ar
door arevenberg Jul 23, 2007 om 08:28
Huishouden & energie

Krassen op hoogglans

Wij hebben net een nieuwe keuken. Deze is hoogglans rood. Nu hebben we
hem schoon gemaakt en zien we overal krassen als er licht op schijnt.
We hebben hem schoongemaakt met een microvezeldoekje en een sopje. Hoe
kan dit krassen geven of komt dit door wat anders?

Groet,

Caro

32317 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 23, 2007 om 10:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lees eens hier;

-----------Microvezeldoekjes bestaan uit een weefsel van polyester en nylon, waarin het weefsel extreem fijn versponnen is.

een draad bestaat uit scherpe polyesterdeeltjes en kwastachtige nylondraden

Microvezeldraden bestaan uit een kern van lipofiel nylon, dat wil zeggen nylon dat graag vetten vasthoudt.

Daaromheen zitten scherpe, raspende polyestervezels die juist eerder water vasthouden.

Schoonmaken met een microvezeldoekje is dan ook niets anders dan het vet losraspen met de polyestervezels,

waarna deze vetdeeltjes worden gebonden door de nylonvezels.

Het doet een beetje denken aan een schuursponsje, maar dan op microniveau.

Microvezeldoekje  -----------

Denk dat dit het probleem is ;

LOSRASPEN met de polyestervezels

Het doet een beetje denken aan een SCHUURSPONSJE, maar dan op microniveau.

Groetjes,

ja
door japiepee - Jul 23, 2007 om 15:47
19 Antwoorden / 5 Vragen

Volgende vraag is dan natuurlijk: hoe krijgen we de krasjes weg. Weet de keukenleverancier daar raad op? Of (ouderwets) de keuken eens in de wrijfwas zetten (als materiaal daar geschikt voor is)?

harrie
door harrie - Jul 24, 2007 om 08:36
765 Antwoorden / 36 Vragen

Wat de krassen betreft, een goede autowas kan dikwijls uitkomst bieden op kunststof en laat tevens een beschermende laag achter.

Fijn zou zijn als u een stukje materiaal over zou hebben op het uit te proberen.

Succes, Harrie

ma
door marjo48 - Jul 27, 2007 om 15:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

hallo

Een natte zeem doet ook wondere  en een beetje vet dan wat glassex proberen.

Heb al jaren hoogglans kasten wel zwart nooit problemen gehad.

Dit advies kreeg ik van Morris meubel mee.

Groetjes van M@rjo:)

ge
door gerlinde3150 - Dec 21, 2010 om 16:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al een aantal jaren geleden dat dit probleem op de website kwam, ik zit nu met hetzelfde, krasjes op een hoogglanskeuken. Iemand een idee om ze weg te krijgen. Is het arevenberg die dit oorspronkelijk gepost heeft, gelukt de krassen te verwijderen?
Bedankt Gerlinde