tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 17:13
Huishouden & energie

Mechanische afzuiginstallatie

Sinds een hele tijd doet mijn mechanische afzuiginstallatie het niet meer. WBV flat. Sinds de tijd dat boten in het Suez kanaal kwamen vast kwamen te liggen. Toentertijd schuilde de WVB zich achter het feit dat onderdelen vanuit "een van die boten zou moeten komen". Volgens mij  is dat nu wel een gepasseerd station. Echter, nu verschuilen ze zich weer achter hun volgende excuus:  sinds ze ook verkochte flats hebben, de buitenkant van de VvE zou zijn en dat ik ben hen "op de koffie moet". Want de afzuiginstallatie staat op het dak. Maar ik huur toch van de WBV? Krijg met geen mogelijkheid enige beweging in dat apparaat, waarmee in de WBV bedoel. Heb gebeld, tig keer, klachtenformulier ingevuld: brief geschreven: oorverdovende stilte.

Iemand enig idee hoe ik ze wel aan de praat krijg?

3500 16 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jun 19, 2023 om 17:27
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer de huurcommissie.

br
door brui0929 - Jun 19, 2023 om 17:36
635 Antwoorden / 10 Vragen

Trek de stekker uit het stopcontact.
Kijk even welke merk de afzuig installatie is en bel de fabrikant zelf. Verhaal de kosten eventueel bij de woning

zet tijdens het koken afwassen douchen een raam open.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 19, 2023 om 17:36
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als de VvE ook niet thuis geeft dan zou je de Woonbond nog kunnen raadplegen.
Ventileren is te belangrijk om aan voorbij te gaan.

https://www.vvebelang.nl/kennisbank/energie/ventileren/

ju
door juliomariner - Jun 19, 2023 om 18:33
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de leveranciers mag geloven was het bewuste schip volgens mij 10 keer groot als het werkelijk was. Perfecte smoes.
Tot vervelens toe blijven aandringen bij de wbv. Misschien moe u anders maar eens bij hen op de koffie

rj
door rjw Jun 19, 2023 om 19:52
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Het was niet dat ene schip. Ook gigantisch veel schepen die geblokkeerd werden. En waarom zouden bedrijven liegen hierover? Geen spullen kunnen leveren is geen geld binnen krijgen. Ik neem dat als er bij jou op het werk leverproblemen zijn je ook van alles probeert om maar te kunnen leveren. Dus waarom zouden anderen dat niet doen?

ju
door juliomariner Jun 19, 2023 om 20:46
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kreeg als inkoper zo vaak die smoes van de schepen in het kanaal te horen dat het ongeloofwaardig werd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 19, 2023 om 19:53
2067 Antwoorden / Vragen

Als je mechanische afzuiging hebt is het belangrijk dat die dan ook werkt vanwege de frisse lucht. Ik zou een striftelijke klacht met ultimatum indienen en dan huur inhouden, maar het lijkt mij logisch dat met de hulp van een advocaat te doen.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 21:00
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, een advocaat kan ik niet betalen, maar ik ga morgen maar eens de Huurcommissie aanschrijven/bellen.
Zoals Mahadma schrijft. Eerst dat maar eens gaan doen.

Mabelle
door Mabelle - Jun 19, 2023 om 20:06
427 Antwoorden / 1 Vragen

Meld gewoon de reparatie via het online formulier van de woningbouwvereniging
https://www.wooninvest.nl/klantenservice/formulieren/reparatieverzoek

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 20:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@mabelle, ik heb bij mijn WBV al 3 keer formulieren ingevuld, tig keer gebeld en brief geschreven. Mijn WBV is Vidomes, naar Wooninvest zou weinig zin hebben. ;-)

atlas1302
door atlas1302 Jun 19, 2023 om 21:51
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja @belle lees nou gewoon eens een keer de hele mikmak, zo gewoon is dit akkefietje niet. Anders was het gewoon allang opgelost toch?

IK weet het niet, nooit met WBV te maken gehad. Persoonlijk langs gaan misschien?

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 22:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@atlas1302, gezellig, kom jij over en brengt en haalt me daar op. ;-)) Grapje hoor. Maar vroeger, rot woord was het een geweldige toko: huismeester, gelijk helpen en nu: niemand, bijna, te bereiken. Constant het geouwehoer "weet u dat u ons ook on line veel sneller kunt bereiken". Ja, maar dat zijn dan standaard problemen: zodra ik Mechanische afzuiging intik. Krijgt men: in douche, toilet of keuken. Nee, overal. Maar probeer het maar in te vullen. Dus klachtenformulier ingevuld, kortom, kommer en kwel. En ik ben natuurlijk niet de enige. Alleen, anderen hebben geen zin meer om door te drammen. Dat badkamers gaan beschimmelen deert hen kennelijk niet. (Geen raam in). Ik heb nog geen schimmel maar wel COPD, dus op groene aanslag zit ik niet te wachten.

Mabelle
door Mabelle Jun 21, 2023 om 08:52
427 Antwoorden / 1 Vragen

Wooninvest was een gokje. Gokte op de grootste wbv in LV. In je OP heb je het over bellen, brieven schrijven en klachtenformulier. NIET over het indienen van een reparatieverzoek via de site van Vidomes. Je doet gewoon of je neus bloedt en dien een reparatieverzoek in. Je kan maar 1 keuze aanklikken bij dat verzoek, kies bijv. de keuken. Ze gaan je vanzelf wel bellen, kun je tijdens het gesprek melden dat hij het in de douche ook niet doet, maar dat je maar 1 keuze kon aanklikken.

tenormin
door tenormin Jun 21, 2023 om 12:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mabella, het punt, als ik reparatieverzoek indien en het gaat over de mechanische afzuiging er gelijk komt: keuken, toilet, badkamer. In een woord iets benoemen is niet eens mogelijk. Maar ook daarover al tig keer gebeld. Ik heb me nu tot de huurcommissie gewend, op antwoord moet men ca. 5/6 dagen wachten. Die tijd kan ik ook nog wel uitzitten, dit geintje loopt nu naar de twee jaar.

rj
door rjw - Jun 19, 2023 om 22:10
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Formeel hoeft de VVE helemaal niet naar huurders te luisteren. De verhuurder is lid van de VVE en moet zaken via de VVE regelen.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 22:39
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Onzin, ik huur van WBV. VvE heeft wel degelijk met het hele gebouw te maken: ik had al geschreven dat VvE eigenaar van de buiten- en bovenkant van de flats zijn. En het systeem van afzuiging ligt op het dak, ook voor eigenaars van de flatjes. Ook zij krijgen geen beweging in de groot Mogol.

rj
door rjw Jun 21, 2023 om 17:19
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Jij bent geen vve lid, de wbv wel. Daarom heeft de vve niets met jou te maken maar wel met de wbv.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 19, 2023 om 22:19
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Heeft uw flat een bewonerscommissie?

Zo ja,meldt uw klacht bij hen.

Als er kosten worden berekend voor de afzuiginstallatie, dan moet de WBV er wat mee doen.

Kijk dus goed naar het overzicht van de servicekosten in uw jaarlijkse brief van de huurverhoging van de WBV.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 23:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, @GA, niet meer sinds de WBV is samengegaan met de VvE. Vroeger jubelde ik over mijn WBV, huismeester en wat dan ook. Toen altijd service. Huismeester pleitte, men "mag", indien nodig, tussen 2 en 3 uur naar de Wijkvertegenwoordiger per week (wat mij dus niet lukt). Uiteraard zijn er kosten aan het afzuigsysteem mee gemoeid: niet veel, maar dat is niet mijn punt: wij moesten het nemen met de renovatie, was ook geen probleem, die extra 2 euro p.m., maar sinds 2 jaar het niet meer werkt is het wel geld weggooien in de verkeerde richting.

marita5
door marita5 - Jun 19, 2023 om 23:35
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

 sinds ze ook verkochte flats hebben, de buitenkant van de VvE zou zijn en dat ik ben hen "op de koffie moet

Ik ben niet tevreden met de oplossing die jullie bieden , wat kan ik doen ?

Bent u niet tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld of de voorgestelde oplossing? Afhankelijk van het type klacht kunt u deze ter beoordeling voorleggen aan de Huurcommissie of de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland

Plaats uw klacht op FB , daar reageert Vidomes

https://www.facebook.com/Vidomes/

tenormin
door tenormin Jun 19, 2023 om 23:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ik weet dat ze op Facebook reageren, maar daar ga ik zeker niet meer op in. Ik heb zo goed als alles geprobeerd. Ga morgen dus een formulier invullen van de Huurcommissie, zoals @mahadma me als eerste adviseerde. Mocht een en ander wel resultaat hebben zal ik erop terugkomen. Dank je wel hoor.

marita5
door marita5 Jun 19, 2023 om 23:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

1paul
door 1paul - Jun 20, 2023 om 08:59
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als deze afzuiginstallatie voor uw woning is is het kost wbv is deze installatie voor meerdere woningen is het inderdaad kost vve met dien verstande dat deze installatie het al niet meer doet sinds enige jaren en het is maar de vraag of er toen ook al een vve was.

tegelijk is het zod at ook de wbv lid is van deze vve simpel omdat zij ook woningen bezit in deze vve....

laat ze dus weten, vve en wbv, dat hij nog steeds stuk is en dat dit al zo is voor oprichting vve en dus onder wbv valt!!

gr
door gravin2 - Jun 20, 2023 om 10:15
24 Antwoorden / Vragen

Lekker makkelijk van de WBV,

U huurt van hen en hebt niets te maken met de VVE,

De WBV is deel van de VVE, u niet.

mo
door mof - Jun 21, 2023 om 11:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U huurt van de WBV. Grote reparaties aan ingebouwde installaties zijn verantwoordelijkheid van de WBV. U bent geen lid van de VVE want u huurt van de WBV. De WBV is wel lid van de VVE. De WBV moet actie ondernemen. Een slecht werkende afzuiginstallatie kan gezondheidsproblemen opleveren. Gaat u in gesprek met de huurcommissie en dreig de WBV een deel (in overleg met de huurcommisie) van de huur in te houden tot de problemen zijn verholpen.

Tom D
door Tom D - Jun 21, 2023 om 12:02
5 Antwoorden / Vragen

Het is heel simpel.....jij bent huurder van WBV, als zij vinden dat de VvE dit moet oplossen dan moeten ze daar voor zorgen, jij bent geen eigenaar dus geen lid van welke VvE dan ook, komt bij als dat apparaat op dak staat iedereen in de flat geen afzuiging meer heb.
Stuur ze een briefje aangetekend waarin je ze 14 dagen de tijd geeft dit op te lossen, een en ander volgens het zogenaamde 'Conformiteits Beginsel" indien geen antwoord dan naar een juridisch loket.

SUC6 in de strijd.

Me
door Meindo - Jun 21, 2023 om 13:15
64 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met een krant en vraag of ze er een stukje over willen schrijven in de krant. Meestal wordt er dan wel gereageerd.

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2023 om 16:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Update: heb dus vorige week Maandag, 19 Juni, de Huurcommissie geschreven en kreeg zojuist een antwoord: men gaat met de WBV in gesprek en men zal me op de hoogte houden van het proces. Best snel, dus @Mahadma, bedankt.