sa
door sannieh Mar 26, 2010 om 14:40
Huishouden & energie

Naam rekeningnummer wijzigen NEM

Vorig jaar zijn wij na een mooi praatje van een verkoper overgestapt naar de NEM. Blijkbaar had de jongeman nogal haast, want hij had mijn naam bij het rekeningnummer van mijn man gezet. Kon geen kwaad zei hij want we zouden nog een brief krijgen waarin alles aangepast kon worden, Niet dus! Dus maar bellen met de NEM. Zou goed komen zeiden ze. Niet dus!

Afijn hierdoor konden zij dus niet afschrijven en moesten wij het bedrag iedere maand handmatig nasturen. Aangezien dit nogal een gedoe werd en wij niet wilde dat we het een keer zouden vergeten hebben we er ongeveer nog 5 keer op aangedrongen dat de naam bij het rekening nummer gewijzigd werd, zodat zij konden afschrijven.

Uiteindelijk was het zo ver. Naam gewijzigd!!!! Of we wel even meer dan 500 euro wilde betalen voor contactbreuk!!!!! Hoezo contractbreuk??? Het is hetzelfde huishouden, met dezelfde mensen en hun eigen fout dat zij een verkeerde naam bij het rekeningnummer hadden!!!

Bijkomende zaak is dat we ook nog 1300 bij mochten betalen, omdat we dit jaar ineens 8500 kwh energie verbruikt zouden hebben ipv de normale plusminus 3000kwh. (maar dat is volgens hun een probleem die ik met de beheerder van de meter op moet lossen).

Iemand tips of hetzelfde meegemaakt???

1393 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 26, 2010 om 15:08
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@sannieh

€500,00 voor contractbreuk? Dacht het niet!!
8500 KwH verbruik: kijk de eindafrekening na, pak het vorig jaar er ook bij.
Kloppen de begin en eindstanden ....

NEM leest sinds kort mee op deze site.

Mail je probleem dus naar:
internetklantenservice@nlenergie.nl / ovv klant-telefoonnummer
(zet erbij: VaraKassa/V&B/sannieh/26-3-'10)

sa
door sannieh - Mar 26, 2010 om 18:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar krijg ik dan net zoveel respons als aan de telefoon, of gaan ze mij dan echt helpen?????

En dat van "meer dan 500 euro voor contactbreuk, dat dacht ik niet!!!!" dat was ook mijn reactie. De rekening is ondertussen trouwens meer dan 600 omdat die van het incasso bureau net binnen is. Echt geloof mij, ik betaal graag voor iets dat ik terecht vind, maar dit vind ik gewoon niet terecht!!!!

Die 8400kwh is volgens mij niet echt hun schuld, want dat isdenk ik idd een meter probleem die pas is gaan spelen sinds wij een digitale meter hebben gekregen. Daar liggen wij dus meer met liander mee in discussie. Ik noemde dat er meer bij om aan te geven dat, dat bedrag er ook nog even bij kwam.

Nou dan ga ik maar kijken of mailen wel helpt. Bedankt voor de tip!!!(

(Ben jij zelf van de NEM dat je weet dat ze meelezen????)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 26, 2010 om 18:58
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@Sannieh: Kiran is een vaste bezoeker van deze website. Hij/ zij zal dus noooooooit naar de NEM gaan......

kiran
door kiran - Mar 27, 2010 om 14:54
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@sannieh

Ten 1e: €500,00 voor contractbreuk? Dat kan helemaal niet, als je zowel gas als electra bij de NEM afneemt en je pleegt contractbreuk is het hoogste bedrag dat je moet betalen €250,00 ( gas €125,00/stroom €125,00 )

Dat je nu via het Incassobureau er nog eens €100,00 bij krijgt: NEM heeft het uit handen gegeven en heeft en wil er niets meer mee te maken hebben. Maw. geen respons meer van NEM. Je zult de rekening hebben laten liggen, en dan vermeerdert dat bedrag zich steeds. NEM heeft een administratieve fout gemaakt, hoef jij niet voor op te draaien. Dus hoe men aan die €500,00 komt is mij een raadsel.

Ten 2e: Bedankt deinert voor de bijval .... nee, ik ben zeker NIET van de NEM. Ik heb jaren mensen aan huis bezocht die moeilijkheden hadden met de thuisadministratie. Ook problemen met de NEM moeten oplossen. Dus NEE, NEM en IK dat gaat niet zo goed samen. Teveel ellende meegemaakt. Want bij het niet kunnen betalen van je rekeningen, werkt dat ook door in een gezin. (vul zelf maar in hoe 'gezellig' dat allemaal kan zijn)

Misschien had ik bij het gezegde dat de NEM sinds kort meeleest, iets meer info daarbij moeten zetten. Ik zet er een linkje op van een ander NEM probleem.
Lees reactie gebruikersnaam: nlenergie en de mijne, denk dan dat alles wel duidelijk is.
Klik hier voor link

av
door avazon - Mar 28, 2010 om 21:23
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dat van die 500 euro.. nie betalen nie... En die 600 ? 20 % incassokosten ?
- 2 keer nie betalen nie...
NEM ? Nie op reageren nie....
Gewoon naar Uw oude (lokale) leverancier gaan en die het contract laten be-eindigen
De NEM heeft blijkbaar geen geldig contract. Dus eigenlijk hoeft U niets te betale nie....

Suc6

av
door avazon - Mar 28, 2010 om 21:35
14 Antwoorden / 0 Vragen

8500 KWh is wel veel en veel meer als 3000
8500 KWh per jaar ?
Heeft een digitale meter gekregen ?
Weet U de standen van de oude meter nog ?
Wat zegt de meter ? Welke stand geeft ze aan ?
Ben heel benieuwd, Heb net zelf een digitale meter gekregen en het lijkt er sterk op dat ik dankzijn die meter meer "verbruik". Vooral stand 2.
Kan ik mijn oude meter terugvragen ?

ronnat
door ronnat - Apr 6, 2010 om 22:03
8 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Sannieh,

Helaas lig ik ook in de clinch met de NEM, ik ben diegene van de link die Kiran gaf.
Tot nog toe hebben ze niet gereageerd en zoals je in mijn verhaal kunt lezen ben ik nu al ruim twee jaar bezig en zakt me de moed ondertussen in de schoenen. Ik heb net even gekeken op de site van de geschillen commissie en overweeg om mijn klacht daar neer te leggen, wat me een beetje tegenhoud is het feit dat je eerst een X bedrag moet betalen voordat ze wat met je klacht gaan doen. Ik zal dit eerst met de rest van de familie moeten overleggen, we hebben er al genoeg geld aanbesteed. Misschien moeten we maar eens een dagje langs het hoofdkantoor gaan. Wie weet bereiken we daar wel wat. Ik wens je veel succes met je probleem en hoop dat het snel wordt opgelost.