Moet ik bezorgkosten betalen
Ik heb vorig jaar een keuken bij superkeukens gekocht en er heel veel ellende mee gehad.
verkeerde kast geleverd, zijwand die loslaat, watervlek in de kunststof werkblad.
na overleg met de leverancier heeft superkeukens besloten uit coulance???? een nieuw werkblad te leveren.
Echter zij willen dat ik het werkblad, zijwand en nieuwe keukenkast zelf in hun filiaal kom ophalen.
Ik ben het daar niet mee eens.
graag jullie reactie.
In geval het uitsluitend om een wanprestatie van Superkeukens gaat voelt het wat vreemd om iets uit coulance vervangen te krijgen. Dat trekt de verhoudingen een beetje scheef. En, waarom zou U het zelf ophalen allemaal. Gaat het om een verzóek van U of is het Uw recht herstelonderdelen te krijgen?
Als U meent dat het aantoonbaar Uw recht is de onderdelen bezorgd te krijgen dan moet U dat zeker bij Superkeukens aankaarten en op gratis bezorging aandringen.
meljokom
Als er oorspronkelijk is afgesproken dat het bestelde gratis bezorgd zou worden, dan is het bij vervanging wegens defekten een onredelijk beding om de onderdelen niet gratis te bezorgen. Advies: sommeer i.v.t. deze fraaie firma schriftelijk de vervangende onderdelen gratis te bezorgen (binnen bijv. 5 werkdagen).
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC
Ik zou de onderhandeltoon enigzins vriendelijk houden. Als U gaat dwingen, kan het zijn dat U uw kansen, in ieder geval de eventueel aanwezige goodwill verspeelt. Ook meningsverschillen hebben recht op respect. Ik zou U in ieder geval niet aanraden te `sommeren`daar U daarmee als klant een belachelijk heersende indruk maakt.
Tot nog toe weet niemand op welke argumenten de berekening van voorrijkosten berust. Dat dient eerst door superkeukens gecontrollereerd te worden alvorens er zomaar recht gesproken wordt. En, zolang er geen onderzoek heeft plaatsgevonden -misschien was de medewerker- foutief geìnformeerd kan er niet minachtend over Superkeukens gesproken worden. Wat zei men toen U het niet eens was met de betaling van de voorrijkosten?
wat er ook nog bij komt kijken is dat het oude werkblad gedeeltelijk ontkoppeld moet worden, wasbak verwijderd moet worden etc. kortom jullie begrijpen het wel.
wie gaat deze extra kosten betalen?
superkeukens wilt 150 euro betalen ter vergoeding maar dit dekt de kosten nagenoeg niet.
Dit maakt de zaak ingewikkelder. U zou op meer service kunnen mogen rekenen. Dat wordt toch nog een beetje onderhandelen. Wat zijn naar Uw mening de ware kosten?
meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 13:50:
wat er ook nog bij komt kijken is dat het oude werkblad gedeeltelijk ontkoppeld moet worden, wasbak verwijderd moet worden etc. kortom jullie begrijpen het wel.
wie gaat deze extra kosten betalen?
superkeukens wilt 150 euro betalen ter vergoeding maar dit dekt de kosten nagenoeg niet.
Heeft u destijds schriftelijk aangetekend in gebreke gesteld, zodat u nu kunt aantonen dat het defecten betreft die meteen na levering aanwezig waren?
Ik vind het bizar dat men voorstelt dat u het aldaar ophaalt.
Leest u er de leveringsvoorwaarden en garantie op na.
Leg vervolgens schriftelijk aangetekend uw wensen daar neer.
Komt u niet tot een akkoord, kijk dan waar en hoe u dit als een geschil kunt voorleggen.
Een keuken hoord gewoon gaaf afgeleverd te worden,gestel je krijgt een keuken geleverd zonder boven kastjes dan word er gezecht die zijn nog niet leverbaar en moet je zelf een week later op komen halen, dat zou helemaal mooi wezen.
Ik zou zeggen, hou druk op de ketel want je heb er gewoon recht op.
Sukses Nico
Bij mij gaat het erom dat ik een keuken hebt gekocht die een aantal mankementen vertoont (een zijwand die binnen een jaar loslaat kan dus niet; is gewoon goedkoop spul) en er artikelen nageleverd moeten worden.
Dan kan het niet zo zijn dat ik voor deze kosten op moet draaien.
Trouwens, ik heb toch recht op garantie?
Superkeukens probeert op een goedkope manier onder zijn verplichtingen uit te komen.
Bij nader inzien begrijp ik niet waarom Superkeukens voor zo'n grote herstelklus niet naar U toe wil komen. Het is toch hún tekortkoming of zien zij dat niet in? U bent niet in dienst bij dit bedrijf. Natuurlijk probeert men onder ekstra kosten uit te komen. Maar, zelf ophalen is wel erg grof.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer