me
door meljokom Apr 9, 2010 om 09:42
Huishouden & energie

Moet ik bezorgkosten betalen

Ik heb vorig jaar een keuken bij superkeukens gekocht en er heel veel ellende mee gehad.
verkeerde kast geleverd, zijwand die loslaat, watervlek in de kunststof werkblad.
na overleg met de leverancier heeft superkeukens besloten uit coulance???? een nieuw werkblad te leveren.
Echter zij willen dat ik het werkblad, zijwand en nieuwe keukenkast zelf in hun filiaal kom ophalen.
Ik ben het daar niet mee eens.
graag jullie reactie.

1992 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In geval het uitsluitend om een wanprestatie van Superkeukens gaat voelt het wat vreemd om iets uit coulance vervangen te krijgen. Dat trekt de verhoudingen een beetje scheef. En, waarom zou U het zelf ophalen allemaal. Gaat het om een verzóek van U of is het Uw recht herstelonderdelen te krijgen?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als U meent dat het aantoonbaar Uw recht is de onderdelen bezorgd te krijgen dan moet U dat zeker bij Superkeukens aankaarten en op gratis bezorging aandringen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

meljokom

Als er oorspronkelijk is afgesproken dat het bestelde gratis bezorgd zou worden, dan is het bij vervanging wegens defekten een onredelijk beding om de onderdelen niet gratis te bezorgen. Advies: sommeer i.v.t. deze fraaie firma schriftelijk de vervangende onderdelen gratis te bezorgen (binnen bijv. 5 werkdagen).

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou de onderhandeltoon enigzins vriendelijk houden. Als U gaat dwingen, kan het zijn dat U uw kansen, in ieder geval de eventueel aanwezige goodwill verspeelt. Ook meningsverschillen hebben recht op respect. Ik zou U in ieder geval niet aanraden te `sommeren`daar U daarmee als klant een belachelijk heersende indruk maakt.
Tot nog toe weet niemand op welke argumenten de berekening van voorrijkosten berust. Dat dient eerst door superkeukens gecontrollereerd te worden alvorens er zomaar recht gesproken wordt. En, zolang er geen onderzoek heeft plaatsgevonden -misschien was de medewerker- foutief geìnformeerd kan er niet minachtend over Superkeukens gesproken worden. Wat zei men toen U het niet eens was met de betaling van de voorrijkosten?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


wat er ook nog bij komt kijken is dat het oude werkblad gedeeltelijk ontkoppeld moet worden, wasbak verwijderd moet worden etc. kortom jullie begrijpen het wel.
wie gaat deze extra kosten betalen?
superkeukens wilt 150 euro betalen ter vergoeding maar dit dekt de kosten nagenoeg niet.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit maakt de zaak ingewikkelder. U zou op meer service kunnen mogen rekenen. Dat wordt toch nog een beetje onderhandelen. Wat zijn naar Uw mening de ware kosten?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 13:50:
wat er ook nog bij komt kijken is dat het oude werkblad gedeeltelijk ontkoppeld moet worden, wasbak verwijderd moet worden etc. kortom jullie begrijpen het wel.
wie gaat deze extra kosten betalen?
superkeukens wilt 150 euro betalen ter vergoeding maar dit dekt de kosten nagenoeg niet.


Heeft u destijds schriftelijk aangetekend in gebreke gesteld, zodat u nu kunt aantonen dat het defecten betreft die meteen na levering aanwezig waren?

Ik vind het bizar dat men voorstelt dat u het aldaar ophaalt.

Leest u er de leveringsvoorwaarden en garantie op na.
Leg vervolgens schriftelijk aangetekend uw wensen daar neer.
Komt u niet tot een akkoord, kijk dan waar en hoe u dit als een geschil kunt voorleggen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een keuken hoord gewoon gaaf afgeleverd te worden,gestel je krijgt een keuken geleverd zonder boven kastjes dan word er gezecht die zijn nog niet leverbaar en moet je zelf een week later op komen halen, dat zou helemaal mooi wezen.
Ik zou zeggen, hou druk op de ketel want je heb er gewoon recht op.

Sukses Nico

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0



Bij mij gaat het erom dat ik een keuken hebt gekocht die een aantal mankementen vertoont (een zijwand die binnen een jaar loslaat kan dus niet; is gewoon goedkoop spul) en er artikelen nageleverd moeten worden.
Dan kan het niet zo zijn dat ik voor deze kosten op moet draaien.
Trouwens, ik heb toch recht op garantie?
Superkeukens probeert op een goedkope manier onder zijn verplichtingen uit te komen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij nader inzien begrijp ik niet waarom Superkeukens voor zo'n grote herstelklus niet naar U toe wil komen. Het is toch hún tekortkoming of zien zij dat niet in? U bent niet in dienst bij dit bedrijf. Natuurlijk probeert men onder ekstra kosten uit te komen. Maar, zelf ophalen is wel erg grof.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u de keuken al volledig afbetaald, ik kan mij namelijk voorstellen dat u deze alleen afbetaald indien de keuken naar behoren geïnstalleerd heeft. Indien u de keuken nog niet volledig heeft betaald kunt u ook dreigen om de openstaande bedragen pas te voldoen indien de keuken tot volle tevredenheid is geplaatst.

Succes ermee

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0



de keuken is, met vertraging, in september afgeleverd en is zelf geinstalleerd.
bij het afleveren ging het al fout want een kolomkast was beschadigd.
Later bleek dat in het bijzijn van de klant de dozen verwijderd moeten worden.
Dit is NIET gedaan!
Het was dus een heel gedoe want de vraag was; waar is de kast beschadigd
geraakt?
Je kon duidelijk zien dat een plank in de bovenkast ering geperst was in de fabriek
waardoor de kast is gaan scheuren!
uiteindelijk heeft dit voor heel veel oponthoud gezorgd want de keuken kon niet in zijn geheel geinstalleerd worden.
ik heb ze daar op gewezen eruiteindelijk is het mij toch gelukt.
En mag een fabrikant eenzijdig de kasten van een keuken wijzigen?
(van klepkast naar gewone kast).
Lijkt mij niet.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2010 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

veelal gevalletje waterschade (watervlek)
nu is de vraag of keukenzaak gemonteerd heeft of u zelf of externe monteur.
stel dat keukenzaak niet heeft gemonteerd is het netjes dat zij gratis nieuw blad en wandje leveren). ze hadden ook kosten kunnen rekenen.
dus, monteur is volgens mij aansprakelijk (niet goed afgekit etc.)

ve
door verwijderd - Apr 14, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@erwindeboer

Topic starter schrijft op 9 april:

.......in september afgeleverd en is zelf geinstalleerd.

Daar begrijp ik uit dat de keuken dus zelf geïnstalleerd is.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0



De watervlek zit niet naast de wasbak (die is goed gekit) maar aan de rechter
achterzijde van het aanrechtblad.
Ter info; de keuken was amper 2 MAANDEN in gebruik genomen.
Trouwens mijn schoonzus heeft ook een mdf aanrechtblad maar heeft geen last van watervlekken.
Het is een kwestie van prijs en kwaliteit.
Last but not least kreeg ik vandaag bericht dat de spullen gratis geleverd worden.
Stemt tot nadenken toch?
Nu afwachten of de geschiedenis zich gaat herhalen.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2010 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

een watervlek onstaat door water, waar het ook komt. kan ook een pit in blad zitten waar vocht in is getrokken. in 99% v.d. gevallen toch echt niet aan te rekenen aan het blad. Ook de achterkant dient gekit te worden.
Inderdaad prijs/kwaliteit. Alhoewel bijna elke keukenzaak met deze bladen zal werken.

In iedergeval lekker dat nu de levering zal plaatsvinden!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer