fa
door fauna Feb 22, 2006 om 13:16
Huishouden & energie

Lekkage

Beste mensen,

Ik heb een huurwoning. Ik heb meer dan zes maanden geleden lekkage in de woning gekregen. Mijn hele laminaat vloer is eraan kapot gegaan. Omdat ik in de eerste instantie dacht dat ik onzorgvuldig met die vloer was omgegaan heb ik de schade bij mijn verzekering aangemeld en niet bij de woningbouw. Toen ik over wou gaan om de vloer opnieuw te laten leggen kwamen wij echter dat de lekkage in de vloer zit en dat ik niks mee te maken had. Ik heb dat bij de woningbouw gemeld. En toen is het allemaal begonnen. Mijn woning werdt overspoeld door mannen en vrouwen die naar de vloer kwamen kijken. Volgens de woningbouw hebben zij van buitenaf heleboel reperaties gedaan. Zou kunnen, ik weet het niet. Ook hebben zij een verwarmingmonteur gestuurd maar ze schenen de fout niet te kunnen vinden. Maar wat ik wel weet is dat de vloer in mijn woning nog steeds lekt en dat ik daardoor al ruim 7 maanden in een zeer onaangename muffige wooning zit, waar ik bijna weggegadragen wordt door zwarte mieren. Vandaag 22 feb. heb ik de woningbouw een death-line gegeven om de reperatie te verhelpen anders wil ik een andere woning. Er zou gisteren 21 feb. weer een aannemer komen kijken maar die is niet verschenen. Ik wil geen medewerking meer aan de woningbouw verlenen. Ik vind 7 maanden in een woning wonen die bijna op een sloopwoning begint te lijken, en waar ik uit schaamte niemand meer bij mij durft uit te nodigen, meer dan genoeg. Ik wil maatregelen treffen tegen de woningbouw maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen. Ik wil geen huurkorting, daar gaat het mij niet om. Ik wil een mooie, nette en representabele woning terug hebben. Ik ben een huismus en zelfs doe ik ook alles eraan om van mijn woning een prettige omgeving te maken.

Graag uw raad in deze kwestie. Alvast bedankt.

778 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bekent verhaal Woning-verhuur en woning-bedrijf.

Raar dat de lekkage niet gevonden kan worden. Er moet toch een oorzaak voor te vinden zijn .De deathline had u kunnen laten verrichten door een wetswinkel medewerker[ster]Via medewerker[ster] van de Bond[en] Of de huurcommissie te Den Haag

[kan als nog, maar dan wel met spoed. voor dat u de eigen glazen in gooit]

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 07:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder woningbouwvereniging heeft een onafhankelijke klachtencommissie, kunnen die niks voor je doen? Ik weet dat mijn moeder, toen ze nog in zo'n commissie zat, altijd erg fanatiek was met dit soort zaken.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toch eerst een paar vragen:

Hoe oud is de woning?

Van wie huurt u, van een woningbouwver. of een particuliere verhuurder.

Na de al of niet z.g. reparaties, heeft de vloer tijd gehad om te drogen, drogen van een vloer waarin lekkages zijn geweest kan lang duren.

Zujn er reparaties in de vloer (let wel IN) uitgevoerd of allen maar daarbuiten, met aantekening dat een vloer ook vochtschade kan oplopen als elders een lek is, je weet nl vaak niet waar het vocht vandaan komt.

Op zich moeten lekkages vrij eenvoudig te ontdekken zijn met de hedendaagse technologiën. Opnieuw, de vraag is of de lekkage wel in de vloer zit maar sprake is van doorlekschade.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2006 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een brief waarin u stelt dat de maat vol is en dat u de betaling van de huur zal opschorten tot nader order als het euvel niet binnen 2 weken wordt verholpen. Bij moeilijke lekkages of het gebruik van mantelbuizen in gestorte betonvloeren is het raadzaam om nader onderzoek te laten instellen door Munters Lekdetectie Alphen a/d Rijn. Met specialistische apparatuur kunnen ze non-destructief de lekkage(s) opsporen eventueel in overleg met de loodgieter of de aannemer van de verhuurder die aansluitend hak- en breekwerk kan verrichten om het lek op te sporen en verhelpen. Soms is de buis in de vloer beter bereikbaar vanuit de verdieping eronder.

In elk geval is de lakse houding van de verhuurder verwijtbaar en heeft u daardoor niet het woongenot dat u zou mogen verwachten. Ook uw eigen inboedelverzekering vergoedt de kosten van hak- en breekwerk, nader onderzoek en drogingskosten vloer. Laat hen een droogapparaat plaatsen (ook bij Munters te krijgen), zodat het vochtniveau in de woning acceptabel wordt.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is iest voor de belbus kassa, heb ik ook met een geval gedaan en help