jojo333
door jojo333 Oct 26, 2006 om 16:48
Huishouden & energie

Mijn hond wil haar speciale voeding niet eten.

Mijn hond heeft een allergische reactie gehad, vlooien allegie kan en wordt behandeld. Nu wordt ook voedsel allergie behandeld met speciale voeding. hier mag zij 10 weken niets anders bij eten. De eerste dagen vond zij het heerlijk, maar sinds 3 dagen wil zij niet meer eten. Zij heeft wel interesse in de voeding van de andere honden. Heeft iemand ervaring met deze vorm van allegie?

Ervaring met vlooien allergie mag ook.

2499 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor merk en soort voer krijgt ie

voor welk bestandsdeel is de hond allergisch

hoe oud is de hond en welk ras?

Wat voor product gebruik je nu tegen de vlooien ivm vlooienallergie?

ve
door verwijderd - Oct 26, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

de hond is een bijna 10 jarige x jack russell. Het voer is hill's prescription diet z/d ultra allergen-free, door de dierenarts voorgeschreven. Vroeger gebruikte ik altijd frontline, nu op aanraden dierenarts overgestapt op stronghold. Het huis is behandeld met vlooienspray van de AH. Heb vlooienband tussen kussens van de stoelen gelegt, zo ook in de stofzuigerzak en op plekken waar je slecht kunt zuigen zolas achter de kasten.

De pech is dat er niet duidelijk is waar ze allergies voor is. Nu worden de twee meest voorkomende allergien behandeld. tevens heeft ze 14 dagen een antibiotica gehad omdat haar huid kapot was en heeft ze nu nog moderin tabletten 0.75 per dag, vanaf zaterdag 0.75 om de andere dag. Moderin is een soort prednison.

Klachten zijn :

Jeuk

rode, zeer warme huid

kapotte huid op de binnenkant achterpoten en buik.

Met al die medicijnen trekt de rode huid en jeuk heeeeeel langzaam aan weg. Maar hoe ga je om met een voedsel of vlooien allergie. En hoelang laat ik mijn hond niet eten om haar te dwingen het speciale voer te eten.

Ze moet officieel 100 gram eten, maar ben blij als ze 50 gram in 2 dagen eet. Heb ook al geprobeert vaker kleine potries te geven maar dan eet ze 1 of 2 brokjes en graaft de rest onder.(onder haar handdoek of onder mijn kleed.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor het antwoordt, de honden eten altijd al apart. Dus het is denk ik alleen nog een optie om ze op andere tijden eten te geven.

Ik bel volgende week zeker de da als ze niet beter gaat eten.

Heeft iemand nog tips om met vlooien of voedsel allergie om te gaan???

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Voor een 10 jaar oude hond is het niet ongewoon dat ze tijdelijk minder eetlust heeft. Maar meestal is er wel wat aan de hand. Wat dat is kan ik natuurlijk niet bepalen maar het kan iets simpels zijn als een haarbal in de maag. Laat de hond vooral uit daar waar hoog (ongemaaid) gras voorhanden is. Als ze dat gaat eten is het een teken dat ze braakneigingen wil opwekken om iets uit de maag te verwijderen zoals een haarbal.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hond heeft geen buikpijn of braakneigingen. Als ze nu braakt, braakt ze gal dit is omdat ze niet of te weing eet. Het heeft echt te maken met de speciale voeding, die ze niet wil eten. En ja het is een terrier dus een echte doorzetter met haar eigen zinnetje. Ze eet niet zomaar wat minder , maar nog geen kwart van wat ze moet eten. De 100 gram is al aangepast op afvallen, anders zou ze 150 gram mogen eten.

Bedankt voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik in de winkel eens heb gehad is een hond waarbij bijna alle soorten voer al geprobeerd waren, dit omdat zelfs de dierenarts er nog geen duidelijkheid over had.

Deze hond kreeg na elke voeding een warme huis en zag rozig. Het jeukte en irriteerd vreselijk en mevr. (toevallig een kennis van mij) heeft toen Clinic hypoallergeen gebruikt, dit werke gelijk.

Echt een wonder, maar uw hond heeft al reeds voer gekregen voor zijn klachten. Ik denk dat de tips, over het apart eten kunnen helpen, maar dat doet u ook al.

Verplaats de voerbak eens naar een andere plek

voer de hond niet op dezelfde plek als de andere honden. ook al doe je dit apart, neem eens aan totaal andere plaats.

Is de zak voer goed afgesloten?

Geeft u de totale hoeveelheid voer dat de hond mag hebben in 1 keer of verdeeld over 2 a 3 porties en dat verdeeld over de dag? kan ook nog wel eens helpen.

Qua vlooienallergie, kunt u zo zien, dat als een vlo bijt, dan spuit ie een vloeistof in de huid die ervoor zorgt dat hij bloed kan zuigen zonder last.

Voor die verdovende stof die de vlo inspuit bij het bijten, is de hond waarschijnlijk allergisch.

Als je dus gaat zoeken voor een vlooienmiddel, zoek er dan altijd een die binnen de kortse keren de volwassen vlo doodt, die bijten namelijk en spuiten die stof in, als ze sneller dood zijn hebben ze te kort tijd om te bijten, daardoor heeft de hond dus minder last.

Succes!!!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2006 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al julle tips en adviezen gelezen en waar nog niet geb ruikt, ook uit geprobeert. Het probleem heeft zich uitgebreidt met de volgende klachten.

Mijn hond heeft altijd al last gehad van harde ontlasting hiervoor kreeg ze  2x per week olie door het eten. Nu mag dit niet meer dus julllie raden het al.

De ontlasting is zo dik dat ze het er niet meer goed uitkrijgt en wat eruit komt is zo groot als een knikker. Neem morgen contact op met de da, want nu ziet met alle medicijnen en behandelingen haar huid er goed uit, jeuk heeft ze niet meer als gewoon. Dit is voor haar zo onprettig zelfs in de regen van gisteravond heeft ze 20 minuten zitten persen op 1 klein knikketje ontlasting. Normaal probeert ze met slecht weer de ontlasting op te houden totdat het echt niet meer gaat, nu zit ze in de regen te kijken van help mij toch. Houdt jullie op de hoogte

groetjes Jojo333

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik zou het een beetje lekker maken , met hele dunne bouillion of jus, dit  er goed doorroeren en dan kijken of dit lukt

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ikke68

Ik mag niets door het eten doen, want het is een hypo-allergeen voer. Zodra ik iets toevoeg dan is het voer niet meer betrouwbaar.En dus het testen of het een voedselallergie is ook niet.

Ik heb inmiddels wel contact gehad met da. Er is ook blikvlees in de handel en dat wordt nu bestelt. Ik moet nog minimaal 6 weken doorgaan. Over 8 dagen de moderin tablet stoppen en afwachten of er iets aan reactie terug komt.

Hoop dat het vlees wel lekker genoeg is.

de harde ontlasting komt omdat ze te weinig eet, waardoor het te lang in de darmen zit. De oplossing is dus voor haar meer eten.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet u wat ik denk? dat de eerste paar dagen dat speciale voedsel maakte dat uw hond zich even heel bijzonder voelde, maar dat ze nu weer verlangt naar mee eten met de rest van de roedel...

honden zijn ontzettend groepsgericht als ze met meerdere in één huis zitten, en als ze al gewend waren samen te eten, is deze situatie heel onnatuurlijk voor ze.

wat u het beste kunt doen, is uw honden bij etenstijd scheiden...

laat de rest van uw honden bijvoorbeeld op een ander tijdstip eten, of zet hun eten in aparte kamers zodat ze elkaar niet zien...

al met al zal dit best wennen worden voor uw hond, maar zet wel door want het is voor haar bestwil...

enneh...

honger maakt nog steeds rauwe bonen zoet, en dat geldt ook voor honden...

als ze meer dan een week doorgaat met zo weinig eten zou ik als ik u was weer contact opnemen met uw dierenarts, maar voorlopig kan ik alleen maar zeggen:

uit elkaar halen met etenstijd, én doorzetten.

veel succes!

Richard

ve
door verwijderd - Nov 5, 2006 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar voer je in 1 keer alles of doe je die hoeveelheid verdelen in 3 porties en dat dan verdeeld over de dag?

Want hierdoor kan het dus gebeuren dat het lichaam eraan went dat het in beweging blijft, dus misschien beter verteert, maar ook zijn voer beter eet omdat dit kleine porties zijn en sneller op is.

Omdat dit dus ook niet de hele dag meer in de bak zit behoudt dit ook zijn smaak en de voedingsstoffen 'vervliegen' ook niet, doordat het open en bloot in de bak blijft staan.

kan wel vaker voorkomen hoor bij oudere hondjes dat dit wat harder wordt, maar misschien is het een bijverschijnsel in combinatie met de medicijnen die hij nu nog krijgt, en is dat strax over als je daarmee stopt, zoals je aangaf.

SUCCES

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb alle antwoorden doorgelezen.

ik heb helemaal niets gelezen over water; wanneer mensen te weinig drinken (water) krijgen ze last van te harde ontlasting. ik vraag mij af of dat bij honden ook het geval is.

blikvoer biedt daarom mogelijk een oplossing; omdat het besteld moet worden kun je misschien de tijd met water overbruggen; als ze niet wil drinken eventueel met een spuitje in de mond/keel spuiten.

sterkte met je hond!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ervaring met een hond die een combinatie had van: verkeerd eten, verkeerde shampoo. Gevolg was een zeer geïrriteerde huid.

Nu heeft ze bij haar passend voer, en haar huid behandelen we nu met TeaTreeOil voor dieren( http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strShop=DursyDog )

In enkele dagen is er al verbetering opgetreden!

Let wel: als je het niet vertrouwd of wat dan ook, ga ermee naar de dierenarts!
Ga niet zomaar zelf dokteren!