ad
door adeb65 Sep 25, 2019 om 18:29
Huishouden & energie

Kosten betalen bij vermoeden defecte gasmeter

onze gasmeter maakt sinds een poosje behoorlijke herrie soms, en als je tegen het raampje tikt, blijft de meter even hangen, dus wij vermoeden dan de meter defect is(vorig jaar bleek mijn energie meter achteruit gelopen te hebben , dus kan zo maar dat nu de gasmeter aan de beurt is,grapje heeft me veel geld gekost)ik heb per Whatsapp ctc gezocht met stedin,maar die willen dat ik 100 euro betaal voor een monteur, mocht de meter dan idd na ijking defect zijn , hoef ik die 100 euro niet te betalen,Ik heb een filmpje van het gebeuren mee gestuurd en ze gaven toe dat er wel wat geluid was , maar aanbod bleef staan.De meter is toch hun product en zij zijn toch verantwoordelijk voor het deuglijk werken? Ik kan zelf niet controleren of de meter correct werkt of niet ,ik constateer slechts dat hij ineens veel herrie maakt en dat metertje te beinvloeden is op dat moment, waarom zou ik dan moeten betalen ? Ik ben het er zo niet mee eens dat dit zomaar kan

12371 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2019 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het probleem? Volgens jou is de meter defect, dan zal de monteur dat ook vaststellen en hoef je niets te betalen.

ad
door adeb65 Sep 25, 2019 om 23:34
Antwoorden / 1 Vragen

ik DENK dat de meter kapot is , er is maar een manier om achter te komen, en dat is dat de leverancier van het product het komt conroleren, en dat moet ik dus betalen

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2019 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar verspringt hij ook als u GEEN gas gebruikt en op de meter tikt?

En u geeft nog steeds geen antwoord op de vraagwelk grapje u zoveel geld gekost heeft.

ad
door adeb65 Sep 26, 2019 om 00:00
Antwoorden / 1 Vragen

Nee , dan loopt hij niet , het antwoord op de andere vraag staat bij iemand anders die hier de vraag gesteld had ,dat ging over de stroom meter knip:daar mijn meter achteruit geopen heeft, is er een schatting gemaakt van mijn verbruik, veel hoger dan mijn verbruik voorgaande jaren, NLE wijst naar Stedin, zij hebben een resultaat uit de meter gelezen zegt men, Stedin zegt , van een kapotte meter valt niets meer af te lezen, wij hebben niets doorgegeven, heb weken telefoontje naar telefoontje gepleegt, iedereen was het met me eens dat het opgegeven gebruik wel heel veeel afweek van voorgaande jaren, maar niemand deed er ook echt iets aan, ik kon gewoon betalen

diumenge
door diumenge Sep 26, 2019 om 07:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En als Stedin voor iedereen die DENKT dat zijn meter kapot is een monteur langs moet sturen op eigen kosten, dan wordt het waarschijnlijk een dure grap.

ma
door malhy2 Oct 5, 2019 om 17:55
309 Antwoorden / 13 Vragen

Er is een filmpje opgestuurd met een vreemd geluid en gedrag van de meter daaruit kunnen zij conclusies trekken en bepalen of ze het nodig vinden al dan niet te komen. Ik zou aangaande het veel te hoge geschatte verbruik van de electriciteitsmeter aan de bel trekken bij het Kifid, ik vind de reacties van uw leverancier en stedin beneden alle pijl in deze.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2019 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat heeft u dan de vorige keer veel geld gekost?

ad
door adeb65 Sep 25, 2019 om 23:37
Antwoorden / 1 Vragen

daar mijn meter achteruit geopen heeft, is er een schatting gemaakt van mijn verbruik, veel hoger dan mijn verbruik voorgaande jaren, NLE wijst naar Stedin, zij hebben een resultaat uit de meter gelezen zegt men, Stedin zegt , van een kapotte meter valt niets meer af te lezen, wij hebben niets doorgegeven, heb weken telefoontje naar telefoontje gepleegt, iedereen was het met me eens dat het opgegeven gebruik wel heel veeel afweek van voorgaande jaren, maar niemand deed er ook echt iets aan, ik kon gewoon betalen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2019 om 18:45
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hetgeen u stelt geldt voor ongeveer alle situaties waar komst van een monteur wordt gevraagd. Wordt aangetoond dat de vraag inderdaad terecht is behoeft u dan niets te betalen. Een kleien opmerking: is de gasmeter dan geen energiemeter? Als u bedoelt dat de electrameter achteruitliep is mijn grote vraag wat dan de kosten voor u zijn geweet. Een meter die terugloopt is lijkt mij foutief tenzij u zelf electra teruglevert aan het net.

Zola u stelt is de netbeheerder verantwoordelijk voor een juiste werking en ik lees uit uw opmerking niet dat men die verantwoording niet neemt. Helaas is er in wezen dus niets onrechtmatigs.

Wel een tip: laat ook anderen naar het fenomeen luisteren opdat u getuigen heeft (van de herrie).

Tr
door Trostomaat Sep 25, 2019 om 23:35
239 Antwoorden / Vragen

Gelukkig is er dus niets onrechtmatigs, lijkt mij.
Dit is overigens een volstrekt gangbare praktijk. De kosten worden gedragen door de partij die ongelijk blijkt te hebben. U kunt het ermee oneens zijn, maar denk eens aan wat het alternatief zou moeten zijn en waartoe dat zou leiden.

ad
door adeb65 Sep 25, 2019 om 23:42
Antwoorden / 1 Vragen

ik vind dat Stedin de leverancier is van het product, en verantwoordelijk voor een goede werking. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt en naar Stedin gestuurd, ze horen idd ook wel iets , maar wil volgens hen niet zeggen dat meter niet goed loopt, en er is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is de monteur laten komen.Ik vind krom. ik kan zelf op niet een manier weten of mijn meter goedloopt, dat kunnen alleen zij, ik vermoedt het wel vanwege de geluiden en het blijven hangen als je tegen ruitje tikt, maar als bij ijking bijkt dat hij goed loopt volgens hen,mag ik 100 euro betalen. ik vind dat er reden genoeg is om gewoon een monteur te laten komen en het laten nakijken, zij zijn verantwoordelijk voor het goed werken ervan,niet ik

Tr
door Trostomaat Sep 26, 2019 om 02:12
239 Antwoorden / Vragen

Ik vind dat een goede regel. Ze nemen ook die verantwoordelijkheid die u noemt. Beoordelen of uw filmpje reden genoeg is om iemand langs te sturen is niet uw verantwoordelijkheid. En als de meter defect blijkt te zijn, dan heeft u geen kosten. Anders wel. Dat lijkt mij terecht. Klachten over meters beginnen doorgaans na ontvangst van de energierekening. Als die tegenvalt, dan zou de meter dus best wel eens kapot kunnen zijn, is de redenering, Als het volgens uw wens loopt, kan straks iedereen zijn meter later controleren, gratis en voor niks. Ieders energierekening gaat dan flink omhoog.

panter22
door panter22 - Sep 25, 2019 om 18:55
6599 Antwoorden / Vragen

Vraag een slimme meter, dan kost het je niets en die is muisstil.

PvBaak48
door PvBaak48 Sep 27, 2019 om 13:05
65 Antwoorden / 1 Vragen

Kost haast net zo veel als je die zelf aanvraagt

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kost dus niets.

jo
door jorisw - Sep 25, 2019 om 20:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kan dat nou? Die oude mechanische meters zijn toch altijd perfect, i.t.t. al die moderne dingen. Maar zoals iemand anders al zegt: ga gewoon voor een digitale. Daar zitten geen onderdelen in die kunnen slijten zoals die ienieminie tandwieltjes in die oude zooi. We schrijven ook niet meer met een mechanische typemachine waarbij die hamertjes vast gaan zitten en waarbij je vieze handen krijgt als het lint vervangen moet worden. Waarom dan nog wel energiemeters uit die tijd gebruiken?

ad
door adeb65 Sep 25, 2019 om 23:44
Antwoorden / 1 Vragen

ik lees overal dat men problemen heeft met torenhoge rekeningen met die slimme meters, dus ze lijken me nog niet zo slim eerlijk gezegt :)
verder heeft dat niets te maken met het nemen van verantwoordelijkheid voor hun product

panter22
door panter22 Sep 26, 2019 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Als de meter stuk is, dan hoef je niets te betalen.

no
door nokkie Sep 27, 2019 om 13:26
14 Antwoorden / 0 Vragen

@ ADEB65 Wat u zegt over de slimme meter is totaal niet mijn eraring.

Wij hebben de slimme meter nu zo'n 5 jaar en heb er alleen maar plezier van. Je krijgt elke maand een overzicht van je verbruik van je energieleerancier, daardoor kun je heel goed zelf bijhouden of je nog goed zit met je maandbedrag.

Nog nooit een probleem gehad met de meter en ons verbruik is sinds de slimme meter alleen maar flink minder geworden!

Ik zou zeggen, neem een slimme meter dan ben je meteen van die ouwe onbetrouwbare zooi af.

de
door deduivel Sep 28, 2019 om 11:08
2 Antwoorden / Vragen

@adeb65

Weer zo 1 die met de schreeuwende meute meeloopt, zelf hebben ze 0,0 ervaring met de slimme meter maar ze weten alles.
Ik heb zelf duizenden meters geinstalleerd en heb nog nooit ergens terug moeten komen omdat het niet werkte.

Vooraf wel discussies met die klanten gehad ja ik heb dit gehoord of dat gehoord maar ervaring hebben ze er niet mee alleen de angst al dat er iets veranderd in hun ogen.

Als je meer gaat betalen betekend dat gewoon dat je oude meter defect is geweest en kom je nu goed weg, immers ze mogen achteraf niet komen vragen voor bij te betalen nu de meter weg is.

Wat je ook hoort dat ding is niet te manipuleren en de meterstand klopt voor 100% dus degene die roepen dat de meter kapot is nu meer betalen met een nieuwe meter klopt 100% want met je oude klopte het niet en verbruikte je meer dan er werd afgerekend.

Maar wat word het verhaal ipv te snappen dat een oude meter kapot is gaat men roepen dat de slimme meter kapot is.

We hebben bij diverse huizen als test zowel analoog als slim naast elkaar gehangen en bij 1 woning liep de meter niet gelijk antwoord bewoner dan is de slimme meter gewoon kapot hoezo zou je analoge niet kapot kunnen zijn nee das onmogelijk na uitgebreide tests bleek wel degelijk dat de analoge kapot is klant betaalde al 5 jaar te weinig.

ad
door adeb65 Sep 28, 2019 om 12:06
Antwoorden / 1 Vragen

@deduivel, wat een vooroordelen zeg

de
door deduivel Sep 28, 2019 om 13:59
2 Antwoorden / Vragen

Niks vooroordelen DAT IS NU EENMAAL DE PRAKTIJK.
Dat sommige dat niet willen of kunnen inzien das wat anders.

Th
door Thijs124 - Sep 25, 2019 om 21:28
289 Antwoorden / Vragen

Als de meter blijft hangen als je erop tikt, dan blijven tikken. Handig.
Maar vraag voor een slimme meter dan heb je alles nieuw zonder kosten.

er
door erky - Sep 27, 2019 om 13:16
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi AdeB65,
Als u opdracht geeft tot vervanging is het begrijpelijk dat u de rekening betaalt. Het is handiger dat u uw grieven in een brief of e-mail als klacht aanbiedt aan Stedin. Zij kunnen u dan niet behandelen als iemand die een opdracht gegeven heeft, dus zullen ze zelf moeten concluderen of ze willen komen of niet.
In sommige gevallen betaalt u er ook gewoon voor als u een 'slimme' meter wil voor het gas. Zoals u aan de antwoorden heeft gemerkt is niet iedereen tevreden over een slimme meter, ze zijn onbetrouwbaarder dan de ouderwetse gasmeters. Ook daar is hier op het forum fel over gediscussieerd.
Controleer op een wat warmere dag door de meterstand op te nemen in de ochtend en dan pas weer in de avond op een manier dat u zeker weet geen gas te hebben gebruikt, dus verwarming uit, gasfornuis uit en andere gasgebruikstoestellen. Is de meterstand niet vooruitgekropen, dan is de meter in ieder geval niet in uw nadeel onbetrouwbaar. En als Stedin verlies leidt, dan is het niet uw schuld, u heeft het immers al gemeld.
Succes,
Erky

ad
door adeb65 Sep 27, 2019 om 22:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ja das idd slim, ga zo meteen foto maken ! bedankt voor de tip Erky

cl
door clearmaker - Sep 27, 2019 om 13:39
11 Antwoorden / Vragen

Ik zie veel antwoorden over het verzoeken voor een slimme meter ...
maar ik heb het laatste jaar ontzettend vaak gelezen dat een slimme meter 5 tot 15% meer aangeeft aan verbruik dan een oude meter.
Als ik kon, dan hadden ze de slimme meter bij mij weer mogen weghalen, mijn verbruik is sinds het plaatsen van een slimme meter ineens met ca. 10% meerverbruik gestegen, ondanks dat ik aanzienlijke besparingen heb aangebracht in huis, b.v. allemaal nieuwe ledlampen i.p.v. oude normale gloeilampen, nieuwe A+++ vrieskasten, oude mobiele airco's vervangen door splitt airco's die nog maar de helft gebruiken etc. etc.

Maar onduidelijk in het verhaal van ADEB65 is ... betreft het de gasmeter?
Want de gasmeter kan herrie maken als Stedin aan het werk is aan het gasnetwerk, als ze ergens gas laten ontsnappen kan de gasmeter herrie gaan maken en zelfs terugdraaien omdat er ergens vlakbij in het gasnetwerk gas ontsnapt waardoor er geen gas geleverd word maar aan de gas aansluiting enorm gezogen word.
Datzelfde geld voor de watermeter, maar niet voor de elektrischiteitsmeter, die mag in geen geval herrie maken, want dan is die meter echt kapot.

Jij moet dan melding maken daarvan, de grondregel dat Stedin waarschuwd dat de monteur 100 euro kost is normaal (wel vreemd in dit geval)
maar blijkt dat de meter daadwerkelijk kapot is dan zullen ze zelfs handmatig herberekenen wat de normale verwachting van gebruik geweest zou zijn en krijg je een naheffing.
Je bent als bezitter van de gas, water en elektrischiteitsmeter verplicht onregelmatigheden aan een meter te melden.

Ik heb zelf meegemaakt dat ik in 1982 een flatje op 3 hoog aangeboden kreeg in Spijkenisse, 1e huis dus wist niets van zelf iets controleren anders dan in de woning, bij meteropname belt de meteropnemer aan dat de elektrischiteitsmeter onder in een onafgesloten kast was omgeleid en de gasmeter zelfs ontbrak.
Volgens de voorwaarden had ik dat moeten controleren bij toewijzing van de woning?

Ik kreeg van het gemeentelijk nutsbedrijf een boete opgelegd van 250 gulden,
daar ben ik 2 jaar mee bezig geweest die verantwoordelijkheid af te wijzen naar de gemeentelijke woningstichting, want achteraf bleek dat in mijn flat krakers gezeten hadden die ontzet waren door de rechter.
Ik won uiteindelijk omdat de zogenaamde meteropname bij betreden van de woning kon overleggen die de woningstichting mij geleverd had bij accepteren van de flat, was dus blijkbaar een nep opname formulier.

Ik wil maar aangeven dat de bewoner toen ook al verantwoordelijk gesteld kon worden voor niet goedwerkende meters.

Dus advies, maak duidelijke fimpjes van de meter met duidelijk geluid en daarop duidelijk hoorbaar dat er iemand anders van buiten het gezin meekijkt en luisterd ....
of als je van plan bent ooit te verhuizen de mond dicht te houden en het probleem door te schuiven naar de volgende bewoner, dat mag wel niet maar niemand kan achteraf bewijzen dat de meter(s) al stuk waren toen jij het huis nog bewoonde.

gerbera
door gerbera Sep 27, 2019 om 16:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat een "slimme" meter 5 tot 15% meer aangeeft is kolder en heeft u van horen zeggen. Dat dit bij u het geval zou zijn lijkt mij sterk als u alles energiezuinig heeft aangeschaft. Maar eens kijken of de airco niet wat vaker gewerkt heeft,
En ja het gaat over een gasmeter, staat duidelijk vermeld. Ook heeft de TS een filmpje en geluidsopname naar Stedin gezonden, staat ook vermeld.
En herrie en terugdraaien bij werkzaamheden, moet de gasdruk wel heel erg veel wegvallen en zelfs uit de leiding gezogen worden maar dan nog zit er in de meter een terugslagklep die dat voorkomt.
En het is de netwerkbeheerder en niet de bewoner die verantwoordelijk is voor het goed functioneren van een meter. U kunt hooguit een melding doen als u meent dat de meter niet goed werkt.

ad
door adeb65 Sep 27, 2019 om 22:29
Antwoorden / 1 Vragen

@clearmaker,ik lees ook veel klachten over de slimme meter, of ze terecht zijn weet ik niet, maar er zijn er genoeg om mijn bedenkingen hebben, ik hoode het voor het eerst savonds laat toen mijn zoon stond te douchen, want ja je moet maar ook net in de gang/keuken staan . Ik vind ds ook dat ik niet zomaar om een meting vraag, het ding maakt herrie als er gas gevraagd wordt(niet altijd) en als je dan tegen het metertje tikt blijft hij heel even stil staan, kan toch niet goed zijn? Maar goed ik kan het nog steeds mis hebben , want heb er geen verstand van, en dan kost het me 100 euro.ik heb de onrechtmatigheid gemeld, mijn plicht gedaan, ga de standen een paar dagen in de gaten houden, bedankt voor je reactie
@ Gerbera Ik vind dus ook dat zij verantwoordelijk zijn voor hun product , ik heb het gemeld met filmpje (op hun verzoek) en al, ze geven toe dat er wel wat geluid is, maar hoe moet ik als bewoner nu weten of hij nog goed loopt?, dat kunnen alleen zij toch? ik vind het krommer dan krom, maar dat vind ook duidelijk niet iedereen hier , ik ga een aantal dagen mijn meterstand bijhouden,kijken of er onregelmatighden zijn in ieder geval, Bedankt voor je reactie

ka
door karelberger - Sep 27, 2019 om 14:04
8 Antwoorden / Vragen

HEB IIK OOK MEE GEMAAKT MET WATER METER, WE GERUIKTE VOLGENS METER 175000 LITER PER JAARGEMIDDELDE OVER 3 JAAR WAS 66.000, HEB WONING BOUW ER BIJ GEHAALD, INSTALATIE BEDRIJF LATEN KOMEN NERGENS GEEN LEK, ZOU AAN METER MOETEN LIGGEN. O m  de controle uit te voeren = vervangen dus moest ik 450 euro betalen. en als meter stuk kreeg ik geld terug te zot voor woorden. zei dus nee. JAAR EROP had ik 75 000 verbruikt vroeg men of ze hem GRATIS MOCHTEN VERVANGEN, JAAR DAAR OP NOG 25.000 NEE GEZEGD. LAAT MAAR LEKKER ZITTEN HEB 175.000 LITER BIJ BETAALD MAAR BETAALD ZIJN EIGEN TERUG

aadpiraatje
door aadpiraatje Sep 27, 2019 om 15:34
0 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft niet zo te schreeuwen, Karelberger..

gerbera
door gerbera Sep 27, 2019 om 16:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u niet een paar "nullen" te veel achter de cijfers gezet. 75.000 liter in 1 jaar, moet u zowat een wasserette aan huis hebben.

gerbera
door gerbera Sep 27, 2019 om 22:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie nu dat het om liters gaat maar dan is 66 m3 en 75m3 per jaar niet overdreven veel.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2019 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets mis met dat waterverbruik, wel met de joofdlettertoets blijkbaar.

1paul
door 1paul - Sep 27, 2019 om 15:22
3147 Antwoorden / 0 Vragen

lekker aanbod afslaan en laat maar gebeuren, wel bewijs van kontakt bewaren...

ad
door adeb65 Sep 27, 2019 om 22:32
Antwoorden / 1 Vragen

mijn idee , als mijn stand afwijkt, wrijf ik het ze onder de neus , mogen ze me verschil terug betalen

bedankt voor je reactie

fa
door fairman - Sep 28, 2019 om 10:47
22 Antwoorden / 3 Vragen

Is het zo lastig om hoofdletters, punten en/of komma's te gebruiken. Dit verhaal is bijna onleesbaar.
Er zijn toch scholen en/of cursussen.

ch
door charminggirl@live.nl - Sep 28, 2019 om 10:51
2 Antwoorden / Vragen

Netwerkbeheerder is eigenaar dus moet het oplossen. In die tussentijd fotografeer iedere dag de stand met de datum erbij.netwerkbeheerdergaat t nl oplossen door het plaatsen van een slimme meter. De slimme meter...de domme slimme meter. Wij hadden ook een dingetje met de analoge meter...hoppa slimme meter..hoppa na een jaar een Eneco rekening met een bijbetaling van bijna E 2000,00. De slimme meter bleek niet zo slim te wezen. Hij communiceerde niet. Oké...weer een slimme meter van de netwerkbeheerder...weer geen communicatie. U hoeft niets te doen, de slimme meter regelt alles, helaas voor ons is het geen pinautomaat en hebben we een advocaat genomen omdat zowel Stedin als Eneco weigeren een oplossing aan te dragen. Metertje is toch echt eigendom van Stedin.En wij weigeren de  nota te betalen. Wedden dat ze n slimme gaan plaatsen. Mijn advies: neem iedere week een foto van de standen en zet via de site van de netwerkbeheerder de functie communiceren uit. Vinden ze niet leuk want dat wordt t sluwe metertje alsnog analoog. En...is de energieleverancier verplicht om standen te vragen.

ad
door adeb65 Sep 28, 2019 om 12:12
Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de tip, ik ben idd gister begonnen met fotos maken.Ik ben dus vorig jaar ook tegen een muur van onwillendheid aangelopen met de defecte energie meter , iedereen begreep dat wat ik zei terecht was,maar niemand die met een oplossing kwam, vandaar ook mijn post, Stedin is verantwoordelijk voor het functioneren van hun product, niet wij als consument, wij als consument kunnen op niet 1 manier testen of het product naar behoren werkt, en toch durven ze je 100 euro te vragen das in mijn ogen niet rechtmatig.Ben even naar mijn verbruik van vorig jaar en nu gaan kijken, mijn verbruik is niet hoog, dus wellicht snijden ze zichzelf in de vingers nu

ro
door ron503 - Sep 28, 2019 om 12:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Herrie wat is in uw optiek herrie? en daarbij maakt het telwerk van een ouderwetse gasmeter zodra er gas afgenomen wordt een tikkend geluid. Op het glas tikken doet het telwerk niet stoppen want het kan maarzo zijn dat er op dat moment geen gas afgenomen wordt. Een ouderwetse elektrameter werkt met een draaischijf systeem met een telwerk die de actuele stand bij houdt. Op uw verzoek kunnen de meters op werking gecontroleerd worden maar als blijkt dat er met de meters niets mis is dan mag u de kosten ophoesten.

ad
door adeb65 Sep 28, 2019 om 12:48
Antwoorden / 1 Vragen

U denk dat ik na 28 jaren wonen in dit huis nu voor het eerst de geluiden hoor van de meters? uiteraard wijkt dit af van het gebruikelijke, anders zou het toch geen issue zijn. Blijf erbij hun meters en als er afwijkingen geconstateerd worden ,hun verantwoording om de juiste werking van hun product te controleren.

de
door deduivel Sep 28, 2019 om 16:39
2 Antwoorden / Vragen

Dat willen ze toch ook doen alleen jij bent eigenwijs.
Als blijkt dat je meter defect is krijg je een nieuwe kost je niks.
Als blijkt dat jij spoken hoort en de meter is gewoon 100% werkend krijg jij gewoon de rekening wat is daar niet aan te begrijpen.

Jij bent toch heilig overtuigd dat ie kapot is nou wat houd je dan tegen om ze te laten komen, ik weet het wel jou conclusie is ik weet het niet zeker en dan gaat het mij geld kosten.
Als ik zeker weet dat er iets kapot is dan mogen ze meteen komen want dan weet ik dat ik geen kosten heb.

Maar jij blaat hier heel veel maar een monteur laten komen omdat je bang bent voor kosten durf je niet conclusie je twijfelt gewoon 100% of je niet paranoia word.
Ieder normaal mens laat meteen een monteur komen als men het zeker weet

ha
door harrybre - Oct 9, 2019 om 16:29
240 Antwoorden / Vragen

Denken en geloven...
Gewoon, jaar na jaar eidere 1e van de maand even de meterwaarden opschrijven. Doe ik al sinds 2004. NOOIT enig probleem gehad.
Voordelen: je ziet direct, als er "energievreters" bijgekoppeld zijn of juist afgekoppeld resp vervangen. Oude TV voor nieuwe LED, spaarlampen een-voor-een naar Led lampen. En natuurlijk, of je al 'somers "gespaard" hebt voro de hogere verbruiken in de wintermaanden. Nix verrassingen, nix klagen, nix problemen...
Tegenwoordig stuurt de stroomleverancier die zelfs maandelijks op, dankzij die "slimme" meter.

ad
door adeb65 Oct 9, 2019 om 18:31
Antwoorden / 1 Vragen

en wat heeft dit te maken met een vermoeden van kapotte meter? want ik zie de link even niet