 10 jaar helemala niet meer over consumentenrechten te praten.
@dickster, je lijkt wel in de Efteling te wonen. Je vergelijkt appels met peren.
Er zijn genoeg producten die geruild mogen worden en die weer als nieuw verkocht kunnen worden maar veel producten kunnen dit niet. Een gebruikte koffiezetter is vies en niet meer nieuw. Een luidspreker die beluisterd is heeft dit probleem niet. Een trui passen en ruilen is heel wat anders dan een onderbroek passen en ruilen, ik moet er niet aan denken om een door jouw gepaste onderbroek als nieuw te kopen gadver.
Men moet zelf maar eens wat meer onderzoek doen voordat er een impulsieve aankoop wordt gedaan omdat je alles terug kan brengen.
Oneens. Iemand met een inkomen an 900-2500 euro per maand wordt veel zwaarder getroffen door een miskoop van 100-150 euro dan een bedrijf met een omzet van miljoenen. Idd, die koffiezetter kan niet terug de winkel in, bedrijfsrisico. Je verkoopt er 100 er komen er 2-5 terug. Zelfs als dit in e praktijk (nog) niet haalbaar is zou een consumentensite ervoor moeten vechten. gesteld dat je 50% bereitk van de rechten waarvoor je vecht, moet je dus minstens je eisen leggen op 125% dan kom je ergens op 75% uit. Jullie leggen de eisne aan bedrijven ergens op 20% en leggen de verantwoordelijkheid bij de consument, precies de omgekeerde wereld van wat een consumentensite moet doen.
Dus alle apparatuur moet 25 duurder worden om uw waanideeën uit te voeren in de praktijk.
Ik heb retedure speakers en die kon ik bij de winkel urenlang testen voor ik mijn geld uit gaf, uw vergelijking gaat compleet mank.
De risico’s liggen helemaal niet allemaal bij de klant. Die klant kan zich informeren en oriënteren. Welk apparaat gebruikt de familie en zijn zij daar tevreden over? Hoe zijn de reviews van een apparaat? En als je zelf niet vooraan wilt lopen met het nieuwste van het nieuste dan loop je weinig risico.
Als we uw flauwekul gasn volgen, staan de winkels vol met gebruikte spullen.
Waarom moet de consument enig risico nemen in deze kwestie? als een apparaat slecht bevalt behoort e consequentie daarvan toch bij de verkoper/fabrikant te liggen? als philips 50% van z'n senseo's terugkrijgt omdat de koffie niet lekker is zullen ze eerder wat doen dan wanneer de klant gewoon pech gehad heeft en er maar mee moet leven. En nee niet alles 25 duurder, gewoon goede service en goede producten. waarom is het voor jullie zo onbegrijpelijk dat de schade voor een slecht product door de verkoper gedragen moet worden, en dat consumentensites als kassa daar in elk geval voor zoudenmoeten vechten? de oude uitdrukking: de klant is koning moet de lijfspreuk van elk consumentenforum zijn.
De consument loopt een risico. Leest u de reakties wel? Er zijn vergelijkingssite's en iemand drinkt echt ook wel buiten de deur koffie. Genoeg momenten om een keuze te maken. En als Senseo echt zo slecht zou smaken gaat de tam tam sneller dan wat dan ook. Kijk maar hier op het forum, klachten worden gemeld, goede ervaringen bijna niet. Bedrijven kunnen kapot gemaakt worden door reakties op internet. De kracht van het internet is daar groot genoeg voor. Als Senseo dus een slecht product was, was het totaal afgekraakt op internet en kocht niemand het meer.
Nogmaals, de klant moet zelf onderzoek doen naar wat hij wil kopen. Na de keuze gemaakt te hebben kan de aankoop plaats vinden.
@dickster: hou toch eens op met die belachelijke praatjes van je. Als ik een nieuw apparaat koop, wil ik geen tig keer geretourneerd artikel. Ik betaal voor een nieuw artikel. Smaak is zeer persoonlijk. TS kan ook de moeite nemen andere merken te proberen, sterkere koffiesoorten te proberen enz. Ik heb zomaar het vermoeden dat het met de smaak niets te maken heeft, maar eerder een geldkwestie (ergens anders goedkoper gezien, kan het geld eigenlijk niet missen enz.)
Ik vind Senseo koffie 3x niks, dat betekent niet dat Senseo echt niks is. Tenslotte kunnen anderen daar heel anders over denken.
@dikckster. Uw vergelijk met bijv. een speakerset gaat niet op. Omruilen/retourneren kan alleen als de set niet dat doet wat u is voorgespiegeld. Bijv. stereo weergave en u hoort alleen maar mono. Dan kan het een productiefout zijn en reden voor teruggave. In dit geval gaat het om een koffiezetapparaat waarvan de smaak niet voldoet. Dat heeft niets van doen met het apparaat maar met de soort koffiepads of cups die je koopt.
@dikckster,
U vergeet dat het een gunst is om in een stenen winkel te mogen ruilen of zelfs te mogen retourneren.
Het is natuurlijk complete nonsense van u om te stellen dat gebruikte goederen zomaar terug genomen moeten worden. Uw ander vergelijkingen en adviezen zijn ook op zijn minst "vreemd" te noemen. Bent u echt zo dom of doet u dat alleen maar omdat u ervan geniet..? #Troll
Over dubieuze methodes gesproken: mij is altijd geleerd eerlijkheid dient het langst. Klachtenkompas van de Consumentenbond staat ook vol met dit gezeik van consumenten die ten koste van alles altijd maar hun gelijk willen halen en zelf geen fouten hebben gemaakt en altijd maar afgeven op de levrancier. Ga eerst bij jezelf te rade alvorens moedwillig bedrijven kapot te maken.
Koop = koop .Het is dus een goed recht dat Blokker niet wil ruilen . Een hoop gezeur om iemand die z.i. een verkeerde koop gedaan heeft. Het klopt overigens wel dat die koffie niet lekker is als je niet de juiste pads gebruikt want die zijn er in tientallen merken en smaken.
@raadgeverij, op 13 Oktober om 13:06 quote u @dickster; dat had @diewilik moeten zijn, speakerset.
Mijn vraag is kan dat zo maar????
Ja. Natuurlijk.
Alleen als er daadwerkelijk iets aan het apparaat mankeert kun je een beroep op garantie doen.
Ik ben flabberghasted over het "advies" om te doen wat @dickster voorstelt.
Waarom zet je dat hier los neer!? Smerige streek hoor ipv in het reactieveld te blijven. Overigens heb je uberhaupt alle reacties gelezen nee natuurlijk wacht je niet om te zien of dickster nog wat te zeggen heeft. Had je dat wel gedaan dan had je gezien dat z'n berredenering nog helemaal zo slecht niet is.
@endemion, de berredeneringen van @dickster heb ik allemaal gelezen en ze zijn allemaal zo krom als iets krom kan zijn.
Koop eens andere pads. Die van Kaldi of van de LIDL.
Of de nieuwe Extra strong pads van Douwe Egberts.
Laatst heb ik bij de visboer een harinkje gehaald. Lekker dacht ik. Na de eerste hap kwam ik er achter dat ik er ineens aan dat ik allergisch was voor vis. Heel gek, maar ze wilde de vis niet meer terug nemen.
Zou u een tweedehands koffiezetapparaat kopen? Inderdaad.
Ik had pas ook zoiets. Ik nam een haring (want ik vind kabeljauw ook altijd lekker) en het was niet te vreten. Ik kreeg geeneens mijn geld terug.
slecht voorbeeld. Als ik vroeger op vakantie snacks bestelde en de berenklauw was neit goed doorbakken waardoor de uitjes rauw waren, mocht ej gewoon een nieuwe vragen en die kreeg je ook. Verder gaat dit niet om iets van een paar euro, je kunt zo'n ding niet in de winkle uitproberen. Dit hoort echt bedrijfsrisico te zijn en niet kopersrisico, zo'n miljoenenbedrijf moet zoiets kunen dragen. ik zie echt de zin niet in van een website voor consumentenrechten als die hier niet meer van belang zijn.
@dickster, je lijkt wel in de Efteling te wonen. Je vergelijkt appels met peren.
Er zijn genoeg producten die geruild mogen worden en die weer als nieuw verkocht kunnen worden maar veel producten kunnen dit niet. Een gebruikte koffiezetter is vies en niet meer nieuw. Een luidspreker die beluisterd is heeft dit probleem niet. Een trui passen en ruilen is heel wat anders dan een onderbroek passen en ruilen, ik moet er niet aan denken om een door jouw gepaste onderbroek als nieuw te kopen gadver.
Men moet zelf maar eens wat meer onderzoek doen voordat er een impulsieve aankoop wordt gedaan omdat je alles terug kan brengen.
Ben bang @dickster dat mensen met uw logica, de verzekerings prijzen hebben doen stijgen. Wat u, nu eigenlijk telkenmale schrijft is, al wilde ik het woord eerst niet gebruiken, oplichting. Er zijn voldoende consumentenrechten, ook voor een niet werkende, nieuw gekochte wasmachine of ieder ander apparaat. Had de koffiemachine niet gewerkt, waren er andere antwoorden gekomen. Maar zowel de TS als u geven aan: de koffie is niet lekker, en dan uw advies om hem dan maar bij een andere Blokker als niet werkend aan te bieden. Dat is net zoiets als zonnebrillen, Iphones etc. claimen als men op vakantie is geweest: dus gewoon ordinair: oplichting. En geloof me: dat woord gebruik ik en niet graag en eigenlijk nooit.
Zal wel een leuke optie zijn, eerst alles uitproberen. Binnenkort hebben we een buurtfeest. Ik ga alvast een aantal beertenders, frisdrankapparaten, koffiezetters, waterkokers, hapjespannen en weet ik wat allemaal meer bestellen. Na het feest breng ik alles weer terug, want dat moet kunnen van u Dickster? Geen idee of u een winkel heeft, maar u zal snel failliet zijn dan.
@neodutch: uiteraard zullen er altijd mesnen zijn die het in het absurde trekken zoals u nu doet. maar serieus; mag je van een koffiezetter gen lekkere koffie meer verwachten? de ts zegt niet dat de koffie "niet lekker" is maar geen smaak heeft, dus kokend water en geen koffie. ik snap dt mijn oplossing de schoonheidsprijs niet verdiend, maar als u met een uitkering een koffiezetter zou kopen die niet werkt moet u weer een jaar sparen voordat u koffie kan drinken, terwijl blokker het ding zonder er een seconde over na te denken terugstuurt naar de fabriek. Wet en regelgeving zijn gericht op de rijken, dat is net zo goed misdadig. simpelweg: een koffiezetter moet goede koffie zetten, net zoals een wasmachine goed moet wassen. Doet hij dat niet dan is het geen goede koffiezetter en dus ondeugdelijk. angezien ts bij zijn filiaal ene discussie over tevredenheidsgarantie heeft gevoerd lijkt ruilen bij dat filiaal omdat het product ondeugdelijk is me niet zo geloofwaardig, dat is alles. Dat doet niets af aan het feit dat koffie waar geen smaak aan zit(gekookt water dus) wijst op een ondeugdelijk apparaat dat om gezeur te voorkomen eenvoudig, legaal en zonder oneerlijkheid bij een ander filiaal mag worden geruild.
Heeft u enig idee hoeveel Senseo's er al verkocht zijn? Als er geen lekkere koffie uit zou komen zou niemand het meer kopen. Smaak is iets persoonlijk.
Als er Kokend water uitkomt gaat er of iets niet goed, of er is iets mis met het apparaat. Dan moet deze voor reparatie aangeboden worden of vragen hoe dat het werkt.
Natuurljk kan Blokker deze Senseo niet terug sturen naar Philips, wat zou Philips er mee moeten dan? De koper stelt dat het niet goed werkt, dan zal Blokker het moeten onderzoeken. Het geweldige recht dat wij in Nederland hebben is prachtig op de consument gericht. De consument hoort een goed werkend apparaat te krijgen. En dit gebeurd in alle redelijkheid. Dus niet na 1 bakkie terug geven zonder dat het bekeken is. De wet os daar heel duidelijk in, reparatie, tenzij de kosten te hoog zijn daarvoor. Dan mag de koper een nieuw apparaat eisen. Helaas krijgt de koper dan eenzelfde apparaat weer terug. Voordat de koop gesloten wordt moet de koper zelf aan zijn onderzoeksplicht voldoen. Er wordt met volle overtuiging voor een Senseo gekozen.
Maar wat heeft een uitkering er mee te maken? Als men geen geld heeft voor een Senseo zijn er zat andere koffiezetters die veel goedkoper zijn.
@dickster, lees nog eens goed wat de Ts schrijft. De koffie die in de pot gezet wordt smaakt niet lekker. Dit heeft totaal niets met de werking van het apparaat te maken. Kwestie van kwaliteit van de koffie en de wijze van zetten.
U moet de pads wel goed in het filter zetten, anders loopt er (veel) water langs de pads en krijgt u inderdaad slootwater in plaats van koffie.
Bij het gebruik van de pot worden geen pads gebruikt. Het werkt dan als een gewoon koffieapparaat met gemalen koffie.
Ik ken ze alleen met pads. Maar dan nog geldt het GIGO-princiep (Garbege In, Garbage Out)
Ja, natuurlijk kan dat "zomaar". Het is ook niet eens "zomaar" want u hebt het apparaat gebruikt.
Hoe verzint u het?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer