wl
door wl.kalingart@quicknet.nl Jun 11, 2020 om 15:47
Huishouden & energie

Liander geeft niet thuis

Ik heb sinds vorig jaar Juni 13 zonnepanelen op mijn dak die per stuk 315 watt zouden moeten opleveren, inmiddels zijn we een jaar verder en na diverse keren contact gehad te hebben met Liander heb ik het gevoel dat ik met een kluitje het riet in word gestuurd.
Ik heb namelijk constant storing op mijn omvormer omdat ik niet kan terug leveren, omdat het netwerk van Liander eer niet op ingericht is.
Zij zeggen er mee bezig te zijn maar voorlopig heb ik 1000 kwh te kort en kan dit niet verhalen.
Ik heb ze gevraagd mij een bevestiging te sturen via de mail maar dat doen zij niet.
Beste kassa ik ben er klaar mee met dat gedraai van Liander.
Kunnen jullie daar iets mee?

M.v.g.

WL

1952 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gerbera
door gerbera - Jun 11, 2020 om 16:14
7459 Antwoorden / 14 Vragen
1

Wie heeft de panelen geplaatst en waarom kunt u niet terugleveren, heeft u zich wel geregistreerd hier.
Lijkt mij dat het voor Liander niet moeilijk is om uw hoofdzekering(en), zo dit nodig is, aan te passen.
Verder vraag ik mij af hoe u een tekort aan energie heeft maar u bedoeld waarschijnlijk een overschot van 1000 kwh die dan niet teruggeleverd zou kunnen worden.

Iv
door Ivo W - Jun 11, 2020 om 16:46
765 Antwoorden / Vragen
1

U kunt van Liander voldoende capaciteit eisen. Wanneer zij dit niet leveren, kunt u hen in gebreke stellen. Liander is wettelijk verplicht om in de benodigde transportcapaciteit te voorzien.

Uiteraard kunt u ook een klacht indienen bij de ACM over deze wettelijke tekortkomingen én een geschil indienen bij de Geschillencommissie Energie.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2020 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Heb redactie gevraagd je NAW-gegevens te verwijderen.

MisterrMix
door MisterrMix - Jun 12, 2020 om 12:32
18 Antwoorden / Vragen
0

Woont u toevallig in Veenendaal Oost?

Daar waren/zijn dezelfde problemen.
Op piek momenten slaan de omvormers in storing omdat het net de teruglevering niet aan kan. Dan komt de spanning >250Volt en worden alle omvormers automatisch uitgeschakeld.

Rond een uur of 4, als de piek voorbij is kan terug leveren weer wel, net als in de ochtend. T betreft echt wel altijd de uren die t meest op horen te leveren.

ma
door malty - Jun 12, 2020 om 13:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen
1

Heel vervelend, U kunt er zelf weinig aan doen maar de maatregelen die Liander moet nemen zullen niet snel te realiseren zijn.
Lees eens dit artikel. https://www.zonnefabriek.nl/nieuws/zonnestroom-systemen-in-de-problemen-door-hoge-netspanning/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer