sa
door sanjur Jun 15, 2011 om 16:49
Huishouden & energie

Leveringsprobleem Mammoet Wonen

Op 26 februari hebben wij nieuwe meubels, bankstel en eettafel stoelen gekocht bij Mammoet Wonen in Woerden.

Toendertijd is afgesproken dat deze de laatste week van mei geleverd zouden worden.

Op 28 april kregen wij een brief met daarin: Helaas moeten wij u wederom mededelen dat de levering van de door u bestelde order is uitgelopen. Wij zullen er alles aan doen om, wanneer de BANK bij ons is binnen gekomen....etc

Ik direct telefonisch contact opgenomen want er staat "wederom" terwijl wij niet eerder iets vernomen hadden. Ik hoefde mij volgens de servicemedewerkster geen zorgen te maken want week 24 zou echt alles binnen in mijn woonkamer staan.
Het is nu week 24 en het bijzondere doet zich voor dat het bankstel nooit vertraagd is geweest maar dat de hele woonkamerset (eettafel, dressoir, tv kast en salontafel) niet te leveren valt.

Zij geven de schuld aan de leverancier die een productie achterstand heeft. Niemand kan mij vertellen wanneer ik wel iets krijg. Een deellevering kan wel dus alleen de bank en stoelen....

Na gegoogle kwam ik erachter dat er in 2010 veel problemen zijn geweest bij dit bedrijf. Hiermee heb ik ze geconfronteerd en naar hun zeggen is er een andere directeur en hebben ze snelle levertijden.
Wij hebben de pech dat de leverancier die onze spullen levert achter loopt....

Uiteraard ben ik alert en nieuwsgierig of wij de enige zijn met een leveringsprobleem of dat de problemen van vorig jaar toch nog niet helemaal zijn opgelost.

Ik hoop dat alles binnen een paar weken in onze kamer staat de pronken. Maar zou graag willen horen wat de recente ervaringen zijn van andere kopers.

16932 157 Rapporteer

pa
door patrick-eduard - Jun 15, 2011 om 23:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sanjur,

Wees gerust, kleine pleister op de gapende wonden: Jij staat niet alleen in dit geschil.

Op 22 januari dit jaar hebben mijn schoonouders ook bij Mammoet Woerden een bankstel + stoel gekocht. Dit met de afgesproken levertijd van 12wkn, afgesproken week van levering zou zijn week 15. Er was slechts éénmalig gebeld door Mammoet Woerden dat de levering met 3 weken uitgesteld werd. Natuurlijk niet blij, maar toch akkoord gegaan met dit uitstel, wat kan je er als consument immers aan doen?? Praten we dus over een nieuwe leverweek van week 18.

Sindsdien nog niets vernomen te hebben, belden mijn schoonouders in week 23 zelf maar eens om te melden dat week 18 inmiddels opgetekend was in de geschiedenisboeken, en de vraag waarom er dus nog altijd niet geleverd was, en wat er aan de hand was met het gekochte bankstel + stoel.
Als reden werd aangevoerd dat de levering "verdwaald" (???) was. De bestelling was ergens in België. De stoel kon wèl al geleverd worden.
De angst is echter aanwezig dat, indien akkoord gegaan wordt met de deel-levering, dit deel betaald dient te worden. Als dan later (wanneer???) het bankstel geleverd zal worden, er, bij gebleken kleurverschil, geen weg meer terug is. Dus in eerste instantie NIET akkoord gegaan met een deel-levering.

Vandaag (woensdag week24) nog eens zelf gebeld naar Mammoet Woerden.
De 'baas' wist te melden dat het bankstel inmiddels onderweg was. Ook was er de toezegging dat de bank vrijdag in het magazijn in Mijdrecht aanwezig zal zijn. Mijn schoonouders zullen vrijdag of maandag gebeld worden wanneer de uiteindelijke levering zal gaan plaatsvinden. Op de vraag waarom dat vrijdag a.s. niet mogelijk is wordt geantwoord dat er geen vrachtauto beschikbaar is op die dag.

Vrijdag dus maar eens kijken in Mijdrecht. Ten eerste of het bankstel + stoel daar zullen zijn. Zo ja, dan natuurlijk gelijk de kleuren van de diverse delen vergelijken.
Komend weekend hopelijk verslag van de ernstig vertraagde afhandeling. Echter bij de minste ontevredenheid kom je ons hier voor deze affaire zéker nog vaker tegen.

Óók ik doe hierbij een oproep aan een ieder die onprettige ervaringen heeft met Mammoet Woerden (en andersoortige ontevreden ervaringen met de meubelbranche) hierop te reageren.

aj
door ajaxedwin - Jul 1, 2011 om 14:01
22 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie zijn zeker niet de enige.

Wij hebben in december 2010 onze volledige inrichting bij Mammoetwonen gekocht. Gezien ons huis toen nog niet opgeleverd was is afgesproken dat de meubels rond halverwege mei geleverd zouden worden.

Natuurlijk geen probleem.
In maart hebben we gebeld dat we de meubels op 1 juni geleverd wilde hebben en natuurlijk was dat geen probleem. op 31 mei heb ik maar eens gebeld hoe laat ze zouden komen waarna ik te horen kreeg dat 70 % van onze meubels nog niet binnen zijn, maar dat we wel leenmeubels kunnen krijgen.
we zijn inmiddels 1 maand verder en wachten nog steeds op de overige meubels.

Verder hebben we nog problemen met het bed (die was toevallig wel geleverd). We hebben namelijk een Boxspring besteld waar we meegestoffeerde matrassen bij besteld hebben.
Bij levering hebben we wel meegestofeerde matrassen gekregen maar niet de juiste matrassen. Na daarover gebeld te hebben bleek dat de bestelde matrassen niet meegestoffeerd konden worden (dus hebben ze zonder overleg maar andere geleverd....). hier loopt ook nog een discussie over hoe dit opgelost moet worden.

Tegen ons is gezegt dat de overige meubels in week 27 zouden komen. Hier hopen we nog op en anders roepen wij ook onze rechtsbijstand aan.

Ondanks deze slechte service zijn ze telefonisch nu wel goed bereikbaar vind ik in tegenstelling tot wat in de andere forums stond die ik inmiddels gelezen heb.
Hiermee hou ik hoop.

Success allemaal.

sa
door sanjur - Jul 4, 2011 om 21:15
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goedenavond allen,

Hierbij weer eens een update van ons. Helaas zijn wij los van frustratie niets rijker.
Inmiddels twee keer contact gehad met ene martijn vd v die zijn verhaal heeft gedaan met de echte reden. Dus geen productie achterstand bij de leverancier. Hij kwam zijn belofte niet na van levering in week 26 dus zijn we naar woerden gegaan om verhaal te halen op n vriendelijk manier. Nee alles zou goed komen. Ze zouden deze week onze order onder rembours laten komen. Vanavond zou ene mike ons daarover bellen. Jullie
raden het al....we zijn niet gebeld en des duivels.

Morgen hang ik aan de lijn en ben ik niet meer zo aardig! Wordt het niet opgelost gaan we zaterdag opnieuw naar woerden om tot een oplossing te komen en zo nodig de aanwezige klanten onthouden van hun miskoop.

Hoe is het bij de rest? Hopelijk meer schot in de zaak? Dat zou hoop bieden ;-)

aj
door ajaxedwin - Jul 6, 2011 om 12:25
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanjur en alle andere gedupeerde,

Ik ben wel benieuwd naar de "echte" rede waarom de meubels niet geleverd zijn.
Wij zijn ook nog niets verder behalve inderdaad de hoop extra frustratie. Ons in verteld dat onze meubels deze week (week 27) binnen zouden komen. maandag of dindag zouden ze mij bellen met de definitieve dag. Natuurlijk raad je het al.... zowel maandag als gister ben ik niet gebeld. Gistermiddag heb ik ze nog gebeld maar was mijn contactpersoon in gesprek, er werd mij beloofd dat ik zo terug gebeld zou worden. Naturlijk raad je het al..... niet meer terug gebeld.

Inmiddes heb ik mammoet schriftelijk in gebreke gesteld waarin ik aangegeven heb dat we de meubels binnen twee weken in huis willen hebben staan en we anders de overeenkomst ontbinden, dan mogen ze alle meubels op komen halen en willen we ons geld terug.

Mijn frustratie is inmiddels zo hoog opgelopen dat ik er helemaal klaar mee ben.

sa
door sanjur - Jul 14, 2011 om 19:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ajaxedwin en de anderen,

De echte reden: conflict met de leverancier.

Na onze laatste post alhier zijn we op een zaterdag nog naar Woerden gegaan. Wij rondgelopen en met pijn in ons hard enkele verkoopgesprekken gevolgd...grrr..de manager, ene Mike vertelde dat hij de spullen de week erna onder rembours zou laten komen. Kwam echt in orde. Toch ga je dat geloven en weer met een goed gevoel de deur uit. Deze afspraak werd niet nagekomen en we zijn nooit meer terug gebeld!!! Ook niet na vele telefoontjes van onze zijde.
Twee weken geleden kregen we het bericht dat het echt op 12 juli geleverd zou worden, hetgeen zelfs per mail werd bevestigd. Die mail kwam pas nadat ik hen de belofte had gedaan dat mijn man verhaal zou komen halen op een niet zo vriendelijke wijze en er ter plaatse voor zou zorgen dat ze die dag niets zouden verkopen.

Maar uiteraard zoals verwacht, onze levering zat er vreemd genoeg niet bij...
Dit verbaast ons natuurlijk helemaal niet. En nog steeds blijven volhouden dat het echt nog gaat komen. Ja duh! Onze collectie gaat uit de productie en week 26 zou de laatste serie gedraaid worden. Dus als het er nu niet is gaat het ook niet meer komen lijkt mij.

Wij hebben besloten de meubels allemaal te annuleren. Op de bank en stoelen hebben we 40% korting bedongen incl. gratis verzenden.
Nu zouden ze dit nog per mail bevestigen en bellen voor een bezorgafspraak maar helaas...je moet overal zelf achteraan.
Wij bellen, ligt hun systeem plat en kunnen ze niets?!

Ik hou mijn hart vast of we ooit onze stoelen en bank krijgen. Op mail staat in elk geval wel dat we onze aanbetaling terug kunnen krijgen.

Morgen maar weer opnieuw bellen....wat een drama.
Wij zitten er aan te denken om een tweet rond te sturen via Twitter. En door iedereen te laten retweeten. Puur om te zorgen dat anderen dit niet gaat overkomen en in de gladde verkooppraatjes trappen.

sa
door sanjur - Jul 14, 2011 om 19:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

ps onze bank en stoelen zijn al sinds mei binnen zeggen ze al die tijd ;-) Alleen onze meubels waren er niet

go
door goudamar - Jul 18, 2011 om 18:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Ook wij hadden problemen met deze mammoet firma.
Wel is het zo dat ze naar ons toe altijd erg vriendelijk waren en in tegenstelling tot jullie berichten wel ons terug belden. Ook was bij ons de bank wel binnen en de meubelstukken nog niet. 12 juli zouden de meubels bij hun binnenkomen, ze hadden inderdaad een harrewar met de leverancier zeiden ze.

Gelukkig zijn onze meubels binnen gekomen en ook geleverd, op de hoektafel na helaas. Deze komt na de vakantie zeggen ze. Ik van diezelfde Mike een extra compensatie gehad van 250 euro, waar wij niet om hadden gevraagd, redelijk netjes dus.

Al met al, niet vlekkenloos maar goed verlopen.
1 tip naar iedereen, vraag naar Mike Z die regeld het voor je.
Voor de liefhebbers heb ik zijn mobiele nummer !

Groetjes

Mar uit Gouda

aj
door ajaxedwin - Jul 19, 2011 om 09:22
22 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Goudamar,

goed te horen dat er bij jullie wel schot in de zaak zit.
Ik moet zeggen dat wij als we iemand aan de telefoon kregen idd wel vriendelijk geholpen werden.

Wij weten nog steeds helemaal niets, ik ben echt furious op mammoet.
Vanaf maandag 11 juli ben ik iedere dag aan het bellen wanneer onze meubels nou eens komen. maar of onze contactpersoon (anita) is in gesprek en belt zeker terug (niet dus) of ze is die dag niet aanwezig, of ze hebben een algemene storing. vrijdag avond naar de winkel gegaan waar ze ons verzekerde dat we maandag terug gebeld zouden worden, maar naturlijk niet...

na maandag meerdere malen gebeld te hebben kregen we te horen dat de leveranier nu zomerstop heeft en dat ze dus pas halverwege augustus kunnen bellen met de leverancier wanneer onze meubels komen.

vandaag nog gaat alles naar mijn rechtsbijstand. ze willen ons dus nog een maand laten wachten voordat we uberhaupt iets te horen krijgen en dan kan het ook nog weken dan niet maanden duren voor onze meubels mogelijk binnen zijn.

ik ben zeker geinteresseerd in het nummer van Mike Z

sa
door sanjur - Jul 19, 2011 om 09:51
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ajaxedwin,

Ik kan me jouw gevoel zeer goed voorstellen. Je kookt van woede van vooral machteloosheid, je kunt niets en wordt ongevraagd in een soort afhankelijke positie geplaatst!

Wij hebben uiteindelijk in een telefonisch gesprek met Martijn de meubellijn geannuleerd. Ik ben er zo klaar mee.
Uiteindelijk voor een nieuwe set geslaagd bij Trendhopper, die als het goed is ;-) over 3-4 weken geleverd wordt.

Daarop direct naar Mammoet gereden omdat we nog steeds geen bevestiging hadden ontvangen van onze annulering en ik niet aan 2 sets wilde vast zitten.
Daar aangekomen Mike gesproken. En hem boos gemeld dat we er niet van te spreken zijn dat we niet worden teruggebeld. Wij zijn dan ook minder te spreken over Mike van Z. Alhoewel hij na ons bezoekje wel een financiele vergoeding extra heeft gegeven en zijn laatste afspraak wel is nagekomen!

Gisteren zijn onze meubels en stoelen geleverd jiha. En nu zijn wij van Mammoet verlost. Dat is zooo fijn.

Kan wel zeggen dat stalken en vooral de winkel bezoeken helpt. Ik heb zelfs tegen klanten aan de balie gezegd dat ze heel goed moesten nadenken voordat ze hun handtekening zouden zetten onder de order. Daar werd lacherig op gereageerd maar ik heb ze gewaarschuwd.
Het is op zaterdag giga druk in de winkel. Dus ga op zaterdagmiddag je beklag doen ;-)

Sterkte voor allen die nog met de strijd bezig zijn.

sa
door sanjur - Jul 19, 2011 om 09:55
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goudamar,
Fijn dat jullie meubels er wel bij zaten. onze dus niet en komen van dezelfde leverancier. Heel raar dus...nabellen was geen optie aangezien de verstandhouding te slecht is met deze leverancier.
De servicemedewerkers zijn idd uiterst vriendelijk aan de telefoon. Maar dat komt op een gegeven moment niet meer oprecht over na de vele loze beloftes ;-)

aj
door ajaxedwin - Jul 19, 2011 om 10:07
22 Antwoorden / 0 Vragen

Goed te horen dat jullie van mammoet verlost zijn.

Wij zijn inmiddels ook al wezen kijken naar andere meubels. echter is het ons nog niet gelukt minimaal even mooie meubels te vinden als de meubels die wij besteld hebben.

Wij zitten daarom nog in tweestrijd omdat we de meubels wel heel mooi vinden.
als we toch besluiten te annuleren mogen ze wat mij betreft ook alles wat ze reeds geleverd hebben op komen halen. ik ben het zo spuug zat.

go
door goudamar - Jul 19, 2011 om 12:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wij zijn nog niet helemaal van mammoet verlost, we wachten nog op een hoek tafeltje. Wij hebben meubelstukken van het type dito besteld, dus ik weet niet of dat van de zelfde leverancier is sanjur.

Op zaterdag naar de winkel gaan hebben wij ook gedaan, daar troffen we die Mike Z aan en die heeft alles aangehoord en opgeschreven en ons wel echt goed geholpen (ook daarna). Het is daar inderdaad giga druk, dus ze zullen wel iets goed doen denk ik. Want kan me niet voorstellen dat het bij al die mensen fout gaat. Andere klanten aanspreken hebben wij niet gedaan, omdat ik me wel besef dat die medewerkers daar ook maar gewoon hun werk doen, en allemaal uiters vriendelijk en begripvol waren.

Mijn oma heeft ook een eethoek gekocht bij een andere meubelzaak met 6 stoelen, en je raad het al. De stoelen wel binnen en de tafel nog steeds niet. Het toeval wil dat zij ook een dito eethoek heeft besteld (dus misschien toch niet fout van mammoet )

En bij trenthopper zou ik voorzichtig zijn sanjur en alles goed controleren als het binnenkomt, als je hun een beetje googeld staan ze op randje van de afgrond, er gaan steeds meer winkels van hun dicht. Bijna elke week wel 1

Succes allem !

Goudamar

aj
door ajaxedwin - Jul 19, 2011 om 13:22
22 Antwoorden / 0 Vragen

hmm, wij hebben andere meubels bij Mammoet besteld (milano)
na even googlen kwam ik uit bij www.vdvmeubel.nl. waar ik Dito ook niet terug zie komen. Waarschijnlijk bij ons dus een andere leverancier...

andere mensen aanspreken in de winkel lijkt mij zoieso niet verstandig. dat betekend minder inkomsten voor mammoet en een grote kans dat de toko omvalt. als je meer dan 25% aanbetaald hebt (zoals wij) ben je dat bedrag kwijt. (ik weet het, daarbij werkt dit forum ook niet)

Goudamar, jij geeft aan dat het mss niet mammoets schuld is, maar in mijn ogen is mammoet wel verantwoordelijk voor het optijd leveren. Als een leverancier zijn afspraken niet nakomt moet mammoet hier hard tegen optreden in mijn ogen. in eerste instantie iedere dag de leverancier bellen en de klant op de hoogte houden. in mijn ogen gebeurd dat niet bij mammoet en wachten ze rustig af tot de meubels een keertje komen. mocht een leverancier consequent problemen hebben met leveren wordt het mss tijd afscheid te nemen van zo'n leverancier.

Wij zijn inmiddels met onze rechtsbijstand bezig om iig een gedeelte van onze aanbetaling terug te krijgen tot onze meubels arriveren en een schade vergoeding omdat we nu nog tot minimaal augustus moeten wachten i.v.m. de zomerstop.

le
door leroyw - Jul 23, 2011 om 09:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben ook genept door Mammoet wonen.
Een kast en een tafel(milano) besteld in maart. zou ruim een maand geleden geleverd worden. Tegelijk dat we onze puppy krijgen. Nou is onze hond al flink gegroeid. Maar nog steeds geen kast.

Diverse malen gebeld, gemaild, maar geen reactie. De winkel in woerden krijg ik ook niet te pakken. En ik woon niet echt in de buurt, dus ik wil ook zeer graag dat mobiele nummer hebben van Mike.

an
door anoniem80 - Jul 25, 2011 om 16:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

@ Liekecc

Mag ik vragen hoe je de koop heb ontbonden?

Alvast bedankt :)

li
door liekecc - Jul 25, 2011 om 16:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

@anoniem80
Op verschillende manieren hebben we het schriftelijk kenbaar gemaakt.
Eerst hebben wij de mail verstuurd (die overigens nog steeds bevestigd dient te worden).
Ik heb persoonlijk de brief gebracht bij het Hoogland Filiaal in Mijdrecht.
En ik heb het ook nog eens aangetekend verstuurd.

Gewoon een simpel briefje waarin ik meedeel dat zij een redelijk termijn voor nakoming ruimschoots zijn overschreden en dat ik daarom de overeenkomst ontbind. En ze sommeer om binnen 3 dagen onze aanbetaling terug te storten. Zo niet draaien ze op voor alle kosten die wij hebben gemaakt en|of gaan maken.

li
door liekecc - Jul 26, 2011 om 15:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Wij gaan samenwonen, hebben een mooi huis gekocht en wilde daar mooie meubels in. Dankzij mammoet zitten wij straks eerst op een oude tweedehands bank en een tuinstel!! Begin december vorig jaar hebben wij besteld, en ook in augustus kunnen ze nog niet leveren... Wij hebben zaterdag de koopovereenkomst ontbonden en hebben ergens anders nieuwe besteld, maar dat duurt zeker weer 10 weken voordat die er zijn.

Wij hebben kort wat navraag gedaan. Alle meubels die wij hadden besteld waren van 1 leverancier. Dus eethoek met stoelen, banken, tafels en kasten. Een belgische leverancier Recor.[edit redactie]. Wij vermoeden dat de liquiditeit van deze winkel zo slecht is dat de leverancier niet meer levert. Dan kun je wachten op je meubels tot je een ons weegt.

Tip voor anderen die ook al maanden op hun meubels passen. Ontbind onmiddelijk die koopovereenkomst. Kijk op de site van de leverancier (www.recor.be / www.belform.be) wat voor benaming zij gebruiken voor de meubels. Zoek daarna op google naar andere winkels die deze meubels verkopen en koop ze ergens anders!!!!!!

ju
door juffie27 - Aug 11, 2011 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb mijn meubels gekocht bij Hoogland wonen in Mjidrecht (zelfde keten). Ik wacht nu al 3 maanden op mijn eetkamerstoelen en mijn certificaat van protexx van de bank. Het klinkt allemaal heel bekend; niet terug gebeld worden, die persoon is er niet, niemand aan de lijn krijgen, beloftes die niet nagekomen worden, systeem wat eruit ligt,... Nu had ik iemand die zowaar soms terug mailde en krijg ik een mailtje terug dat die email niet meer bestaat... Maar ik kon wel een ander mailen, dus gelijk gedaan. Ik ben het zo zat (en dan zeg ik het heel netjes!).
Hoe kan je de koop annuleren? Ik heb wel de rest van mijn meubels al gehad (en betaald). Wie heeft een oplossing?

aj
door ajaxedwin - Aug 11, 2011 om 12:49
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Juffie27,

Wat je kan doen is Hoogland schriftelijk ingebreke stellen.
Op internet staan wel voorbeelden wat daar allemaal in moet staan.
In de brief moet je Hoogland een redelijk termijn geven om alle problemen op te lossen (ons werd 2 weken aangeraden) en stuur vervolgens de brief (liefst aangetekend zodat je een bewijs hebt dat zij hem gekregen hebben) naar hooglandwonen.

wij hebben een schriftelijk toezegging gehad dat binnen 3 weken onze meubels bij ons in huis staan (ben benieuwd). staan na deze 3 weken onze meubels niet bij ons in huis mogen ze wat mij betreft alles op komen halen en wil ik mijn geld terug.

Wij hebben rechtsbijstand ingeschakeld om dit alles op te lossen.

Heel veel succes en hopelijk komt het goed.

me
door mejo - Aug 12, 2011 om 13:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 12 weken geleden twee matrassen besteld en helaas een aanbetaling gedaan. De levertijd zou 2 tot 4 weken zijn (is mondeling toegezegd), na vier weken gebeld, waren problemen met de leverancier, die had een achterstand. Ws met drie weken waren ze er wel. Wij gingen na die drie weken op vakantie en bij terugkomst maar weer gaan bellen. Ben woensdag gaan bellen, wel 20 x naar dat nummer van de klantenservice. Alles geprobeerd, maar kreeg niemand aan de lijn. Dan maar door laten verbonden met de winkel in Woerden. Kreeg een totaal niet vriendelijke man aan de lijn. het was druk, dus ik zal er nog wel door komen bij de klantenservice, hij kon me niet verder helpen. Ik bleef bellen, maar nee hoor, geen gehoor. Gister ook weer gebeld. Maar ook weer geen gehoor. ook niet meer bij de winkel deze keer. Vanmorgen weer 5 keer gebeld en uiteindelijk naar de winkel toe gereden om daar verhaal te halen, Wegens omstandigheden gesloten!! Hing er op het raam!!!! Met dat telefoonnummer erop voor vragen, maar weer geen gehoor, ook niet bij de andere winkels!!!! Wat nu!!!!!!!

aj
door ajaxedwin - Aug 12, 2011 om 13:53
22 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klinkt niet goed. Ook ik ga me nu veel zorgen maken gezien wij ongeveer het gehele bedrag betaald hebben.

ro
door rob1987 - Aug 12, 2011 om 19:11
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo iedereen,

Van de week een bankstel besteld bij Mammoet Wonen in Woerden, erg gladde verkopers met hele makelijke praatjes.... Bank was totaal 1600€. Meneer vroeg 50% van de aanbetaling met het verhaal dat deze dan binnen 4 weken geleverd zou worden.

Gelukkig hier niet mee akkooord gegaan en uiteindelijk 160€ aanbetaald. Eenmaal thuis gekomen ben ik is op internet gaan surfen ( Had ik het maar voor de aankoop gedaan! ) en erachter gekomen dat hier een bepaalde soort familie aan de gang is die sinds dag en nacht onder verschillende namen winkels zijn gaan openen, na het failliet gaan.

Na dit alles gelezen te hebben besloot ik direct terug te gaan om mijn bestelling te annuleren en ja hoor vandaag wegens omstandigheden gesloten. Dit geldt ook voor de hoogland wonen vestiging in Mijdrecht!! Na het e.e.a. uitgezocht te hebben, bleek er ook een vestiging van hun opgerold te zijn met een wiet plantage!...

Kortom vieze vuile oplichters zijn het!!!, Vandaag dus bij allebei de vestigingen geweest en het was triest om te zien dat er klanten af en aan reden allemaal met hetzelfde verhaal. Sterkte voor de mensen die grote bedragen hebben betaald, want die 160€ van mij overleef ik wel.

Ondertussen is gekeken op de site van het CBW, maar zover ik het zie zijn ze daar helemaal niet eens bij aangesloten, kortom mensen kunnen echt fluiten naar hun centen!! Vieze @!#$! zijn het!.

Ik heb nu geen idee bij wie ik terecht zou moeten en vrees dat ik mijn relatief kleine verlies maar moet accepteren. Nogmaals sterkte voor de mensen die grote bedragen betaald hebben. Als er iemand is die een idee heeft om het geld terug te krijgen hoor ik het graag.

me
door mejo - Aug 13, 2011 om 23:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nog eens verder gaan zoeken. En kwam erachter dat mijn aanbetaling afgeschreven is bij GM wonen en slapen. Dat lijkt me de afkorting van garantie meubelen. En die zijn volgens mij failliet. In ieder geval veel bedrijven die onder hun vallen. Ook ben ik gaan kijken bij de kamer van koophandel en wat blijkt. Mammoet en Hoogland zijn uit het handelsregister geschreven!!!! Alleen GM wonen en slapen staat onder het KvK nummer dat ik op mijn orderbevestiging vind.

Ook ik had al op de CBW site gekeken en was er inderdaad ook al achter dat ze daar niet op staan.

Alle telefoonnummers die ik maar kon vinden heb ik gebeld, maar zijn allemaal afgesloten en op het 088 nummer geen gehoor.

Ik ga het CBW maandag bellen en ga bij de rechtswinkel advies vragen wat nu te doen!!!! Als iemand nog ideeën heeft of meer/andere info hoor ik het graag!!!

li
door liekecc - Aug 13, 2011 om 23:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij overwegen aangifte te doen, noem maar op voor bedrog, misleiding en diefstal.. Niet dat het iets op zal leveren, maar het lucht voor ons ook wat op en het is wel mooi voor dossiervorming.
Daarnaast zullen wij een incassobureau inschakelen en wanneer nodig een gerechtsdeurwaarder. Want ik zal niet rusten voordat die €1.200 terug is..

go
door goudamar - Aug 14, 2011 om 00:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Via via heb ik een medewerker gesproken van Mammoet.......deze heer kon mij vertellen dat ze wel degelijk zijn aangesloten bij het CBW, maar ik hoefde mij geen zorgen te maken omdat in de loop van volgende week alles weer open is :-S

Ik weet niet wat er van waar is, maar ik weet inmiddels ook waar deze medewerker woont! Laten we met z'n allen hopen dat deze medewerker de waarheid spreekt maar het klonk igg vrij aannemelijk allemaal

Succes all !

Goudamar

sa
door sanjur - Aug 14, 2011 om 08:29
10 Antwoorden / 1 Vragen

Als topic startster kom ik na de recente ontwikkelingen ook weer even buurten. Ik ben zo blij dat wij nu zo goed als van ze af zijn *slaakt diepe zucht*

Ik ben steeds naar de winkel gegaan en zo alles afgedwongen. Zelfs nog mensen aan de bali gemeld goed na te denken voordat ze de handtekening zouden zeggen. Ze keken mij schaapachtig en lacherig aan maar ik was bloedserieus en heb ze willen behoeden voor een hoop toestanden.

Heb overigens ook het nr van Mike. Wat ik raadselachtig vind...eerst waren ze wel te vinden op site van het CBW rond mei-juni. Maar nu idd niet meer. Dat vind ik wel heel vreemd.

Ik zou iedereen aanraden zo snel mogelijk de koop te ontbinden en je aanbetaling terug te vorderen. De bedrijfsvoering klopt niet en ze zitten mijns inziens in flinke financiele problemen.

Wij hebben nog recht op een garantie certificaat van de protexx behandeling.
Dat gemis nemen wij wel voor lief. Ik hoop van harte dat iedereen zijn spullen of aanbetaling retour krijgt.

Sterkte en succes!

go
door goudamar - Aug 14, 2011 om 11:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

@sanjur
Aan het nummer van Mike heb je niets meer, die werkt daar al een tijdje niet meer. Maar was wel handig om hem in de supermarkt tegen te komen :-))
Hij was de enige die destijds alles voor ons heeft geregeld en heb dus een hoop aan hem te danken! Maar ik kon het niet laten om hem in zijn privé tijd, toch even aan spreken in de plaatselijke buurtsuper!

ro
door rob1987 - Aug 15, 2011 om 10:47
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Vanochtend contact gehad met het CBW, het klopt dat ze nu uitgeschreven zijn, Het CBW is ook zo goed als klaar met de betreffende organisatie!

Goede nieuws is dat als er niks terug gevorderd kan worden ( Bij Failliet gaan ) bij de curator dat je nog wel bij het CBW terecht kan....

Tot die tijd moest ik de website in de gaten houden voor verdere informatie.

aj
door ajaxedwin - Aug 15, 2011 om 11:09
22 Antwoorden / 0 Vragen

Rob,

Vandaag wilde ik ook contact opnemen met het CBW.
kan je iets meer informatie geven? wat is zo goed als klaar? (of gaven ze verder geen informatie)

welke website moeten we in de gaten houden? de website van mammoet wonen het CBW of faillisementen.com?

zo wachten we vol spanning en machteloos af.

ro
door rob1987 - Aug 15, 2011 om 12:02
12 Antwoorden / 0 Vragen

Zo goed als klaar, hield in dat ze uitgeschreven zijn en als ik de dame in kwestie moest geloven werden ze ook niet meer aangesloten. Wel zou ik na een curator recht hebben op terugbetaling van de aanbetaling...

De dame vertelde ook dat ze naarstig opzoek zijn, maar de contactpersonen aldaar spoorloos verdwenen zijn...

Verder kon ze mij geen informatie verstrekken en moest ik de site in de gaten houden van mammoetwonen.nl

Voor mij is het belangrijk dat het keurmerk dus wel van toepassing is en dat ik na het curaor verhaal in iedergeval mijn geld kan terug verwachten..

Wel blijft het vooralsnog een groot vraagteken wat er nu speelt. De website is gewoon nog doodleuk in de lucht net zoals hooglandwonen.nl en er kan dus ook gewoon nog besteld worden....

Kortom, ben benieuwd!

an
door anoniem80 - Aug 15, 2011 om 14:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een apart verhaal.... het gaat blijkbaar niet goed met de zaken. En dan trekt het CBW zijn handen ervan af....

Lekker makkelijk, ze zijn er toch onder andere voor dat als bedrijven failliet gaan, mensen niet worden gedupeerd.... En nu er zoiets gebeurd, zijn ze niet meer aangesloten.

Ook gewoon een mooi verhaal dus van CBW, blijkbaar kan je daar dus ook niet meer op bouwen. :-S

mi
door miq72 - Aug 16, 2011 om 16:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben op 12 maart van dit jaar een onze droombank gekocht en aanbetaald bij Mammoet .Binnen no time ging er honderden euros van de prijs af en liepen we eigenlijk verbaasd naar buiten .We betaalden 375 euro aan en hij zou binnen 10 weken geleverd worden .Na 12 weken hebben we gebeld en werd er vermeld dat de leverancier 4 weken te laat mocht zijn .Natuurlijk kwam de bank niet ,maar na vele telefoontjes en evenveel smoesjes werd er eindelijk een datum genoemd .Op 8 augustus zou de bank geleverd worden .Inmiddels 5 maanden nadat we de bank hadden gekocht .Toen de bank weer niet kwam zijn we zaterdag naar Woerden gereden en zagen net als anderen het bekende briefje op de zaak hangen .Hierop een berichtje naar het Cbw gestuurd die alleen maar reageerde dat de zaak verdwenen is en dat ik de site van het Cbw in de gaten moest .Allemaal leuk en aardig maar we hebben nu geen bank en geen geld .Als ik de site van het CBw bekijk zie ik wel dat er een nieuwe bank bij een CBW erkend bedrijf gekocht kan worden met 25% korting tot de hoogte van het niet teruggekregen aanbetaalde bedrag .Kan iemand dit bevestigen?

aj
door ajaxedwin - Aug 16, 2011 om 17:08
22 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klopt grotendeels.
Gezien Mammoet wonen in maart nog CBW erkend was (neem ik aan) heb je recht op deze regeling. Echter is deze regeling pas van kracht nadag Mammoet wonen Failliet verklaard is door de rechter en jij je geld van de curator niet terug gekregen hebt wat dus op dit moment nog niet het geval is.

CBW heeft op dit moment de zaak in behandeling ook wij wachten op verdere berichtgeving.

Helaas hebben wij veel meer dan 25% aanbetaald door misleidende praatjes van de verkopers dus wij gaan ondanks deze regeling voor duizenden euro's het schip in.

Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vraag. zie CBW voorwaarde voor alle informatie http://www.cbw-erkend.nl/websites/cbw_erkend/docs/CBW-algemene-voorwaarden.pdf

ro
door rob1987 - Aug 16, 2011 om 20:13
12 Antwoorden / 0 Vragen

De grote vraag is nu eigenlijk of ze zich failliet laten verklaren, als ze al gevonden worden. Het is toch wel erg apart dat het CBW ze ook niet kan traceren, ze laten toch niet zo in 1 keer 2 vestigingen achter....

Voor nu zit ik wel een beetje vast, ga denk ik maar opzoek naar een ander bankstel. Maar vraag me dan wel af, stel ze gaan weer open, of ik dan verplicht ben om alsnog het bankstel af te nemen.. of ik de koop alsnog kan annuleren.

go
door goudamar - Aug 17, 2011 om 08:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

@rob1987
Ligt eraan wanneer je bestelling bij hun geplaatst ?!?!
Als dat binnen hun leveringsmarge valt, dan zou ik nog even afwachten, bij een eventueel faillesement zal een curator in 9 van de 10 gevallen uit willen leveren.
Zo niet, kunnen hun je alsnog verplichten om je bestelde meubelen af te nemen.

Behalve als je afscheid wil nemen van je aanbetaling! Dan kan je gewoon lekker verder shoppen :-)

Volgens een ex medewerker is de hele boel as donderdag of vrijdag weer open, deze ex medewerker kwam ik in privé tegen en geloofde zijn verhaal opzich wel !

Laten we hopen....

Gr.
Goudamar

ro
door rob1987 - Aug 17, 2011 om 08:41
12 Antwoorden / 0 Vragen

Bestelling is in dezelfde week geplaatst als dat de winkel gesloten werd, dat valt wel mee dus. Alleen na alle vele slechte ervaringen m.b.t. levertijden etc wil ik zoieso van de bestelling af zien.

aj
door ajaxedwin - Aug 17, 2011 om 09:09
22 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien je de bestelling zo kort gelden gedaan hebt is de kans groot dat Mammoet wonen toen al uitgeschreven was bij het CBW. De vraag is of je dan nog wel beroep kan doen op het CBW bij faillisement. zo ja, dan is het in mijn ogen de moeite waard te wachten met de aankoop van een nieuw bankstel omdat je dan bij aankoop van een nieuw bankstel tot 25% korting krijgt.

Ik heb begrepen dat het CBW de zaak in behandeling heeft en onder andere met de toeleveranciers in onderhandeling is om de meubelen toch te kunnen leveren.

Mocht het zo zijn dat Mammoet wonen niet failliet verklaard wordt kunnen wij als consument volgens mij onze krachten bundelen om Mammoet wonen via de rechter als nog failliet te laten verklaren.

Wij wachten eerst nog even de bevindingen van het CBW af. laten we hopen dat hier iets uit komt of dat de winkels zoals goudamar aangeeft donderdag of vrijdag weer open gaan (Al lijkt me die kans klein omdat ze uitgeschreven zijn bij de KVK)

ru
door rubrimis - Aug 17, 2011 om 13:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Hooglang wonen, Mammoet wonen heeft dezelfde eigenaar als Meubelmarkten. Deze keten heeft vorig jaar november een inval van de belastingdienst gehad. April dit jaar hebben zijn hun bedrijfsvoering gestopt (zei www.meubelmarkten.nl en ook www.cbw-erkend.nl). Ook bij deze keten zijn een heleboel klanten gedupeerd en dan ook aanbetalingen kwijt, waaronder wij ook. Volgens mij ik deze man alleen maar bezig om zoveel mogelijk aanbetalingen binnen te halen, om vervolgens de bedrijfvoering te stoppen en zogenaamd kan het CBW niks betekenen omdat ze niet failliet zijn.
Het is ronduit onbeschoft wat hier gebeurd en dat deze man zomaar verder kan gaan. Hij is dit jaar nl ook weer een zaak in Heerhugowaard begonnen, ben even de naam van die zaak kwijt. Dus daar zullen binnenkort ook wel weer een heleboel gedupeerde zijn.
En wat kan je er tegen doen? Niks, hij heeft gewoon vrijspel.
Die vent zouden ze moeten oppakken.
Het maakt me gewoon kwaad, dat deze vent nog steeds zijn gang kan gaan.

Met vriendelijke groet,
Sandra

ru
door rubrimis - Aug 17, 2011 om 13:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Weet de naam weer van die zaak in Heerhugowaard. Bizon wonen.
Zie website www.bizonwonen.nl

Mvg, Sandra

mi
door miq72 - Aug 17, 2011 om 14:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wiij hebben net fantastisch nieuws ontvangen !!!!Ben door de leverancier opgebeld dat we binnen een week onze bank krijgen .Wij zullen niet de enige zijn want het staat daar helemaal vol met banken .De medewerkster wist mij te vertellen dat Mammoet sowieso niet meer open zal gaan .De zaak kampt met zeer grote financiele problemen en zal failliet worden verklaard .Hoop dat meer mensen dit positieve nieuws krijgen zelfs als ze Ajax in hun naam hebben .HAHAH

aj
door ajaxedwin - Aug 17, 2011 om 14:23
22 Antwoorden / 0 Vragen

Miq, dat is echt geweldig nieuws.
sportief dat je het zelfs gunt aan mensen met ajax in hun naam :-)

Op de website van onze leverancier heb ik enkel tafels en kasten zien staan dus ben bang dat het bij ons om een andere leverancier gaat. Hopelijk krijgen wij ook een telefoontje van onze leverancier met het zelfde nieuws. Dit geeft ons wel hoop.

an
door anoniem80 - Aug 18, 2011 om 11:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

@Rubrimis,

Waar heb jij het nou allemaal over? Lees eens terug wat je zelf schrijft... Als je een beetje het nieuws had gevolgd, dan had je geweten dat die oud eigenaar van Meubelmarkten vast heeft gezeten tot midden dit jaar....

Dus hoe kan hij dan in December een nieuwe zaak beginnen??

@ Allemaal, laten we hopen dat we allemaal onze spullen krijgen van de toeleveranciers... dat zou geweldig zijn en een juiste oplossing. Word de aanb. er wel afgehaald?

ka
door karindevries - Aug 18, 2011 om 11:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal, vandaag heb ik van de Belgische leverancier gehoord dat zij vandaag het bericht hebben gehad dat Mammoet Wonen failliet is. Vreemd dat het CBW die ik vanochtend nog aan de lijn had, dit niet wist.

ch
door cherry45 - Aug 18, 2011 om 11:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de klantenservice van Mammoet 3 weken geleden aan de telefoon gehad en mij werd verzekerd dat alles in orde was alleen dat de leverancier een achterstand had met leveren. Ik zou hun vandaag terug bellen voor meer nieuws over een leverdatum van mijn eetkamerstoelen welke ik in april al had besteld.
Telefoon was afgesloten,,,,,,, paniek want moet ik nu weer op zoek naar nieuw stoelen ????
Ik heb net gelezen dat leverancier wel willen leveren dus ga ik proberen contact op te nemen

duimen nu

cherry

ro
door rob1987 - Aug 18, 2011 om 12:09
12 Antwoorden / 0 Vragen

Vanochtend toch nog een keer gebeld met het CBW voor de datum van uitschrijving.
Blijkt dat Mammoet wonen op 10-AUG-2011 is uitgeschreven. Toevallig de dag van mijn aanbetaling... Het CBW vertelde mij dat ik daar dan nog mee weg kom.

Alleen was het nog wachten op de failliet verklaring, deze was er vanochtend nog niet.
Ik zie dat verschillende mensen contact hebben met de leverancier, zijn er meerdere of werkt mammoet wonen met 1 leverancier. Zo ja is daar een website/telefoon nummer van zodat ik rechtstreeks daarheen kan bellen of mijn bank nog geleverd wordt.

aj
door ajaxedwin - Aug 18, 2011 om 12:30
22 Antwoorden / 0 Vragen

Karin,

zou ik mogen vragen om welke belgische leverancierhet gaat?
Onze meubels moeten ook van een belgische leverancier komen namelijk.
Wel weet ik dat mammoet wonen gebruik maakte van meerdere belgische leveranciers. Hopelijk worden wij ook in deze dagen gebeld door de leverancier.

@ROB1987. ons is aangerade zelf geen contact te zoeken met de leveranciers door het CBW. het CBW heeft deze zaak in behandeling en probeerd met de leveranciers tot een overeenkomst te komen. waarschijnlijk zijn alle andere mensen ook rechtstreeks door de leverancier gebeld (wss nadat het CBW contact heeft gehad met de leveranciers)

ka
door karindevries - Aug 18, 2011 om 12:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om Recor in Belgie. Dan kun je het adres wel googelen (heb ik ook gedaan). Overigens krijg je je aanbetaling niet terug, je kunt alleen bij een ander bedrijf een bestelling doen, waarna je je aanbetaling als korting krijgt (pas nadat Mammoet failliet is verklaard). Maar ja, die nieuwe bestelling is natuurlijk altijd duurder dan die je had, want dat andere bedrijf weet ook wel dat jij geen keus hebt nu. Dus ik vraag me af wat we aan die CBW-garantie hebben.

ro
door rob1987 - Aug 18, 2011 om 12:36
12 Antwoorden / 0 Vragen

@ajaxedwin, ik wacht dan gewoon even af
@karindevries, stel de uitkomst is failliet dan zal ik de aanbetaling via het CBW pas noemen bij een nieuwe meubelzaak als we uit de prijs zijn. De aanbetaling is geen korting dus daar kunnen ze niks van zeggen.

ka
door karindevries - Aug 18, 2011 om 12:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

@Rob, dank voor je tip. Probleem is dat ik alleen de kasten wil die ik besteld heb, dus ik zal toch moeten uitleggen waarom ik kasten wil die niet in de showroom staan. Als je inderdaad ook wel wat anders wilt, dan is het een ander verhaal.

aj
door ajaxedwin - Aug 18, 2011 om 12:41
22 Antwoorden / 0 Vragen

Mammoet wonen was gister om 17.28 uur nog niet falliet verklaard.
op de website http://www.faillissementen.com staan een actueel faillissement register. Ik denk dat de leverancier vermoed dat mammoet wonen failliet is maar ze waren dat gister iig nog niet. we wachten af.

tdehond
door tdehond - Aug 18, 2011 om 12:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

*Let op!
Gaat een CBW-erkende winkel failliet dan heeft u recht op een vervangende koop. Het aanbetalingsbedrag wordt dan in mindering gebracht met een maximum van 25%.

Bron: http://www.cbw-erkend.nl/view.cfm?page_id=28029

Lees ook aandachtig CBW algemene voorwaarden
ARTIKEL 17 - Aanbetalingsgarantie
Deze regeling is van toepassing indien aan alle vier de navolgende voorwaarden is voldaan:
a er is een overeenkomst als bedoeld in lid 1;
b de consument heeft een aanbetaling verricht;
c de ondernemer is surséance van betaling verleend, diens faillissement is uitgesproken of
wettelijke schuldsanering is op hem als natuurlijk persoon van toepassing verklaard en
d in verband daarmede wordt de in sub a bedoelde overeenkomst niet of niet volledig uitgevoerd
noch de aanbetaling terugbetaald binnen drie maanden na het verlenen van de surséance van
betaling, wettelijke schuldsanering van toepassing is verklaard of het uitspreken van het
faillissement.

Lees dit artikel zorgvuldig door en doe beroep op uw rechten, schriftelijk aangetekend( mijn voorkeur) of electronisch
Voor toepassing van......

Bron:

ka
door karindevries - Aug 18, 2011 om 12:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond, je hebt recht op een vervangende koop, maar ik neem aan niet voor dezelfde prijs? Als de nieuwe prijs duurder is (wat ik verwacht, want de aankoop was in vergelijking met andere winkels niet duur), dan ben je dus uiteindelijk toch duurder uit, want alleen jouw aanbetaling gaat eraf. Of snap ik het niet?

ru
door rubrimis - Aug 18, 2011 om 17:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

@anoniem80: degene die vast heeft gezeten is de vorige eigenaar van meubelmarkten. en de nieuwe eigenaar is dezelfde eigenaar (v.a. 15-10-2010) als die van Mammoet, Hoogland en Bizon! Dus mijn verhaal is nog niet zo dom! Je moet zelf goed lezen!

tdehond
door tdehond - Aug 18, 2011 om 17:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=karindevries schreef op donderdag 18 aug 2011, 12:55]@tdehond, je hebt recht op een vervangende koop, maar ik neem aan niet voor dezelfde prijs? Als de nieuwe prijs duurder is (wat ik verwacht, want de aankoop was in vergelijking met andere winkels niet duur), dan ben je dus uiteindelijk toch duurder uit, want alleen jouw aanbetaling gaat eraf. Of snap ik het niet?

Binnen zes maanden nadien kan de consument met de ondernemer van zijn keuze uit diens
normale collectie en op diens normale leveringsvoorwaarden een of meer overeenkomsten
tot levering van woninginrichtingsartikelen of het verlenen van diensten op het gebied van
woninginrichting sluiten. In dat geval wordt de door de consument verrichte aanbetaling op
de verschuldigde prijs in mindering gebracht, echter tot een maximum van 15% of 25% van
de oorspronkelijk verschuldigde prijs of tot een maximum van 15% of 25% van de nieuwe prijs
indien de nieuwe prijs lager is dan de oorspronkelijk verschuldigde prijs.

bron: a.v. CBW

Als u dus iets goedkopers kunt kopen, dan wordt tot een maximum van 25% van de nieuwe prijs vergoed.

aj
door ajaxedwin - Aug 19, 2011 om 11:05
22 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is de website van mammoetwonen, hooglandwonen en bezinwonen niet meer bereikbaar.Had eigenlijk gehoopt op iets meer informatie i.pv. gewoon helemaal op zwart.

me
door mejo - Aug 19, 2011 om 11:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net het CBW aan de lijn gehad. Zij zeggen dat de Fiod een inval gebven gedaan en beslag hebben gelegd op alle spullen. Mammoet heeft een kortgeding aangespannen tegen de belastingdienst om het beslag terug te draaien. Ze hebben ook alle klantgegevens aan alle leveranciers gegeven en de man van het CBW vertelde mij dat binnen twee weken de leveranciers contact op gaan nemen met alle klanten om te kijken of de spullen toch nog geleverd kunnen worden. Ze zijn nog niet failliet zegt hij. Je kan alles volgen zei hij op de website CBW-erkend.nl onder het kopje veilig kopen en dan actuele faillissementen. Voorlopig kunnen we helemaal niks doen behalve afwachten of de leveranciers gaan bellen en op het kortgeding. Of dat ze officieel failliet zijn verklaard. Hij zei ook dat ze al een tijdje het hoofd financieel net aan boven water kunnen houden. Dus maar weer afwachten!!!

ca
door carok - Aug 21, 2011 om 18:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal

ik zit al sinds maandag hoe moet ik dit aanpakken,
bij aankomst van bizon wonen waren de deuren dicht. telefoon nummer bestond niet meer en ook de klantenservice nummer die ik al had omdat mijn bank veel te lang duurde.
bij aan komst thuis las ik alleen over sept 2010.
Ik ben blij te horen dat er nog hoop is.

Ik hoop dat het ook betekend dat ik mijn hoofdsteun van onze bank terug krijg?
of iets kan geregeld worden.
ik hoop dat jullie via dit forum mijn op de hoogte kan houden van de gang van zaken en wat er gaat gebeuren.

ca
door carok - Aug 21, 2011 om 19:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

sorry ik zeg maandag maar dinsdag was er geen gehoor en woensdag heb ik gehoord dat het niet goed gaat met de winkel hhw bizon wonen en slapen van de buurman, donderdag was de website er uit en op k.v.k. zijn ze uitgeschreven en het nummer die op mijn facatuur staat is het k.v.k. nummer van GM Wonen & Slapen B.V.???

ik merk nu ook na alle reacties dat ik niet de enige ben geweest waar de lever datum langer wordt. wij hebben wel een leenbank gehad en ben altijd netjes te woord gestaan door kiki bij de klantenservice. waardoor ik eigenlijk geen argwaan heb gehad.

ik kan helaas de bank die wij hebben niet vinden op de belgie website.
dus dat wordt spitten op internet, maar eerst hopen dat we onze kussen hoes terug kunnen krijgen.

ro
door rob1987 - Aug 23, 2011 om 10:30
12 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels nog geen verdere nieuws.. Zit nu behoorlijk vast. Heb een ander bankstel op het hoog bij een andere winkel, maar ik heb begrepen van het CBW dat ik moet wachten. Aangezien de leverancier mij nog kan verplichten om het bankstel af te nemen. GVD. Kortom denk dat ik nog een behoorlijk aantal maanden op een tuinstoel moet zitten..

ma
door marlies110 - Aug 24, 2011 om 19:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Nou ik schrik wil een beetje als ik deze berichtjes lees.
Wij hebben onze bank ook bij mammoet gekocht op 21 mei.
450 euro aanbetaald, en hij zou geleverd worden in week 32.
Week 31 werden we gebeld, hij wordt pas week 36 geleverd.
Vandaag had ik al een beetje argwaan, proberen te bellen maar telefoon deed t niet meer, en de site doet t ookj niet meer.
Nou lees ik hier dus dat er waarschijnlijk helemaal geen bank komt?
Dat is wel echt zwaar shit zeg!
Ik hoop dat ik deze of volgende week nog gebeld wordt, anders moet ik er echt zaak van maken!

Groetjes Marlies

aj
door ajaxedwin - Aug 25, 2011 om 08:45
22 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er inmiddels al mensen gebeld door een andere leverancier als recor? Wij zijn nog steeds in afwachting van een telefoontje van onze leverancier. Ook is mammoet wonen nog steed niet failliet verklaard. Ik vraag me serieus af wat daar aan de hand is.

le
door lennartvandam - Aug 25, 2011 om 11:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen allemaal.

Zo te horen zit iedereen in hetzelfde schuitje, ik had al een slecht gevoel bij deze zaak en dit blijkt helaas ook nog uit te komen.

Toen ik gisteren wilde bellen naar de status van mijn order kwam ik erachter dat er iets niet helemaal klopte. Toen ik vervolgens op deze site kwam bleek het al duidelijk te zijn.

Ik heb bij mijn verkoop een ''smerige'' aanbieding gehad van een v/d verkopers in Mijdrecht om hem wat prive geld toe te sturen zodat wij extra korting zouden krijgen. Hier natuurlijk niet op ingegaan, maar ik heb wel het prive nummer van deze verkoper toen die tijd gehad. Nadat ik direct naar Mammoet wonen in Woerden ben gereden gister, waar het uiteraard dicht zit heb ik hem direct opgebeld. Hij vertelde mij dat hun allemaal thuis zitten en een brief hebben gehad. Ze weten niet wat er precies aan de hand is of hoe het verder gaat.

Bij onze koop in Mijdrecht hebben wij de eigenaar nog gezien, onze gladde verkoper feliciteerde hem toen met zijn nieuwe aanwinst van een boot. Vinden we waarschijnlijk allemaal niet zo heel vreemd? Jonge man van 30-40 jaar. Vanmorgen het CBW nog gebeld, eigenaar is spoorloos. Ze weten niet of er schuldeisers zijn op dit moment, of de rede van sluiting. Mij werd aangeraden, mocht deze uitzichtloze situatie een tijd zo blijven om met meerdere consumenten hun faillisement aan te vragen.

Wat ook bij ons heel raar was, is dat wij in Woerden de ''Geneve'' lijn erg mooi vonden en graag wilden kopen. Dit was daar blijkbaar niet meer mogelijk. Toen wij naar Mijdrecht zijn gegaan kregen wij te horen dat dit wel gewoon degelijk besteld kon worden. UIteindelijk deze serie besteld.

De verkoper die ik gesproken heeft, vertelde mij dat MDR meubelen uit Belgie hun leverancier is. (via google kom je op een website waar die lijn tussen staan onder een andere naam). Ik heb direct die leverancier gebeld, mammoet wonen zegde de jongeman aan de telefoon wel wat, maar daar deden ze al even geen zaken meer mee vanwege het financiele plaatje, dat het niet klopte. Hoogland wonen zei hem echter niks.

Ik zou eigenlijk iedereen willen oproepen om zoveel mogelijk bij elkaar te blijven op een forum en informatie te delen. Zo kunnen we elkaar helpen en kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen. Samen sta je sterker dan alleen. Mocht iemand anders een forum hebben of probeer iedereen hierheen te halen zodat we gezamenlijk actie kunnen ondernemen.

Succes allemaal en blijf je info posten.

Groetjes Lennart

sp
door speechless - Aug 25, 2011 om 13:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook Goedemiddag,

Ik wilde vandaag bellen naar Mammoet - wonen in Woerden maar
nummer bleek niet te bestaan. ik had ze 3 weken geleden nog aan de telefoon.
In tegenstelling tot jullie leveringsproblemen is onze bank wel geleverd zij het 2 weken later. In week 12 geleverd maar na ± 3 maanden kraakt de bank verschrikkelijk. 3 weken geleden gebeld en te horen gekregen dat ze het zou door geven en ons terug zou bellen. Tot ik vandaag dacht ik ga zelf maar eens bellen.
Geen gehoor dus naar de site maar die is er dus ook niet meer. Daarna googlen en nu ben ik hier. Wat een ellendelingen bij dat bedrijf zeg!!! Mijn garantie stelt dus niets voor! Eén "geruststelling" de kwaliteit van de bankstellen die niet geleverd gaan worden is ronduit ............

Gr H

aj
door ajaxedwin - Aug 25, 2011 om 14:00
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo speechler,

Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij heb je gewoon recht op fabrieksgarantie rechtstreeks van de leverancier. Natuurlijk is de vraag dan wel bij welke leverancier komt jou bank vandaan...

Ik probeer zo veel mogelijk leveranciers boven water te kijken en de volgende heb ik reeds gevonden:
Recor
MDR meubelen
VDV meubelen
van landschoot
Allemaal uit belgie

Via internet kan je de website van de leverancier wel vinden. mogelijk kan je daar jou bankstel vinden waarna je rechtstreeks contact kan opnemen met de leverancier. Hopelijk kan je jou bankstel terug vinden en via de leverancier als nog je garantie claimen.

ms
door mstalvord - Aug 25, 2011 om 16:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
Wij hebben meubels besteld bij Hoogland wonen en slapen mijdrecht..(onderdeel van Mammout wonen te woerden)Onze meubels zouden deze week geleverd worden en werd inderdaad ook al uitgesteld,,Wij hebben een aanbetaling gedaan van 1275 euro..Toen wij belden kregen we inderdaad geen gehoor..Nu hebben wij een nummer gekregen van een jongen die daar werkte en we hebben hem gebeld..Hij zei dat al het personeel ook thuis zit en niet zoveel weet...(onzin denken wij)Wij hebben vanmorgen het cbw gebeld en die zeiden dat het echt een zooitje is op het moment bij deze winkels. De eigenaar is gevlucht en is nog steeds zoek,,,Dit is ook de reden waardoor ze nog niet officieel failliet verklaard zijn,,,Bij het cbw raadden ze ons aan om met meerdere gedupeerden het faillissement aan te gaan vragen zodat het wat sneller gaat lopen. Want anders kan het nog maanden gaan duren,,eer dat ze hem gevonden hebben dan moet er nog een curator aangesteld worden die beslag gaat leggen op de spullen en ga zo maar verder... Zijn er meer mensen die hier iets tegen willen doen?Failissement aanvragen?

aj
door ajaxedwin - Aug 25, 2011 om 16:13
22 Antwoorden / 0 Vragen

Eerder had het CBW aangegeven dat de mensen binnen 2 weken gebeld zouden worden rechtstreeks door de leverancier. In principe heeft de leverancier nog tot 30 augustus om ons terug te bellen.

Wij hebben aanzienlijk meer aanbetaald dan de door het CBW gedekte 25%. voor ons zal failissement dus een groot verlies opleveren. Wij zijn daarom van plan te wachten t/m 30 augustus in de hoop dat we een deal kunnen maken met de leverancier. Na 30 augustus zie ik ook geen andere hoop meer en zijn wij voor om ons te bundelen en failissement aan te vragen.

ro
door robvolendam - Aug 25, 2011 om 19:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
Ik kom net een uur geleden thuis van een bezoekje aan de beide filialen, mammoet en hoogland, en ontdekte toen pas van wat er hier allemaal al is beschreven en kwam ook via googlen op deze site uit. Na het lezen van al deze berichten ben ik blij dat iedereen dit doet, want ook al ben ik (op dit moment) machteloos samen staan we sterk!!

Ik had 13 mei 2011 een bestellingen geplaatst voor al mijn meubels in het hele huis. Wel 25% aanbetaling gedaan, omdat ik door het formulier en de stickers op de gevel van Mammoet Wonen over het CBW-erkend zijn, was benadrukt dat er helemaal niets aan de hand zou zijn, mocht het bedrijf failliet gaan.

Dit is laatste informatie die ik op de site van www.cbw-erkend.nl heb gelezen:
Mammoet Wonen & Slapen en Hoogland Wonen & Slapen

Mammoet Wonen & Slapen te Woerden is niet meer bereikbaar, maar op moment van schrijven NIET FAILLIET. Dit geldt ook voor de vestiging Hoogland Wonen te Mijdrecht.
Dit betekent dat consumenten geen beroep kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling. Om een beroep te kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling van de SGCBW moet een rechter eerst een faillissement uitspreken of surseance van betaling of een schuldsanering van toepassing laten verklaren.

Ik ben benieuwd! Ik heb nog niets gehoord van een leverancier en weet ook nog niet wie de leverancier zou moeten zijn. Ondertussen ga ik de fnv-bouw ( een bouwbond waar ik lidinschakelen om te kijken of hun wat voor mij kunnen betekenen. Ook daar is het motto: Samen sta je sterk! Ik hou jullie op de hoogte.

mi
door michel66_1 - Aug 25, 2011 om 20:46
7 Antwoorden / 0 Vragen

goedenavond allen.

Nou schrijf mij er ook maar bij, ik heb ook aanbetaalt iets meer dan 700,- en ze zouden volgende week leveren.
Nou dit gaat dus echt niet gebeuren, heb de leverancier een mailtje gestuurd en mischien kan ik er met hun kan uitkomen, maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit.

Ik heb ook vorige week gebeld met het CBW nou daar heb je eigenlijk helemaal niks aan, en krijg het standaard antwoord hou de website van het CBW maar in de gaten. eigenlijk zouden hun faillisement aan moeten vragen voor Mammoet.
Aangezien er toch wel behoorlijk veel van (hun) klanten gedupeert zijn.

Maar nee hoor Jan met de pet moet de rekening weer betalen.

ik denk dat ik ergens anders een bank bestel gewoon geen CBW aangesloten bedrijf en dan ook gewoon geen aanbetaling, want uitijndelijk betaal je als klant het CBW ook.

Maar goed ik denk dat we niet moeten afwachten en gewoon faillisement aan moeten vragen ik ben bang dat het anders een hele lange geschiedenis gaat worden.

Bij mij gaat het alleen om een bankstel maar je zal maar een complete inboedel hebben gekocht en veel hebben aanbetaalt.

Mocht er iemand zijn die faillisement aan wil vragen ik doe mee.

groet Michel.

me
door medegedupeerde - Aug 25, 2011 om 22:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe zeker ook mee!

we gaan voor 1000 euro de boot in als er niks gebeurt!
Helaas hadden wij wel bijna een complete inboedel besteld.
We zitten zelfs zonder eettafel momenteel.
Ik word haast moedeloos van deze uitzichtloze situatie.
Om nu maar gewoon elders opnieuw te gaan bestellen vind ik veels te zonde van het aanbetaalde bedrag.

Dus als iemand een concreet plan heeft, ik zal zeker regelmatig op dit forum vertoeven.

Groetjes,

Medegedupeerde

ka
door karindevries - Aug 26, 2011 om 10:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo medegedupeerden. Gelukkig heb ik een aanbetaling van "slechts" 200 euro gedaan, maar ik ben bang dat ik die gewoon kwijt ben. Ook ik verwacht niet veel van het CBW. Zeker als blijkt dat de eigenaar zoek is. Bovendien is ook nog steeds een bedrijf uit Beverwijk nog niet failliet verklaard, zie de site van CBW, helemaal onderaan. Ik heb via internet kunnen achterhalen dat die ook verbonden is aan de eigenaar van Mammoet. En dat bericht over Beverwijk staat er al heel lang op. We kunnen ons inderdaad verenigen, daar wil ik zeker een bijdrage aan leveren.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 11:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik raad aan om al vast een aangetekende brief te schrijven aan CBW.
Zeker omdat er geen duidelijkheid lijkt te komen over eventueel failissement van Mammoet wonen.

Ik vind net ook een consumentenlijn waar een e-mail naar gestuurd kan worden. Dan screenprint er van maken. Mijn voorkeur gaat uit naar aangetekende brief.

klik hier

ma
door marlies110 - Aug 26, 2011 om 11:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Ik ben voor het faillisement aan vragen!
Ik wil ook gewoon weer eens op een bank zitten, en dat betekent dus een nieuwe bank kopen ergens anders!

Weet iemand hoe dit allemaal in ze werking gaat?

Groetjes Marlies

ka
door karindevries - Aug 26, 2011 om 12:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

En weet iemand hoe het zit met het verplicht afnemen? In een reactie ergens hierboven heb ik gelezen dat je alsnog verplicht kan worden om het bestelde af te nemen. Als dat binnen een maand is, wil ik dat best doen, maar het ziet er naar uit dat het nog wel even gaat duren, dus dan wil ik uiteraard van de koop af. Jammer van de aanbetaling, maar dan ga ik op zoek naar iets anders. Weet iemand hoe het zit met die verplichting?

@tdehond: over welke consumentenlijn heb je het? Ik voel niet veel voor een aangetekende brief, omdat het bedrijf inmiddels niet meer bereikbaar is en ook de showroom in Woerden schijnt niet meer te bestaan.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 12:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mammoet Wonen & Slapen en Hoogland Wonen & Slapen

Mammoet Wonen & Slapen te Woerden is niet meer bereikbaar, maar op moment van schrijven NIET FAILLIET. Dit geldt ook voor de vestiging Hoogland Wonen te Mijdrecht.
Dit betekent dat consumenten geen beroep kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling. Om een beroep te kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling van de SGCBW moet een rechter eerst een faillissement uitspreken of surseance van betaling of een schuldsanering van toepassing laten verklaren

Bron: site CBW erkend: veilig kopen.
klik hier

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 13:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@karindevries

De CBW Consumentenlijn
Zie mijn vorig bericht over de consumentenlijn. Even klikken op de rode letters: klik hier. Dan opent een link naar de consumentenlijn.
BTW
Ik bedoelde een aangetekende brief naar CBW.

ru
door rubrimis - Aug 26, 2011 om 13:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Karin de Vries; Meubelmarkten uit Beverwijk/ Woerden/ Mijdrecht en Zevernaar is hetzelfde bedrijf als Mammoet wonen, Hoogland (uit Woerden) en Bizon wonen uit Heerhugowaard met ook dezelfde eigenaar.
Wij zijn gedupeerde van Meubelmarkten. Ook hier heeft CBW niks gedaan en die vent die nu spoorloos is, gewoon zijn gang laten gaan met de andere 3 bedrijven. Meubelmarkten, Mammoet enz heeft nooit de intentie gehad om te leveren en de bestellingen die klanten hebben gedaan, zijn nooit besteld bij de leverancier, maar wel alle aanbetalingen innen. Uiteindelijk stop je de bedrijfsvoering en ben je tot niks verplicht.
Mochten er mensen zijn die een faillissement gaan aanvragen, ik wil graag ook nog meedoen voor het deel van Meubelmarkten. Misschien kunnen we nog meer gedupeerde vinden van Meubelmarkten. Met zijn alle sta je natuurlijk veel sterker.

br
door brigitte26 - Aug 26, 2011 om 14:34
11 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Wij hebben ook eind mei onze bank besteld bij Mammoet wonen te Woerden. Wij zouden hem eigenlijk deze week kunnen ophalen. Maar goed we weten allemaal nu wat er aan de hand is. Maar ik wil graag mee werken om faillisement aan te vragen of op te geven. Dus ik blijf volgen hoop zo dat we elkaar te kunnen helpen.

Vriendelijk Groet Brigitte

sa
door sanjur - Aug 26, 2011 om 16:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Als topic starter kom ik ook weer buurten. Lees steeds vol afschuw mee.
Wat een ellende kan iemand anderen berokkenen.
Wij hebben uiteindelijk de tweede week van juli onze bank gekregen. Op de driezits zit aan de linkerkant een plak die helemaal doorzakt :-(

Mammoet Wonen kan niet meer en de leverancier weet ik niet.
Het lijstje wat ik voorbij zag komen van AjaxEdwin verkoopt geen bankstellen voor zover ik dat kan zien....

Het gaat om de Vaals bank. Deze stond beneden ook in de showroom in Woerden.
Hopelijk weet iemand welke leverancier dit is.

ma
door marlies110 - Aug 26, 2011 om 16:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Wij zijn vanmiddag naar de kamer van koophandel geweest.
Om zijn naam te achterhalen... Nou dan kan je het dus vergeten..
Geen enkele naam, alleen maar Hoogland wonen, met vele nrs die het allemaal niet meer doen.
Wel is er 1 aandeelhouder en ook bestuurder , uit alphen aan den rijn..
Genaamd: HMB groep B.V
Henry Dunantweg 36
2402 NR Alphen aan den rijn.
Die hebben wij gebeld, en hij nam op! Hij vertelde dat hij er niets mee te maken had, en dat hij helemaal geen aandeelhouder is van het bedrijf!
Wel zat Mammoet wonen samen met hem in 1 gebouw.
Hij zat op de derde verdieping, en Mammoet op de 2e verdieping, wij hebben gevraagd of hij ons door wilde verbinden, of dat hij ons een nr kon geven.
Nee zei hij, daar heb ik niets mee te maken, dat is hun probleem.
Wel kon hij vertellen dat ze nog steeds aanwezig waren in het gebouw...

Jongens het is me allemaal een raadsel. Ik wordt er echt niet vrolijk van!

Ik snap niet dat er dit soort mensen bestaan...

ma
door marlies110 - Aug 26, 2011 om 17:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ohjah,

Ook zijn er in de afgelopen 5 jaar ongeveer 7 overnames van het bedrijf geweest. De laatste overname is op 18 mei 2011 geweest.
Toen is het bedrijf opnieuw overgenomen door 1 of andere pannenkoek.
Door GM wonen en Slapen bv uit Ter Aar...

Wij hebben onze bank 21 mei gekocht, hadden we het maar geweten he ;)

sp
door speechless - Aug 26, 2011 om 17:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sanjur,

ik lees dat jij ook een je bank wel hebt gekregen maar dat hij niet goed is.
Het gaat bij mij waarschijnlijk om de zelfde bank.
Een hoekbank met de naam Vaals.
Ook ik kan nog geen leverancier/fabrikant vinden.
Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden.

Gr Hennie

ms
door mstalvord - Aug 26, 2011 om 17:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Sanjur,
Wij hadden meubels daar gekocht en kregen een site van de leverancier mee van die verkoper zodat we konden kijken naar onze meubels..
www.belform.be Nu gingen wij daarop kijken en daar staan alleen maar banken op terwijl wij geen bank hadden besteld...Misschien dat dit wel jullie leverancier is...
Wel belden wij gisteren naar die leverancier en die zij dat ze vorig jaar gestopt zijn met het leveren aan mammout wonen omdat het financiele plaatje bij mammout niet klopte...Nogmaals bevestiging van oplichters dus...Maarja je kan het misschien daar proberen...

gr Milou

ro
door robvolendam - Aug 26, 2011 om 17:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanmorgen met het CBW gebeld en die zeggen dat het faillisement aankomende woensdag of donderdag een feit is en dat dan de site van het RDW ook is bijgewerkt met een stappenplan hoe je met handelen. Ik ben benieuwd. Weet iemand misschien hoe dat moet, dat faillisement aanvragen? Want ik hoor dat er veel animo is, dus dat zal wel goed komen. Tja, het is wat eigenlijk. Je ziet het bij Tros Radar of kassa op televisie en dan denk je. Dat overkomt mij niet en nu zit je er middenin!!

aj
door ajaxedwin - Aug 26, 2011 om 19:06
22 Antwoorden / 0 Vragen

@sanjur en Speechless

Ook wij hebben een hoekbank genaam Vaals bij Mammoet gekocht. (een van de weinig meubels die wel geleverd is) bij ons voel je soms een veer springen als je tegen de rugleuning zit.

Hiervoor was mijn zoektoch begonnen naar de leveranciers. Inmiddels heb ik alle leranciers van onze meubels gevonden behalve van ons bankstel. Ik heb al gezocht of er ergens stickers op of onder de bank zaten waarop ik kon googlen, maar helaas.

Mariel, wat goed dat jullie toch de tijd hebben genomen via de kamer van koophandel aan informatie proberen te komen. Je zou bijna bij dat adres langs gaan om te kijken wat daar gaande is. je vertelde dat het bedrijf de afgelopen 5 jaar 7 keer van iegenaan gewisseld was. Volgens mij kan dat helemaal niet.

Volgens mij valt dat namelijk onder geruisloos doorschuiven van bv's
Om dit te mogen doen zijn de volgende voorwaarde van toepassing

Voorwaarden

De onderneming (of een zelfstandig deel ervan) kan geruisloos worden doorgeschoven naar:
•een derde partij (al dan niet familie), deze moet wel voorafgaand aan de overdracht minimaal drie jaar medeondernemer zijn of op de loonlijst van de onderneming staan. Onder bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld bij arbeidsongeschiktheid of bij faillissement, kan deze termijn worden verkort.
•een andere rechtsvorm, bijvoorbeeld een BV. Bij overdracht van een onderneming aan een BV moet de ondernemer wel zijn hele onderneming inbrengen en hij mag de aandelen die hij als tegenprestatie voor de onderneming ontvangt, driejaar lang niet verkopen.
De belastingdienst moet goedkeuring verlenen voor de geruisloze overdracht. De verkoper en koper moeten daarvoor op hun IB-aangifte een verzoek indienen.

Ik snap niet zo goed wat het CBW aan het doen is. Gezien er op het forum hele verschillende verhalen verteld worden afkomstig van het CBW.
eerst vertelde ze ons dat we gebeld zouden worden door de leveranciers
vervolgens vertellen ze ons dat de fiot er wederom achteraan zit
vervolgens vertellen ze ons dat we mss beter zelf actie kunnen ondernemen om mammoet failliet te laten verklaren
en nu meldt robvolendam dat het CBW verwacht dat ze woensdag of donderdag echt failliet zijn.

Ik snap er niets meer van.

mi
door michel66_1 - Aug 26, 2011 om 20:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen.

Nou ik heb gisteren een mailtje gestuurt naar recor group een behoorlijk groote meubelleverancier uit Belgie.
Inmiddels ook een reactie en die is:

De problemen bij Mammoet zijn ons inderdaad bekend.

Uw bestelling hebben wij ook in nota maar werd tot op heden nog niet in productie gegeven.

Wij leveren momenteel ook niet rechtstreeks uit aan particulieren.

Ik denk dat u best probeert contact op te nemen met de curator van dit bedrijf.

Wij kunnen u alleszins niet verder helpen.

Even wat aanvullende info, wij hebben de bank week 26 besteld 9 weken geleden dus. eigenlijk had ik hem al binnen moeten hebben.

Dus ik begrijp eigenlijk niet waar alle wilde verhalen vandaan komen over het leveren van de leverancier.
Zoals jullie allen weten is er nog geen faillisement , dus ook geen curator dus gewoon wachten maar weer en hopen dat iemand snel een faillisement aanvraagt.

Ik heb echt geen idee hoe dat werkt anders doe ik het.

groet Michel.

le
door lennartvandam - Aug 26, 2011 om 21:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond allemaal,

Ik heb het e.e.a. nagevraagd op mijn werk omdat wij ook regelmatig met faillisementen te maken hebben. Het CBW is er om ons te helpen in deze situatie. Hun zouden bemiddelaar moeten zijn, en handvatten moeten aanreiken wat wij het beste kunnen doen.

De situatie is op dit moment, dat er niks gebeurd. Zodra er surséance van betaling bekend is of een faillisement dan komt er actie in de zaak. Als er serseance van betaling is houdt het in dat er een bewindvoerder is die de zaak bekijkt of dat het bedrijf nog enigzins kans maakt om aan de betalingsverplichtingen te doen. Als dat zo is krijgt het bedrijf hiervoor even de tijd, als dit een kansloze situatie is wordt hij gelijk failliet verklaard.

BIj een faillisement wordt er een curator aangesteld. De belastingdienst krijgt als eerste zijn centjes. Als het zo is dat er bijv. een levering in een magazijn staat, dan mag je geluk hebben en kun je met een contante betaling je spullen komen halen. Na de belastingdienst kijkt hij verder welke schuldeisers er zijn.

Navraag bij mijn baas leert dat je al met een groepje van bijv. 5 consumenten al een faillisement kan bewerkstellen. Dit vraag je aan bij de rechter en verloopt ook met advocaten. De kosten hiervoor die gemaakt worden komen bij de aanvragers te liggen (ons dus). Het kan zo zijn, maar dat weet ik niet zeker dat bijvoorbeeld het CBW dit soort kosten op zich neemt. Mocht dit niet het geval zijn, zouden bijvoorbeeld alle kosten gedeeld kunnen worden door ons als aanvragers.

Via mijn werk hebben we goed contact met een advocatenkantoor en is het faillisement zo geregeld. Gezien de kosten wacht ik liever even af totdat dit is aangevraagd, of iemand moet even informeren bij het CBW of hun dit opzich nemen, of eventueel je rechtsbijstandverzekering.

Aangezien iedereen andere berichten hoort van het CBW zou ik voorstellen om nog hooguit een week af te wachten gezien berichten van leveranciers die contact opzouden nemen met ons, en dat het woensdag of donderdag failliet verklaard zou worden. Als er volgende week nog niks duidelijk is, hoop ik dat iemand ondertussen contact heeft gehad met het CBW over de voorwaarden waarbij hun ons kunnen helpen/bemiddelen voor het aanvragen van een faillisement.

Ook zou ik graag in contact komen met iemand die nog de ''geneve lijn'' heeft gekocht :)

Voor de rest, hou de moed erin. Blijf je info posten en lekker bij het CBW info opvragen!

Succes allemaal en een ''goed'' weekend!

iz
door izork - Aug 26, 2011 om 22:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond mede gedupeerde,

Wij zijn ook de dupe van de leveringsproblemen van Mammoet in Woerden
Op 28 mei 2011 hebben wij twee lederen keuken stoelen besteld met een aan betaling van 124,00 euro.

De aflevering zou plaats vinden in week 33 en hebben daarover telefonisch contact overgehad via de servicelijn. In dat gesprek werd verteld dat de levering uitloopt i.v.m vakantie periode.

Mijn onderbuik gevoel gaf mij aan om toch eens op Google te zoeken over de gang van zaken van Mammoet wonen en slapen en kwam tot op deze site terecht van ont te vreden klanten die kampen met dezelfde problemen.

Mijn vraag is nu, hoe verder te handelen?

Moet ik contact opnemen met CBW of direct maar mijn rechtsbijstand inschakelen.

Waar en wanneer is er bekend waar we als geduperde klant moeten zijn, naam van de behandelende contact persoon of informatie nummer van CBW / curator.

Hoop hiermee tot een oplossing voor ons allen te komen.

In afwachting van jullie informatie

Mvg

sa
door sanjur - Aug 27, 2011 om 07:31
10 Antwoorden / 1 Vragen

@Mstalvoord: bedankt voor de tip. Ik ben direct gaan kijken maar zie onze bank er niet tussen staan helaas. Maar het is een telefoontje waard mogelijk staat hij niet op de site.

@speechless & AjaxEdwin, typisch dat deze banken dus wel zijn uitgeleverd. Komen deze dan wel uit Belgie? Wel bijzonder zeg ik zelf.
Maar goed, het is dus geen geweldige kwaliteitsbank....Vandaag gaan wij ook onder de bank zoeken naar een label. Wie weet zit er bij ons wel iets onder.
Laten we elkaar vooral op de hoogte houden!

Onze eetstoelen zijn van dezelfde stof alleen komen van een andere leverancier. Dus daar kan ik niet zoveel mee.

Ik ben serieus geneigd om naar hun HK te gaan...ik woon dichtbij nl dus is een kleine moeite. Wil dan weten wie de leverancier is van onze bank en waar zij in hemelsnaam mee bezig zijn. Hoe gaan zij dit alles oplossen met al die mensen. Denk zomaar dat ik dat woensdag eens ga doen.

Sterkte allemaal!

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 09:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aan gedupeerden.

Ik zie bij een ander consumenten forum dat gedupeerden zich kunnen verenigen onder "lotgenoten" ( Radar).

Ik zie al een groep CBW staan, mocht er problemen ontstaan na uitspraak failissement, m.b.t. aanbetaling die gedaan is bij mammoet wonen.

iz
door izork - Aug 27, 2011 om 12:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je de link willen plaatsen of toesturen....

Alvast bedankt

=tdehond schreef op zaterdag 27 aug 2011, 09:19: Aan gedupeerden.

Ik zie bij een ander consumenten forum dat gedupeerden zich kunnen verenigen onder "lotgenoten" ( Radar).

Ik zie al een groep CBW staan, mocht er problemen ontstaan na uitspraak failissement, m.b.t. aanbetaling die gedaan is bij mammoet wonen.

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 13:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

lotgenoten: klik hier

U zou ook een groep voor Mammoetwonen kunnen aanmaken zit ik te denken.

mi
door michel66_1 - Aug 30, 2011 om 11:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Ik zie helemaal geen activiteit meer op dit forum.
Heb ik wat gemist?
Is er mischien een ander forum?

Groet Michel

tdehond
door tdehond - Aug 30, 2011 om 11:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=michel66 schreef op dinsdag 30 aug 2011, 11:53]Hallo.

Ik zie helemaal geen activiteit meer op dit forum.
Heb ik wat gemist?
Is er mischien een ander forum?
--------------------------------------

Misschien hebben ze een lotgenoten groep gestart, zie link boven uw bijdrage.

ro
door rob1987 - Aug 30, 2011 om 12:11
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Inmiddels dezelfde type bankstel gekocht bij zittenopdesign in Oss, betreft de Manila 2,5 zits lounge in het Samoa leer. Geen aangesloten CBW winkel, maar ook geen aanbetaling! Goede service en prijs.

De leverancier is ook Recor in Belgie, meneer heeft daar contact mee gehad en ook hun zijn druk bezig met het Mammoet verhaal. Ondertussen wordt mijn bestelling dus gewoon omgezet.

Mijn aanbetaling bij Mammoet reken ik allang niet meer op en om nu weer 4 maanden zonder bankstel te zitten is ook geen optie.

Dus voor de mensen die de zelfde type meubels zoeken. Zittenopdesign in Oss. Meneer heeft goede contacten met Recor, dus wie weet kan jou bestelling ook gewoon omgezet worden.

aj
door ajaxedwin - Aug 30, 2011 om 12:16
22 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn op dit moment met rechtsbijstand bezig wat de vervolgstappen kunnen zijn. Wat is er nodig om Mammoet Wonen failliet te laten verklaren hoeveel geduppeerde zijn hiervoor nodig en wat zijn de stappen.

Aangifte doen vind ik ook een goed idee

mi
door michel66_1 - Aug 30, 2011 om 13:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

rob1987 ook ik heb die bank besteld alleen een 2,5 en 3 zits samen bijna 3000,- euro,s.
En 25% aanbetaald zonde om te laten lopen.
En de Manilla is bij heel veel zaken te koop onder diverse namen.
Ik wacht nog wel ff.

groet.

sa
door sanne21 - Aug 30, 2011 om 14:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Wij hebben een bankstel besteld bij Bizon Wonen in Heerhugowaard dit schijnt ook een onderdeel te wezen van Mammoet Wonen en Slapen. Ik zou afgelopen maandag even naar het bedrijf bellen om te vragen wanneer ze de bank komen brengen want volgende week willen wij graag ons huisje in, kom ik er achter dat de hele website het niet meer doet! Op internet kom ik als eerste deze site tegen en een site van de tros. We hebben gebeld naar kvk en cbw, cbw zegt dat het bedrijf nog niet failliet is en idd gewoon de site in de gaten houden. kvk zegt dat het een bv onder een aantal andere bv's is. Dus de eigenaar achter halen word lastig. We hebben een aanbetaling gedaan van € 250. Dat vinden wij nu het minste probleem, wij moeten nu waarschijnlijk nog 6 tot 8 weken wachten tot dat we een bank hebben!!

te
door telefoonprinses - Aug 30, 2011 om 15:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij zijn er ook ingestonken zo zien wij het nu.
wel een flink bedrag aanbetalen maar niets geleverd krijgen .
nu maar afwachten of je sowieso nog iets geleverd krijgt of de aanbetaling terugestort krijgt.
maar dan moeten ze eerst definitief failliet verklaard worden.
heb tot nu toe maar van weining mensen gehoord dat ze wel iets geleverd hebben.

lu
door lucasv_1 - Aug 30, 2011 om 18:38
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

verzamel al uw bevindingen en ga aangifte doen.

ik ben er mee bezig en heb de rechtsbijstand er ook achteraan gezet,
heb het advies gekregen om zoveel mogelijk info te verzamelen en ook aangifte te doen van diefstal.

morgen ga ik aangifte doen, doen we dit met zn allen hebben we grote kans dat het een zaak word.
Na mijn aangifte word het een civiele procedure, gaat dat goed dat word het een economisch delict.

wij krijgen ons geld er niet mee terug, wel de misdadiger de schuldsanering in.

laat je horen en doe aangifte!

mvg.
Lucas

iz
door izork - Aug 30, 2011 om 19:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond aangifte gedaan bij rechtsbijstand verzekering!!!!!!

sa
door sanne21 - Aug 31, 2011 om 10:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren even op kvk gekeken maar daar blijkt dat al 2 van de 4 zaken zijn uitgeschreven. Volgens mij bestaan Mammoet en Bizon Wonen nog wel. Wij hebben rechtsbijstand ook in geschakeld. Voor de rest is het afwachten....

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 20:01
10 Antwoorden / 0 Vragen

even een update van mijn kant,

ik heb vanmiddag aangifte van diefstal en oplichting gedaan bij politiebureau mijdrecht.

Diefstal gaat waarschijnlijk niets worden maar oplichting is bijna zeker van wel..
Wij kregen netjes een folder van de cbw uitgereikt tijdens de verkoop,
waardoor het idee gewekt werd dat alles netjes in orde zou zijn..
alles behalve dat blijkt dus, dit noemen we geld afhandig maken onder valse voorwendselen (lees oplichting)

wederom werd ik erop gewezen dat de kans minimaal is dat we geld terug krijgen..
reken hier ook vooral niet op dan kan het alleen maar meevallen.

hiermee is een civiele procedure opgestart en word hoplijk het een en ander aan het licht gesteld.

blijf posten mensen en doe vooral aangifte bij de politie,
hoe meer aangiftes er binnenkomen hoe meer er naar gekeken word!

mvg,
Lucas

br
door brigitte26 - Aug 31, 2011 om 21:15
11 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

naar mijn weten als de hele handel falliet wordt verklaard krijg je een tegoedbon van het cbw?? met een max van 25 procent wat je aanbetaald had??

wij hebben 550 euro aanbetaald bij mammoet wonen in woerden...en dat was 25 procent van de totale aankoopsom!!

dus naar mijn weten en ook de info op de cbw site krijg je een tegoedbon en kan je elders een vervangende koop sluiten bij een bedrijf dat oom cbw erkend is!!

ro
door romana77 - Aug 31, 2011 om 21:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Hier een bericht van een medegedupeerde. Mijn verhaal is gelijk aan de meeste verhalen: Diverse meubelen besteld bij Mammoet wonen & slapen in Woerden, aanbetaald, leverdatum uitgesteld en uiteindelijk niets geleverd gekregen. Kortom: opgelicht!

Maandag 29 augustus KVK Woerden en rechtbank Utrecht gebeld, waar Mammoet onder valt. Het KVK nummer dat op de orderbevestiging staat, hoort niet bij Mammoet Wonen & Slapen, maar bij GM Wonen & Slapen. Dat bedrijf blijkt per 17 mei 2011 overgenomen te zijn door Mammoet Wonen en Slapen BV. Hier schuilen weer allerlei andere BV’s achter waaronder de HNB groep. Door de wirwar van BV’s hebben de eigenaren, dhr. en mw. Hoogervorst er waarschijnlijk heel slim voor gezorgd hebben dat ze persoonlijk niet aansprakelijk zijn. KVK raadde me aan om bij de rechtbank na te vragen of Mammoet inmidddels failliet is verklaard. Dit bleek maandag niet het geval en vandaag ook nog niet. (Faillisementen worden in Utrecht op dinsdag uitgesproken.) Het lijkt me verstandig om niet af te wachten, maar zelf met een aantal gedupeerden faillissement aan te vragen. Ik zit morgen toevallig voor mijn werk om tafel met twee advocaten. Zal bij hen navragen wat we precies moeten doen om dit te bewerkstelligen en vragen of ze een schatting van de kosten kunnen geven.

Ik ga zeker aangifte doen en zoals lucasv aangeeft laten we dit allemaal doen. Hoe groter de zaak, hoe groter de kans dat de eigenaren aangepakt worden. Ik ga er maar van uit dat ik de aanbetaling kwijt ben. Mocht ik dan toch wat terug krijgen, dan valt dat weer mee.

Laten we elkaar op de hoogte houden en houd ook de andere topics in de gaten. Er zijn er inmiddels diverse op deze website. Weet iemand misschien hoe we de topics kunnen samenvoegen? Daar ben ik niet handig in. Of is er misschien iemand die morgen tijd heeft om contact op te nemen met trosradar/varakassa om te vragen of de websitehost de topics kan samenvoegen?

Is het misschien zinvol om tros radar en vara kassa te vragen of de oplichtingspraktijken interessant zijn voor een uitzending? Ik hoef niet zo nodig met mijn kop op tv, maar misschien zijn er vrijwilligers onder de gedupeerden en levert publiciteit wat op?

Groeten, Romana

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 22:18
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Brigitte,

Jouw verhaal van stichting cbw is correct,
Helaas... Als de desbetreffende (mammoet in jouw geval)
Partij niet is aangesloten dan krijgen we geen cent..

Ze hebben ons voorgeschoteld dat ze cbw erkend zijn,
Ze zijn het jammer voor ons niet.
Mvg,
Lucas

br
door brigitte26 - Aug 31, 2011 om 22:21
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucasv schreef op woensdag 31 aug 2011, 22:18]Beste Brigitte,

Jouw verhaal van stichting cbw is correct,
Helaas... Als de desbetreffende (mammoet in jouw geval)
Partij niet is aangesloten dan krijgen we geen cent..

Ze hebben ons voorgeschoteld dat ze cbw erkend zijn,
Ze zijn het jammer voor ons niet.
Mvg,
Lucas

ok dus ze zijn niet erkend bij het cbw? en kan ik geen aanspraak maken op de regeling die dan van kracht wordt??

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 22:26
10 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat geregeld kan worden is jezelf voor de rechter als schuldeiser laten erkennen.
Bij failissement kan je dan bij de curator je claim indienen.

Reken er dan nogsteeds niet op dat je iets terugkrijgt,
Eerst zijn de grote spelers o.a. Belastingdienst, leveranciers en
Schuldeisers.
Daarna (als er nog wat over is) zijn wij pas aan de beurt..

br
door brigitte26 - Aug 31, 2011 om 22:31
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lucasv schreef op woensdag 31 aug 2011, 22:26]Het enige wat geregeld kan worden is jezelf voor de rechter als schuldeiser laten erkennen.
Bij failissement kan je dan bij de curator je claim indienen.

Reken er dan nogsteeds niet op dat je iets terugkrijgt,
Eerst zijn de grote spelers o.a. Belastingdienst, leveranciers en
Schuldeisers.
Daarna (als er nog wat over is) zijn wij pas aan de beurt..

ja ok daar ben ik al mee bezig!

maar wij kunnen dus geen aanspraak maken op de waarde cheque van cbm voor een vervangende koop??

groetjes

ro
door romana77 - Aug 31, 2011 om 22:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

@lucasv Is het zeker dat Mammoet niet bij CBW is aangesloten? Het CBW heeft namelijk een bericht geplaatst op hun site over Mammoet. Ik heb hier ook nog met het CBW over gemaild. Als Mammoet niet aangesloten zou zijn, dan lijken die berichten mij overbodig en hadden ze toch wel direct aangegeven dat Mammoet niet bij het CBW is aangesloten? Waar heb je die informatie vandaan?

br
door brigitte26 - Aug 31, 2011 om 22:49
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=romana77 schreef op woensdag 31 aug 2011, 22:46]@lucasv Is het zeker dat Mammoet niet bij CBW is aangesloten? Het CBW heeft namelijk een bericht geplaatst op hun site over Mammoet. Ik heb hier ook nog met het CBW over gemaild. Als Mammoet niet aangesloten zou zijn, dan lijken die berichten mij overbodig en hadden ze toch wel direct aangegeven dat Mammoet niet bij het CBW is aangesloten? Waar heb je die informatie vandaan?

ja dat lijkt mij dus ook!

en dan kunnen we een vervangende koop sluiten met de " tegoedbon" van het cbw bij een ander cbw erkend bedrijf

lu
door lucasv_1 - Aug 31, 2011 om 23:30
10 Antwoorden / 0 Vragen

Bij jullie gaat het over mammoet wonen, ik realiseer dat net iets telaat.. Sorry ik heb me in mammoet niet erg verdiept omdat mijn probleem bij hoogland wonen en slapen ligt,
Die maken deel uit van dezelfde bv en zijn niet aangesloten bij cbw.
(heb ik samen met de agent uitgezocht bij wie ik aangifte heb gedaan)
Over mammoet kan ik (nog) niet echt meepraten, ik ga morgen weer bellen met cbw.
Ik geef een update zodra ik meer weet.

Alsnog veronderstel ik aan diverse forums dat ze bij het cbw niet veel loslaten over deze kwestie, we blijven proberen...

Mvg,
Lucas

le
door lennartvandam - Sep 1, 2011 om 10:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

Zojuist nog even contact met CBW opgenomen maar weten nog niks meer. Had verwacht dat er gisteren meer info zou komen, maar is helaas nog niet gekomen.

Zelf is het CBW geen schuldeiser, omdat hun betaling in orde is. Zijn er al mensen bezig om een faillisement aan te vragen via de rechter? Ik heb zelf helaas geen rechtsbijstand verzekering, dus ik moet het doen met een curator zodra die is aangesteld.

Wel contact gehad met 1 van onze leveranciers, en onze stoelen staan al klaar. Helaas kunnen we dit nog niet afhandelen.

Mammoet wonen en Hoogland wonen zijn aangesloten bij het CBW trouwens. Dit heb ik zojuist nagevraagd.

Succes allemaal!

lu
door lucasv_1 - Sep 1, 2011 om 10:29
10 Antwoorden / 0 Vragen

goedemorgen medegedupeerde(n)

update:

zonet contact gehad met cbw, meer duidelijkeheid voor mij!

op moment van mijn aankoop/aanbetaling (21-5-2011) waren ze nog beide (mammoet en hoogland wonen en slapen) aangesloten bij cbw!!!

dit is goed nieuws, dat houd in afwachten tot faillisement en dat toch nog de waardebon van cbw ontvangen!!!

nu maar weer mn aangifte van oplichting ongedaan maken anders word dat weer zeuren...

faillisement word door cbw ongeveer 2 uur na bekendmaking op hun site gezet.
dat word dus ouderwets afwachten...

mvg,
Lucas

ca
door carok - Sep 1, 2011 om 10:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal

ik heb nog een vraag en hopelijk weet iemand het antwoord.
als een onderdeel van de bank voor garantie weer terug is gegaan krijg ik dat weer terug?? of moet ik nu altijd zonder hoofdsteun doen??
ik heb het eind mei terug laten sturen en neem aan dat de nieuwe in het pand ergens licht..
ik kan de bank BRINK nergens anders vinden om het daar te vragen voor een nieuwe.

groet Caro

aj
door ajaxedwin - Sep 1, 2011 om 10:47
22 Antwoorden / 0 Vragen

@Carok

Op moment dat de hoofdsteun nog bij Mammoet Wonen bijv. in het magazijn ligt krijg je deze terug van de curator (nadat mammoet wonen failliet is verklaard). Curator zal namelijk eerst willen uitleveren voordat de goederen geveild worden.

Wanneer de hoofdsteun terug gestuurd is naar de leverancier zou je moeten uitzoeken wie de leverancier is. Mogelijk is dat via de curator of iets deregelijks te achterhalen nadat mammoet wonen failliet is verklaard. als dat soort gegevens dan bekend gemaakt worden.

ca
door carok - Sep 1, 2011 om 10:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

@ajaxedwin

dank je wel voor je snelle reactie
dat wordt dus afwachten tot dat ze failliet zijn verklaart.
maar er is dus voor mij nog hoop :D

mi
door michel66_1 - Sep 1, 2011 om 15:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Is niet zo heel verstandig in jou geval ik zou even contact zoeken met het CBW want jij gaat voor garantie.

Het kan namelijk zomaar dat jou spullen niet in de zaak liggen maar bij de Fiod (troostwijk) de fiod heeft namelijk op alles beslag gelegd en er is helemaal geen curator, de fiod veilt dan alle spullen en er blijft dan voor de curator maar heel weinig over. En waarschijnlek is jou hoofdsteun dan al weg.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jou hoofdsteun bij de leverancier ligt dan zou ik die ff contacten en kijken of je er met hun uit kan komen.
Het CBW kan je daarin mischien wel adviseren maar eigenlijk weet ik het antwoord al.

Groet.

ro
door robvolendam - Sep 1, 2011 om 18:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=romana77 schreef op woensdag 31 aug 2011, 21:46]Goedenavond,

Hier een bericht van een medegedupeerde. Mijn verhaal is gelijk aan de meeste verhalen: Diverse meubelen besteld bij Mammoet wonen & slapen in Woerden, aanbetaald, leverdatum uitgesteld en uiteindelijk niets geleverd gekregen. Kortom: opgelicht!

Maandag 29 augustus KVK Woerden en rechtbank Utrecht gebeld, waar Mammoet onder valt. Het KVK nummer dat op de orderbevestiging staat, hoort niet bij Mammoet Wonen & Slapen, maar bij GM Wonen & Slapen. Dat bedrijf blijkt per 17 mei 2011 overgenomen te zijn door Mammoet Wonen en Slapen BV. Hier schuilen weer allerlei andere BV’s achter waaronder de HNB groep. Door de wirwar van BV’s hebben de eigenaren, dhr. en mw. Hoogervorst er waarschijnlijk heel slim voor gezorgd hebben dat ze persoonlijk niet aansprakelijk zijn. KVK raadde me aan om bij de rechtbank na te vragen of Mammoet inmidddels failliet is verklaard. Dit bleek maandag niet het geval en vandaag ook nog niet. (Faillisementen worden in Utrecht op dinsdag uitgesproken.) Het lijkt me verstandig om niet af te wachten, maar zelf met een aantal gedupeerden faillissement aan te vragen. Ik zit morgen toevallig voor mijn werk om tafel met twee advocaten. Zal bij hen navragen wat we precies moeten doen om dit te bewerkstelligen en vragen of ze een schatting van de kosten kunnen geven. Ik ga zeker aangifte doen en zoals lucasv aangeeft laten we dit allemaal doen. Hoe groter de zaak, hoe groter de kans dat de eigenaren aangepakt worden. Ik ga er maar van uit dat ik de aanbetaling kwijt ben. Mocht ik dan toch wat terug krijgen, dan valt dat weer mee.

Laten we elkaar op de hoogte houden en houd ook de andere topics in de gaten. Er zijn er inmiddels diverse op deze website. Weet iemand misschien hoe we de topics kunnen samenvoegen? Daar ben ik niet handig in. Of is er misschien iemand die morgen tijd heeft om contact op te nemen met trosradar/varakassa om te vragen of de websitehost de topics kan samenvoegen?

Is het misschien zinvol om tros radar en vara kassa te vragen of de oplichtingspraktijken interessant zijn voor een uitzending? Ik hoef niet zo nodig met mijn kop op tv, maar misschien zijn er vrijwilligers onder de gedupeerden en levert publiciteit wat op?

Groeten, Romana

Ik ben benieuwd wat eruit is gekomen Romana, want afwachten heeft geen zin. Als er door de gedupeerde niets wordt ondernomen wordt er niemand failliet verklaart en dan is het dus wacht tot je een ons weegt. Ik hoop het snel hier te lezen!

ro
door romana77 - Sep 1, 2011 om 21:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ons probleem vandaag voorgelegd aan de twee advocaten. Zij geven aan dat je al met twee gedupeerden faillissement kan aanvragen via een advocaat. (1 gedupeerde kan dit ook doen, maar daar zitten wat haken en ogen aan begrijp ik.)

Zij raden ons echter aan om af te wachten en als particuliere klanten geen faillisement aan te vragen. De aanbetalingen die wij als gedupeerden hebben gedaan zijn voor ons misschien veel geld, maar vallen waarschijnlijk in het niet bij de bedragen die werknemers (salaris), leveranciers en de belastingdienst mislopen.

Als het bedrijf bijvoorbeeld geen salarissen meer uitkeert dan moeten de werknemers bij het UWV aantonen dat het bedrijf failliet is om in aanmerking te komen voor een uitkering. De advocaten achten de kans daarom zeer groot dat het faillissement op korte termijn aangevraagd zal worden door de werknemers, belastingdienst of één of meerdere leveranciers, als dit niet al in gang is gezet. (Helaas verstrekt de rechtbank geen informatie over ingediende faillisement aanvragen alleen over bedrijven die daadwerkelijk failliet verklaard zijn.)

De advocaten raden ons aan om niet de kastanjes uit het vuur te halen terwijl er andere partijen zijn met grotere belangen, die we beter voor de kosten van het aanvragen van een faillisement kunnen laten opdraaien. Per slot van rekening komen wij als schuldeisers pas als laatsten in aanmerking voor een eventuele vergoeding, als er dan überhaupt nog wat te halen valt.

Het advies is dus: afwachten en als particuliere gedupeerde klant geen extra kosten maken. Laat de grote schuldeisers of de eigen werknemers maar voor de kosten van de faillissementaanvraag opdraaien.

iz
door izork - Sep 1, 2011 om 21:40
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Het gaat mij niet zo zeer om het aanbetaalde geld terug te krijgen, die kans is zeer klein. Maar juist om mijn aankoop geleverd te krijgen.

De curator is hiermee ook gebaat als de inboedel (voorraad meubelen) toch kan worden verkocht om de schuldeisers te betalen. Denk dat we als klant het eerste hierop aanspraak kunnen maken, nadat officieel de tent failliet is verklaard.
De curator heeft straks al onze namen en gegevens en zal daarop zijn/haar beslissing maken.

Een positiever bericht kan ik helaas niet brengen

iz
door izork - Sep 1, 2011 om 21:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja..... nog een nabrander

De les die we allemaal hebben geleerd:

1. Nooit geen aankopen meer doen met een aanbetaling (wettelijk niet verplicht)
2. Betaal pas bij aflevering
3. In uiterste geval, betaal via PayPal of creditcard....aankoop verzekering tot 120 dagen

P.S.
Een aanbetaling vragen is bewijs van onvermogen en voorop gesteld het wantrouwen in klanten hebben.

Koop ik een auto (waarde.....vul maar in) is een handtekening voor de opdracht voldoende. En betalen bij aflevering.

Ik ben er klaar mee en zal me nooit meer gebeuren... Jammer dan, dan ga ik naar andere winkel.

lu
door lucasv_1 - Sep 1, 2011 om 22:58
10 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een toevoeging,

Ook iets om bij stil te staan.. De mogelijkheid is aanwezig dat de bv.
Wéér overgenomen word zoals al eerder gebeurd.

Dan neemt de volgende de orderportefeuille ook mee en worden we (uiteindelijk) geholpen.
Ik vind het bar verdacht dat ze een aantal filialen opdoeken en er verder geen kennisgeving van doen,
Ze heben zeker weten al eens eerder met dit bijltje gehakt.

Zoals al eerder aangegeven is procederen een te kostbare oplossing..
We kunnen met zn allen de huidige rechtspersoon achterhalen en in gebreke stellen van levering via aangetekende post.

Dan moet er echter wel een postadres zijn wat functioneel is..

Na de ingebrekestelling kan je overgaan tot ontbinding koopcontract.
Zoals ik het nu bekijk is het dat of afwachten..

Sterkte en/of een hoop geduld toegewenst.
Mvg.
Lucas

go
door goudamar - Sep 2, 2011 om 08:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

De ex werknemers zijn inderdad het faillesement aan het aanvragen.
Zij zitten al 3 maanden op salaris te wachten, en hebben af en toe iets gekregen.
De grote baas van heel het spul, zit al sinds november achter de tralies en zal daar nog wel even blijven. De andere heer die alles heeft overgenomen sinds die datum, schijnt alles met goede bedoelingen te hebben gedaan en kon moiete zijn hoofd boven water houden. De belastingdienst heeft een inval gedaan en iedereen naar huis gestuurd. Ik heb ook de belastingdienst gesproken en die bevestigen dit ook !! Volgens hun is er geen sprake van oplichting ( zachte pleister op de wonden dus)
Laten we hopen dat er snel meer bekend word !!
Hoe kom ik aan al deze info ?? Ga eens boodschappen doen in alphen aan de Rijn, daar kom je veel ex werknemers tegen ;-))

Succes allen !!

Goudamar

ro
door robvolendam - Sep 2, 2011 om 16:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kortom, afwachten dus en de rdw website in de gaten houden.....

ro
door ron122 - Sep 3, 2011 om 15:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij Bizon wonen in Heerhugowaard een eethoek en een salontafel in dezelfde lijn besteld ik heb 1300 euro betaald en vorige week vrijdag kwam ik er achter dat de boel op slot is en telefoonnummer werkt niet.
Afgelopen week contact opgenomen met de Fiod een e-mail adres gekregen om mijn vragen te stellen, ik heb dat gedaan en afgelopen week en brief ontvangen van de belastingdienst met een postadres in Utrecht van de Fiod aldaar.
Ik heb een brief verzonden met een serie vragen en wacht op antwoord.
Vanmorgen de zaak aangemeld bij mijn Unive Rechtsbijstand of hun de zaak voor mij verder willen behandelen. wacht op antwoord van hun. ik zal update posten als ik meer weet.

ki
door kirstyn - Sep 4, 2011 om 21:06
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een bank besteld bij bizon Heerhugowaard besteld, gelukkig een kleine aanbetaling gedaan. Nou balen wij enorm dat we die mooie bank niet meer gaan krijgen... het is 13 weken geleden dus hij zal vast wel ergens staan. Weet iemand welke leverancier? Of moet dit ook bij de curator gevraagd worden? Ik kan trouwens nog niet vinden dat ze failliet verklaard zijn..

Met andere woorden hellup.....

ro
door rob1987 - Sep 5, 2011 om 09:53
12 Antwoorden / 0 Vragen

@kirstyn:

Om welk type bankstel gaat het?, misschien kunnen ze je verder helpen bij zittenopdesign.nl Hun werken met o.a. dezelfde leverancier ( Recor in Belgie )
Hun kunnen ook rechtstreeks bij de leverancier informeren ( Als het dezelfde leverancier betreft ) of jou bestelling er staat of omgezet kan worden.

Vorige week mijn bestelling daar ook opnieuw gedaan, omdat ik wel graag dat type bankstel wilde. Mijn aanbetaling van Mammoet wonen ben ik wel gewoon kwijt, vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ze failliet verklaard worden.

ki
door kirstyn - Sep 6, 2011 om 12:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rob1987 schreef op maandag 5 sep 2011, 09:53]@kirstyn:

Om welk type bankstel gaat het?, misschien kunnen ze je verder helpen bij zittenopdesign.nl Hun werken met o.a. dezelfde leverancier ( Recor in Belgie )
Hun kunnen ook rechtstreeks bij de leverancier informeren ( Als het dezelfde leverancier betreft ) of jou bestelling er staat of omgezet kan worden.

Vorige week mijn bestelling daar ook opnieuw gedaan, omdat ik wel graag dat type bankstel wilde. Mijn aanbetaling van Mammoet wonen ben ik wel gewoon kwijt, vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ze failliet verklaard worden.

Wat zijn wij jou reactie dankbaar zeg!!
Ik heb gelijk gisteravond een mail gestuurd en werd vanochtend door een aardige meneer teruggebeld. Of ik mijn bon even wil mailen, binnen een uur belt hij terug dat onze bank is gevonden!!!!
Ik krijg hem voor dezelfde prijs en aanbetaling wordt er afgehaald!!!!
Volgende week komt hij binnen :)

Ik heb gevraagd aan hem of ik dit mocht delen en dit vond hij niet erg!
Stuur even een mailtje en misschien staan jouw meubels er ook?

me
door medegedupeerde - Sep 6, 2011 om 13:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kirstyn schreef op dinsdag 6 sep 2011, 12:29]
Wat zijn wij jou reactie dankbaar zeg!!
Ik heb gelijk gisteravond een mail gestuurd en werd vanochtend door een aardige meneer teruggebeld. Of ik mijn bon even wil mailen, binnen een uur belt hij terug dat onze bank is gevonden!!!!
Ik krijg hem voor dezelfde prijs en aanbetaling wordt er afgehaald!!!!
Volgende week komt hij binnen :)

Ik heb gevraagd aan hem of ik dit mocht delen en dit vond hij niet erg!
Stuur even een mailtje en misschien staan jouw meubels er ook?

Naar welk email-adres heeft u gemaild?

sa
door sanjur - Sep 6, 2011 om 14:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

Yes! In mijn speurtocht naar de fabrikant / leverancier van de vaals bank ben ik dichterbij het doel gekomen. Ik heb een telefoonnummer. Ga dit vandaag en morgen uitzoeken. Als het klopt zal ik de gegevens delen. Hou jullie op de hoogte! :-)

aj
door ajaxedwin - Sep 6, 2011 om 14:15
22 Antwoorden / 0 Vragen

Goed bezig!!!!

Hoe ben je daar achter gekomen?
We wachten vol spanning of het de juiste leverancier is.

ki
door kirstyn - Sep 6, 2011 om 15:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=medegedupeerde schreef op dinsdag 6 sep 2011, 13:22][quote=kirstyn schreef op dinsdag 6 sep 2011, 12:29]
Wat zijn wij jou reactie dankbaar zeg!!
Ik heb gelijk gisteravond een mail gestuurd en werd vanochtend door een aardige meneer teruggebeld. Of ik mijn bon even wil mailen, binnen een uur belt hij terug dat onze bank is gevonden!!!!
Ik krijg hem voor dezelfde prijs en aanbetaling wordt er afgehaald!!!!
Volgende week komt hij binnen :)

Ik heb gevraagd aan hem of ik dit mocht delen en dit vond hij niet erg!
Stuur even een mailtje en misschien staan jouw meubels er ook?

Naar welk email-adres heeft u gemaild?

Via het contact formulier op de site. Laat je telefoonnr even achter

ro
door ron122 - Sep 6, 2011 om 17:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand en ik moet de gegevens opsturen naar hun en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen.
Ik vraag mij af hoe ik er achter kom of en waar mijn eettafel met stoelen en mijn salontafel is besteld.
Dat kan pas als de boel failliet is en dan gaat een curator meestal gewoon over tot levering als de orders zijn afgehandeld bij de leverancier.
IK ben toen wel gebeld in de 2de week van Juni dat mijn meubels besteld waren ik weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is.
Maar ik ga mijn zaak aanmelden bij Unive SUR en het schijnt dat al meer mensen zich aangemeld hebben,

sp
door speechless - Sep 6, 2011 om 18:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat goed van jouw Sanjur.
Ik hoop dat het je lukt.
Helaas ben ik niet echt in de gelegenheid om veel op internet te speuren.
Ben benieuwd.
Gr Speechless

re
door renhof - Sep 6, 2011 om 22:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Zelfde verhaal hier. In juni bij Mammoet wonen&slapen eettafel, 4 stoelen, salontafel, tv meubel en dressoir serie Grigio besteld. Levering week 36. Half augustus gebeld dat de meubels pas in oktober geleverd konden worden. Gelukkig hebben wij maar € 200 aanbetaald. Bij Mammoet wilde ze eigenlijk een aanbetaling van 30% !! Ik baal niet zozeer van de aanbetaling, wat ik zo lees in dit topic, zijn anderen echt zwaar gedupeerd... ik baal er meer van dat we de meubels niet geleverd krijgen. Ons nieuwe huis o.a. op de meubels aangepast, oude meubels 1 aug. al verkocht... Nu wonen we een week in ons nieuwe huisje en zitten al maanden in de verhuisdozen.

Leverancier kan ik niet vinden. Heeft iemand ook de lijn Grigio gekocht en weet wie en waar de leverancier is en waar deze gevestigd is ??

Verder hoop ik dat de bedrijven in kwestie snel failliet verklaard worden en de eigenaar c.q veroorzaker.. Sja, laat ik dat maar niet schrijven.

sa
door sanjur - Sep 7, 2011 om 10:56
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag,

Ik heb goed nieuws voor sommige mensen! :D
Na lang zoeken en bellen heb ik de leverancier kunnen achterhalen van de Vaals bank, Tilburg bank en stoelen type Marcel.

De leverancier is New Ambiance (nl). Hij heeft veel spullen staan en er komt ook nog veel binnen. Van Mammoet heeft hij een lijst gekregen met klantnamen. De intentie is er dan ook om alles uit te leveren. Wat betreft de aanbetaling daar moet individueel naar gekeken worden want wat te begrijpen valt die man is nu ook gedupeerd en kan niet zomaar de volledige aanbetaling kwijtschelden. Hij moet ook een zaak runnen.

Hoewel hij de komende weken klanten zelf wil gaan benaderen is het mogelijk om zelf contact te zoeken via info@newambiance.nl
Vervolgens gaan zij kijken of de klantnaam op de lijst voorkomen en nemen zij weer contact op.

Voor klachten of problemen met de Vaals bank, dient men een mail te sturen naar service@newambiance.nl

Succes allen!

Groetjes Sandra

re
door renhof - Sep 7, 2011 om 11:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nou super nieuws ! hopenlijk worden de problemen van een aantal gedupeerde opgelost.

Mocht iemand nog een idee hebben over de woonkamerserie Griogio, dan hoor ik het graag. Bij de tot op heden genoemde leveranciers, zitten deze meubels niet tussen. Mijn zoektocht gaat dus nog verder. Voor de anderen, succes of beter gezegd sterkte...

mi
door michel66_1 - Sep 7, 2011 om 11:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mede gedupeerde.

Nog steeds geen nieuws, en wat mij nou eigenlijk het ergste steekt is de lakse houding van het CBW.
Ik heb diverse keren gebeld en er diverse mailtjes aan gewaagd maar krijg iedere keer dezelfde standaard reactie.
Meneer wij betreuren het en zijn zelf machteloos.
Meneer wij zijn geen partij in deze.
Meneer hou de website goed in de gaten.
Oh ja ook een goede: wij betreuren u teleurstelling want wij behandelen elke dag vele telefoontjes en e-mails omtrent Mammoet wonen.
Ja logisch toch dat is hun werk daar krijgen ze voor betaald.

Nou jullie zullen het allemaal wel kennen zo langzamer hand zelf ook wel door hebben.
Het is gewoon een schande dat een branche vereniging zoveel gedupeerde mensen met een kluitje het riet in sturen, en de gedupeerde op geen enkele wijze ondersteunen.
Waar ik wel veel bewondering voor heb zijn de gedupeerde mensen die elkaar tenminste proberen te helpen en nuttige tips uitwisselen op diverse forum,s.

nou dat wou ik ff kwijt ik wens ieder veel succes en ik hoop dat er snel een eind komt aan deze elende.

Groet Michel.

ro
door rob1987 - Sep 7, 2011 om 14:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kirstyn schreef op dinsdag 6 sep 2011, 12:29][quote=rob1987 schreef op maandag 5 sep 2011, 09:53]@kirstyn:

Om welk type bankstel gaat het?, misschien kunnen ze je verder helpen bij zittenopdesign.nl Hun werken met o.a. dezelfde leverancier ( Recor in Belgie )
Hun kunnen ook rechtstreeks bij de leverancier informeren ( Als het dezelfde leverancier betreft ) of jou bestelling er staat of omgezet kan worden.

Vorige week mijn bestelling daar ook opnieuw gedaan, omdat ik wel graag dat type bankstel wilde. Mijn aanbetaling van Mammoet wonen ben ik wel gewoon kwijt, vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ze failliet verklaard worden.

Wat zijn wij jou reactie dankbaar zeg!!
Ik heb gelijk gisteravond een mail gestuurd en werd vanochtend door een aardige meneer teruggebeld. Of ik mijn bon even wil mailen, binnen een uur belt hij terug dat onze bank is gevonden!!!!
Ik krijg hem voor dezelfde prijs en aanbetaling wordt er afgehaald!!!!
Volgende week komt hij binnen :)

Ik heb gevraagd aan hem of ik dit mocht delen en dit vond hij niet erg!
Stuur even een mailtje en misschien staan jouw meubels er ook?

Graag gedaan, ik hoop dat het op deze manier voor meer mensen opgelost kan worden.

ro
door rob1987 - Sep 7, 2011 om 14:43
12 Antwoorden / 0 Vragen

Welk bankstel had je trouwens gekocht?

ki
door kirstyn - Sep 7, 2011 om 15:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rob1987 schreef op woensdag 7 sep 2011, 14:43]Welk bankstel had je trouwens gekocht?

Hoekbank Tilburg, maar bij zittenopdesign.nl heet hij weer anders dus dat is ook best apart.
Moet trouwens nog wel afwachten tot ie in onze woonkamer staat hoor, daarna pas echt blij ;)

vr
door vrolijkefrans - Sep 7, 2011 om 20:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Onderling kunnen we goed overleg voeren.Ben het met mede slachtoffers eens ,ËCW en Mammoet passen eigenlijk fantastisch bij elkaar,veel bla bla en uiteindelijk
geen stofje met 100% wol te vinden. Andere leden van ECW staan ook niet te springen om te goed bonnen te moeten incasseren,dus al met al: .deze branche is ziek en zeker niet klantgericht.:een lesje voor de toekomst. Betaal nooit meer aan en bij levering van 1 dag te laat(waar gebeurt dat niet) ,gewoon 30% korting eisen of de deal laten,komen we als consument vanzelf weer aan de macht. De kleding textiel heeft met zijn grappen en grillen al geen poot meer om op te staan en de rest maakt zichzelf gehaat.Jammer dat de goeden weer moeten lijden ,maar zij zullen uiteindelijk overleven..

me
door mejo - Sep 7, 2011 om 20:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat duurt het allemaal toch lang. Wij hebben matrassen besteld. Ben al weken aan het speuren naar info over mammoet. Al can alles gebeld. CBW, kvk enzo. Alleen ik kan niks vinden over de leverancier van mijn matrassen. Heeft iemand ren idee waar ik dat kan vinden????? We hebben Topina matrassen besteld. Wie kan mij helpen!!!!!!

mi
door michel66_1 - Sep 10, 2011 om 20:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Nou nog steeds geen nieuws, maar ik las op een forum van radar dat er faillisement is uitgesproken op 6 september.
Ik heb e.e.a uitgezocht maar ik kan echt nergens terug vinden of dit nou juist is.
Misschien dat iemand info heeft.

Ik heb wel een mailtje gestuurd naar zitten op design naar aanleiding van de tip van Rob1987.
En ik ben heel vriendelijk te woord gestaan en heb inmiddels een deal gesloten met dit bedrijf om mijn bank toch geleverd te krijgen.
Zij hebben de fabriek benaderd en mijn bank (die volgende week geleverd zou worden) is nog niet in producte genomen, want de fabriek voelde de bui natuurlijk ook al hangen.

Nou het ziet er nu naar uit dat het leed voor ons nog wel meevalt (300 euro).
En ik ben heel blij dat zitten op design zijn best voor ons heeft gedaan.
En dat wij onze bank enigszins met vertraging toch nog krijgen.

Maar toch ben ik erg benieuwd hoe dit hele verhaal voor iedereen af loopt.

Michel.

br
door brigitte26 - Sep 10, 2011 om 21:26
11 Antwoorden / 0 Vragen

Gm Wonen & Slapen B.V. te Mijdrecht is op dinsdag 6 september 2011 failliet verklaard.

dit klopt wel!!

dat is mooi want volgens mij is dit de hele bv ook mammoet enz!!
alleen moet het cbw de site nog ff updaten dan

br
door brigitte26 - Sep 10, 2011 om 21:33
11 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.insolvensys.nl/Failliet/Gm-Wonen-Slapen-B-V-

ook curator naam erbij,volgens mij kun je hier toe wijden en met een schrijven van deze curator kun je naar het cbw voor een tegoed bon van je aanbetaling!

ga maandag even bellen hoe of wat nu

re
door renhof - Sep 10, 2011 om 21:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brigitte26 schreef op zaterdag 10 sep 2011, 21:26]Gm Wonen & Slapen B.V. te Mijdrecht is op dinsdag 6 september 2011 failliet verklaard.

dit klopt wel!!

dat is mooi want volgens mij is dit de hele bv ook mammoet enz!!
alleen moet het cbw de site nog ff hupdaten dan

Ja klopt. Heb net kvk nr. van mammoet gecheckt en is hetzelfde nummer, dus failliet. Curatur mr. A.E. Veerman. Van TeekensKarstens advocaten. En nu, aanbetaling retour.....

br
door brigitte26 - Sep 10, 2011 om 22:44
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=renhof schreef op zaterdag 10 sep 2011, 21:35][quote=brigitte26 schreef op zaterdag 10 sep 2011, 21:26]Gm Wonen & Slapen B.V. te Mijdrecht is op dinsdag 6 september 2011 failliet verklaard.

dit klopt wel!!

dat is mooi want volgens mij is dit de hele bv ook mammoet enz!!
alleen moet het cbw de site nog ff hupdaten dan

Ja klopt. Heb net kvk nr. van mammoet gecheckt en is hetzelfde nummer, dus failliet. Curatur mr. A.E. Veerman. Van TeekensKarstens advocaten. En nu, aanbetaling retour.....

ja indd, aanbetaling retour in geld als dat er is of anders via een bon van het cbw iig voor de kerst een nieuwe bank hahahhaa

vr
door vrolijkefrans - Sep 11, 2011 om 20:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bijgaand de gegevens van de ECW website,slapen wij of worden de gegevens op de site van het CWE ,per postkoets aangeleverd?Iedereen weet dat postkoetsen nog wel eens overvallen worden en de post dan verdwenen is.

Meubelmarkten Montfoort, Beverwijk en Zevenaar NIET FAILLIET

De firma’s:
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Montfoort met Kvk-nummer 50919105
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Beverwijk met Kvk-nummer 50918117
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Zevenaar met Kvk-nummer 50918796
zijn niet meer bereikbaar, maar op het moment van schrijven niet failliet. Dit betekent dat consumenten geen beroep kunnen doen op de aanbetalingsgarantieregeling. Deze firma’s zijn sinds 15 oktober 2010 CBW-erkend

br
door brigitte26 - Sep 11, 2011 om 20:47
11 Antwoorden / 0 Vragen

wij gaan morgen iig contact opnemen met curator en de hele handel in werking zetten blij dat mammoet falliet is en ons geld terug halen!!

mensen succes verder!

en veel plezier met het uitzoeken van de nieuwe inrichting

ki
door kirstyn - Sep 13, 2011 om 18:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wij zijn vanmiddag gebeld door meneer van zittenopdesign.nl en ze hebben onze bank binnen!!!

Donderdag wordt ie gebracht!! :)

Meer mensen daar succes gehad?

ro
door robvolendam - Sep 13, 2011 om 20:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

De brief naar de curator gestuurd en nu maar afwachten... Best gelopen nog zo. Succes allemaal

ro
door ron122 - Sep 13, 2011 om 20:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn jurist net op de hoogte gesteld van de info die ik heb gekregen van de belastingdienst en die gaat er mee aan de slag.
Mammoet was wel aangesloten bij het garantiefonds en e.e.a is nu ook te lezen op de site daar.
Ik hoop dat ik nog iets van mijn centjes terug zie.

re
door renhof - Sep 13, 2011 om 20:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Ook wij vandaag de brief naar de curator verstuurd. Ben zo benieuwd hoe lang dit gaat duren ! Hoop zo dat de meubels alsnog uitgeleverd kunnen worden...

ki
door kirstyn - Sep 15, 2011 om 16:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Onze bank is vanochtend gebracht!! Echt superblij en onwijs bedankt www.zittenopdesign.nl !!!

vr
door vrolijkefrans - Oct 6, 2011 om 10:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Raden iedere gedupeerde aan aangifte te doen.Na alle wirwar van bv"s kom je terecht bij de fam.[Edit redactie] van de [Edit redactie] in[Edit redactie] ,
maar reageer snel want de reacties worden snel verwijderd ,zijn iets te dicht bij gekomen.Sterkete allemaal en nogmaals ,samen +sterker,mvg Frans nog steeds vrolijk

aj
door ajaxedwin - Dec 26, 2011 om 16:28
22 Antwoorden / 0 Vragen

Het is alweer een poosje stil op dit forum en zullen hopelijk de meeste geholpen zijn na het faillisement van mammoet wonen, bizonwonen en hooglandwonen.

Via Via kreeg ik te horen dat de eigenaar (Johannes L) van deze meubelzaken voor 3 jaar achter de tralies verdwijnt. toch eindelijk nog een beetje gerechtigheid gezien wij voor heel veel geld de bood in zijn gegaan.

http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsbericht/drie_jaar_cel_voor_fraude_meubelzaken