Do
door DoBrio Oct 12, 2021 om 08:44
Huishouden & energie

Lekkageschade door CV

Beste mevrouw, meneer,

Sinds circa 10 jaren hebben we een CV-ketel op afbetaling en een servicecontract bij Geas B.V.. Binnenkort loopt dit contract af. In september '21 constateerden we dat de CV-ketel lektte en hebben hierover contact opgenomen met Geas om het te laten herstellen. Tevens constateerden we dat we lekkage schade hierdoor in de badkamer hebben. Het vocht wat uit de CV gelopen is, is in het plafond van de badkamer gelopen met schimmelvorming als gevolg.
Nu vragen wij ons af of we Geas voor deze schade aansprakelijk kunnen stellen en een vergoeding voor de herstelkosten kunnen vragen. Kunt u ons hier in raden?
Alvast bedankt

D. Brinkhof.

2591 5 Rapporteer

1paul
door 1paul - Oct 12, 2021 om 09:08
3147 Antwoorden / 0 Vragen

spreek je inboedel of opstalverzekering aan....

sira
door sira Oct 12, 2021 om 09:11
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Je was me 2 minuten voor met de verzekeraar ;-))

sira
door sira - Oct 12, 2021 om 09:10
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Schakel uw opstal/inboedelverzekeraar in.

Heeft u niet gemerkt dat de CV lekte. U moet toch gezien hebben dat u de ketel moest bijvullen?

Toevallig had ik dit jaar hetzelfde probleem. Tot april van dit jaar moest ik met regelmaat de ketel bijvullen, terwijl dit normaliter 1x per jaar nodig was. Feenstra gebeld, hebben een leiding onder de ketel vervangen, expansievat was volgens de monteur goed. Vrij snel in mei weer moeten bijvullen. Meerdere keren alle leidingen, koppelingen en knoppen nagelopen, niets kunnen vinden. Dan komt de zomer, geen CV aan, dus bijvullen niet nodig. Tot eind september. Af en toe ketel aan, huis opwarmen en weer uit. Ik hield alle data van bijvullen bij. Bijvullen 22/09, 29/09, 08/10 en gisterenochtend 11/10, einde ochtend grote plas water in bijkeuken. Feenstra gebeld, bleek toch het expansievat niet goed. Vanmorgen alles droog. Gelukkig hangt de ketel bij mij in de bijkeuken met plavuizen waar ook weleens hoogwater heeft gestaan, maar voor hetzelfde geld had de ketel boven gehangen, dan had ik heel veel schade gehad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2021 om 09:51
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, schakel uw verzekeraar in. En evt.  voor nader advies m.b.t. aansprakelijk stellen (als u geen verzekering heeft)

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 12, 2021 om 10:39
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Dobrio,

Een soortgelijke vraag is hier al eens gesteld, klik op de volgende link :

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/moet-ik-de-fout-van-verwarmingsbedrijf-betalen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 12, 2021 om 19:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

U moet schade of lekkage wel melden,  bij 1x  per 2 jaren een service beurt kan er veel gebeuren.

Herstel ketel is in contract,  gevolg schade alleen als zij een fout maakte maar  niet  tijdig lekkage melden en  maar bijvullen?

Na 2e keer moeten bijvullen  had je dat moeten melden en dit lek opzoeken.

Verder vraag ik me af,  is het de ketel die gehuurd word of de leidingen naar radiatoren die gelekt hebben?