Mechanische afzuiginstallatie
Sinds een hele tijd doet mijn mechanische afzuiginstallatie het niet meer. WBV flat. Sinds de tijd dat boten in het Suez kanaal kwamen vast kwamen te liggen. Toentertijd schuilde de WVB zich achter het feit dat onderdelen vanuit "een van die boten zou moeten komen". Volgens mij is dat nu wel een gepasseerd station. Echter, nu verschuilen ze zich weer achter hun volgende excuus: sinds ze ook verkochte flats hebben, de buitenkant van de VvE zou zijn en dat ik ben hen "op de koffie moet". Want de afzuiginstallatie staat op het dak. Maar ik huur toch van de WBV? Krijg met geen mogelijkheid enige beweging in dat apparaat, waarmee in de WBV bedoel. Heb gebeld, tig keer, klachtenformulier ingevuld: brief geschreven: oorverdovende stilte.
Iemand enig idee hoe ik ze wel aan de praat krijg?
Topantwoord
Trek de stekker uit het stopcontact.
Kijk even welke merk de afzuig installatie is en bel de fabrikant zelf. Verhaal de kosten eventueel bij de woning
zet tijdens het koken afwassen douchen een raam open.
Als de VvE ook niet thuis geeft dan zou je de Woonbond nog kunnen raadplegen.
Ventileren is te belangrijk om aan voorbij te gaan.
https://www.vvebelang.nl/kennisbank/energie/ventileren/
Als je de leveranciers mag geloven was het bewuste schip volgens mij 10 keer groot als het werkelijk was. Perfecte smoes.
Tot vervelens toe blijven aandringen bij de wbv. Misschien moe u anders maar eens bij hen op de koffie
Het was niet dat ene schip. Ook gigantisch veel schepen die geblokkeerd werden. En waarom zouden bedrijven liegen hierover? Geen spullen kunnen leveren is geen geld binnen krijgen. Ik neem dat als er bij jou op het werk leverproblemen zijn je ook van alles probeert om maar te kunnen leveren. Dus waarom zouden anderen dat niet doen?
Ik kreeg als inkoper zo vaak die smoes van de schepen in het kanaal te horen dat het ongeloofwaardig werd.
Als je mechanische afzuiging hebt is het belangrijk dat die dan ook werkt vanwege de frisse lucht. Ik zou een striftelijke klacht met ultimatum indienen en dan huur inhouden, maar het lijkt mij logisch dat met de hulp van een advocaat te doen.
Nou, een advocaat kan ik niet betalen, maar ik ga morgen maar eens de Huurcommissie aanschrijven/bellen.
Zoals Mahadma schrijft. Eerst dat maar eens gaan doen.
Meld gewoon de reparatie via het online formulier van de woningbouwvereniging
https://www.wooninvest.nl/klantenservice/formulieren/reparatieverzoek
@mabelle, ik heb bij mijn WBV al 3 keer formulieren ingevuld, tig keer gebeld en brief geschreven. Mijn WBV is Vidomes, naar Wooninvest zou weinig zin hebben. ;-)
Ja @belle lees nou gewoon eens een keer de hele mikmak, zo gewoon is dit akkefietje niet. Anders was het gewoon allang opgelost toch?
IK weet het niet, nooit met WBV te maken gehad. Persoonlijk langs gaan misschien?
@atlas1302, gezellig, kom jij over en brengt en haalt me daar op. ;-)) Grapje hoor. Maar vroeger, rot woord was het een geweldige toko: huismeester, gelijk helpen en nu: niemand, bijna, te bereiken. Constant het geouwehoer "weet u dat u ons ook on line veel sneller kunt bereiken". Ja, maar dat zijn dan standaard problemen: zodra ik Mechanische afzuiging intik. Krijgt men: in douche, toilet of keuken. Nee, overal. Maar probeer het maar in te vullen. Dus klachtenformulier ingevuld, kortom, kommer en kwel. En ik ben natuurlijk niet de enige. Alleen, anderen hebben geen zin meer om door te drammen. Dat badkamers gaan beschimmelen deert hen kennelijk niet. (Geen raam in). Ik heb nog geen schimmel maar wel COPD, dus op groene aanslag zit ik niet te wachten.
Wooninvest was een gokje. Gokte op de grootste wbv in LV. In je OP heb je het over bellen, brieven schrijven en klachtenformulier. NIET over het indienen van een reparatieverzoek via de site van Vidomes. Je doet gewoon of je neus bloedt en dien een reparatieverzoek in. Je kan maar 1 keuze aanklikken bij dat verzoek, kies bijv. de keuken. Ze gaan je vanzelf wel bellen, kun je tijdens het gesprek melden dat hij het in de douche ook niet doet, maar dat je maar 1 keuze kon aanklikken.
Mabella, het punt, als ik reparatieverzoek indien en het gaat over de mechanische afzuiging er gelijk komt: keuken, toilet, badkamer. In een woord iets benoemen is niet eens mogelijk. Maar ook daarover al tig keer gebeld. Ik heb me nu tot de huurcommissie gewend, op antwoord moet men ca. 5/6 dagen wachten. Die tijd kan ik ook nog wel uitzitten, dit geintje loopt nu naar de twee jaar.
Formeel hoeft de VVE helemaal niet naar huurders te luisteren. De verhuurder is lid van de VVE en moet zaken via de VVE regelen.
Onzin, ik huur van WBV. VvE heeft wel degelijk met het hele gebouw te maken: ik had al geschreven dat VvE eigenaar van de buiten- en bovenkant van de flats zijn. En het systeem van afzuiging ligt op het dak, ook voor eigenaars van de flatjes. Ook zij krijgen geen beweging in de groot Mogol.
Jij bent geen vve lid, de wbv wel. Daarom heeft de vve niets met jou te maken maar wel met de wbv.
Geachte Tenormin,
Heeft uw flat een bewonerscommissie?
Zo ja,meldt uw klacht bij hen.
Als er kosten worden berekend voor de afzuiginstallatie, dan moet de WBV er wat mee doen.
Kijk dus goed naar het overzicht van de servicekosten in uw jaarlijkse brief van de huurverhoging van de WBV.
Nee, @GA, niet meer sinds de WBV is samengegaan met de VvE. Vroeger jubelde ik over mijn WBV, huismeester en wat dan ook. Toen altijd service. Huismeester pleitte, men "mag", indien nodig, tussen 2 en 3 uur naar de Wijkvertegenwoordiger per week (wat mij dus niet lukt). Uiteraard zijn er kosten aan het afzuigsysteem mee gemoeid: niet veel, maar dat is niet mijn punt: wij moesten het nemen met de renovatie, was ook geen probleem, die extra 2 euro p.m., maar sinds 2 jaar het niet meer werkt is het wel geld weggooien in de verkeerde richting.
Hallo Tenormin ,
sinds ze ook verkochte flats hebben, de buitenkant van de VvE zou zijn en dat ik ben hen "op de koffie moet
Ik ben niet tevreden met de oplossing die jullie bieden , wat kan ik doen ?
Bent u niet tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld of de voorgestelde oplossing? Afhankelijk van het type klacht kunt u deze ter beoordeling voorleggen aan de Huurcommissie of de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.
Plaats uw klacht op FB , daar reageert Vidomes
https://www.facebook.com/Vidomes/
@marita5, ik weet dat ze op Facebook reageren, maar daar ga ik zeker niet meer op in. Ik heb zo goed als alles geprobeerd. Ga morgen dus een formulier invullen van de Huurcommissie, zoals @mahadma me als eerste adviseerde. Mocht een en ander wel resultaat hebben zal ik erop terugkomen. Dank je wel hoor.
Graag gedaan , suc6
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer