yo
door yohoh64 Nov 2, 2017 om 13:36
Huishouden & energie

Niet goed, geen geld terug

Het is mij al vaker overkomen. Je koopt iets, in dit geval een stofzuiger die ook dweilt van 200,-
proberen kan niet, want dan is hij gebruikt, maar hij werkt niet zoals de TV laat zien. Het is een zeer gerenomeerd merk Karcher,  dus denk je al snel, dat moet wel goed zijn.
omdat ik een spierziekte heb en de apperatuur zo gemakkelijk en licht mogelijk moet zijn, heb ik de twee in een gekocht. Het scheelde een rondje stofzuigen.
omdat het apparaat veel strepen achterlaat moet ik alsnog eerst goed stofzuigen. Dan gaat het REdelijk, echter ook niet streeploos na een paar streken. Ik vervang tijdens het dweilen zelfs de rollers wel 3 keer. Veel zwaar werk voor mij. Na 3 x met het apparaat te hebben gewerkt heb ik een mail naar het hoofdkantoor gestuurd of ze misschien in mijn situatie zo coulant wilden zijn het apparaat terug te nemen, nooit meer iets van gehoord. Zelf een bedrijf gehad en verleende deze service wel. Het moet toch zo zijn dat als een apparaat echt door omstandigheden niet gebruikt wordt dat je in elk geval een tegemoedkoming kunt krijgen?  Een webshop heeft geen winkeldiefstal, ze zouden in deze gevallen toch gemakkelijk een potje kunnen maken?

859 7 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 2, 2017 om 13:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het moet toch zo zijn dat als een apparaat echt door omstandigheden niet gebruikt wordt dat je in elk geval een tegemoedkoming kunt krijgen?

U raadt het nooit maar in dit soort gevallen heeft iedereen wel bijzondere omstandigheden. Daar kan een winkel/fabrikant echt geen rekening mee gaan houden.

Cookies
door Cookies - Nov 2, 2017 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er is niets mis met het apparaat, maar het bevalt je niet. Geen reden voor een winkel om het terug te nemen. Zet dat ding op MP, levert het nog wat op.

me
door mein33 - Nov 2, 2017 om 14:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@yohoh64,

Gebruik de Kärcher FC5 nu ruim twee jaar en ben er zeer tevreden over.
Ik herken mij ook niet in uw klacht dat het apparaat strepen nalaat, dit kunt u voorkomen door het apparaat rustig en overlappend heen en weer te halen.
Gebruik wel het originele schoonmaakmiddel dat geschikt is voor uw soort vloer.
Ik gebruik hem beneden voor een vloer met boerenplavuizen en boven voor de laminaatvloeren.
Tijdens het werk de rollers vervangen is onnodig, maar gebruik maken van het apparaat volgens de gebruiksaanwijzing wel.
Aan het eind van de dweilwerkzaamheden de rollers even door het apparaat laten reinigen en daarna nog even onder de warme kraan naspoelen is voldoende.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2017 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, als ik dan lees dat de inhoud van het bakje voor schoon water 400 cc is, lijkt het me volkomen logisch dat dat ding niet voldoet. Hoewel er juichende reviews over staan.

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2017 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na 3 x met het apparaat te hebben gewerkt heb ik een mail naar het hoofdkantoor gestuurd of ze misschien in mijn situatie zo coulant wilden zijn het apparaat terug te nemen,
Daar kunnen ze natuurlijk niet aan beginnen.
nooit meer iets van gehoord.
En dat is dan niet zo netjes.
Het moet toch zo zijn dat als een apparaat echt door omstandigheden niet gebruikt wordt dat je in elk geval een tegemoedkoming kunt krijgen?
En dat is toch echt niet reëel.

me
door mein33 - Nov 2, 2017 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR TIJGER1 - 2 NOV. 2017 OM 14:09
33287 ANTWOORDEN / 17 VRAGEN

Maar ja, als ik dan lees dat de inhoud van het bakje voor schoon water 400 cc is, lijkt het me volkomen logisch dat dat ding niet voldoet. Hoewel er juichende reviews over staan.

@tijger1,

Bij het ouderwetse dweilen met een dweil en een emmertje water moet het water toch ook wel eens verschoond worden, althans zo heb ik het altijd gedaan.
Bij dit apparaat moet het schone water worden aangevuld (na +/- 20 m2) en het vuilwatertankje even worden geleegd.
Dus in dit specifieke geval is uw opmerking niet zo volkomen "lochisch" als u meent dat dit is.  ;-))

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel fijn dat het apparaat voor u zo voldoet. Ik ken dat apparaat verder niet, heb alleen de reviews gelezen.

panter22
door panter22 - Nov 3, 2017 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een gladde vloer hebt, dan hoef je toch niet zo'n zwaar apparaat te kopen als je last van je spieren hebt.
Een swifferdoekje droog of nat is veel lichter van gewicht.