lelyonnais
door lelyonnais Dec 3, 2009 om 21:26
Huishouden & energie

Koop eigen merk niet van de Gamma!

Vorige jaar heb ik een bladzuiger van de gamma eigen merk gekocht.
De bladzuiger had een wiel van aluminium, en het leekt mij een goed product. Ook de prijs was ok, 59,90 €.
Echter ging het stofzak kapot (ritsluiting) en ging bij de gamma een nieuwe halen/bestellen. Tot mijn grootste verbazing wordt mij medegedeeld dat die bladzuiger niet meer wordt in productie genomen en de zak dus helemaal niet meer beschikbaar zou zijn!
Netjes uitgedrukt, was ik pissig! Een jaar oud en geen onderdeel....moet wel weer een nieuwe kopen zeker!

Toevallig lopend en mopperend in de winkel, kwam ik een man tegen die vroeg wat er aan de hand was! Het was de grote baas! Na informatie in de voorraadwinkel in Panningen, bleekt dat er daar 4 zakken lagen! Er is meteen 2 van besteld!

Mijn ervaring bij de gamma was altijd zeer goed, maar ik begin nu te twijfelen over hun "eigen merken" !

Koop men iets van een "bekende merk" weet men zeker dat er altijd onderdelen te verkrijgen zijn!
In mijn geval zou het goedkoop duurkoop zijn geweest als ik niet de juiste man op de juiste plek had gevonden!
Wees gewaarschuwd voor aanbiedingen en producten van eigen merken!

m.v.g. Robert

3640 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag robert,

Nog een tip: vergelijk bij de Gamma heel goed de prijzen. Om een voorbeeld te geven: overal op het eiland waar ik op woon kan ik een (liter)fles wasbenzine kopen voor € 1,49 maar NIET bij de Gamma. Daar kost die fles echt standaard € 3,95. Ik heb hierover gereclameerd bij het hoofdkantoor, maar dat had geen resultaat. Bij Gamma kost (echt je gelooft het niet) een liter wasbezine € 3,95!!! Zo zijn er meer voorbeelden te noemen (ook de prijzen van Alabastine-produkten waren pakweg een jaar geleden minimaal 30% duurder als bij bijvoorbeeld Formido.

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pedro,

ALLES bij de gamma is idd niet per definitie goedkoper, en ben mij vol van bewust want ik ben een kritische koper.
In dat geval van de bladzuiger, heb ik gekeken naar power, het wielsysteem om te zuigen en de beveiliging.
Power was meer dan genoeg tegenover andere bladzuiger....
Het zuigwiel was van aluminium en niet van plastic, een grote + punt!
Beveiliging zat in een deksel van het wiel, en zodra men die afschroefde, trad de beveiliging in.

De zuigkracht was zodanig das het mogelijk was kastanje hulsen te zuigen!...en dat zeg al genoeg!
Maar de zak gaaf de brui aan. Ik heb vandaag nieuwe zakken gehaald, 2 om precies te zijn! kosten : 6 € per zak!!!
Gaat de bladzuiger nog enkele jaren mee, ben ik dik tevreden, maar ik zal nooit meer een product van gamma eigen merk kopen!...Dat is zeker!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel merk GARANDEERD dat minimaal 1 jaar ALLE onderdelen leverbaar zijn. Wanneer een product zo goedkoop is dat reparatie alleen in arbeidskosten al te duur zou zijn is het gewoon niet logisch om onderdelen beschikbaar te stellen.