ma
door marry_1 Sep 12, 2006 om 09:28
Huishouden & energie

Na 6 jaar dure cv ketel aan vervanging toe??

Ik heb 6 jaar geleden een dure cv ketel laten plaatsen. Merk:Berette Exclusive.Volgens het bedrijf wat deze ketel plaatste was dit toen het nieuwste en beter dan de Vailliant of Nefit die we eigenlijk wilden hebben.Nu heeft deze ketel zoveel storingen dat we eigenlijk voordat het stookseizoen begint een nieuwe moeten.Maar die oude is net afbetaald!En cv ketel moet toch langer meegaan dan 6 jaar.Nu is het bedrijf wat aanspreekpunt was failliet gegaan.Alleen het bedrijf wat als eerste mij deze ketel verkocht bestaat nog wel.Maar doet niet veel meer met particulieren.Ook de importeur van deze cv ketels is er inmiddels mee gestopt.Onderdelen zijn niet meer te krijgen een een monteur die aan deze ketel wil werken ook niet.Moeten wij nu echt weer duizenden euro's uitgeven?

270 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik al nooit van dit merk gehoord heb,, maar zelf plaats ik geen Nefit of Vaillant meer wegens rugklachten, wel de

Remeha Avanta, kan voor E1200,- normaal geplaatst worden, maar ik wil als je vlakbij woonde deze keer voor E1000,- het monteren, er vanuitgaande dat je een hoogrendement ketel hebt, met dubbel pijp schoorsteen, en afvoer pijp er al  onder...

Deze ketels zijn nu de populairste van Nederland, klein en betrouwbaar, en warm water met CW4 dus meer als de meeste..

Even plaatsnaam vermelden als je wilt, want onderdelen voor onbekende merken, daar begin ik niet meer aan...

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Berette is en Italiaanse ketel, en zéér onbekend in Nederland. Dat ze zo duur zijn komt in uw geval dat de installateur er zoveel aan wilde verdienen, in werkelijk zijn het de goedkoopste toestellen (netto, dus installateurs inkoopprijs) die er in Nederland te koop zijn.

Avanta zou ik op dit moment ook niet kopen omdat die op dit moment bij een paar projecten in Nederland echt grote problemen hebben met het verkalken van de warmtewisselaar. Men schijnt bij een aantal projecten zelfs al toevoegingen te doen aan het cv-water, om problemen op te lossen. Volgens mij kríjg je door het doen van toevoegingen op den duur alleen maar problemen.

Succes met uw keuze.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn huis had een cv ketetel die in 1980 is geplaatst aangezien het geen hr ketelwas en er voor de warmwatervoorziening een te kleine geiserwas heb ik in 1992 besloten een Vaiilllant combi hr ketel telaten plaatsen deze huur ik voor ongeveer 85 euro per kwartaal.

Elk jaar wordt hij in de maand okt/nov nagekeken bij storing komen ze binnen een dagdeel.

Verder nooit geen problemen mee

ve
door verwijderd - Oct 8, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie net dat deze vraag al een maand oud is dus misschien is het probleem al opgelost?