wl
door wl.kalingart@quicknet.nl Jun 11, 2020 om 15:47
Huishouden & energie

Liander geeft niet thuis

Ik heb sinds vorig jaar Juni 13 zonnepanelen op mijn dak die per stuk 315 watt zouden moeten opleveren, inmiddels zijn we een jaar verder en na diverse keren contact gehad te hebben met Liander heb ik het gevoel dat ik met een kluitje het riet in word gestuurd.
Ik heb namelijk constant storing op mijn omvormer omdat ik niet kan terug leveren, omdat het netwerk van Liander eer niet op ingericht is.
Zij zeggen er mee bezig te zijn maar voorlopig heb ik 1000 kwh te kort en kan dit niet verhalen.
Ik heb ze gevraagd mij een bevestiging te sturen via de mail maar dat doen zij niet.
Beste kassa ik ben er klaar mee met dat gedraai van Liander.
Kunnen jullie daar iets mee?

M.v.g.

WL

1847 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jun 11, 2020 om 16:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wie heeft de panelen geplaatst en waarom kunt u niet terugleveren, heeft u zich wel geregistreerd hier.
Lijkt mij dat het voor Liander niet moeilijk is om uw hoofdzekering(en), zo dit nodig is, aan te passen.
Verder vraag ik mij af hoe u een tekort aan energie heeft maar u bedoeld waarschijnlijk een overschot van 1000 kwh die dan niet teruggeleverd zou kunnen worden.

Iv
door Ivo W - Jun 11, 2020 om 16:46
730 Antwoorden / Vragen

U kunt van Liander voldoende capaciteit eisen. Wanneer zij dit niet leveren, kunt u hen in gebreke stellen. Liander is wettelijk verplicht om in de benodigde transportcapaciteit te voorzien.

Uiteraard kunt u ook een klacht indienen bij de ACM over deze wettelijke tekortkomingen én een geschil indienen bij de Geschillencommissie Energie.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2020 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Heb redactie gevraagd je NAW-gegevens te verwijderen.

MisterrMix
door MisterrMix - Jun 12, 2020 om 12:32
18 Antwoorden / Vragen

Woont u toevallig in Veenendaal Oost?

Daar waren/zijn dezelfde problemen.
Op piek momenten slaan de omvormers in storing omdat het net de teruglevering niet aan kan. Dan komt de spanning >250Volt en worden alle omvormers automatisch uitgeschakeld.

Rond een uur of 4, als de piek voorbij is kan terug leveren weer wel, net als in de ochtend. T betreft echt wel altijd de uren die t meest op horen te leveren.

ma
door malty - Jun 12, 2020 om 13:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heel vervelend, U kunt er zelf weinig aan doen maar de maatregelen die Liander moet nemen zullen niet snel te realiseren zijn.
Lees eens dit artikel. https://www.zonnefabriek.nl/nieuws/zonnestroom-systemen-in-de-problemen-door-hoge-netspanning/