wo
door wonderland_1 Mar 12, 2009 om 19:45
Huishouden & energie

Nederlandse Energie Maatschappij

Op de een of andere manier sta ik op 'de lijst' bij de Nederlandse Energie Maatschappij die mij wekelijks bellen of ik niet wil overstappen. Vandaag bedacht ik me het gesprek maar eens aan te gaan, wie weet kon ik er iets wijzer van worden....

Ik ben in elk geval dít wijzer geworden, en dit is geheel speculatief uiteraard...,
Wie weet heeft de Nederlandse Energie Maatschappij op dit moment een enorm liquiditeitsprobleem want de door hen  agressieve manieren die gebruikt worden om nieuwe klanten aan te trekken moeten wel op een of ander probleem duiden.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Laten we allereerst vaststellen dat de Nederlandse Energie Maatschappij totaal geen respect hebben voor hun toekomstige klanten.
Dit gebrek aan respect zou kunnen worden veroorzaakt doordat de behoefte van de Nederlandse Energie Maatschappij om nieuwe klanten te werven ZO HOOG is, dat het respect op een tweede plan is komen te liggen
.
Ik kan mij voorstellen dat puur lijfsbehoud een motivatie zou kunnen zijn geen enkel respect te tonen voor de klant, en hen te confronteren met misleidende praatjes.
"Wij zijn 35% goedkoper dan uw huidige leverancier"
- Hoe weet u dat?
"Omdat ik hier de prijzen voor me heb liggen die u betaald!"
- Hoe weet u zo zeker dat ook ik precies DIE prijzen betaal? Misschien heb ik wel een vastcontract..?
"Nou, dan hebt u zichzelf wel heel erg in de vingers gesneden, want bij een vast contract liggen de prijzen zelfs nóg hoger mevrouw!"
- mmmh .... nou en wat zijn jullie prijzen dan precies?
"Wij zitten veel lager dan uw huidige tarief!"
- Ja, dat zei je net ook al, ... maar WAT zijn de prijzen dan?
"Dat u op dit moment teveel betaald kan ik ook niet helpen"
- Hoor je wel wat ik je vraag? Wat zijn jullie prijzen dan? Vertel het me, dan kan ik ze ook daadwerkelijk vergelijken met de prijzen die ik nu betaal..!

Etc.
het einde van het liedje was dat hij weigerde om mij de prijzen van de NEM te noemen of wellicht was hij niet in staat, incompetent of wat dan ook.

Het enige wat zij schijnen te willen is dat je BLIND op de woorden "goedkoper"
"35% goedkoper" en "U betaald nu meer" vaart en hen op hun woord gelooft.

Bedrijven die niet willen luisteren moeten maar voelen! Ik raad iedereen aan de Nederlandse Energie Maatschappij volkomen te negeren in hun behoefte om nieuwe klanten te verwerven.
Als je op dit moment geen problemen hebt met je huidige leverancier BLIJF DAN ZITTEN WAAR JE ZIT, en laat je in elk geval NIET verleiden door de Nederlandse Energie Maatschappij.
Zij zijn enkel uit op je geld, en verder willen ze niets van je en hebben ze je niet te bieden.

3872 123 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg: Niet doen!

Ik heb zelf jaren lang bij Essent gewerkt en zeg stap NIET over naar de NEM. De leveringsprijzen kunnen soms lager liggen, maar de vaste kosten op jaarbasis zijn € 6.99 per maand per product. Dat is op jaarbasis € 168!!!

Deze zelfde vaste kosten zijn bij nuon, essent, eneco etc... gemiddeld 20 euro per jaar! Je gaat dus sowieso meer betalen... Verder moeilijk bereikbaar en slecht service!!!

Succes

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word helemaal gek gebeld door de NEM het lijkt ook wel dat ze als je weigert je steeds een "betere" verkoper krijgt op een gegeven moment zeiden ze tegen mij (ik ben 50) zou u niet eens met uw partner aan de tafel gaan zitten.Alleen die toon al.

Vanaf dat moment  weiger ik elke vorm van gesprek door de telefoon,

Als je echt zo goedkoop bent krijg je vanzelf mond op mond reclame maar diegenen die over gestapt zijn naar een of ander enegiebedrijf hebben spijt als al hun haren op hun hoofd.

gewoon blijven zitten waar je zit

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de reactie soms wat kort door de bocht. "Ik werkte bij Essent" en daarom is NEM niks??? Lijkt me onzin. Ja! Er zal zeker wat op te merken zijn over de telefonische verkooppraktijken van veel bedrijven waaronder de NEM. Ik bepaal nog altijd zelf of ik ergens in geïnteresseerd ben, dus ook of ik switch, toch? En voor wat bedreft de vaste kosten, ja... Die vielen mij ook al op, maar daarvoor geldt dat het verbruikt weer wat lager is. Hte is dus nt m één ding wat telt.

P.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer agressief benaderd.
Na mijn vraag om een brochure of een internetsite werd mij gevraagd mijn geboorte jaar te noemen en met ja en nee te antwoorden...ik vroeg waarom hij wilde wat gegevens noteren...er werd een bandje gestart(?) of ik even ja en nee wilde antwoorden kon hij me alles opsturen...Hoezo agressieve verkoop(Ben er overigens niet in getuind)

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het inderdaad eens met de stelling dat je zelf wel of niet veranderen wil,MAAR en daar gaat het juist om je bent er vaak helemaal niet bij ,ik heb zelfs al tegen mijn dochter gezecht dat als er een verkoper belt ze gelijk de telefoon er op moet gooien ik ben als de dood dat zij ergens ja op zegt en dat is dus verre van normaal.

Je moet wel brutaal worden aan de telefoon want als je die mensen lief te woord sttat heb je zo een contract aan je broek.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik ben al regelmatig benaderd door nem. ik ben zelfs een heel gesprek aangegaan met de dame maar die ratelt alleen haar verhaal af. Als ze zeggen dat ze papieren op wil sturen dan heb je 8 dagen de tijd om op te zeggen. ik heb toen verteld dat het zo niet werkt, je stuurt iets waar ik over na kan denken en dan laat ik wel weten of het ja is. Vervolgens heb ik haar verteld dat bedrijfen die zo werken bij mij als eerste afvallen omdat het zeer misleidend is. zeker voor oudere mensen die het allemaal niet zo goed snappen en vooral reageren op korting zus en goedkoper hier. Ze vertelde me dat het volledig legaal was wat ze deden en bij oudere mensen ze extra goed uitleggen. alsof je door de telefoon kan zien hoe oud iemand is................

ik heb totaal geen goed gevoel bij bedrijfen die zo te werk gaan, lekker ophangen dus.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 oplossing
failliet laten gaan! dus NOOIT klant worden, ik zeg NIET DOEN!
anders luisteren ze niet.
NEM IS GAJES, ZE GEVEN JE VETTE EINDAFREKENINGEN.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het Forum van Tros Radar is inmiddels ook een 118 pagina's tellend Topic bezig, vol met ellende en klachten. Lijkt me genoeg zeggen.

Bent u al 'Gefrogeerd'? Dan bent u de pineut, want een welkomstpakket van de NEM = contract waar je niet meer onderuit komt alvorens een flinke boete te betalen en slapeloze nachten te hebben gehad.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zwager heeft al 3 jaar een conflikt met de N.E.M, hij krijgt al 3 jaar gas en stroom van dit bedrijf geleverd zonder dat hij klant bij hun is, hij is gelukkig juridisch goed op de hoogte en hij eist al 3 jaar van de N.E.M dat ze de levering weer terug moeten draaien naar de oude leverancier zo niet, betaald hij geen cent tot vandaag, de N.E.M heeft geen poot om op te staan, telkens als de zaak voor de rechter dreigt te komen trekt de N.E.M zich terug, daar ze geen bewijs hebben dat mijn zwager is overgestapt, daar ze nu vaak gebeld worden en als mijn zwager opneemt word het gesprek verbroken en neemt mijn zus op, wordt haar gevraagd of ze mee wil doen aan een ankete, en of ze een paar vragen met ja of nee wil beantwoorden, en u raad het al als ze vraagt om welk bedrijf dit gaat, beëindigen ze het gesprek.

Dus blijf ver weg bij de N.E.M.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb toen verteld dat het zo niet werkt, je stuurt iets waar ik over na kan denken en dan laat ik wel weten of het ja is.

Niet zo verstandig.
Je moet NOOIT het woord JA noemen in een telefoongesprek van een dergelijk bedrijf.
Dat zetten ze op een bandje en plakken ze later achter de vraag "wilt u overstappen naar NEM"...

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kernenergie is de toekomst

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd gisteren gebeld door 'anoniem'. Bleek de Nedl. Energie Maatschappij. Dat ik al veel te lang veel te veel geld betaalde voor mijn stroom! Dat zij het 25% goedkoper konden leveren. Moest deze jongen eerst allerlei gegevens weten en dan lag er binnenkort een brief op de mat, waarop ik dan binnen 5 dagen moest reageren. Toen de jongen naar ons rekeningnummer vroeg kreeg ik argwaan. Ik was niet van plan deze te geven en nu bleek dat deze jongen mij gewoon een heel nieuw contract wilde aansmeren. Hij kon niet eerst een informatiepakket aanleveren!

Ben net blij dat ik alles bij de Essent heb ondergebracht! Maar hij beweerde dat ze dat contract konden afkopen? Dan bleef Essent nog steeds wel de netwerkleverancier. ( daar betaal je volgens mij nog weer apart voor). Ik had hier geen zin in en heb hem afgekapt. Dus ik zeg: oppassen! Je kunt het beter eerst zelf goed uitzoeken en dan kan je je nog altijd aanmelden bij hen!

Chantal van Gelder

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon jezelf aanmelden bij infofilter!Heerlijk!wordt nooit meer gebeld door welk bedrijf dan ook.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!!Waarom melden jullie allemaal je niet aan bij Infofilter?????????WWW.Infofilter.nl.Wijst de weg vanzelf!!!!Je kunt zelfs kiezen door wat voor soort bedrijven je wel of niet benaderd wilt worden.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Froger maar reclame maken voor deze s**t

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb me net aangemeld bij infofilter. Bedankt voor de tip!

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

vrijdag komt er een advertentie van de Nem en Froger in de krant.

Ze moeten hun excuses aanbieden.

Nu nog geld terug naar de gedupeerden.

Ik ben blij dat ze mij nooit bellen, maar ik ben dan ook al tijden geregistreerd bij infofilter.

Dat houdt niet alles tegen, maar wel energiebedrijven

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het tegenwoordig anders. Als ze mij voor de 1000ste keer opbellen word ik lekker onbeschoft, zeg maar grof. Vraag of hun verstand in het kruis is gezakt, als ze al uberhaupt verstand hebben. Vraag of ze echt blond zijn, zo niet, dan ben je toch dom dat je voor NEM werkt. Te dom voor iets anders?. Ik ben zo zat van die lui, dat ik nog niks van ze wil voor minder dan de helft van de prijs. Principekwestie.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2009 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil graag even reageren op het laatste bericht van een gast.
De callcenter medewerk(st)ers zijn meestal studenten die denken geld te kunnen verdienen. Ook zij zijn een soort-van slachtoffer, ze denken echt dat ze een infopakket versturen, ook zij zien mevrouw Froger op TV...    De mentaliteit is ze aangeleerd door hun zgn coach.
Ik probeer ze op een vriendelijke manier uit te leggen waar ze mee bezig zijn. Ik heb al 2 van de 3x succes gehad!

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

even een reactie op de reactie op mijn stukje. Dat heb ik dus ook geprobeerd, krijg wel steeds dezelfde aan de telefoon, dat maakt mij dus razend! Als ik nee zeg is het nee, dan moet je niet blijven drammen. Soms zelfs meerdere keren op een dag. Daarom doe ik zo, ik weet niet meer hoe ik anders van ze af kom. Normaal ben ik altijd beleefd en aardig, ik wens ze zelfs altijd veel succes.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ze gaan heel ver in hun verkoop.Mijn dochter van 12 pakte de telefoon op en ze hebben haar zo ver gekregen om onze bankrekening door te geven.Toen moest ze overal ja op zeggen want het werd opgenomen op een bandje.Ze heeft wel gezegd dat ze nog maar een kind was,maar dat was niet erg volgens de telefoniste.Ik kwam gelukkig net op tijd thuis want toen mijn dochter vertelde dat ik er weer was gooiden ze de haak erop.Ik heb ze zelf terug gebeld om ze te zeggen dat ik zowiezo nu echt geen klant van hun werd,ook al kreeg ik de stroom gratis.Het was 3 maanden rustig maar sinds een paar weken geleden bellen ze al weer.In ieder geval wil ik niks meer met ze te maken hebben.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

DE NEM NOOITMAAR DAN OOK NOOIT DOEN, DOE HET NIET !!!!!,
GA NIET MET ZE PRATEN GOOI DE TELEFOON ER DIRECT OP,
ZEG INDERDAAD NIKS WAT HEN DE AANLEIDING GEEFT OM EEN VOLGENDE VRAAG TE STELLEN. [edit redactie] ZIJN HET, GROTE [edit redactie] !!!!! EN STALKERS ZIJ HET OOK, IK HEB HEN ZO VAAK VERZOCHT MIJ NIET MEER TE BELLEN, MAAR ZE PROBEREN HET STEEDS WEER. IK VOEL ME AL EEN PAAR JAAR LASTIGGEVALLEN DOOR DIT BEDRIJF. EN NU IS ER ZELFS EEN BN-er DIE HUN RECLAME-SPOTJES OPLEUKT, DAT KAN TOCH NIET, ZE MOEST BETER WETEN; WETEN DAT HET EEN [edit redactie] ORGANISATIE IS !!!!
ZO, dat lucht weer op...

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De NEM is helemaal niet de goedkoopste, en [edit redactie]

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil Eneco mij dumpen of kletst de NEM?

Ik sta ook op de NEM lijst...helaas...en telkens a ls ik gebeld wordt op mijn mobiel en ik vraag hoe men aan mijn nummer komt zegt men dat Eneco het nummer heeft gegeven!

Kan ik me niet voorstellen, Eneco zegt dat ze hier blij mee zijn nadat ik dat had doorgegeven maar ontkent niet door gegegeven te hebben.... en: hoe komt men anders aan mijn nummer!? Wat een [edit redactie], beide organisaties.

Wel heeft NEM doorzettingsvermogen, ik ben tenminste al 8 x gebeld !

Groet, Sander

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze worden steeds slimmer. Men vertelt je nu dat je (afwezige) partner een prijs heeft gewonnen, nl 25 % korting op de energierekening door mee te doen aan de een of andere enquete. Of je dat niet geweldig vindt. Ja, natuurlijk lijkt dat geweldig tot men ineens verteld dat voortaan de rekening veranderd, dat zij dat allemaal voor je in orde maken en dat er voortaan bovenaan de rekening NEM zal staan. Toen ging er bij mij een lichtje branden, aangezien dit mij bekend voorkwam van verhalen uit consumentenprogramma,s. Ik heb hen (hopelijk) duidelijk gemaakt dat ik NIET wens te wijzigen. Daarna was het gesprek gelukkig snel afgelopen. Dus let op.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men vertelt je nu dat je (afwezige) partner een prijs heeft gewonnen,
nl 25 % korting op de energierekening door mee te doen aan de een of
andere enquete

Dit zeggen ze ook tegen mensen die alleen wonen.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanmelden bij www.infofilter.nl is prima om telefonisch niet door allerlei bedrijven lastig te worden gevallen. Echter:

DE NEM HEEFT ZICH NIET BIJ INFOFILTER AANGESLOTEN EN ZAL ONS LASTIG BLIJVEN VALLEN MET HUN MISLEIDENDE TELEFOONTERREUR.

Enige remedie is, direct zeggen dat je niet geïnteresseerd bent en gesprek beëindigen of de telefoon niet opnemen. Ze bellen anoniem. Met vrienden en familie die, om wat voor reden dan ook  anoniem bellen, een code afspreken.

Helaas zullen er dan toch slachtoffers blijven vallen onder ouderen, mensen met een verstandelijke beperking en n.a.v. deze reclamecampagne met moeder Theresa als spreekbuis, ook mensen die Natas op haar blauwe ogen geloven.

Verder is het nu ook tot P.Schoen en moeder Theresa doorgedrongen, dat deze campagne, 'die inhaakt op het programma 'Geen Cent te makken', zoals vermeld in de presentatie van deze campagne, voor deze doelgroep en ook voor andere kleinverbruikers helemaal niet goedkoper is, maar veel duurder.  Excuses en ze gaan het voor deze mensen oplossen. Gaan ze het ook oplossen voor de duizenden mensen die al vanaf 2005 ellende met de NEM hebben gehad en de mensen die tot op heden met grote financiële problemen kampen, door deze grootste oplichter onder de energiebedrijven? We zullen zien. Maar als je toegeeft dat wat je in je commercial verkondigt, op z'n minst niet opgaat voor de doelgroep waar Natasja zich bij betrokken voelt, waarom wordt en mag deze irritante en MISLEIDENDE commercial dan nog steeds worden uitgezonden? Hoe kan het zijn dat moeder Theresa, die m.i. ook door de NEM is misleid, niet eist dat deze reclamecampagne met onmiddelijke ingang wordt gestopt? Met een  goede advocaat moet dat contract toch te verbreken zijn? Niet dat ik het met Natas te doen heb hoor. Iemand die nalaat zich goed te informeren voor ze met een commercieel bedrijf in dienst gaat, zeker met het daar haar zelf opgebouwde imago, is verbijsterend onnozel, netjes uitgedrukt.  Allemaal een klacht indienden bij www.reclamecodecommissie.nl

W.b. de vraag hoe ze aan onze telefoonnummers komen. Ik denk echt niet dat uw huidige energiebedrijf uw telefoonnummer aan de NEM verkoopt, maar misschien wel aan andere bedrijven, zoals aan Neckermann, Veronica, ECI en verder koopt de NEM (en anderen) telefoonnummers op bij alle bedrijven waar u weleens een telefoonnummer achter heeft gelaten. Daarnaast bellen ze gewoon alle opvolgende nummers, of u nou in de telefoongids vermeld staat of niet of een geheim nummer heeft. Ik werd zowel op mijn gewone telefoon gebeld (geheim nummer) als mobiel. Mijn mobiele nummer is alleen bekend bij mijn familie en vrienden.

Iedereen die klachten over de NEM heeft, moet dit ook melden aan de redactie van Kassa, zie home en bij www.consuwijzer.nl

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben op het verkeerde been gezet. In een gesprek met een colporteur van de ze  maatschappij deelde deze me mede dat de oude maatschappij bij overstap in de laatste 9 maanden van dit contract wettelijk geen kosten mag berekenen. Gat bleek later niet te kloppen voor OXIO waar ik was. Bij een klacht deelde men mij mede dat dit 6 maanden was hetgeen ook niet klopte want oxio berekende 50 euro per aansluiting en doet alleen gratis overdragen de aaste maand van het contract.

Dit kost mij dus 100 euro maar gelet op het feit dat de NEM voor mij 250 euro per jaar goekoper is heb ik dat maar laten lopen Maar netjes is bet zeker niet van de NEM

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog even de meest recente versie van veel voorkomende klachten over dit bedrijf:

- in de consumentenposts staat vaak dat de NEM/NLEnegie zegt dat je informatie krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket

- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen

- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica of Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten

- vaak lees je, dat de medewerker van de NEM/NLEnergie suggereert dat jouw huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt

- bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd

- vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer

–er zijn op de verschillen consumentensites (forums) berichten dat de NEM/NLEnergie soms de voicelog zou aanpassen als je vraagt om die op te sturen of te beluisteren

- vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs

-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is ongeveer 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek niet vermeld of zelfs ontkend

-de NEM/NLEnergie garandeert in haar verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze -zo wordt bericht- niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)

-de Nederlandse Mededingsautoriteit constateert, dat het aantal klachten over de NEM/NLEnergie op consuwijzer.nl in vergelijking tot andere energiemaatschappijen zeer hoog is (peildatum 1-3-2009)

-positief is, dat de NEM/NLEnergie volgens de directeuren sinds kort alle bandopnames van de telefoongesprekken op het hoofdkantoor beluistert. Bovendien krijgen de nieuwe klanten een extra belletje om te checken of alles duidelijk is

-er zijn berichten dat de NEM/NLEnergie vanaf nu bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan over de inhoud van dat gesprek

-in sommige consumentenberichten staat dat de wettelijk verplichte vragen nu gesteld worden aan het begin van het gesprek (en dat is dan wettelijk weer verboden omdat aan het begin van een KOA- gesprek eerst andere wettelijk verplichte informatie moet worden gegeven (zoals de naam van het bedrijf en het doel van het gesprek)

-de 2 directeuren van de NEM/NLEnergie verklaren in het AD (24-3-2009) dat ingehuurde callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden/willen, daarvoor financieel gestraft zullen worden

-de NEM/NLEnergie heeft sinds kort een apart e-mailadres ingesteld, waar klanten met klachten terecht kunnen

-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze commissie voor een bindende uitspraak.

Lees ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

"de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen"

Welk gedrag sowieso niet kan, omdat aangetekendheid er is voor de verzender en niet voor de ontvanger. De ontvanger dient zowel aangetekende als niet-aangetekende brieven in behandeling te nemen. Feitelijk zeggen ze met andere woorden: 'Anders gooien we hem weg."

"vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs"

Vaak blijft er zo'n onwaarschijnlijk laag bedrag over, wanneer er 25% korting wordt gegeven, dat ik me afvraag of wat ze daar aannemen überhaupt enige scholing heeft gehad.

Neem liegen als strafbaar feit op in het Wetboek van Strafrecht en aan de consumenten:

- Neem zelf het initiatief als je wil overstappen.
- Ga niet in gesprek met zo iemand, maar gooi meteen op.
- Onderdruk de neiging om die figuren te pesten.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben er met open ogen in getuind!

ik ben wel overgestapt van de nuon naar de nem.en ik heb zó'n spijt.ja ik tuinde in hun mooie praatje dat ik veel goedkoper uit zou zijn dan bij de nuon.[hier heb ik 23 jaar bij gezeten en nooit problemen gehad. ik betaalde voor een 3 personen huishouden bij de nuon €175,-p/m maar kreeg elkjaar ruim €500,- terug.

bij nem ging ik €9,- minder per maand betalen[dat was al een tegen valler ze hadden me me meer beloofd.

door hun slechte administratie [ik kreeg elke maand incasso op me dak terwijl ik netjes betaalde] was ik het zat en stapte over naar eneco.

toen kwam de eind afrekening van NEM.je zou verwachten dat ik terug ging krijgen nou mooi niet!of ik even € 893,11 terug wil betalen.ik zou dus per maand met hun berekening meer betalen dan bij de nuon nl =/- €256,- p/m €166,- + € 893,11:10=€ 255,31.kortom ik ben opgelicht onder valse voorwenselen naar binnen gelokt en nu zit ik met de gebakken peren.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij kregen in oktober 2008 de afrekening van het gas en licht

deze was veel te hoog, we hebben direct contact opgenomenmet de NEM maar ze konden niets voor ons doen we moesten schriftelijk reageren.

dit hebben we gedaan. 3x hebben we geschreven ook aangetekend weggestuurd met bericht van ontvangst en ook een intrekking van de machtiging. Ze hebben de brieven aangenomen, maar we hebben nooit een schrijven teruggehad, tot op de dag van vandaag niet. We hebben dreigbrieven gehad van afsluiting, terwijl wij maandelijks een bedrag betalen tot het is uitgezocht.

We hebben nu alles bij de Rechtbijstand liggen, die ook al heel veel problemen met deNEM hebben omdat ze niet reageren. ze hebben nu alles naar de Geschillencommissie gedaan.

De rechtbijstand heeft brieven geschreven en gefax maar bij de NEM waren ze doof en blind.

en ook het incassobureau CANNOCK CHASE te leidsendam hadden het te druk om te reageren ze bleven brieven sturen dat we zouden worden afgesloten tot 3x toe.ze schreven dat ze het druk en achterstand hebben Tja dat kan ook niet anders met zo'n zooi.

nu heeft de rechtbijstand het voor elkaar gekregen dat we de geschillencommissie afwachten.

Wij hopen dat de NEM gestopt wordt met die Maffia praktijken.

Natasja Froger moet toch beter laten uit zoeken met wie dat ze contracten afsluit.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, blijf toch gewoon bij je vertrouwde energieleverancier, voor dat twijfelachtige voordeel wil je toch niet al die ellende op je hals halen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou niet dus, ik ben vorige week gebeld en dacht laat ik eens opnemen i.p.v. de voicemail over te laten gaan. had ik nooit moeten doen ik vond het een mooi praatje maar toen het "gesprek" opgenomen werd vond ik t al niet helemaal fris. ik vroeg namelijk om schriftelijke INFORMATIE en wat kreeg ik vrijdag op de mat? een welkomstpakket met een bevesting aanmelding! en nu moet ik nog schriftelijk opzeggen ook! BELACHELIJK!!!

dus ik zou ook zeggen NIET DOEN! (maar je moet t zelf weten natuurlijk)

ve
door verwijderd - Mar 31, 2009 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit overstappen naar de NEM. Zij belazeren de boel al jaren!  Zodra je ze aan de telefoon krijgt, gelijk zeggen. 'geen interesse'.

Op www.energieleveraars.nl kunt u deze maatschappij punten geven. Belangrijk omdat dit een zeer betrouwbare vergelijkingssite is. Door lage punten te geven, blijven ze bij de slechtst gewaardeerde energiebedrijven staan. Dit weerhoudt mensen die zich van te voren oriënteren om naar de NEM over te stappen.

Daarnaast kunt u ook uw klacht kwijt op de volgende link.

http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?lev_id=59&ac=vragen

U moet uw klacht ook doorgeven aan www.consuwijzer.nl  Die geeft uw klacht door aan de door de overheid aangestelde toezichthouders (NMA en DTe)

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve allemaal,

Heb zojuist mijn jaarnota ontvangen van Nederlandse Energie Maatschappij. Daarop heb ik ruim €600,- teruggehad. Mijn maandbedrag was inderdaad iets hoger dan bij mijn vorige leverancier, maar op jaarbasis heb ik in totaal €400 bespaart ten opzichte van vorig jaar. En ik heb zelfs iets meer verbruikt!

Ik moet toegeven dat ik altijd erg pessimistisch was wat betreft de NEM, maar ik moet hier toch eventjes kwijt dat ik mijn negatieve woorden uit het verleden terug moet nemen. Ik adviseer iedereen om naar NEM over te stappen. Per maand waren ze het eerste jaar iets duurder (dat kwam door mijn vorige verbruik ofzo? ik snapte het niet echt..) maar nu krijg ik toch veel mer terug dan bij mijn vorige leverancier!! En mijn maandbedrag gaat keurig omlaag!

Ik zeg: DOEN !!!

Jasper van V.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ben jij waarschijnlijk een van de weinigen die geld terug hebben gehad, na al de verhalen hier gelezen te hebben. Ik denk, dat je je dat verbeeld. Je zult wel gewoon teveel maandelijks betaalt hebben en dat krijg je nu terug.

Je maakt mij niet wijs, als dat je meer verstookt of verbruikt, je geld toe krijgt. Of wacht anders volgend jaar maar ff af.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

...als junk van deze site kan ik u vertellen dat u de allereerste bent die ik zoiets hoor zeggen. De NEM heeft dus toch tevreden klanten!

Maargoed, ik ben een tevrede Telfort Internet+telefonie-gebruiker, die lijken ook zeldzaam...

Ik zeg NEM,   N I E T   doen! Ik hoop dat heel Nederland met mij voortaan mevrouwtje Froger wegzapt....

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

gast schreef:

' De leveringsprijzen kunnen soms lager liggen, maar de vaste kosten op jaarbasis zijn € 6.99 per maand per product. Dat is op jaarbasis € 168!!!'

Dit zijn vastrechtkosten voor gas, waar ik voorheen ipv € 6,99 € 14,13 betaalde bij Greenchoice die GOEDKOPER IS DAN BIJ ESSENT.

Dus onzin....

Deze zelfde vaste kosten zijn bij nuon, essent, eneco etc... gemiddeld 20 euro per jaar! HOE KOM JE HIERBIJ? IS klinkklare nonsens.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben net overgestapt en ben nu wel erg benieuwd. Hier wordt veel onzin geschreven. De eindafrekening kan nooit hoger zijn dan de afspraak is en alles staat zwart op wit.

Ik bespaar enorm veel, ik heb nu lage tarieven, geen vastrecht voor elektra, betaal minder vastrecht voor gas en krijg 312 euro terug na 12 maanden. Daarna zeg ik op.

Ik heb alle voorwaarden en prijzen hier dus ik houd hen aan hun eigen voorwaarden. Zoniet hebben ZIJ een dikke claim.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ik bespaar enorm veel, ik heb nu lage tarieven, geen vastrecht voor
elektra, betaal minder vastrecht voor gas en krijg 312 euro terug na 12
maanden. Daarna zeg ik op."

Heeft dit type klant niet aan zichzelf te wijten, dat bedrijven deze klanten 'terugpakken'. Ik stap alleen over, wanneer ik niet tevreden ben, maar wat ieder jaar zoekt naar de goedkoopste en geen langjarige afspraken aangaat, verdient eigenlijk niet beter dan flink op de kop gepist te worden.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte medewerker ik hoop dat U mij kunt helpen,ik heb jaren bij de nuon energie gezeten en ben sinds maart 2009 over gestapt,naar energie RWE waar ik aan zienlijk minder betaal.Ik woon alleen en betaalde bij nuon 165 euro p/m nu 146 p/m van nuon kreeg ik een jaar afrekening in nov 2008 ik kreeg altijd terug zo ook nu, maar nu ik ben over gestapt naar RWE kreeg ik van nuon een eind afrekening over 4 maanden en dat was maar liefst 570 euro hoe kan dit dit is toch wel pure oplichterij en ik ben ook niet van plan dit te betalen over het hele jaar krijg ikm altijd terug en nu over 4 maanden moet ik 570 betalen dit gaat toch wel te ver ik leef van een wao uitkering hoe moet ik dit betalen.

Graag U reatie.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben al een aantal keren benaderd door NEM.Mij werd verteld dat ik gewoon bij essent zou blijven.Maar dat zij voor mij een aantrekkelijke korting hadden waar ik niet omheen kon,Er zou niks voor mij veranderen.Ik heb dus gevraagd wat ze hier zelf voor baat bij hadden.Daar wist ze niet goed antwoord op te geven.Heb nog een aantal vragen beantwoord en daarna zo'n 3 keer gezegd dat ik bij essent wil blijven en niets wil veranderen.Hier werd de vrouw kwaad over.Ze zei het volgende:Als u 300 euro op straat ziet liggen loopt u er toch ook niet omheen???Ik heb geantwoord van wel en dat ik dit telefoongesprek wil beeindigen.Wederom de vraag waarom ik het niet wou en of ik het leuk vond om teveel te betalen.Heb hier ook weer ja op geantwoord.Hierop begon ze te lachen,,,,,Heb gezegd dat ik op zou hangen en daar ratelde ze weer doorheen.Heb toen gezegd dat ik haar manier van doen niet passend vond en haar erg opdringerig vond en alleen daarom niet meer het gesprek wilde voortzetten.Heb daarna de verbinding verbroken.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag laatste gast,

Als deze ingehuurde en onbeschofte NEM-medewerkster over jouw NAW-gegevens beschikt, dan zit het er dik in dat je binnenkort een welkomstpakket van hen krijgt. Je hebt immers meerdere keren het woordje "ja" gebruik  en er zijn berichten op de verschillende consumentensites, dat er creatief geknipt en geplakt wordt, zodat het lijkt dat er een legitieme voicelog is gemaakt. Krijg je zo'n pakket, dan moet je binnen 7 werkdagen de zogenaamde overeenkomst schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, ontbinden.

Ongevraagd advies: voortaan zo'n callcentermedewerker niet meer uit laten praten en de verbinding binnen 10 seconden verbreken. Dat lijkt onbeschofd, maar dat is het niet. Zij zijn onbeschofd en dringen zich op in jouw privé leven.

LS

ve
door verwijderd - Apr 4, 2009 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

LS, dat doe ik dus ook altijd. 10 seconden wordt bij mij niet eens gehaald en ja, het is onbeschoft maar hun zijn dat ook om op deze manier zieltjes te winnen.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bijna 6 weken geleden de eindafrekening ontvangen. EUR279.00 bij betalen bij een minimale meerverbruik dan voorheen bij de NUON. Al meerdere malen een verzoek ingediend om mijn termijnbedrag te verhogen. Maar hier is niet op gereageerd. En als ik teveel overmaakte werd het teruggestort.
Ten eerste klopte de meterstanden niet die op de afrekening stonden. Ik had de kaart nog bewaart en de mail met de meterstanden (via internet opgegeven)
Heb hier dezelfde week een aangetekende brief over gestuurd met een kopie van de mail en de invulkaart. maar na 5 weken nog steeds geen reactie gehad. Wel een herinnering gekregen en eerdaags zal er wel een aanmaning komen met een verhoging van EUR.25,00. ik betaal de eindafrekening niet voordat ik een reactie heb ontvangen en een herberekening heb gehad.
Ik heb er grote spijt van dat ik ben overgestapt. (eigenlijk ook niet, want ik had een welkomstpakket gekregen in de tijd dat ik op vakantie was  ne dit duidelijk had aangegeven) Dus zat er aan vast.
NEM. Weg ermee. De regering moet met deze organisatie maar eens een flink gesprek aangaan. Nog nooit zoveel klachten gehoord als van de NEM

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Hier nog even de meest recente versie over de werkwijze van dit bedrijf:

- in de consumentenposts staat meestal dat de NEM/NLEnergie zegt dat je informatiepakket krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket

- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen

- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica of Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten

-vaak suggereert de medewerker van de NEM/NLEnergie, dat de huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt

-bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd

-vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer

-steeds vaker wordt er door de consument bericht, dat bij een financieel geschil de NEM/NLEnergie direct een incassobureau inschakelt. Dat incassobureau dreigt bij het eerste telefonische kontakt met de klant al meteen met afsluiting, aldus de geïntimideerde klant(en)

-vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs

-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is meer dan 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek niet vermeld of zelfs ontkend

-de NEM/NLEnergie garandeert in haar verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze -zo wordt bericht- niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)

-de Nederlandse Mededingsautoriteit constateert, dat het aantal klachten over de NEM/NLEnergie op consuwijzer.nl in vergelijking tot andere energiemaatschappijen zeer hoog is (peildatum 1-3-2009)

-positief is, dat de NEM/NLEnergie volgens de directeuren sinds kort alle bandopnames/voicelogs van de telefoongesprekken op het hoofdkantoor beluistert. Bovendien krijgen de nieuwe klanten een extra belletje om te checken of alles duidelijk is

-er zijn berichten dat de NEM/NLEnergie sinds kort bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan over de inhoud van dat gesprek

-de 2 directeuren van de NEM/NLEnergie verklaren in het AD (24-3-2009) dat ingehuurde callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden/willen, daarvoor financieel gestraft zullen worden

-de NEM/NLEnergie heeft sinds kort een apart e-mailadres ingesteld, waar klanten met klachten terecht kunnen

-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze Commissie voor een bindende uitspraak, mits zij niet zoals bijvoorbeeld Pretium bij verlies van een geschil alsnog naar de rechter stappen.

Lees ook: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

8 maand klant geweest, berekend voorschot 20x te hoog,

na minimaal 30 keer bellen niet aangepast, geld niet terug te

kijgen, wel sturen ze de deurwaarder!!! Nu dus zeker geen klant meer.

En nog vele andere problemen enz enz enz...

Arnold en Loes

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja de NEM eerst in de veronicagids ons vastrecht is iets hoger 300% 84 euro nem en 28 euro voor de rest. Nu in de kleine letters voor kleinverbruikers is dit geen werkelijke besparing. en geeft de nem toe dat het vastrecht hoger is. Mijn vraag waarom dan??

ve
door verwijderd - Apr 12, 2009 om 02:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met miljoenen tegelijk janken we mee met Hart in Actie. Wendy nam ons 8 keer per seizoen mee met  zorgvuldig geselecteerde meest tranenende aanmeldingen. Het waren er misschien wel 100.000 duizend zielige verhalen met maar 8 winnaars per seizoen. Toen ineens was wendy weg en mocht Natasja het over nemen. Wederom tranengieters bij die paar haast lottowinnaars. En de meerderheid van Nederland kijkt niet verder dan dit. Natasja is de goedheid zelve en volledig te vertrouwen. En natuurlijk leeft ze mee met die 8 per seizoen. De N.E.M. ziet dat ook en betaald heel veel voor haar status in reclame op te treden. Waar ze een feilloos optreden verzorgd. En zie nu wat de gevolgen zijn. Talloze consumenten laten zich blind overhalen met mooie woorden. En het werkt weer niet. Totale ellende voor 100.000 min 8 gelukkigen.

Ergens heb ik geen enkel medelijden meer met deze slachtoffers. Commerciele televisie en hun Wendy's of Natasja zijn gemaakt geld te verdien. Hoe maakt niet uit.

1 Advies zie je reclame en krijg je telefoon. Denk en handel nee. Hou betrouwbaar het ook klinkt of hoe goed ook : nee antwoorden en desnoods opleggen. Alles wat belt buiten je kenniskring of familie is er enkel op uit geld te scoren met een mooi praatje.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2009 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de mensen nu echt zo dom dat, omdat ma frogert deze ellende aanbeveelt, ze denken dat ze een goede deal hebben?

Zij wil ook graag wat verdienen, of zij ook bedrogen is door de NEM maakt  niet zoveel uit. we hebben door de jaren heen al meerdere bekende Nederlanders gehad die hun imago aan het grote geld verbonden hebben. Dat ze daarmee redelijk afgaan, is hun zaak. Als iemand roept dat ie je een grote korting gaat bezorgen, dient u op uw hoede te zijn, wie het ook is!

ve
door verwijderd - Apr 12, 2009 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zegt voor de minima op te komen, het tegendeel is waar. Er wordt honderden euro's voordeel belooft, de werkelijkheid is, HEEL VEEL NADEEL.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet meer gebeld worden! Ik wordt sinds 2 weken elke dag gebeld door NEM (is eingelijk een callcenter), ik hang altijd gelijk op, maar ze blijven bellen! Waar kan ik klagen???

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan je doen via de site. Ik heb het een keer gevraagd voor mijn ouders en keurig antwoord gekregen en ze hebben niet meer gebeld.

http://www.nlenergie.nl/consumenten/Klantenservice/contact

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als U niet meer gebeld worden door de NEM of door andere instanties kunt U zich aanmelden bij infofilter. U geeft hier uw telefoonnummer op (evt ook mobiel en emailadres). Als U dat heeft gedaan, zult U als je infofilter mag geloven niet meer lastig gevallen worden.
Geef ook nooit je telefoonnummer door met enquetes via internet e.d.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is de NEM niet aangesloten bij infofilter.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is de NEM niet aangesloten bij infofilter.

Volgens mij wel.  Mijn infofilter registratie was verlopen (die ratten maken geen permanente registratie voor je, die moet je steeds verlengen) en meteen werd ik weer gebeld door de NEM.
Nadat ik infofilter verlengd heb is dit weer opgehouden.
Idem voor Prutium, die gingen ook meteen bellen toen mijn infofilter afgelopen was.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist ben ik voor de 5de keer door het callcenter gebeld !! Ik had reeds eerder aangegeven dat ik dit niet op prijs stel. Dit heb ik wederom medegedeeld aan deze medewerker, waarop ik direct door hem ben bedreigd met de volgende woorden " ik maak je af, weet je te wonen, ....straat, ....(achternaam), ik weet je te vinden"

Daarop opgehangen en zelf direct de Nem gebeld via het 0800 nummer. Direct doorverbonden met de supervisor. die me vertelde, dat zij er niet veel aan kunnen doen, daar er in naam van de NEM, 19 callcenters, contracten voor de NEM verkopen en deze doorverkopen aan de NEM.. Vindt dit een merkwaardige handeling en zeker als je naam hiervoor wordt gebruikt en als mevrouw Froger, zelf zegt dat mensen niet zelf worden gebeld door de NEM !!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben telefonie via ADSL en de mogelijkheid om bepaalde nummers te blokkeren. Zo ook afgeschermde nummers.
De NEM? Nooit aan de lijn gehad.
Verkoop via de telefoon? Wat is dat?

En dat alles kan via Solcon provider. www.solcon.net

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!

Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik.

Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.www.kvk.nl

Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.

Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!

Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik.

Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.www.kvk.nl

Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.

Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen,in de hoop dat ik vanaf dan weer lekker kan slapen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!

Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik.

Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.www.kvk.nl

Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.

Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komt u bij deze nonsens? De NEM staat gewoon ingeschreven, kvk nr 24368825, Aert van Nesstraat 45, 3012 CA Rotterdam.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb twee zogenaamde verkopers van NEM aan de deur gehad en die probeerden dus gewoon hun verhaal te vertellen, maar zodra ik WIJ ZIJN VAN DE NEM...... hoorde zei ik tegen hun, jongens luister 's ik zit bij Oxxio en dat is goed zo, het tweede is dat ik jullie heel goed ken vooral van KASSA  en toen zei die ene: NEE dat zijn wij niet en zweeg en werd rood HAHAHAHA, en daarop zei ik weer duidelijk???? en deed de deur dicht.

Zo moet je dat doen als ze langs komen

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, Infofilter helpt dus niet, ik heb me daar al meerdere malen aangemeldt.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag het beleefd via het contactformulier op hun eigen site, heeft prima geholpen.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

iemand met een minimum uitkering heeft mij gevraagd te helpen overstappen naar een voor hem goedkopere(?) energieleverancier. momenteel is hij bij essent. nu heb ik hier en daar al geïnformeerd wat dan echt goedkoper is en ik heb ook gekeken op vergelijk.nl. nu blijkt dat je soms van je huidige leverancier, ook nadat je overgestapt bent naar een nieuwe leverancier, ook nog een rekening krijgt voor de transportkosten van de energie. wie kan me vertellen welke dan leverancier dan toch écht op jaarbasis goedkoper is, ook met die bijkomende kosten?

ve
door verwijderd - Apr 20, 2009 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou nog even wachten, over 3 maanden gaan de energieprijzen omlaag. Of er zou een hele mooie aanbieding langs moeten komen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad niet verstandig om nu over te stappen i.v.m. daling energieprijzen per 1 juli a.s. In elk geval moet uw kennis? nooit overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Daar is alleen het elektra goedkoper maar het vastrecht is 3 x zo duur. Er zijn gigantisch veel klachten over voorschotnota's en eindafrekeningen, dus Nooit doen.

Eneco is mijn energieleveraar. Stel dat ik naar een andere energieleveraar overstap dan brengt Eneco de transportkosten in rekening en de nieuwe energieleveraar gas , elektra en de overige kosten. Meestal krijg je gewoon 1 rekening van je nieuwe energieleveraar die de transportkosten overneemt en bij u in rekening brengt.

Bij een overstap kunnen veel problemen ontstaan omdat de oude leverancier niet de juiste standen doorgeeft (teveel of te weinig) en de nieuwe energieleveraar daar haar voorschotnota's op berekent. Het kan ook zijn dat de nieuwe energieleveraar vergeet de standen op te vragen en dan het voorschot gaat schatten.

Daarnaast moet meestal, afhankelijk van vast of variabelcontract en de contractduur, bij overstap naar een nieuwe energieleveraar, aan de oude leveraar een boete worden betaald die kan oplopen tot 250 euro.

Het is niet alleen belangrijk om te kijken naar wie de goedkoopste is maar ook hoe bedrijven met klachten van de klanten omgaan. De Nederlandse Energie Maatschappij scoort heel slecht en ook van Oxxio hoor je veel klachten.  (Zie het energieforum van Radar van de Tros. Dit forum is wat overzichtelijker en toegankelijker) Kijkt u ook eens op www.energieleveraars.nl  Dit is een vergelijkingssite die ook de klachten meeneemt in haar vergelijking)

De Energiemarkt is heel complex. Daarom blijf ik gewoon bij Eneco. Die is iets duurder, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Je kunt ook zelf bezuinigen door overal spaarlampen in te draaien, en als je weg gaat of naar bed, alle stekkers van stand-by apparatuur uit het stopcontact te halen.

Mocht uw kennis nu  bij de Nederlandse Energie Maatschappij zitten, dan is het inderdaad handig om over te stappen. Boete 250 euro! maar er zijn energiebedrijven die de boete overnemen.  Mocht u er niet uitkomen, stel uw vraag dan ook op het energieforum van Radar. Daar zijn veel deskundigen die u advies kunnen geven.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar dat heeft geen zin. Ze hadden mij klant gemaakt zonder dat ik dat wilde. 1 maand energie gehad en die kosten wil ik wel betalen, de vroegtijdige opzegging zou ons niets kosten die werden kwijtgescholden, alleen nu blijven ze nog herinneringen sturen voor kosten en als ik die niet snel betaal komen er nog administratiekosten bij. Ik ben al vanaf november 2008 bezig om van ze af te komen en ze blijven me nog steeds lastig vallen. Ze zijn slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn klrijgt zijn ze nog brutaal ook: dat is uw probleem dat u die kosten nog moet betalen!! wordt er doodleuk gezegd! now dan breekt mijn spreekwoordelijke klomp. Reactie op brieven, mails en telefoongesprekken krijg je niet, maar het sturen van aanmaningen en herinneringen en al die zooi zijn ze goed in! Nu is het toch nog een lang verhaal geworden, maar kort gezegd: NIET DOEN!! wordt geen klant bij ze!! hoop ellende!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 07:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dacht even dat ik de enige was die het helemaal gehad heeft met de NEM,...

Ze hebben rekeningsnrs door elkaar gehaald waardoor ze van dec-feb geld van mijn rekening hebben geschreven. ip van de echte klant. Ik ben geen klant, nooit iets getekend, nooit iets toegezegd door de telefoon en dus ook nooit (terecht) energie gekregen. Op 4 maart hebben ze deze fout toegegeven maar tot op de dag van vandaag (en vele telefoontjes verder) heb ik mijn geld nog niet terug: allemaal kul argumenten "we betalen pas aan het einde van de maand uit, geld overboeken kost een paar weken". Op de schriftelijk ingediende klacht niet eens een ontvangstbevestiging gehad. Maar onderhand natuurlijk wel plat gebeld worden door de call-center afdeling contracten om klant te worden van deze geweldige maatschappij.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw bank is verplicht deze onterechte incasso terug te boeken. Dit kan een jaar lang na afschrijving.

Succes

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier agressieve telefoontjes. Maar via infofilter hebben we duidelijk aangegeven niet via de telefoon te willen worden gebeld. Mat daar tegen te doen als firma's dat aan hun laars lappen?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

De NEM/NLEnergie is niet bij infofilter ingeschreven, vandaar het telefonisch stalken. In principe kun je hierover een klacht indienen bij de politie, die er vervolgens uiteraard geen werk van maakt omdat het werkwoord werken niet in hun woordenboek voorkomt.

Groeten, Gast.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telefonische enquete.

NEM: Goede middag, U bent klant bij de Nuon en u bent naar ik aanneem tevreden over de Nuon.

Dan houden we dat zo, NEM is veel goedkoper dan de Nuon.

Antwoord: Nuon en NEM samen kan natuurlijk niet!

NEM: Nee, de Nuon wordt uw "transporteur"

Conclusie: Tevreden over Nuon willen ze zo houden, maar als je niet oppast ben je zo overgeschakeld naar de NEM. Slechte zaak!!!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK BEN OVERGESTAPT VAN E-ON NAAR DE NEM ONDAT ZE OP DE SITE EEN GOEDKOOP AANBOD HADDEN, MAAR HELAAS IK KREEG EEN BRIEF WAARIN IK VOOR EEN VOORSCHOT REKENING MOET BETALEN DAT HOGER LIGT ALS DIE VAN DE E-ON.ZONDER DAT IK DE METERSTANDEN HAD DOORGEGEVEN.RA RA HOE KAN DIT ALLEMAAL.UITERAARD WIL IK ER NU VANAF,DAT ZAL OOK WEL EEN HOOP ELENDE BETEKEN.

MENSEN WEES GEWAARSCHUWD,NIET GOEDKOPER MAAR GOEDDUURDER.KARIN BORN..

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,mijn problemen met de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ zijn na dik 2 maanden mails versturen,bellen,instanties inschakelen en een goed gesprek met de juiste persoon van de NEM helemaal opgelost naar op dit moment volle tevredenheid .

Ondanks dat mij een contrakt was aangesmeert door het callcenter voor 3 jaar,met vuile leugens door het callcenter,is mijn contrakt nu ontbonden zonder verdere boetekosten.

Heb me inmiddels weer aangemeld bij mijn vorige leverancier.

Ik hoop dat jullie ook van jullie frustraties verlost worden,want ik weet hoe jullie je voelen,en dat is niet mis

Van die stres ben ik nu af,en ik reageer echt niet meer op ongewenste telefoontjes en vooral die zonder nummerweergave bellen die laat ik mooi in hun vet gaar koken nu.

Veel s6 allen.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

De naamgevingen van dit bedrijf zijn naar mijn mening op zich al merkwaardig. Is het nu NederlandEnergie.nl of de Nederlandse Energie Maatschappij of nlenergie of de NEM of NLEnergie of NL.energie of nederlandenergie.nl. Het lijkt wel alsof dit bedrijf bewust met verschillende en ondoorzichtige naamgevingen verwarring wil zaaien. Feit blijft dat de consumenten heel erg moeten oppassen voor de praktijken van dit bedrijf en dan met name moeten oppassen voor hun klantenwerving middels callcenters. Tot nu toe melden respondenten vrijwel altijd, dat de callcentermedewerkers onjuiste danwel onvolledige informatie geven en zelfs wettelijk verplichte informatie (bewust?) weglaten tijdens het telefonisch gesprek.

Lees ook:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47921

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1937253

http://player.omroep.nl/?aflID=8881004

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ik reageer echt niet meer op ongewenste telefoontjes en vooral die
zonder nummerweergave bellen die laat ik mooi in hun vet gaar koken nu.

Jammer dat er ook wel eens instanties (bv ziekenhuizen) bellen met een verborgen nummer, waar je wel telefoon van wil ontvangen.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat er ook wel eens instanties (bv ziekenhuizen) bellen met een verborgen nummer, waar je wel telefoon van wil ontvangen.

Ja dat is dan jammer voor hun.  Als iemand mij wil bellen tussen 18 en 21 uur zal hij zijn nummer moeten tonen.
Anders stuurt ie maar een mail of een brief ofzo.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal laten de wel meer dan drie of vier keer overgaan, omdat echte administratieve medewerkers graag hun dossier willen sluiten.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2009 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@Ja dat is dan jammer voor hun.  Als iemand mij wil bellen tussen 18 en 21 uur zal hij zijn nummer moeten tonen.
Anders stuurt ie maar een mail of een brief ofzo.

Toch was ik zielsgelukkig dat het ziekenhuis mij 's avonds om half zeven belde (met verborgen nummer) met de mededeling dat de uitslagen negatief waren, scheelde mij een nachtrust. (dank heer)

ve
door verwijderd - Apr 27, 2009 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door problemen die mijn vriendin heeft met de NEM nadat ze bij mij is in komen wonen, ik wil absoluut geen (wurg) contract, raad ik iedereen af om een contract aan te gaan met deze dieven.
Ik betrek zelf mijn energie via United Consumers (en meer produkten) en ben daar ook goedkoper uit en zonder enig contract. Zo kan het dus ook.
Allemaal over naar die club. www.unitedconsumers.nl

ve
door verwijderd - Apr 27, 2009 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Allemaal over naar die club

Laat deze beker maar aan mij voorbij gaan.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meldt u en uw familie, ouders enz aan of maak hen attent op het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Actueel/Nieuwsberichten/Nieuwsbericht_15_oktober_2008_Oneerlijke_handelspraktijken_vanaf_nu_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

Anti colportage sticker

http://trosradar.nl//fileadmin/redactie/docs/Anti_colportage.jpg17:04 27-11-2008
TdeHond

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eind maart 2009 werd mijn man gebeld door de NEM. U raad het al,met een prachtig voorstel natuurlijk.Dt ik al reeds meerdere malen door de NEM was gebeld had ik kennelijk verzuimd aan mijn man te vertellen.Mijn man heeft toen ja gezegd (bandopname bij NEM van aanwezig).Toen ik dit bij thuiskomst hoorde,hebben wij uiteindelijk in overleg besloten tot een nee. Dus binnen 3 dagen na het bewuste telefoontje brief gepost met een schriftelijke opzegging. Maar er kwam maar geen reactie.Na enkele telefoontjes van onze kant kleeek men de brief niet te hebben ontvangen,mmmmmmmm.Wederom dezelfde brief (printscreen welke is voorzien van datum) aangetekend opgestuurd. Uiteindelijk kregen wij een brief waarin ons kenbaar werd gemaakt dat wij klant zijn en mochten wij hiervan af willen de kosten van de boete op kunnen lopen tot 250,00 euro omdat inmiddels het verzoek tot switch zou zijn ingediend. Uit pure nieuwsgierigheid deed ik navraag bij diverse netwerkbeheerders en is inmiddels gebleken dat bij de NEM wel heeel erg veel brieven niet binnen zijn gekomen van klanten die er toch maar vanaf zagen.Veelal dezelfde klacht dus van mensen die keurig binnen de gestelde termijn de opzegging verstuurden.Door de totaal klantonvriendelijke door de strotduw praktijken van de NEM ben ik van mening en naar ik mag hopen velen met mij dat onze overheid hier een taak heeft om deze onfrisse klantenwerving een halt toe te roepen.Inmiddels heb ik van mijn huidige netwerkbeheerder de toezegging gekregen dat mocht ik niet door de muren heenkomen,zij voor mij de boete gaan betalen en de switch terugdraaien.Tevens ben ik van mening dat men nogmaals zendtijd moet gaan besteden aan de onfrisse praktijken bij de NEM.Sorry voor mevrouw Froger,zij doet het leuk,maar meid verhuur jezelf aan een bonafide instantie.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Beste mensen,

We "STINKEN" er met ons allen in!

We kijken alleen maar naar de kosten van het VERBRUIK.

Helaas stijgen de vaste kosten DE PAN uit.

Sinds de privatisering komen er steeds meer vaste kosten bij. Ik heb rekeningen (Essent) van 20 jaar bewaard en kan het aantonen.

Alles is niet meer transparant en het is onoverzichtelijk geworden.
De energieleverancier heeft ook al een netwerkbeheerder in de arm: Enexis BV. Bij navraag over mijn eindafrekening verschuilen ze zich achter elkaar en ik krijg geen antwoord.

Ik heb een aantal kennissen, die een andere energieleverancier hebben, gevraagd of ik hun jaarafrekening met de mijne mag vergelijken.
Ik ben geschrokken.
Via kieskeurig kun je prijzen vergelijken en ik kan zeggen dat er niets van klopt wat daar staat.
De vaste kosten lijken voor iedere leverancier hetzelfde!

Echter, NIETS IS MINDER WAAR.

Beste mensen, we kunnen hier nu misschien nog iets tegen doen. Pak uw jaarafrekening en probeer te begrijpen wat er staat. Bereken uw vaste kosten en vooral de rekening van Essent.
Samen sterk?
Overheid bedankt voor de privatisering.

Ik betaal nu bijna € 100,-- per maand aan vaste kosten. Ook al trek ik 20 truien aan die vaste kosten blijven.

Gedogen we dit ook in Nederland? Wees u bewust!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja klopt helemaal wat hier allemaal geschreven word.

ze bellen en vertellen dat je goedkoper uit bent bij hun en dan gaat het van o' even kijken ik heb hier een lijst. meneer ik zie dat nu zoveel betaalt bij essent per maand. bij ons bespaart u 35 tot 40% per maand. (op dit punt krijg ik van mijn vader de telefoon en vraag, als ik dan zoveel kan besparen, en krijg ik het zelfde verhaaltje nog eens te horen. en vraag ik ze mij even de aanbieding op de mail kan zetten. NEE MENEER DIT KAN NIET.  toen werd het stil.

geef mij uw manager dan even, en ja hoor die krijg ik (deze heeft natuurlijk een nog vlottere babbel)en vraag haar stuurt u de aanbieding even per mail. nee MENEER dit kan niet we kunnen u wel een aanbieding per post sturen even uw gegevens kontroleren. dan kunt u binnen 7 dagen reageren als u hier geen gebruik van wilt maken. (met andere woorden je heb een nieuw contract)

(ze zeggen u kunt zoveel besparen o meneer momentje even kijken op lijst wat u bij essent betaalt. ja ik zie dat u.... zoveel betaalt. u bespaart zoveel als u bij ons komt.)

als mensen wat oudere of die niet zo sterk in hun schoenen staan zo regelmatig bedondert worden.

snap niet dat hier nooit niets aangedaan wordt.

vind dat consummenten hier beter beschermt moeten worden.

hangen aan den hoogste boom zeg ik.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag kwamen er twee mannen van de nederlandse energie maatschappij aan mijn deur. Ze stelden vragen als: "woon je hier alleen?" en "volgens mij ben je niet veel thuis he?".

Ze probeerden mij duidelijk een contract aan te smeren en wilden graag even binnenkomen om een en ander te ondertekenen. Vertrouwde het niet en vond ze behoorlijk agressief in het verkopen!

Raad iedereen aan niet in te gaan op deze manier van verkopen! Echt onbeschoft: je wordt overvallen door de leuke praatjes. Ben er gelukkig niet ingetuind maar kan me goed voorstellen dat een andere onoplettende bewoner hier gemakkelijk intuint...Wees gewaarschuwd!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Radar zit die Ben Woldring ons allemaal op te stoken om over te stappen naar een andere maatschappij.
Ja logisch, hij hoopt dat je dat via zijn site doet (die nog eens uitgebreid genoemd wordt) want daar verdient hij zijn geld mee!!
"De enige problemen die je kunt hebben zijn administratieve problemen zoals een eindafrekening die niet klopt of een dubbele rekening"....
Ja leuk maar je zult het maar hebben!
Daar ben je nog niet vanaf als je naar de NEM oid overstapt.  Dan ben je toch maar mooi de sigaar.  En die besparingen die hij noemt die haal je echt niet, dat zijn speciaal berekende gevalletjes waarin alles optimaal uitkomt en alleen als je ieder jaar weer naar een ander overstapt.

Ik snap niet dat Radar erin trapt om dit mannetje steeds weer in de uitzending te halen.
Nouja hij zal er neem ik aan wel voor betalen, voor deze reclamezendtijd.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2009 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het viel mij ook op dat het wel duidelijke sponsoring was! Vooral toen Antoinette aan het einde van het onderwerp nog even 3 andere namen liet vallen van vergelijkbare site's! Er verscheen ook wel opvallend vaak 'per ongeluk' de naam van de NEM op de computerschermen, nota bene bovenaan de lijst, als goedkoopste aanbieder. Radar viel inderdaad behoorlijk door de mand....

Tja, het is en blijft televisie....

ve
door verwijderd - May 3, 2009 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nietsvermoedend kwam ik afgelopen week dinsdag thuis waarna een korte periode van zorgen begon...

Mijn vrouw was telefonisch benaderd door een stel callcenter terroristen die haar een contract met de Nederlandse Energie Maatschappij hadden aangesmeerd.

De bevestiging brief was getekend op de 28ste april (ik moest hierna 2 dagen naar het buitenland).
Helemaal over de **** heb ik gelijk contact opgenomen met hun "klantenservice" en 2 klachten ingediend (Dat kon omdat ik immers een klant was geworden door de bevestigingsbrief).
Klacht nummer 1 dat zij in staat zijn mij te binden aan een 3 jarig contract op basis van een telefoongesprek en ik niet middels dezelfde procedure dit kan beëindigen.
Klacht nummer 2 dat hun klachtenprocedure 10 weken mag duren maar ik binnen 7 werkdagen moet reageren als ik er vanaf wil.

Dezelfde avond heb ik een brief geschreven waarbij ik op basis van hun contractvoorwaarden gebruik wilde maken van de 7 dagen afkoelingsperiode clausule om de overeenkomst ongedaan te maken. Deze brief heb ik dezelfde avond via hun contactformulier op de internetsite ingediend en het referentienummer bewaard. De dag erna heeft mijn vrouw de brief aangetekend verstuurd en naar de bij mij bekende 2 faxnummers van de NEM gefaxt.

Op 30 april kon ik helaas niets doen vanwege de "feestdag".

Op 1 mei heb ik gebeld met hun klantenservice en gevraagd of ze mijn communicatie binnen hadden gekregen. Dit werd bevestigd.
Vervolgens heb ik ze gevraagd om binnen 3 dagen dit per brief aan mij te bevestigen aangezien ze ook de aanmelding zo snel konden versturen.
Hierop werd wat terughouden gereageerd waarop ik ze vertelde dat dit nodig was zodat een eventueel in te schakelen advocaat ook nog binnen de 7 werkdagen afkoelingsperiode contact met hun kon opnemen.

Zij verzekerde me dat ze zou zorgen dat er een brief verstuurd zou worden.
Ik had me op het ergste voorbereid (contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering) maar tot mijn grote verbazing vandaag (2 mei) een brief ontvangen met de "Bevestiging Annulering".

Al met al goed afgelopen dus.
Ik moet hierbij opmerken dat het 2e telefonisch contact met hun klantenservice goed te noemen was. Ik had haar uitgelegd dat ik echt heel boos was op de manier waarop wij tot "klant" gemaakt waren en dat ik dit echt niet wilde en daarvoor bereid was dit voor een rechter te laten komen.
De dame in kwestie was zeer begripsvol en heeft dezelfde dag mijn annulering brief opgesteld en verstuurd.

Al met al is het denk ik vooral HET CALLCENTER DAT ECHT AANGEPAKT MOET WORDEN!!
Verder adviseer ik de NEM zorgvuldiger dit soort "dienstverleners" te kiezen, en bij gebleken incompetentie te wisselen naar een ander!!

Voor al die puistenkoppen die op zo'n callcenter werken, zoek een eerlijke bijbaan en ga op een terras bedienen of neem een krantenwijk.
(nu is trouwens ook het seizoen om aardbeien te plukken en asperges te steken).
Voor alle mensen die op een callcenterwerken en wel eerlijk zijn, overtuig je collega’s van deze eerlijke werkwijze en adviseer ze ontslag te nemen als ze dit niet kunnen.

Mijn advies dus aan eenieder die hier ook mee geconfronteerd is verlies geen seconde ga faxen, schrijven, mailen en bellen en vooral vraag elke dag om bevestiging.

ve
door verwijderd - May 3, 2009 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan laatste gast,

Ga er maar niet vanuit dat je het varkentje gewassen hebt. Binnenkort krijg je vrijwel zeker wél bericht dat deze fraaie firma een switch in gang heeft gezet.

ppm

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben overgestapt naar de nem per 1 april 2009.

om eerlijk te zeggen heb ik spijt als haren op mijn hoofd.

ik zat eerst bij de nuon. wat een gezeur met dat overstappen. nem zegt dat ze alles voor je regelen. nou vergeet het maar. ik heb er een hele hoop ellende mee gehad.de nem had bij mij verkeerde eindmeterstanden doorgegeven aan de nuon. met als gevolg dat ik een eindafrekening van de nuon kreeg van bijna 400 euro! ze hadden bijna 500 kwh teveel doorgegeven aan de nuon. nou, een hele hoop ' gezeik' wil je niet weten....

brieven schrijven, bellen de 1 weet niks en de ander ook niet. etc. etc. je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door beide maatschappijen.

brieven schrijven heeft geen zin. wordt niet op gereageerd. ik heb uiteindelijk een foto gemaakt van mijn meterstand.

nou, ik ben nu ruim 2 maanden verder na de overstap en nu eindelijk is het gecorrigeerd. na echt heel veel ' gezeik' .

ik ben er vreselijk boos over. en er helemaal klaar mee. als ik dit had geweten had ik dus echt NOOIT de overstap gemaakt van de nuon naar de nem.

de nem is heel erg slecht bereikbaar. en heel slecht voor zijn klanten.

ik moet wel zeggen dat ik bij de nem wel een stuk minder betaal dan bij de nuon per maand.

dat dan weer wel.

maar goed, ik moet vooralsnog , na correctie, bij de nuon over het afgelopen jaar tot april wel nog ff 320 euro afbetalen.

dus dit jaar merk ik nog niks van de besparing. ik heb geen vast contract genomen bij de nem. dit had ik bij de nuon ook niet.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ laatste gast,

Je schrijft: ik moet wel zeggen dat ik bij de NEM wel een stuk minder betaal dan bij de NUON per maand.

Over twee jaar piep je wel anders.

Pedro

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoezo dan pedro?

heb jij hier ervaring mee?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Per maand zegt niks dat is het voorschot bedrag,wacht de eindafrekening naar 1 jaar maar af.

GR Goldensky

ve
door verwijderd - Jun 19, 2009 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie kan ons helpen, we komen er niet meer uit!

Ze hebben mij aangesloten in december 2008 en hebben geleverd tot februari 2009! terwijl ik niet de hoofdhuurder van ons huis ben. We hebben al zoveel telefoontjes en brief gestuurd dat mijn partner hier niet mee eens is en de rekeningen dus niet gaan betalen. Vanf het begin dat ze een brief stuurde dat wij gingen overstappen naar de NEM, heb ik al contact met hun opgenomen! Ze DOEN HELEMAAL NIKS VOOR JE!

Nu krijg ik Van incassoburo een Brief met jawel...1175,92 wat we moeten gaan betalen!
Wat moeten we doen??? Wie kan ons helpen!?

ve
door verwijderd - Jun 19, 2009 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van dec. 08 tot febr. 09 ..... WIE was de leverancier?

"Overstappen naar de NEM heb ik al contact opgenomen". Over wie gaat het?

Als u geen hoofdbewoner bent, hoe komen zij dan aan uw NAW/giro-bank gegevens?

En ja, niet betalen is een Incasso-bureau achter je aan. Dus? Gaat het over de NEM of een andere energieboer.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2009 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag advies aan Kassa`s Superman: superman@vara.nl en als dat te lang duurt zou ik naar een sociaal raadsman of surf naar www.hetjl.nl voor advies. Maandag meteen aan de gang. Wachten maakt het erger. Op de radio was ook al een man van streek van deze tent.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2009 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat die mensen toch eens met rust!!!! Zelfs ouderen worden om gepraat door die slimme verkoop(ster)ers! Jij als familie moet de grootste moeite doen om deze wespen te vernietigen! Nem schaam je om mensen van boven de 80 nog een (goedkoop) energie abonnement aan te smeren!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij hebben geen rekeningnummer van mij, ik ben geen hoofdbewoner.

Ik zit echt met de handen in mn haar, nu krijg ik een brief van het incassoburo dat ze langskomen. ik wil hier van afzijn. ik kan en wil dit niet gaan betalen. Hun hebben een voicelog opgestuurd. Maar ik heb nooit Ja op alles gezegt. want ik had die vrouw toen der tijd (oktober) uitgelegd dat ik hier niet over ga omdat mijn partner hier over gaat.
Nu weer gebelt te hebben zeggen ze dat ik met die voicelog naar de politie moet gaan.

Wat een slechte maatschappij en andere mensen zijn hier de dupe van, ik lees het nu ook over oudere mensen. Wat zijn hun slecht bezig. Heb hier alleen maar stress van.

Bedankt voor de reactie's.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook laatst 2 man sterk van NEM aan de deur ,sjonge wat zijn dat drammers verschrikkelijk .

Ik vind dat zo iets verboden moet zijn ,of in iedergeval dat je die niet meer aan de deur krijgt.

Willem.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2009 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)

Verwijzingen:

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsresource?objectid=18081&type=pdf

http://consuwijzer.nl/Uitgelicht/Wet_oneerlijke_handelspraktijken

http://consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Dwaling

Oneerlijke_handelspraktijken_vanaf_nu_verboden

Klachten over Oneerlijke HandelsPraktijken (de wet OHP):

1. Consumentenautoriteit

Bezoekadres: Wijnhaven 24

Postbus 16759

2500 BT Den Haag

Telefoon: + 31 70 330 5979

Fax: + 31 70 330 5989

Email: info@consumentenautoriteit.nl

www.consumentenautoriteit.nl

2. Consuwijzer

Informatielijn voor consumenten:

www.consuwijzer.nl

Consuwijzer
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

3. Stichting Autoriteit Financiële Markten

(uitsluitend klachten over de financiële marktsector)

Postadres
Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM

Telefoonnummer

0900- 5400 540 (5 cent per minuut).
Meldpunt Klachten

Pedro

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gedoe zeg met die NEM stelletje oplichters, ben gebeld door een callcenter en zonder te weten zat ik 3 jaar aan een contract vast. Gelukkig wist energiegeschil mij uit deze benarde situatie te bevrijden, ben gelukkig weer terug bij mijn oude leverancier zonder opzegvergoeding.

Pieter Bateu

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

DE schuld aan deze wantoestanden, waar vooral ouderen het slachtoffer van worden, ligt bij onze overheid! In Duitsland is een schriftelijk contract noodzakelijk. Wat is er nu zo moeilijk aan voor onze "regering" om dat ook even goed op deze manier te regelen, in plaats van allerlei knullige pleisters op deze etterende wonden te plakken?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wat is er nu zo moeilijk aan voor onze "regering" om dat ook even goed
op deze manier te regelen, in plaats van allerlei knullige pleisters op
deze etterende wonden te plakken?"

Dat de bevolking om minder regels schreeuwt, heeft de overheid o.a. vertaald in de deregulatie van de taximarkt en in het niet meer nodig zijn van een schriftelijk contract voor een langdurige en complexe verbintenis als een telefoonabonnement. Vrij willekeurig schrapt de overheid regels, zodat de bevolking weer gaat schreeuwen om meer regels, wat hetgeen is, waar de overheid zicht het liefste mee bezighoudt.

Het aantal regels is overigens geen enkel probleem, de regels moeten logisch in elkaar zitten, de bevolking dienen en niet strijdig zijn met de regels om regels te maken (geen onzinnige of niet-criminele dingen verbieden bijvoorbeeld, zoals de Lex Oppia, de drooglegging en het rokersverbod).

ve
door verwijderd - Aug 18, 2009 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Astrid,

ken je die reclame van die mevrouw die haarzelf met een megafone op het dak ziet zitten. Ze vertelt iedereen wie ze is en wat ze zoal doet.

Dat doe jij nu ook. Stuur even een berichtje naar de redactie van Kassa met het verzoek je emailadres te wissen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2009 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben zo stom geweest om over te stappen naar de nem,wat een ellende kreeg ik eind vorig jaar mijn eindafrekening over dat jaar,moest ik maar liefst €1354,00 euro bij betalen van teveel gebruikt stroom en gas.

ze sporen niet daar ik heb meteen gebeld en gezegd dat kan nooit wij hebben een huishouden van 3 personen,ik moest opnieuw mijn meterstanden doorgeven en dan zou er een herberekenig gedaan worden.

tot nog toe heb ik die nog niet gehad en ik krijg wel elke keer dreig brieven met incasso kosten dat die 1354,00 nog niet is betaald ze hebbenen het eerst zelfs van mijn bank geincasseerd omdat ze een automatische in casso hadden.

ik heb het bedrag terug geboekt en die machtiging in getrokken.

nu werd ik vandaag gebeld door een incassoburo dat er nog een vordering openstaat bij de nem,ik ontploftte gewoon,ik ben nu overgestapt naar eneco en ik kreeg een eindafrekening van dit eerste half jaar en ik kreeg ruim 600,00 euro terug maar die 600,00 euro kwam maar niet op mijn rekening en wat denk je die hebben ze verekend met die 1354,00 die nog openstond.

ik ga dit nu in handen geven van mijn dasrechtsbijstand en hopen dat die eruit komen met dat stel oplichters..

ik wens jullie allemaal veel succes,maar zouden we met zijn alle die nem niet kunnen aanpakken?

astrid henningheim.

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Aug 18, 2009 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er mis met het plaatsen van een e-mailadres? Dat is toch de kracht van internet. Die onzin is begonnen, toen de digibeten internet begonnen te ontdekken.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2009 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe dom kun je zijn als je maandbedrag bij de NEM enorm lager is dan bij je oude vertrouwde energiebedrijf? Dan kun je vermoeden dat er iets fout gaat.

Want stroom is bij iedereen even duur. Het scheelt enkele tientjes per JAAR en niet per maand.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2009 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat dat NEM-callcenter een keer kortsluiting krijgt en helemaal afbrandt

ve
door verwijderd - Sep 27, 2009 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Belbus: Nederlandse Energie Maatschappij lijkt te frauderen met voicelog

Bron: Vara-Kassa 26-09-09

Peter Peters uit Dordrecht wordt begin april telefonisch benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij.Hij besluit het verhaal aan te horen. Totdat de medewerkster zegt dat er een geluidsopname wordt gestart en Peter de vraag krijgt of hij beseft dat hij overstapt naar een andere energieleverancier.

Peter roept 'Nee!' en het gesprek wordt beëindigd. Maar dan twee maanden later krijgt Peter een brief van de Nederlandse Energie Maatschappij. Hij wordt welkom geheten als nieuwe klant. Peter neemt direct contact op en legt uit dat er toch echt een misverstand is, want hij heeft absoluut geen toestemming gegeven voor de overstap. Peter krijgt te horen dat alles uitgezocht wordt.

Maar het verhaal is nog lang niet klaar. Want vervolgens wordt er € 269 van Peters rekening afgeschrijven, zonder zijn toestemming. Peter laat het bedrag storneren en belt weer met de Nederlandse Energie Maatschappij. Dan krijgt hij te horen dat er een geluidsopname zou zijn waarop zijn vrouw akkoord gaat met de overstap. Peter vraagt deze opname op en krijgt die na een aantal weken gemaild. En dan komt de grote verrassing… Op deze zogenoemde voicelog is een vrouwenstem te horen die zegt mevrouw P.J.C. Peters te zijn, maar die bestaat helemaal niet, het is meneer P.J.C. Peters! En mevrouw Peters heeft nooit gebeld met de Nederlandse Energie Maatschappij. En daarbij komt dat op de dag van deze opname Peter en zijn vrouw helemaal niet in Nederland waren. Ze zaten heerlijk in de zon op de Dominicaanse Republiek.

Peter doet aangifte van fraude bij de politie en schakelt z’n rechtsbijstandverzekering in. Maar dit haalt allemaal niks uit. Rekeningen, herinneringen, aanmaningen en zelfs dreigementen met een incassobureau blijven komen. Tijd voor de Belbus om in actie te komen. Samen met jurist Afra Kwak van het Jurdische Loket gaat Peter naar de Nederlandse Energie Maatschappij in Rotterdam. En daar krijgt Peter heel snel de toezegging dat hij weer 'teruggezet' wordt naar EnergieDirect; zijn vorige energieleverancier. Maar zodra de woordvoerders met de voicelog worden geconfronteerd willen ze niks meer zeggen en moet de camera uit. Deze reactie heeft waarschijnlijk alles te maken met het onderzoek dat OPTA en de Consumentenautoriteit op dit moment doen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Wordt vervolgd!

De Belbus bereikt u via Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, of belbus@vara.nl.

Pedro

ve
door verwijderd - Sep 28, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

de nem is een oplichter ik ben er lid van geweest en moet veel geld bij betalen ik moet ruim 400 euro per maand betalen aan deze oplichter en ik heb heel veel keer gebelt naar hun van dit kan gewoon niet nu ben ik bij ze weg en kan nu dus 1500 euro betalen aan dat ballen bedrijf en dat doen ze nu via een incasso buro dus mensen ga er niet hen met die mooie praatjes van ze want ze naaien ze waar je zelf bij staat ik ga nu een meter tussen de stroom meter zetten en dan wordt alles uit gezocht en ik ga zover dat ze mij veel geld terug mogen betalen en ik hoop dat alle mensen die slachtoffer van hun zijn geworden het zelfde gaan doen

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

In juni 2008 zijn wij klant geworden bij de NEM, het ging al verkeerd vanaf de eerste rekening, ik heb gelijk gebeld en geschreven maar geen reaktie van de NEM.
Ik moet bijna 60 euro meer betalen dan bij mijn vorige leveranciers terwijl het goed koper zou worden.
Ik heb om de twee weken gebeld en zeker 6 maal geschreven in 7 maanden tijd
Wij hebben 3 rekeningen gekregen en voor de rest NIETS.
Nu ligt er een brief van het incassoburo van 1722.31 euro ik heb gebeld waar moet ik voor betalen want er is nooit een meterstand opgenomen NOOIT, ik heb geen rekening of brief gekregen waar deze stand op staat, ook niet na gebeld te hebben met het incasso buro de reaktie hierop was dat de NEM het ook niet wist maar ik moet wel betalen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2010 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ACTIE BY NEM!

Als Nederland wereldkampioen voetbal 2010 wordt, verstrekt NEM een jaar lang 'gratis stroom'* aan de nieuwe afnemers!

* maximaal € 400,-- x ??? huishoudens?!

ve
door verwijderd - Jul 8, 2010 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een probleem hebt met welke energiemaatschappij danook versterf je in de wirwar van uitbestede betaalservice van callcentra. Pas als je een advocaat inhuurt je volkomen terechte gelijk te halen Maar wie laat het zover komen .Het gaat immers maar over relatieve kleine bedragen en de concurrent doet exact hetzelfde. En de consument neemt zijn verlies en betaald vaak om maar van het gezeur en de dreiging van deurwaarder af te zijn. En denk nou aub niet dat de miljonaire top deze kennis niet heeft. Het is een bekend marketinginstrument.Maak het verwende consumenten lastig en ze haken af.

En eigenlijk is er ook niet eerlijk te kiezen. Vergelijkingssites zijn of niet onafhankelijk of voeren foute gegevens. Consumentenbeschermers of politiek zijn niet in staat of bij machte of mede-afhankelijk ook maar iets te doen aan deze ellende. Het is te complex en allemaal met elkaar verweven en de domme simpele individu wordt gemelkt.

Heb nog wel een tip tegen deze NEM en andere agressieve reclamemakers.Zei die het meest adverteren in de rust van een voetbalpotje moet je het meest wantrouwen. Bovendien en tot slot staren mensen zich blind op stroomprijzen terwijl 80% van ons energiekosten bestaat uit gasverbruik. Nergens is deze wijsheid te vinden maar kijk uw eindafrekeningen maar eens na. Reken 2 cent meer voor gas en je kunt als vrije ondernemer gerust haast gratis stroom aanbieden. Vind het bizar.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op donderdag 8 jul 2010, 02:18: Als je een probleem hebt met welke energiemaatschappij danook versterf je in de wirwar van uitbestede betaalservice van callcentra. Pas als je een advocaat inhuurt je volkomen terechte gelijk te halen Maar wie laat het zover komen .Het gaat immers maar over relatieve kleine bedragen en de concurrent doet exact hetzelfde. En de consument neemt zijn verlies en betaald vaak om maar van het gezeur en de dreiging van deurwaarder af te zijn. En denk nou aub niet dat de miljonaire top deze kennis niet heeft. Het is een bekend marketinginstrument.Maak het verwende consumenten lastig en ze haken af.

En eigenlijk is er ook niet eerlijk te kiezen. Vergelijkingssites zijn of niet onafhankelijk of voeren foute gegevens. Consumentenbeschermers of politiek zijn niet in staat of bij machte of mede-afhankelijk ook maar iets te doen aan deze ellende. Het is te complex en allemaal met elkaar verweven en de domme simpele individu wordt gemelkt.

Heb nog wel een tip tegen deze NEM en andere agressieve reclamemakers.Zei die het meest adverteren in de rust van een voetbalpotje moet je het meest wantrouwen. Bovendien en tot slot staren mensen zich blind op stroomprijzen terwijl 80% van ons energiekosten bestaat uit gasverbruik. Nergens is deze wijsheid te vinden maar kijk uw eindafrekeningen maar eens na. Reken 2 cent meer voor gas en je kunt als vrije ondernemer gerust haast gratis stroom aanbieden. Vind het bizar.

...En wat denken van het vastrecht, transportkosten e.d. Wel de stroomprijs laag gehouden doch de bijkomende kosten worden dan over het hoofd gezien ( en die rijzen de pan uit). Gasprijs! Daar wordt bij de NEM noch andere aanbieders niet over gerept.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even googelen op NEM en klachten en daarna besluiten om al dan niet naar NEM over te stappen. Mijn voorkeur gaat uit naar niet overstappen.