an
door anitaboelee Jul 6, 2020 om 07:40
Huishouden & energie

Krassen verwijderen uit glazen salontafel

hoe kan ik de krassen uit mijn glazen salontafel krijgen

11782 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2020 om 08:52
7194 Antwoorden / 3 Vragen
tdmduc
door tdmduc Jul 6, 2020 om 10:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Met een pijnlijke taalfout....

"Een glazen salontafel of een salontafel met een blad van glas kan wel eens krassen. Vermeid daarom zoveel mogelijk harde voorwerpen op uw glazen salontafel of gebruik een onderzetter. "

sjjoppy
door sjjoppy Jul 6, 2020 om 10:48
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kom wel vaker pijnlijke spel-of tikfoutjes tegen maar het went. ;)

ba
door batav Jul 6, 2020 om 14:14
29 Antwoorden / 0 Vragen

het lijkt erop dat mijn antwoord is verwijderd

sjjoppy
door sjjoppy Jul 6, 2020 om 14:33
7194 Antwoorden / 3 Vragen

@batav.
Dat komt vaker voor, jammer dat ik te laat was om het te lezen.

Donuts
door Donuts Jul 6, 2020 om 15:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De redactie had beter de volkomen overbodige reactie van @tdmduc kunnen verwijderen. Maar ik zal in het vervolg @tdmduc wijzen op zijn - vele - taal- en spelfouten...

tenormin
door tenormin Jul 6, 2020 om 19:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@graspollen, de reacties van@tdmduc zijn heel waardevol hoor, vooral in zijn vakgebied. Maar hij zoals ik lijken op uw zwarte lijst te staan. Mag hoor.

le
door leenpres - Jul 6, 2020 om 11:50
79 Antwoorden / 7 Vragen

Niet nieuwe kopen

pe
door pebk - Jul 6, 2020 om 13:39
581 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk klopt het antwoord 'niet' het beste. Echter zijn er wat dingen te proberen als het om hele kleine krasjes gaat.

Link: https://nl.wikihow.com/Krassen-uit-glas-verwijderen.

Polijsten met een Dremel o.i.d. zou ook kunnen helpen, echter loopt u de kans dat de glasplaat alsnog vevangen moet worden.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2020 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou specialistisch advies inwinnen, want met zelf eraan prutsen kan het erger worden, bijv. dat er dan gleren komen. Net zoals met vettige brillenglazen met een lapje poetsen.
Kijk eens op de site: Oma weet raad.

https://omaweetraad.nl/diversen/kras-verwijderen-horlogeglas

gs
door gscager - Jul 6, 2020 om 14:11
200 Antwoorden / 110 Vragen

tandpasta of chroom poets

mi
door miennaamishaaz - Jul 6, 2020 om 16:03
725 Antwoorden / 1 Vragen

om wat voor salon tafel gaat het?
Afhankelijk van het glastype kunt u het polijsten met een licht schurend middel {CIF is te grof voor dit werk en zal meer krassen maken}

Mischien helpt Kookplaat reiniger ook. vaak hebben deze een licht schurend middel erin zitten, waarmee u uw kookplaat/glasplaat goed kan reinigen.

ke
door keteltje3 - Jul 6, 2020 om 19:19
33 Antwoorden / 1 Vragen

Krassen verwijderen kan niet uit glas. Wel minder zichtbaar maken door polijsten.
Misschien net als autoruit? Carglass of zoiets. Opvullen met hars.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2020 om 19:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Probeer het eens met Vitro Clen. Baat het niet, het schaadt ook niet.