co
door cowboyracer Mar 31, 2009 om 14:31
Huishouden & energie

Korting op vastercht bij Eneco afgeschaft landelijk???

Ik heb op 27-12-07 n contract bij Eneco afgesloten t/m 01-01-11. Groene stroom en gas. Kei goed. Part of the deal was 30% korting op het vastrecht.

Vorige week kreeg ik de rekening. Nergens iets te zien van een korting op het vastrecht. Uit een telefoontje met Eneco bleek nu dat "dit" landelijk was afgeschaft en dat ik al een voordeeltje had omdat ik nog zulke lage tarieven had voor de komende jaren. NOU EN? Toch mijn eigen besluit geweest. Het had ook verkeerd uit kunnen pakken, dan had ik toch ook geen extra korting op mn vastrecht gekregen?

In mn contract stond 30% korting op vastrecht en ik ben nooit op de hoogte gebracht van enige afschaffing en bovendien staat de korting dus in mn contract...

Wie heeft dit ook meegemaakt en kan ik de Eneco aanpakken????

567 4 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 31, 2009 om 15:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Er is duidelijk een fout gemaakt, zowel op de afrekening als door degene die je aan de telefoon had.

Bij veel gestelde vragen op de Eneco site, lees ik nl. het volgende:

Vanaf 1 januari 2008 geldt er geen vastrechtkorting meer voor klanten die zowel elektriciteit als gas of warmte afnemen bij Eneco.

Heeft u voor 1 januari 2008 gekozen voor een Garantieprijscontract voor elektriciteit én gas dat doorloopt tot na 1 januari 2008, dan geldt de korting nog wel voor de looptijd van het contract. Deze korting bedraagt € 7,15 (incl. BTW) op het vastrecht per product per jaar. De korting wordt verrekend op de jaarnota.

Maar weer even bellen en mededelen dat bovenstaande op hun eigen site staat vermeld. Zonodig vragen naar een meer deskundig persoon die je vraag wel goed kan beantwoorden.

kiran
door kiran - Mar 31, 2009 om 15:46
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@cowboyracer

Ook ik ben nooit op de hoogte gebracht van de afschaffing vastrecht. 'T is dat ik het nu hier lees, heb de eindafrekening erbij gepakt.

Je hebt gelijk, niks te vinden. Maar je hoeft je ook niet blind te staren op die 30% korting, vastrecht bij Eneco was al niet veel. Had je misschien ca. €12,- terug gekregen, per jaar. [ook ooit in het verleden een korting op vastrecht gehad ivm het trouwe klant zijn]

En dat aanpakken? Zal m.i. ook niets opleveren. Kan best zijn dat vastrecht in 2007 nog wel bestond. Stuur anders een mailtje, www.eneco.nl/vragen.

Persoonlijk zou ik nooit een meerjarig contract afsluiten, maar bij Eneco zit je nog niet zo slecht hoor. Ook als je die 30% korting vastrecht niet krijgt.

hu
door huisintveld - Apr 1, 2009 om 13:26
6 Antwoorden / 0 Vragen
lu
door luciel - Apr 1, 2009 om 13:57
13 Antwoorden / 0 Vragen

In uw contract staat dat u recht heeft op deze korting. Daar heeft Eneco voor getekend (en u). Volgens mij is hier sprake van 'contractbreuk' door Eneco. Als ik u was zou ik ze daar op wijzen en in uw brief refereren naar wat hierover op hun website staat. Kijk bij Eneco hoe u een klacht kunt indienen (want dat is het: Eneco houdt zich niet aan de afspraak) en verstuur de brief ALTIJD aangetekend. Bewaar ook zelf een kopie daarvan en evtueel een exemplaar van de bewijsstukken die u meestuurt. Handig is het als uw uw contract kopieërt en de clausule waar het om gaat markeert met bijvoorbeeld een markeerstift en deze meestuurt met uw brief.
Mocht dit niet helpen, dan kunt u altijd nog op consuwijzer.nl kijken wat u kunt doen en/of rechtshulp inschakelen voor bemiddeling of advies.

Ik kan het ook mis hebben: maar volgens mij is Eneco verplicht om u hiervan VOORAF per brief op de hoogte te stellen, zodat u kunt overstappen naar een ander energiebedrijf. Mijn indruk is dat ze dat bewust niet hebben gedaan, zodat u bij ze blijft. Ik wens u veel succes hiermee.