Miele V5869 wasmachine-bezitters ... opgelet!
Mij valt vandaag een topic op de community van de Consumentenbond op ...
Techneut plaats zijn slechte ervaring met deze Miele wasmachine overtuigend en vooral duidelijk gedocumenteerd met foto's. Kennisname voor andere bezitters kan hiermee tenminste € 101,- aan een niet meer noodzakelijk bezoek van een monteur besparen en/of een coulancebedrag opleveren van ca. € 800,-, zoals de webcare in dit geval bereids toezegde.
Preventief kan deze topic echter ook al werken, want Miele gaf aan, dat deze wasmachines beter NIET met vloeibare wasmiddelen gebruikt moesten worden.
Ik denk niet, dat ik met deze topic een andere topic gekaapt heb. Wèl is erg opvallend, dat de moderator van deze community zich enorm veel tijd laat om te reageren en dan vraagt wat er in de gebruiksaanwijzing staat (?). Miele had deze machine ooit getest en bovenaan op hun lijstje staan met predikaat ... moet dat misschien eerst nog eens grondig bestudeerd worden, alvorens technisch beter op deze topic in te kunnen gaan?
Persoonlijke noot: Ik heb me overigens altijd al afgevraagd hoe testers de levensduur/betrouwbaarheid van apparaten kunnen testen zonder een machine helemaal uit elkaar te halen en ieder onderdeel apart grondig op kwaliteit te bestuderen. Deze beschreven constructiefout zou daarmee opgevallen moeten zijn bij voldoende materiaalkennis van de testers. Bij navraag bleek, dat de Consumentenbond dit in ieder geval NIET doet.
Lees >Hier meer over een (vermeende) constructiefout<
De levensduur van een wasmachine is ongeveer 10 jaar, langer hoeft niet las ik want er wordt steeds meer stroom verbruikt.
Het is mogelijk dat testers weten dat de constructie er op gericht is dat de wasmachine geen 25 jaar meegaat.
http://bestewasmachinekopen.nl/wasadvies/levensduur-wasmachine-garantie/
Het imago van Miele is sterk imago- en marketinggestuurd en wordt al langer aangevochten, zèlfs voor de rechter.
Het is inderdaad niet meer verantwoord om apparaten (voor huishoudelijk gebruik) met een te hoge kwaliteit te construeren o.a. om de door u aangegeven reden.
Een klager (Ingenieur) in Duitsland heeft kunnen aantonen, dat edelstaaltrommels in de productie en m.b.t. het recyclen te duur zijn en dat de levensduur van technisch vergelijkbare, goedkopere en beter te recyclen kunsttsotftrommels inmiddels de voorkeur moeten hebben. Het gaat daarbij dus om milieutechnische argumenten.
De rechter heeft echter besloten Miele hiervoor geen boete op te leggen en Miele onthield zich van commentaar.
In deze topic wordt aangetoond, dat er (bewust of onbewust) een constructiefout is ingeslopen of ingebouwd. Wanneer het gebruik van verkeerde of veel te dure grondstoffen een bewuste keuze is geweest, heeft Miele wereldwijd een groot probleem. Juist daarom zullen alle organisatie nu hun mond blijven houden en juist daarom is deze topic zo interessant en belangrijk. De vakman zegt, dat het gebruik van edelstaal samen met aluminium in een zeepomgeving altijd tot problemen moet leiden ... dat is dus nu de frictie, weet dit Miele of weten ze dit niet! Opvallend is de het geciteerde coulancebeleid echter wèl! Wanneer consumenten hun ervaringen openbaar meedelen, zijn ze tenminst voor consumenten via de zoekmachine vindbaar en alleen dàt is al een reden om er een discussie over te voeren.
@hansje.
Waarom zou de rechter in vredesnaam Miele een boete opleggen dat zij wastrommels van roestvast staal installeren?
U bent volgens mij een beetje aan het doordraaien door één wasmachine die kapot is en wat gemeld wordt op het forum van CB.
Uw topic is gewoon gezwam.
De klacht was, dat Miele ononodig resourcen vernietigt en de trend van duurzame producten verbaal blijkbaar volgt, maar niet in de praktijk brengt. Milieu en recht valt in Duitsland binnen hetzelfde Ministerie en mede door deze processen zullen de factoren betreffende de duurzaamheid verscherpt worden. Er zijn nieuwe wetten in de maak, mede door milieuactivisten (waaronder deze Ingenieur) op lange termijn voorbereid. In de ontwerpfase staat o.a. hoelang een huishoudelijk apparaat stand moet houden. Tenminste is dit in Nederland totaal onduidelijk geregeld en steeds vaker worden consumenten en organisaties afgepoeierd en voeden steeds maar de topics i.p.v. dit te stoppen/verbeteren. Nee, uw reactie is eerder een uiting van ongeïnteresseerdheid over lopende zaken waarvan u nu wèrkelijk helemaal geen verstand heeft met uw milieubelastende overjarige miele-wasmachine ... waar u zèlfs nog trots op bent!
Ik zou hier eigenlijk niet persoonlijk moeten worden, maar u daagt mij uit en wie kaatst moet de bal terug verwachten. (alhoewel ik eerder vermoed, dat dat uw enige hobby en dagelijkse afleiding is).
Straks gaat Kiki Bertens op Roland Garros de baan op om te winnen van de Duitse Angelique Kerber.
Baan 1
@hansje. Wees u nu maar blij met uw Indesit, hebt u geen last van duurzaamheid.
Hoe heet het forum hier?
De intentie van V&B is in ieder geval zo geformuleerd, dat '' wanneer u andere consumenten kunt helpen ..." enz. Uw vreemde en off-topic-opmerking helpt in ieder geval helemaal niemand verder. u was mij als 'zeurpiet' tot nu toe nog nooit negatief opgevallen ... ! Zal toch geen aanstekende ziekte zijn?
@hansje. Kijk eens in de spiegel.
Is hier dan een consument die u kunt helpen?Ik zie niemand die een vraag stuurt waarop u reageert. Of denkt u dat we allemaal maar topics moeten gaan openen met tips in de hoop dat net iemand het leest die er baat bij heeft? Dan vallen echte vragen van echte mensen niet meer op.
U leest het antwoord helemaal niet en dramt gewoon door met uw eigen mening ...
Ik kan u de momenteel lopende discussie over precies deze reageerpraktijken bij TROSRadar aanbevelen, waar deze kategorie reageerders uitvoering besproken wordt met de vraag waarom de moderator niet ingrijpt. Maar dan moet u wel eerst willen lezen/begrijpen wat er gezegd wordt ... en dat schijnt niet uw sterkste punt te zijn, hetgeen ik juist van ú niet had verwacht.
@hansje. U was toch allang naar het Radar forum vertrokken? “ QuoteTROS/Radar heeft inmiddels de consequenties getrokken uit de ontevredenheid van de vaste en morrende deelnemers en ik ga me op die komende veranderingen en door de Tros/Radar-beheerder aangeboden nieuwe kansen concentreren, want de 'V&B-apen op de rots' blijven het beleid hier hoofdzakelijk en ongecorrigeerd bepalen, verzieken en het forum tenslotte verder kansloos afwurgen”quote
@Tijgertje ...
Waar lees u dàt nu weer (zonder bril) en klaarblijkelijk met veel lege flessen op tafel midden in de nacht?
Hansje Klein, het zou u sieren om beleefd te blijven. Zou u niet meer willen reageren onder mijn reactie als het geen reactie op mij is.
HK je vind mijn antwoorden op jouw zogenaamde vragen niet kunnen en meld dit steeds bij de redactie. Je bent al eens door de redactie gevraagd te stoppen met dit soort onzinnige stellingen die jij een vraag noemt en toch ga je door. Ook nu zal ik deze weer melden bij de redactie omdat je er blijkbaar niks van leert.
Je lokt reacties van bepaalde personen hier uit om vervolgens dit weer aan de redactie te kunnen melden.
Dit is geen vraag ... en geen stelling en geen uitlokking,
dit is een welgemeende tip voor deze Miele-wasmachinebezitters, waarmee u deze keer, klaarblijkelijk, geen voordeel kunt behalen.
@epcot. +10
Daar doe ik nog eens +10 bij.
Ik zou, als ik u was, lekker een ommetje maken of buiten onder de parasol gaan zitten o.i.d. in plaats van u zo mallotig te blijven gedragen, ondanks verzoeken dat niet te doen. Erg gezond, en u doet uzelf niet alleen een plezier mee, maar vooral ook vele anderen die alsmaar deze onzin van u weer voor zich krijgen. U kunt anders ook nog bij het koffieapparaat van AH, eventueel zittend op het bankje daar, een babbel en/of betoog houden, dwz als men niet wegvlucht als u eraan komt.
Maar ik ben u niet dus ik probeer ook niet al het mogelijke om aandacht te krijgen, hoe negatief ook.
U kunt anders ook nog bij het koffieapparaat van AH, eventueel zittend op het bankje daar,
Bij mijn appie staan knappe stoelen, kun je uren op zitten;-))
O, dat is geluk hebben. Hier is dat zitten inderdaad wat krapjes.
O.T. Hoewel het topic dat zelf ook is: Wij hebben hier een enorme tafel bij de Appie, 12 stoelen, kranten, tijdschriften en natuurlijk de Nespresso. Nog nooit kans gehad te gaan zitten, zo druk bezocht.
Dus daarvoor moet je in de wachtrij begrijp ik. Hebben ze bij mij helaas niet. Er zijn er ook die zo breed mogelijk op het bankje gaan zitten - eventueel met tassen en winkelmand - opdat er niemand naast ze gaat zitten. Bij een ander erg klein filiaal staan soms houten klapstoelen, maar daarmee zit je eigenlijk wel in de weg.
OT zijn hier vooral alle reageerders die deze wasmachine niet bezitten.
Nou, dat is een probleem eigenlijk hier, want alles staat (uiteraard) bij de koffie-afdeling. Haha, het kost moeite om de koffie die je wilt, te kopen, inderdaad door de tassen, karretjes en mandjes die men bij zich heeft.
Dan misschien Appie voorstellen de koffie-corner uit te breiden?
Zaak voor de consumentenbond misschien?
Vraag het eens aan de ambassadeur.:-))
Heeft die dan een wit voetje bij de consumentenbond? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, maar niets is onmogelijk natuurlijk.....
Een zelfbenoemde functie als ambassaderur van “consumentenbelangen.”;-))
Maar ook slechte reclame is reclame, als je maar overal genoemd wordt en dat doet HAnsje voir CB.
Mij valt vandaag een topic op de community van de Consumentenbond op ...
U moest eens weten wat mij zo al opvalt maar het is hier geen discussieforum en zeker niet voor uw frustraties over de consumentenbond.
Mij valt nooit wat op.... Hoewel.... als ik buiten kom vluchten de duiven opeens weg uit de struiken en bomen en schrik je je te pletter. Die hebben weer een periode dat ze daarin allerhande lekkers vinden.
Dat is dan ook het beeld dat ik voor ogen had toen ik dat over dat bankje en wegvluchten tikte....
@Gerbera ...
Ik discussieer helemaal niet, maar deel een consumentengerelateerde mededeling.
@hansje
En dit is ook geen site voor van het CB forum geplukte topics.
Overigens ...
bazuinen enkele deelnemers hier maar rond, dat ik ooit gesommeerd zou zijn door de redactie ...
waar halen die malloten dàt nu weer vandaan?
De redactie heeft mij wèl aanbevolen niet meer via het forum op 'malloten' te reageren, maar een melding te maken.
@hansje
Dat hebt u zelf eens verklaard na weer een onzin topic over CB geplaatst te hebben.
Die werden dan ook allemaal gesloten.
Een rare bewering ... niet meer terug te vinden bewijs!
Ik kan echter wèl een bedankje voorleggen van de redactie voor mijn betrokken deelname ...
@hansje, rare bewering ... niet meer terug te vinden bewijs!
Ah is dat je denkwijze, eerst zelf schrijven dat de redactie je gevraagd heeft te stoppen met stellingen te plaatsen en als ze verwijderd zijn zeggen dat het niet waar iS. Hiermee beweer je dus dat anderen leugenaars zijn.
Ik heb ook nergens gezegd dat je onder een andere naam dezelfde soort stellingen hier plaatst, is allemaal verwijderd dus niet meer terug te vinden bewijs om in jouw woorden te spreken.
@hansje. Het wordt wel weer steeds komischer. Ik ga zeker niet al uw onzin verhalen doorlezen, om hier het bewijs te presenteren. Maar uiteraard ben ik niet de enige die het gelezen heeft.
En de redactie is erg vriendelijk, delen graag bedankjes uit.
Ik durf zonder consequenties voor mij hardop te beweren/te bewijzen, dat @Epcot een leugenaar is door zijn eigen reactie hier te kopiëren m.b.t de bewering, dat u nergens heeft gezegd dat ik onder een andere naam iets plaats. Ik hoop niet voor u, dat u aan vergetelheid lijdt ... maar span de boog niet te strak a.u.b.
@marita5, ha en de redactie had hem gevraagd te stoppen hiermee. Naam veranderen en gewoon doorgaan sommige kunnen het niet laten. Heeft ie zeker zijn vragen opgespaard in binnen een paar uur 4 van die lange epistels plaatsen.
Hansje hansje toch, leer nou eens lezen. Ironie of sarcasme is blijkbaar niet aan u besteed.
Maar ik dacht dat u naar het Radarforum vertrokken was?.
HK ik heb je beledigende reactie gemeld bij de redactie.
Overigens ....
bazuinen enkele deelnemers hier rond, dat ik gefrustreerd ben m.b.t. de Consumenenbond.
Het tegendeel is de waarheid, ik ben juist een ambassadeur van Consumentenbelangenbehartigers, maar niet in situaties waarin blijkt, dat bij voorbeeld de Consumentenbond zijn werk niet goed doet en zij de weg schijnen kwijt te raken. Dan mag ook een ambassadeur een tikje uitdelen om ze bij de les te houden. Dat doe ik overigens ook regelmatig direct geadresseerd aan deze Bond.
U bent geen ambassadeur van de Consumentenbond. En de tikjes die u wilt uitdelen doet u maar op hun forum. Wij zijn daarin niet geinteresseerd.
Lezen leren ...
ik heb gezegd, dat ik een ambassadeur voor consumentenbelangenbehartigers ben ...
maar u provoceert gewoon weer , verdraait de waarheid. speelt weer eens voor semi-moderator en wilt zoals altijd het allerlaatste woord hebben.
U leest toch ook regelmatig mee bij Tros/radar waar u gebanned werd. Daar moet u hebben kunnen lezen, dat de Consumentenbond zich zou gaan inzetten voor een lid, dat een vroeg kapotte wasmachine had. Zoals bij veel gebruikers waren de lagers na drie jaar versleten.
Een reparatie was om twee redenen NIET mogelijk:
1 - de lagers konden apart niet vernieuwd worden, alleen maar het gehele binnenleven
2 - het gehele binnenleven was inmiddels niet meer leverbaar
Kortom, véél toezeggingen vooraf door de Consumentenbond, maar uiteindelijk niets kunnen bereiken bij Whirlpool. Resultaat ... een gefrustreerde klant, bondslid en ambassadeur voor consumentenbelangen.
Je inzetten voor consumenten wordt op dit forum bestraft?
U kunt nu uw laatste woord gaan posten!
Nou nog een ambassadeur dus met een kapotte wasmachine.
Maar u kunt uw grieven beter rechtstreeks aan CB richten en daar anderen niet mee lastig vallen of andere fora mee vervuilen.
Ik déél hier vooral een informatie met mij onbekende Miele-wasmachinebezitters ...
niets anders doet Kassa ook, wanneer ze een waarschuwing publiceren. Ik dit speciale geval zullen ze dit echter NIET doen, omdat de bron van een 'bevriende-organisatie' komt.
Bij de Consumentenbond heb ik dit Whirlpool-thema decent intern en dus niet via het forum aangekaard. De fabrikant was niet bereid op vragen in te gaan en daarmee was voor de CB de kous àf. Voor mij in dit speciale geval dus duidelijk een TIJGER zonder tanden. Ze hadden toegegeven, dat de levensduur te kort was en dat het niet meer kunnen leveren van onderdelen on-acceptabel was. Ik heb toen gerechercheerd en nog dezelfde wasmachine nieuw in de winkel gespot.
Het betroffen lid was verder middelloos en gebruikt nu het CB-lidmaatschapsgeld om de nieuwe wasmachine af te betalen en dat is beslist geen Whirlpool geworden.
Zo ziet het er in de heile consumentenbondwereld achter de schermen soms uit.
Overigens hoe actueel kunnen we zijn: vandaag gepost https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=184807&utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20180530
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer