ni
door nicop1 Feb 7, 2014 om 21:01
Huishouden & energie

Koffiezetapparaat

Bij MediaMarkt een koffiezet apparaat gekocht van Russel&Hobbs en 3x geprobeerd. Koffie is niet lekker. MM neemt hem niet terug omdat het product gebruikt is. Hoe kan ik het anders weten of dit product voldoet aan mijn wensen.
Wat moet ik doen, kapot is het niet maar plezier heb ik er ook niet van. Toch nog zo'n € 50,-

2801 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geef het weg of zet het op marktplaats. Nogal logisch dat MM het niet terugneemt.

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2014 om 21:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het een "normaal" koffiezet apparaat? Hoe kan de koffie dan niet lekker zijn? Ligt het niet meer aan je eigen koffiezetkwaliteiten of de gebruikte koffie?

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 21:20
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Over smaak valt niet te twisten. Soms (niet persoonlijk bedoeld) is men niet aan goede koffie gewend en wordt een bakkie slabberdewatszki lekkerder gevonden als in verhouding èchte koffie.

Inderdaad, retour kan het niet, het is gebruikt. En niet één keer maar drie keer. Niet dat dàt nog uitmaakt overigens.

Zou u een gebruikt apparaat zogenaamd als nieuw uit de winkel willen kopen? Ik denk van niet.

ro
door ron530 - Feb 7, 2014 om 21:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het moet ook niet gekker worden! we kopen een koffiezet apparaat en vinden de koffie die er uit komt niet zo lekker. Ligt dat aan het apparaat of aan diegene die de koffie in het apparaat stopt.
Zeuren om het zeuren lijkt mij want de Media Markt moet hoe dan ook slecht in het nieuws.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2014 om 21:33
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Nicop1, zo te zien op de site van Russel&Hobbs is het een eenvoudig koffiezetapparaat, de gewone filtermethode. Wat er dan niet goed aan zou kunnen zijn begrijp ik niet zo goed, kan niet aan het apparaat liggen maar misschien aan de filterkoffie. Nee, natuurlijk neemt de Media Markt het niet terug: ze zijn toch niet gek! Ja, best wel duur want deze gewone filterapparaten zijn tegenwoordig wel voordelig. Bij BCC b.v. al vanaf €20,00.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2014 om 00:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer een ander merk koffie of een andere soort koffie, of doe er een beetje zout bij (als smaakversterker).

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2014 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nicop1,

.....MM neemt hem niet terug omdat het product gebruikt is. Hoe kan ik het anders weten of dit product voldoet aan mijn wensen......
Nee, logisch dat ze het apparaat niet terug nemen. Er is toch niets mis mee.
Of je moet kunnen aantonen dat er iets defect is.
Over smaak valt niet te twisten!
Even uitproberen met meer/minder koffie, of ander merk.

...Wat moet ik doen, kapot is het niet maar plezier heb ik er ook niet van. ....
Misschien kun je er een ander een plezier mee doen.
Of prik een advertentie op in de buurtsuper of zo.

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Feb 8, 2014 om 11:02
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Nico,

laat het koffieapparaat eens meerdere malen doorlopen zonder koffie, dus alléén water.
Mogelijk dat er bij de fabricage bepaalde stoffen zijn achtergebleven in de leidingen.
En als het goed is, zal dat, hoogstwaarschijnlijk, ook in de gebruikershandleiding staan.

Het (basis)principe van een koffiezetapparaat is altijd hetzelfde.
Een andere mogelijkheid is dat dit merk bepaalde goedkope(re) grondstoffen gebruikt voor de fabricage van die leidingen, waardoor er een vieze smaak ontstaat als dat materiaal in aanraking komt met heet water.

Heeft u van dat merk en type al reviews opgezocht?

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2014 om 11:05
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens een gewone gemiddelde koffie van een bekend merk, volg de instructies uit de gebruiksaanwijzing of vraag een kennis uit je omgeving die wèl goede koffie maakt in jouw smaak hoe hij zij dat doet. En nodig die persoon uit "op de koffie" en kijk en luister goed!

zwemmer
door zwemmer - Feb 8, 2014 om 16:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Met beetje Buisman erbij kom je misschien wel aan een goede smaak van de koffie.

ni
door nicop1 - Feb 8, 2014 om 19:11
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor alle goede tips, er zitten goede bij die bruikbaar zijn. Ik realiseer me heel goed dat een gebruikt apparaat niet terug kan, dat was ook niet mijn bedoeling. Wat betreft de koffie die is altijd DE roodmerk geweest, en daaraan hoef ik niets aan te doen. Ik leg me erbij neer en zal me eraan moeten wennen. Tot dat hij kapot gaat. Dank voor uw tips.

zoekster
door zoekster - Feb 8, 2014 om 19:17
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Wordt het water wel heet genoeg?

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2014 om 19:35
16871 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nicop1 schreef op zaterdag 8 feb 2014, 19:11]Dank voor alle goede tips, er zitten goede bij die bruikbaar zijn. Ik realiseer me heel goed dat een gebruikt apparaat niet terug kan, dat was ook niet mijn bedoeling. Wat betreft de koffie die is altijd DE roodmerk geweest, en daaraan hoef ik niets aan te doen. Ik leg me erbij neer en zal me eraan moeten wennen. Tot dat hij kapot gaat. Dank voor uw tips.

Nou ja, niet gelijk bij neerleggen maar wat meer uitproberen kan toch? DE rood (waarschijnlijk de snelfiltermaling) kan het niet zijn en de filtermethode op zich kan het ook niet zijn. Maar u schrijft: ik vind het niet lekker. Te slap, te sterk? Want dat had ik ook met m'n goedkope BCC apparaatje in 't begin. Misschien schepje meer of juist minder (ik moest meer dan ik gewend was gebruiken). Misschien ligt het alleen daar maar aan. Had zelfs dat huismerk van de ALDI gekocht, maar dat was 'um niet!! Dus gewoon nog eventjes uitviolen of u de goede smaak (uiteindelijk) toch kan vinden. Succes met uw kopje troost.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2014 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=nicop1 schreef op zaterdag 8 feb 2014, 19:11]Dank voor alle goede tips, er zitten goede bij die bruikbaar zijn. Ik realiseer me heel goed dat een gebruikt apparaat niet terug kan, dat was ook niet mijn bedoeling. Wat betreft de koffie die is altijd DE roodmerk geweest, en daaraan hoef ik niets aan te doen. Ik leg me erbij neer en zal me eraan moeten wennen. Tot dat hij kapot gaat. Dank voor uw tips.

Maar wat was dan wel uw bedoeling?

Koop eens een pak Markus Goud van de Aldi, veel lekkerder dan rode DE.;-)

zoekster
door zoekster - Feb 8, 2014 om 19:56
10966 Antwoorden / 34 Vragen

**Had zelfs dat huismerk van de ALDI gekocht, maar dat was 'um niet!! **

**Koop eens een pak Markus Goud van de Aldi, veel lekkerder dan rode DE.;-)**

@tenormin @tijger1

Zijn jullie nou echt in ALLES tegenpolen?

;-)

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2014 om 20:13
16871 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Zijn jullie nou echt in ALLES tegenpolen? ;-)

Moet wel, vind Markus niet te z....n, haha.

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2014 om 20:18
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Is dit, klik HIER, iets voor TS?

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2014 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 8 feb 2014, 19:56]**Had zelfs dat huismerk van de ALDI gekocht, maar dat was 'um niet!! **

**Koop eens een pak Markus Goud van de Aldi, veel lekkerder dan rode DE.;-)**

@tenormin @tijger1

Zijn jullie nou echt in ALLES tegenpolen?

;-)

Zou best kunnen, maar het was wel een prima koppel;-)

Voor de goede orde, ik heb het over het gouden pak, dus de arabica koffie. Ik krijg altijd allerwegen lof voor mijn koffie. Ik blijf zetten.

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2014 om 22:28
16871 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Zou best kunnen, maar het was wel een prima koppel;-)

Zolang ik de 'dikke' mag zijn: de sul. Maar nee, ik krijg ook complimenten voor mijn DE koffie en dat van mensen die Nespresso drinken, George Cluney aanhangers, haha. Maar mag allemaal niet dit O.T. Zoekster, niet zo uitdagen, hoor.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie: Offtopic reactie]