pe
door pepie29 Jul 12, 2011 om 14:13
Huishouden & energie

Muren witten

De muren van de keuken wil ik binnen kort gaan witten alleen een aantal jaar geleden is er een fles roze wasverzachter in de keuken gevallen en zat de muur vol met roze vleken en strepen. Ik kreeg dit niet schoon en heb er dus maar overheen gewit met latex verf maar inmiddels komen deze vlekken er weer doorheen. Wie heeft er tips voor mij hoe ik dit het handigst aan kan pakken.

24644 23 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 12, 2011 om 15:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vraag dit is aan een bedrijf wat dus dit matri8aal verkoopt wat u er eerst op moet doen om het doorschijnen van de doorschijnen van die vlekken. Vraag daar is advies zij kunnen u zeker hiermee helpen. Gamma,Hubo, karwei, enz

st
door stormsrob - Jul 12, 2011 om 15:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als het het om een muur gaat die makkelijk vocht opneemt gebruik dan een fixeermiddel als voorstrijk, dit voorkomt dat alle vocht via de muur wordt opgenomen. Fixeermiddel is te verkrijgen bij elke dhz zaak. Als tip wil ik je meegeven dat je voor latex of muurverf beter naar een verfspeciaalzaak kunt gaan voor een goede kwaliteit, deze zijn weliswaar duurder maar je zult ervaren dat gebruik en kwaliteit van het verfwerk duidelijk beter is.
Succes

ke
door kenner - Jul 13, 2011 om 12:31
48 Antwoorden / 6 Vragen

Weet je wel hoe goed de verf is in de kluswinkels !
En de merken zijn daar uitstekend !
Histor, Flexa...etc etc .
Heb net mijn HEEEEEEELE huis ermee gedaan na de renovatie!
Verf is duur, veel kleuren moet je tegenwoordig laten mengen doordat de voorraad klein is en iedereen veel noten op zijn zang heeft. : )
Maar de resultaten zijn geweldig !
Echt in èèn keer dekkend !Dus die roze vlekken verdwijnen dan ook wel na de voorstrijk of met een voorbehandelend middeltje (Vraag inderdaad daar even, ze weten echt veel !) als sneeuw voor de zon.
Succes met Uw keuken!

ninc
door ninc - Jul 13, 2011 om 13:03
47 Antwoorden / 6 Vragen

De vlek eerst (bijvoorkeur 2 keer) voorbehandelen met een isoleer product zoals bv Flexa Isoleer Overal verkrijgbaar.

Isolit Is een iets wat professionelere variant maar heeft niet elke winkel in haar assortiment.

Na voorbehandelen kunt u de muur gewoon weer sauzen en zal de vlek niet langer doorschijnen.

ninc
door ninc - Jul 13, 2011 om 13:06
47 Antwoorden / 6 Vragen

de flexa link net pakte hij niet dus dan maar deze...

Flexa isoleer

(technisch infoblad)

ka
door katja54 - Jul 13, 2011 om 13:06
54 Antwoorden / 8 Vragen

Min (inmiddels overleden) broer was zijn hele leven schilder en de tip die hij mij gaf is: eerst grondverf er overheen strijken daarna witten.
Ik doe dat ook met vetvlekken en vochtvlekken en die zie ik nooit meer terug.
succes

be
door benschenk - Jul 13, 2011 om 13:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

De laatste tip van katja54 is de enige juiste!
Als alternatief voor grondverf kan er ACRYL grondverf (op waterbasis) gebruikt
worden. Vlekken blijven dan permanent weg en je blijft binnen eenzelfde
laksysteem.

ridder_1
door ridder_1 - Jul 13, 2011 om 13:43
376 Antwoorden / 8 Vragen

De inhoudstoffen in het wasmiddel worden geactiveerd als ze met vocht en water ( latex=verf op waterbasis ) worden overgeschilderd en "slaan door" . Dit kan al binnen enkele dagen maar ook nog na enkele maanden.
U dient de vlekken voor te behandelen met een syntechische verf, deze isoleren deze plekken. U kunt hierbij denken aan syntetische (reukarme) muurverf, grondverf op terpentinebasis, sneldrogende wegenwerf of zelf met haarlak !!.
Wel dient u altijd MINIMAAL 2 lagen aan te brengen dat u - microscopisch - gezien de pieken en dalen in de ondergrond goed isoleert, anders komt het in contact met latex er weer door heen. Veelal is 3 dagen of meer al beter zodat de vlekken er al niet meer door heen schijnen.
Goede producten zijn hiervoor o.a. van alabastine (lees goed de instruktie) en in verfgroothandel o.a. Keller-Grund van Vista, maar " gewone" goedkope syntetische grondverf van de bouwmarkt is al voldoende. Voor de dekking is een witte isoleer al beter te gebruiken dan een transparante isoleer

Succes !!

benieborg
door benieborg - Jul 13, 2011 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat Katja 54 klopt als een bus, zelfs vocht vlekken hoef je niet met dure middelen te behandelen, gewoon een beetje grondverf er op , en schideren maar!

Succes

wimmi20
door wimmi20 - Jul 13, 2011 om 14:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

da
door daaldijk - Jul 13, 2011 om 16:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik een latex voor vochtige ruimte. Kan je gewoon latex voor binnen en buiten voor gebruiken. Maar eerst een isoleergrondverf eronder. Deze verf is bij iedere bouwmarkt verkrijgbaar.

pe
door pepie29 - Jul 13, 2011 om 19:08
16 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor alle tips, ik ga het proberen met grondverf over de roze vlekken te smeren/verven, en dan opnieuw te witten. Ben heel benieuwd naar het resultaat

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 13, 2011 om 19:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 14:57]Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

Nou, daar heeft ts een hoop aan, tjongejonge.
Zit je je te vervelen of zo?

aaromijn
door aaromijn - Jul 13, 2011 om 20:09
37 Antwoorden / 9 Vragen

Let op: neem liever géén latex. Daar zit behangplaksel in. Gebruik altijd acrylaat muurverf. Hoe meer acrylaat erin zit, des te beter maar ook duurder de muurverf wordt. Voor het verven moeten de muren van een keuken altijd goed schoongemaakt worden, omdat deze meestal vet zijn. Veel succes !

ce
door celsis - Jul 13, 2011 om 20:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben zelf al een jaartje of 30 huisschilder en dus ook de nodige ervaring met u probleem en wil u de volgende tip geven,
Het beste om deze vlekken eronder te krijgen is met Isoleer Coating van Probastine.
Dit is een spuitbus te verkrijgen bij de doe het zelf zaken en natuurlijk ook bij de schilderswinkel.
Gemakkelijk te verwerken,ff schudden en op de vlekken spuiten en laten drogen, is meestal na een 15 minuten droog.
Dan gewoon afwerken met een latex,eventueel afwasbare latex,deze is alleen wel een stuk duurder.
Deze spuitbus met isoleer is tevens goed voor eventuele water vlekken van lekkage of nicotine,zelf bij roet doorslag.
Succes,maar als u het zo gaat doen hebt u weldra geen last meer van door geslagen muren.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 13, 2011 om 21:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Die orgelmuts toch.
Een muts, dus je bent een vrouw.
En een enorme zuurpruim.
Ik denk dat er in jouw huis weinig lol is.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=orgelmuts schreef op woensdag 13 jul 2011, 19:52:
=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 14:57: Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

Nou, daar heeft ts een hoop aan, tjongejonge.
Zit je je te vervelen of zo?

birdies
door birdies - Jul 13, 2011 om 22:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 14:57]Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

Off-topic: 3 *** nog geen zinnig antwoord van jou voorbij zien komen. Ra ra ra...........

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 13, 2011 om 22:39
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 21:57]Die orgelmuts toch.
Een muts, dus je bent een vrouw.
En een enorme zuurpruim.
Ik denk dat er in jouw huis weinig lol is.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 13 jul 2011, 19:52][quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 14:57]Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

Nou, daar heeft ts een hoop aan, tjongejonge.
Zit je je te vervelen of zo?

In mijn huis is lol genoeg hoor, dat komt omdat ik geen zwarte muren heb, lijkt me zo deprimerend!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 13, 2011 om 23:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Off topic nr 12
Orgelmuts,
ik heb het niet over zwarte muren, ik heb het over een zwartwerker.
Hoe laat je goedkoop witten ?
Zwart.
Hij was kennelijk te moeilijk voor sommigen.
En zeker ook voor Birdies.
Die was ook alweer off topic.
Geeft niet hoor, hier zijn de helft van alle antwoorden off topic.
Maar ik krijg de schuld haha.

birdies
door birdies - Jul 14, 2011 om 07:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Off-topic
.......ik heb het niet over zwarte muren, ik heb het over een zwartwerker. Hoe laat je goedkoop witten ? Zwart. Hij was kennelijk te moeilijk voor sommigen. En zeker ook voor Birdies.

Nee hoor, Birdies is bijdehand genoeg om jouw onnozele reacties te begrijpen. Zoals ik al schreef: nog nooit 1 zinnige reactie van jou op dit forum gelezen.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 14, 2011 om 13:48
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 23:58]Off topic nr 12
Orgelmuts,
ik heb het niet over zwarte muren, ik heb het over een zwartwerker.
Hoe laat je goedkoop witten ?
Zwart.
Hij was kennelijk te moeilijk voor sommigen.
En zeker ook voor Birdies.
Die was ook alweer off topic.
Geeft niet hoor, hier zijn de helft van alle antwoorden off topic.
Maar ik krijg de schuld haha.

@wimmi20

Aha, op die manier had ik het idd niet bekeken, excuses!
Komt vast omdat ik alles nogal zwart-wit bekijk. ;-)
Maar dat was in elk geval niet de vraag van ts, die vroeg hoe hij/zij het t handigst aan kon pakken, niet wat de goedkoopste manier was.

luky1951
door luky1951 - Jul 14, 2011 om 15:13
48 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=stormsrob schreef op dinsdag 12 jul 2011, 15:32]Als het het om een muur gaat die makkelijk vocht opneemt gebruik dan een fixeermiddel als voorstrijk, dit voorkomt dat alle vocht via de muur wordt opgenomen. Fixeermiddel is te verkrijgen bij elke dhz zaak. Als tip wil ik je meegeven dat je voor latex of muurverf beter naar een verfspeciaalzaak kunt gaan voor een goede kwaliteit, deze zijn weliswaar duurder maar je zult ervaren dat gebruik en kwaliteit van het verfwerk duidelijk beter is.
Succes[quote=stormsrob schreef op dinsdag 12 jul 2011, 15:32]Als het het om een muur gaat die makkelijk vocht opneemt gebruik dan een fixeermiddel als voorstrijk, dit voorkomt dat alle vocht via de muur wordt opgenomen. Fixeermiddel is te verkrijgen bij elke dhz zaak. Als tip wil ik je meegeven dat je voor latex of muurverf beter naar een verfspeciaalzaak kunt gaan voor een goede kwaliteit, deze zijn weliswaar duurder maar je zult ervaren dat gebruik en kwaliteit van het verfwerk duidelijk beter is.
Succes

Als je gaat schilderen met een goedkope verf wat sommige ouderen "sausen" noemen verf je eigenlijk met kalk met water, dit verstikt daarom gaat het binnen de korste keren blakeren, en kan je het alles afsteken. Verf op steen of stucwerk moet ademen, en afwasbaar zijn een latex verf dus, oftewel waterafdunbaar, er is niets met waterafdunbare verf. Tegenwoordig worden merkauto's met z.g. watergedragen verf gespotenm zoals BMW, Mercedes en Audi. Des te duurder des te duurzamer dus, Praxis en Gamma, en Hubo, en Karwei hebben goede merk verfen, maar alle waar naar zijn geld, kijk dus naar aanbiedingen! En met een fixeer kan je isoleren, vraag goed advies!

luky1951
door luky1951 - Jul 14, 2011 om 15:15
48 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 13 jul 2011, 14:57]Hoe laat je je keuken het goedkoopst witten ?
ZWART

Met melk!