Misleidende offerte en factuur
Installatiebedrijf te Schoorl Adrie Louter heeft op mijn verzoek een offerte van een HoogRendements CV ketel uitgebracht.
Type Intergas HR22VRSW.
Deze is geleverd en geinstalleerd althans dat was de aanname. De factuur met nogmaals specificatieType Intergas HR22VRSM is voldaan.
Inmiddels blijkt dat dit type nummer niet bestaat en dat er een VR CV ketel geinstalleerd is met type nummer H 22VRSM.
ADRIE LOUTER's antwoord: "ach mevrouw u heeft er geen verstand van en het is een typefoutje."
Is hier in juridische zin sprake van misleiding, misleidende offerte? Wat te doen?.
[quote=ssmith schreef op dinsdag 20 sep 2011, 23:53]Is hier in juridische zin sprake van misleiding, misleidende offerte? Wat te doen?.
Lijkt me niet, typefoutje kan voorkomen, andere ketel blijkt niet eens te bestaan dus die kun je dan ook niet krijgen........en als het voor de afgesproken prijs in orde is wat is dan je probleem ?
Beste,
Waarom meteen uitgaan van misleiding, u heeft bij de beslissing om voor de bewuste ketel te kiezen naar de specificaties gekeken van het deze. Waarin verschillen deze in met de ketel die nu is geplaatst? Als u verzuimd heeft om dit na te kijken waarom is het dan misleiding en niet gewoon een typefout.....dit is namelijk menselijk. Wanneer u iets niet zeker weet laat dan de naam van het bedrijf achterwege voordat u dit bedrijf in een kwaad daglicht zet.
Onderstaand de modellen van Intergas. Je schrijft dat je nu een VRSM hebt, op de offerte stond VRSW. Een VSRM komt helemaal niet in het lijstje voor???
H22 VRTW
H22 VRSW
H22 VRMW
H22 VRT
H22 VRS
H22 VRM
HR22 bestaat dus wel, maar dan is de precieze naam Kombi Kompakt HR22. Het heeft er toch de schijn van dat er een beetje met modelnamen/types is gegoocheld. Neem aan dat een HR ketel duurder is dan een VR ketel.
Je zou om duidelijkheid te krijgen, contact kunnen zoeken met Intergas; contactgegevens vind je hier, klik
Als dat bedrijf vast houdt aan die uitspraak van hen, lijkt mij dit een vorm van misleiding.
En juist ook door de reactie van dit bedrijf: "....u heeft er geen verstand van...."
- U vraagt expliciet om een offerte voor een HR-ketel.
- U krijgt een offerte met een benaming, beginnende met: HR.
Omdat u dus geen verstand heeft van dit soort zaken (zoals dat bedrijf zelf zegt), mag u van dat bedrijf JUIST verwachten, dat u goed wordt voorgelicht. En als dat bedrijf een offerte stuurt met een HR-benaming aan de hand van uw verzoek om een offerte voor een HR-ketel, mag u er dus ook vanuit gaan, dat u een HR-ketel besteld heeft (dus naar aanleiding van die offerte).
Om achteraf te praten van een 'typefoutje' is wel heel erg goedkoop.
Als, na de levering, blijkt dat het een VR-ketel is i.p.v. een HR-ketel, mag u van dat bedrijf verwachten, dat zij alsnog een HR-ketel leveren. Dat bedrijf heeft niet geleverd wat u van hen zou mogen verwachten.
Dit bedrijf is lid van Uneto-VNI. Dat houdt in, dat, als u beiden er niet samen uitkomen, u naar de Geschillencommissie Installerende Bedrijven kunt gaan.
Voor meer info, zie: http://www.degeschillencommissie.nl/home
Succes, gr. Hutch
Wat een trieste vraag zeg. U denkt dat u een lekkere korting kunt krijgen omdat ze een typefoutje hebben gemaakt?
Ik mag hopen dat u ze deze winter nodig heeft omdat de ketel het niet doet.
Misschien laten ze u wel zitten in de kou omdat een typefout is gemaakt in het serienummer.
[quote=birdies schreef op woensdag 21 sep 2011, 00:58]Neem aan dat een HR ketel duurder is dan een VR ketel.
dat was vroeger zo.
Vr toestelen kunnen bijna nergens meer geplaatst worden, behalve bij vervanging in bestaande bouw
door deze kleine toepasbaarheid hebben een heleboel fabrikanten al geen vr toestel meer in het asortiment,degene die dat nog wel heeft moet hiervoor productiecapaciteit vrijhouden tenkoste van de hr productie.
hierdoor is een vr ketel duurder dan een hr ketel die in grote aantallen worden geproduceert
ik zou trouwens niet gelijk de naam van een bedrijf hier in zetten. dat is natuurlijk wel zo koosjer
Mocht het installatiebedrijf op de hoogte geweest zijn van het gewijzigde keteltype dan zou het wel netjes geweest zijn als u daarover van te voren ingelicht was. Maar een typefoutje....klinkt niet erg overtuigend.
Het verschil tussen een hoog rendement en verbeterd rendement ketel is niet bijster hoog, met alle type aanduidingen zie je door de bomen het bos niet meer. Sprake van opzettelijke misleiding lijkt me stug. Vraagsteller wil waarschijnlijk niet echt de HR ketel maar een financiële compensatie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer