bb1969
door bb1969 Mar 19, 2018 om 15:46
Huishouden & energie
Netatmo Energy werkt niet ( Slimme Thermostaat)

Ik heb een slimme thermostaat van Netatmo Energy. Na 3 maanden van testen verbeterde versie van de software, en vervangen van radiatorkranen, werkt de oplossing nog steeds niet zoals beloofd. In plaats van besparen lopen de energie kosten op door uitschieters in het stoken. Ik ben niet de enige die hier last van heeft, zie ook Netatmo forum ( https://forum.netatmo.com/viewforum.php?f=73 ) en heb intussen Netatmo een ultimatum gesteld om dit op te lossen of alles retour te nemen.

Netatmo is sindsdien stil en reageert niet meer

1. Ik ben nieuwsgierig of er veel mensen last hebben van het identieke probleem in NL
2. Welke stappen kun je nemen indien Netatmo de materialen niet retour neemt en crediteert ( Frans bedrijf)

6670 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan dat ding zelf bij een Frans bedrijf gekocht?

bb1969
door bb1969 Mar 19, 2018 om 16:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

De wondere wereld van internet, Netatmo is Frans, Tado Duits en de Google Nest amerikaans, wanneer je online bij de fabrikant bestelt, zit er geen retailer of tussenhandelaar tussen

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, en dan kunt u die retailer niet makkelijk op zijn vestje spugen en eisen dat het in orde gemaakt wordt.

Ik maak hieruit op dat u dat ding ook zelf geïnstalleerd hebt?

Maar als dat ding niet werkt, of u krijgt hem niet werkend, moeten ze hem terugnemen.

Reageren zij niet of doen ze dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij de ECC. kijk op Google voor de procedure.

bb1969
door bb1969 - Mar 19, 2018 om 16:03
3 Antwoorden / 1 Vragen
aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2018 om 16:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de voorwaarden al eens doorgelezen: https://www.netatmo.com/nl-NL/terms
om te zien waar u aan toe bent met dit bedrijf?
Ik zie op dat forum niets over geld terug, maar heb alleen op trefwoorden gezocht, dus misschien zou u daar nog naar kunnen zoeken.
Lees de reacties hier ook eens, misschien heeft u daar nog iets aan: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/wat-doe-ik-als-een-buitenlands-bedrijf-mijn-product-niet-levert-en-ook-geld-niet-terugstort

bb1969
door bb1969 Mar 19, 2018 om 16:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens hun eigen voorwaarden geven ze 1 jaar garantie als iets niet werkt, waarbij ze mogelijkheid geven om of te repareren of refurbish,  dat is nu een exercitie van 3 maanden geweest, en heb ze een ultimatum gesteld binnen 2 weken een deugdelijk product te leveren.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 19, 2018 om 16:19
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ben-1 ,

Het bedrijf is gevestigd in Frankrijk , zoals u al aangeeft , neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .

https://www.eccnederland.nl/nl

bb1969
door bb1969 Mar 19, 2018 om 16:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een interessant om eens mee aan de slag te gaan.

marita5
door marita5 Mar 19, 2018 om 16:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had ik hem al geadviseerd. :-))

marita5
door marita5 Mar 19, 2018 om 16:45
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , zag ik te laat . In de link van @aurora1 staat ECC ook , dus 3 maal is scheepsrecht

tenormin
door tenormin Mar 19, 2018 om 16:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

#

marita5
door marita5 Mar 19, 2018 om 16:48
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , ik maak het de vraagstellers graag gemakkelijk . Oh de reactie heeft u snel weer verwijderd . u heeft toch zeker geen schrik voor @tijger1 .

tenormin
door tenormin Mar 19, 2018 om 17:28
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ja zeker.

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Nou als het nu met die thermostaat niet goedkomt, dan weet ik het ook niet meer.:-)) Blijkbaar heb ik een reactie gemist?

ro
door ron503 - Mar 19, 2018 om 18:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Bol.com heeft een Netatmo energie thermostaat in het aanbod, die wordt angeboden als een zeg maar zelf lerende thermostaat. De grafiek laat zien dat de ingestelde temperatuur wel varieert en maar één keer de binnentemperatuur heeft aangetikt daarna niet meer. Het verwarmingsvermogen schiet op dat moment omhoog om vervolgens op een laag peil te blijven want de cv wordt nauwelijks of niet meer aangesproken. De dagen die in de grafiek aangehaald worden waren wel dagen dat het in de nacht nog vroor en het overdag amper boven de 0 graden kwam maar de cv ketel heeft niet hoger dan de ingestelde temperatuur van 16 graden verwarmt. De Netatmo thermostaat is niet geschikt voor open therm cv ketels maar er zijn cv ketels die ook aan/uit themostaten aan kunnen en toch op een andere manier op gaan warmen. In mijn optiek is er met de Netatmo niets mis maar de weergave van de grafiek is wat moeilijk te begrijpen.

bb1969
door bb1969 Mar 19, 2018 om 20:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ron,

Ik heb de grafiek er als voorbeeld bijgevoegd, als 1 van de incidenten. Ben al 3 maanden bezig met Netatmo, en in hun laatste feedback hebben ze ook aangegeven dat er inderdaad een probleem is. Overigens niet met de thermostaat, maar wel met de radiatorkranen. Mijn situatie is misschien iets specifieker, en het probleem komt wat duidelijker naar voren, doordat ik op alle radiatoren individueel warmwater kan krijgen door de stadsverwarming en ik geen ketel hoef aan te sturen. Wat er gebeurd is dat er op een gegeven moment warmtevraag komt, dit wordt aangestuurd, maar daarna sluit de klep niet meer. Soms helpt een calibratie, maar niet altijd. De temperatuur schiet soms tot 7 graden boven de referentie temperatuur. Dus gevraagd 18, maar dan wordt het 25. Daarnaast worden de radiator kranen aangestuurd door een wifi relais station, waarbij om de 3 weken deze gerest moet worden omdat deze de kranen niet meer kan vinden, na een stroomonderbreking werkt het weer normaal.
Overigens heeft de zelflerende thermostaat ook een probleem gehad, maar dat is wel in de laatste update verholpen.