Lederen bankstel
Wij hebben een lederen bankstel geleverd op 2-10-23 door lederland Amsterdam
al sinds week 1 al klachten ( doorzakken leer uitgerekt en stiksel Schots en scheef en niet op maat)
week 2 iemand geweest van lederland en die constateerde dat deze niet doet aan onze verwachtingen
we zijn nu 5 maanden verder en willen ze ons nieuwe vullingen gaan geven maar er wordt nu steeds gezegd (het is er nog niet )
wil graag weten wat ik hier nu mee aan moet
bank zit vreselijk voor ruim 4000 euro
RADELOOS ZIJN WE
romy
Leer èn suede zullen altijd wat oprekken, dat geldt ook voor schoenen. Gewicht van een persoon speelt ook mee.
Bij mijn 2 leren banken kun je precies zien waar een wat zwaarder iemand heeft gezeten, maar het stoort mij niet, er mag op geleefd zijn.
Ik heb zelf 1 zitting wat opgevuld via de onderzijde.
Uw bank vind ik er ook niet verkeerd of storend uitzien.
Maar als u het niet eens bent met de winkel zult u ze schriftelijk ingebreke moeten stellen.
Enkele reviews:
https://nl.trustpilot.com/review/www.lederland.nl
https://www.trustprofile.com/nl/webshop/www-lederland-nl_4074051
Naar de reviews heb ik niet eens gekeken. Het ging mij meer om het leer.
Ik heb mijn twee- + driezitsbank ooit bij Ikea gekocht, ze zitten fantastisch (je zit er in i.p.v. er op) en ik was heel wat goedkoper uit dan de vraagstelster.
Na het vergroten van de foto vond ik ook het stiksel er niet zo goed uitzien en kan ik mij de frustratie goed voorstellen en ja Ikea heeft een goede naam daar hoor je meer over.
Schriftelijke klacht indienen en met het antwoord kunt u naar de geschillencommissie, mits ze aangesloten zijn. Anders moet u naar de kantonrechter als u er een zaak van wil maken.
Ziet er inderdaad niet zo fraai uit na 4 maanden. Alleen de prangende vraag: welk soort leer zit erop. Wat iets meer duidelijkheid zou verschaffen. Rund en buffelleer zijn de beste leersoorten, alleen, ze vragen ook onderhoud.
schrijf ze een brief en laat hen daarin weten dat ze nog 15 dagen de tijd hebben om de problemen op te lossen, voldoen ze hier niet aan dan ontbind je de koop, laat ze dit ook weten in deze zelfde brief...
dat laatste zul je dan eventuieel af moeten gaan dwingen bij de rechter!!
Hallo Romysondaar ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Zie ook ) .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Lederland Amsterdam is CBW erkend ,
https://www.cbw-erkend.nl/de-woonwinkel-bestaat-nog
Hetgeen ik zie bij 'Truspilot'stemt mij niet tot optimisme Echter@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de rechten die u heeft en ook naar het gegeven dat deze verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie. Ik neem aan dat dat deze is:
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/
Ik geeft u evenqwel ook een verwijzing naar een voorbeeldbrief die u zelf ook kunt benutten om naleving van de wetgeving te vorderen middels een ingebreke stelling en ik geef u een verwijzing naar de wetgeving als hier aan de orde is. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
Het is moeilijk om een probleem via een foto te beoordelen. Ik zie een chaiselong in leder bekleed. Op de zitplaatsen een zitspiegel is te zien. Bij een lerenzitmeubel is dit een normaal verschijnsel en valt dit onder normaal gebruik. Een samen gaan van een schuimvulling en leer geeft dit optiek.
over de kwaliteit, verwerking en stoffering van het meubel kan ik op afstand geen beoordeling geven. De trend in deze tijd is een wat zachtere schuimvulling, dit geeft veel comfort, heeft het nadeel van plooivorming.
'We zij nu 5..!!??? maanden verder...'
Ik zou toch wel na 1 maand actie ondernomen hebben met alles wat je kan doen (klachten indienen enz). Heb je alles al betaald? Zo niet, dan een nette brief met de melding dat je pas betaald als het opgelost is, dan komen ze wel wat sneller. Als je al betaald hebt hefet zo'n bedrijf ook zoiets van 'laat maar lekker gaan, wij hebben onze poen'.
Wij hadden zoiets ook met een stoffen bank ooit, kwam ook iemand naar kijken. Die zei dat vroeger, in de goede oude tijd dat men er nog verstand van had, werden er altijd op bepaalde punten knopen in de stof genaaid zodat het altijd al strak genoeg bleef staan en je daardoor die kreukels niet krijg. Maar ja, niemand wilde die knopen meer in zijn zit- en rugkussens hebben dus...........Zou dus misschien heel simpel opgelost kunnen worden, ipv nieuwe vulling, kunnen ze knopen op enkele punten erin zetten.
Met knopen? Kan men beter een Chesterfield kopen. Een echte, niet de imitatie Chesterfields.
Bij een Chesterfield heb je meer knopen dan Chesterfield.
Bekend verhaal, identieke situatie bij dit bedrijf meegemaakt. De showrooms in Amsterdam en Utrecht bezocht en daar in perfecte 'strakke' staat de droombank bekeken en op die basis aangeschaft. Deceptie bij levering. Overrompeld door 'komt goed'. Expert via rechtsbijstand ingeschakeld, zonder gewenst eindresultaat. Conclusie: utopie dat kwaliteit van het showroommodel kan worden verwacht. Het was een dure LEER, eens maar nooit meer!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer