is
door isabel sol-kokkeler Jun 17, 2016 om 08:13
Huishouden & energie

Lage waterdruk in de badkamer.Wat kunnen we hieraan doen ?

De waterdruk in de badkamer wordt steeds minder. Als we nu beneden de kraan in de keuken openzetten loopt het water boven niet meer ( dit was wel)
Douche geeft een klein straaltje. Ketel is uitgebreid nagekeken en daar is niets mis mee ( 5 jaar oud)  Nu kan het zijn dat de leidingen dichtslippen omdat ze oud zijn en er teveel vertakt is , of de waterdruk is laag en er moet een pomp komen.
Wie herkent dit en heeft een tip ? De badkamer totaal vernieuwen is natuurlijk een optie maar dit is een grote ingreep.
Hoe kunnen we onderzoeken waar het aan ligt en kun je hier dan iets aan doen met oude leidingen ?

111528 14 Rapporteer

ph
door philip36 - Jun 17, 2016 om 08:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zeefje in de kraan al nagekeken?

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij de nieuwe kranen is het een drama

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2016 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dichtslibben van de leidingen omdat ze oud zijn is onzin. Teveel vertakt zou alleen maar kunnen als die lagere waterdruk ineens zou optreden na een verbouwing, dus niet in de loop der tijd minder worden.

De badkamer totaal vernieuwen is nog grotere gekkigheid, want daardoor gaat het water niet met een grotere druk stromen.

Een pomp? Hebben uw buren op hun etage ook minder druk op de waterleiding? En ander buren in de straat ook last?

Al eens geinformeerd bij het waterleidingbedrijf of er problemen zijn met de waterdruk?

Wat het dan wel kan zijn, naast dat dichtzittende zeefje, kan ik u niet zeggen, maar stel uw vraag ook eens op Klusidee.nl. Wellicht krijgt u daar antwoord.

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:15
Antwoorden / 1 Vragen

De rest van de buurt heeft een normale waterdruk. Het is idd in de loop van de jaren minder geworden en nu zo datje onder een heel klein straaltje moet douchen

Cookies
door Cookies - Jun 17, 2016 om 09:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom haal je er geen loodgieter bij (geen beunhaas)?

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:14
Antwoorden / 1 Vragen

Al gedaan , en die gaf aan dat het kwam door oude leidingen .
ook verschillende malen cv monteur erbij later komen voor dit euvel...

no
door northface - Jun 17, 2016 om 12:40
11 Antwoorden / 4 Vragen

staat de hoofdkraan wel helemaal open?hier ook al eens gebeurt na het plaatsen nieuwe ketel, de waterdruk viel tegen, na een paar dagen kwam ik er achter dat de instalateur de hoofdkraan maar half had open gedraaid nadat hij klaar was.

he
door heijden47 - Jun 17, 2016 om 12:45
9 Antwoorden / 2 Vragen

Minder waterdruk in de douche kan worden veroorzaakt door grote kalkaangroei op de schijven die in de kraan zitten. Deze schijven kunnen worden schoongemaakt (ook door doe-het-zelvers), kijk op de site van Grohe bij 'onderhoud'. Nieuwe kraan kopen (Karwei heeft bijvoorbeeld morgen korting op alles, Formido vanavond 25% korting op alles) is ook een optie.

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:16
Antwoorden / 1 Vragen

Gaan we bekijken bij de douche kraan , maar bij de wastafel hebben we nieuwe kranen en daar is het ook een klein straaltje

li
door lielie56 - Jun 17, 2016 om 12:46
8 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben precies hetzelfde gehad, alles geprobeerd en niets kunnen vinden. Ook ik heb mijn vraag hier gesteld.
uiteindelijk een nieuwe douchekraan gekocht. Dat hielp een klein beetje maar de druk viel toch nog tegen. Ook onze CV ketel was nagekeken. Mijn man heeft tot 2 x de verwarmingsmonteur gebeld. Uiteindelijk heeft een man van een collega, ook CV monteur ons telefonisch  advies gegeven en we moesten aan een schroefje draaien in de CV ketel zodat er meer druk op kwam. Probleem opgelost.
December jl. overkwam het ons opnieuw na het renoveren van ons toilet beneden.  Opnieuw moesten we aan het stelschroefje draaien en probleem was weer opgelost. We hebben nu een flinke straal waar veel kracht op zit en kunnen weer heerlijk douchen.
Wij hebben een Nefit Ecomline HR van zo'n 12 jaar oud.

succes ermee.

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:17
Antwoorden / 1 Vragen

Tja , welk schroefje , we zullen het navragen aan de cv monteur, bedankt !

ha
door harryromijn - Jun 17, 2016 om 12:54
272 Antwoorden / 0 Vragen

Na onderzoek zeefje enn verkalking kraan: ergens de koperen buis tussen binnenkomst woning en kraan dichtgedrukt dooe welke-reden-dan-ook ?

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:18
Antwoorden / 1 Vragen

Dit zou je haast denken , ik kan geen reden bedenken waardoor , er is niets verbouwd ....

ha
door hayke50 - Jun 17, 2016 om 13:11
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als de waterleidingsmaatschappij een lichtere watermeter plaatsen (n paar jaar geleden was het een watermeter van 15 kuub, nu is het een watermeter van 12 kuub.
U kunt een 15 kuubs meter hebben dan betaal je hier meer voor dan een 12 kuubs meter.
Na mijn inziens ligt het hieraan, of de straal onderbreker (zeefje) zit gedeeltlijk dicht, of de hoofdkraan kan niet geheel open staan.

ro
door ronny530 - Jun 17, 2016 om 14:02
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Als de gehele waterdruk te laag is dan kan maar zo de keerklep in de watermeter defect is. Die keerklep zorgt er voor dat het leidingwater niet terug kan stromen naar het net om vervuiling tegen te gaan, als die keerklep niet naar behoren functioneert zal die minder water door kunnen laten met een lage waterdruk tot gevolg. De meter is van de netbeheerder dus is die verantwoordelijk voor een goede werking van die meter. Laat de storingsdienst van de netbeheerder de meter op werking controleren en daarna pas verder zoeken.

de
door dejeeper - Jun 17, 2016 om 15:53
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Isabel,

Ik heb nu nog geen oplossing maar ik wil graag weten hoe de waterdruk in de keuken is?
Loopt het water daar uit de kraan op spuit het met enige kracht uit de kraan?

Vr.gr. Cor

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:10
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Cor en alle anderen die de moeite hebben genomen om te antwoorden.

kranen in de badkamer zijn net nieuw en daar komt als de kraan beneden openstaat geen water uit. De waterdruk was nooit fantastisch maar is ide loop van de jaren minder geworden. Op de zolder staat de ketel waar het warme watervandaan komt. De wasmachine in de badkamer zit op een andere kraan van koud water die wel voldoende water geeft .
Cor in de keuken is het ook een klein straaltje warm water. De hoofdkraan staat open .

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even allel opgemeten, keuken koud water 7 liter per , warm water 2 liter per minuu, tdouche zowel koud als warm 2 liter per minuut, wastafel badkamer 1,8 liter per minuut zowel koud als warm water

tijger1
door tijger1 Jun 18, 2016 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat de kranen net nieuw zijn. Tegenwoordig wordt vaak gebruik gemaakt van "waterbesparende" kranen. Er zitten dan extra beperkingen in de kraan. Zou ze maar eens openmaken en die beperking er uit halen. Als de kraan van de wasmachine voldoende water geeft, ligt het dus sowieso niet aan de warerdruk.

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 10:57
Antwoorden / 1 Vragen

zeefjes zijn er nu uit en zowel koud als warm water zijn bij de wastafel nu 2 liter p/m

wasmachine kraan is een aparte koud water leiding die niet op de vertakking zit van het watercirquit van de badkamer en keuken .
Keuken is alleen warmwater van boven . Koud water komt appart van de hoofdleiding.
Het is een vooroorlogs huis en voor ons is hier lekker geklust :-0

Ex
door Expansievatje - Jun 17, 2016 om 16:54
31 Antwoorden / 1 Vragen

is de klacht aanwezig op alleen de warmwaterleiding ?  of ook op de koude ?

probeer dit op een "normale"kraan met een warm- en koudwater afsluiter, dus niet op een thermostaatkraan

bij alleen warm kom je toch op de warmwatervoorziening uit, bij "ook op de koude" is er een gemeenschappelijk probleem voor beide leidingen, dus denk dan idd aan hoofdkraan, of wellicht afsluiter in de straat ( zijn er buiten werkzaamheden geweest ? )

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:12
Antwoorden / 1 Vragen

Koud water is een prima druk beneden. Maar ook in die badkamer is hij slecht. De koud waterkraan van de wasmachine is ook goed. Het zit wel in het cirquit van de badkamer keuken , waarschijnlijk allemaal vertakkingen

is
door isabel sol-kokkeler Jun 18, 2016 om 09:36
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even allel opgemeten

keuken
koud water 7 liter per minuut
warm water 2 liter per minuut

douche
 zowel koud als warm 2 liter per minuut

wastafel badkamer 1,8 liter per minuut zowel koud als warm water

wi
door wimvanasperen - Jun 17, 2016 om 21:09
1 Antwoorden / Vragen

Jaren geleden was de waterdruk bij mij 4 Bar, inmiddels is de druk op de waterleiding nu gezakt tot 2 Bar. Mogelijk is dit gedaan om water te besparen.....

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2016 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar een loodgieter inschakelen om het hele systeem logisch door te lopen. Het heeft in ieder geval niets met de waterdruk vanaf buiten van doen. En voor het gedeelte van het warme water kan het ook nog in de cv zitten. Wordt puzzelen,

gerbera
door gerbera - Jun 19, 2016 om 11:12
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een beetje laat maar begin eens met de gehele installatie af te tappen. Zet de hoofdkraan dicht en alle kranen open en draai aftapkraan, achter de meter, open. Is al het water eruit sluit dan alle kranen en zet de hoofdkraan open. Open vervolgens de dichtsbijzijnde kraan vanaf de hoofdkraan totdat alle lucht er uit is en sluit deze dan. Doe dit met alle kranen en kontroleer daarbij of de druk normaal is. Is dat niet het geval weet u in elk geval vanaf waar u het probleem moet zoeken. Vergeet hierbij niet de CV ketel uit te schakelen i.v.m. wegvallen waterdruk. Blijft het probleem dan toch maar een erkend installateur erbij halen.