na
door nazareth Nov 24, 2004 om 16:35
Huishouden & energie

Niet goed gelegd parket

wij hebben bij een erkend parketvloerenbedrijf een parketvloer laten leggen. Vooraf is een medewerker langs geweest om de situatie van de ondergrond te bekijken. Deze was akkoord en de vloer is gelegd. Er onstond echter vrijwel direct een onregelmatige vloer. Hobbels etc. De vloer is na klachten gedeeltelijk opnieuw gelegd. Na twee weken ontstonden weer dezelfde klachten.


wie weet waartoe wij ons kunnen wenden voor een onafhankelijk parketadvies, alvorens wij de klacht aanhangig maken bij de Geschillencommissie.

3444 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

cats
door cats - Nov 24, 2004 om 16:59
153 Antwoorden / 16 Vragen
0

Misschien kunt hier op parket advies iets vinden? U zou ook bij de geschillencommissie kunnen informeren. U kunt ook wat vinden door op Google de opdracht klachten parketvloer in te typen.

zijle027
door zijle027 - Nov 24, 2004 om 18:47
148 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is in mijn ogen maar één manier om een vloer goed gelegd te krijgen (zo laat ik het altijd uitvoeren bij een turn key project ) en wel als volgt:


Allereerst dient de ondergrond volledig vlak en op alle punten waterpas te zijn. Eventueel dient de ondergrond eerst uitgevlakt te worden.


Omdat door het eventuele uitvlakken er vocht terecht kan komen in de ondergrond en de aangebrachte laag dient de ondergrond eerst te drogen.


Daarna dient er op de ondergrond een tussenlaag volgens voorschrift van de producent van de parketvloer te worden aangebracht.


Daarna de parketvloer aanbrengen en nog niet afwerken. Na enige maanden bekijken of de vloer goed is aangebracht en eventueel opnieuw aandrijven ( of opsluiten ) als er bijvoorbeeld kieren zijn ontstaan. De parketvloer mag niet strak tussen de muren worden aangebracht omdat het materiaal moet kunnen uitzetten vanwege temperatuursverschillen. Doet men dat wel dan kan de vloer op sommige punten gaan opbollen en in het ergste geval wordt er een deel gewoonweg door de spanning omhoog gedrukt. 


Daarna de vloer definitief afwerken en rondom de plinten aanbrengen.


Zo hoort het gebeurd te zijn.


Vr. gr.


Aldert (bouwkundige)

ba
door bart2510 - Nov 27, 2004 om 19:48
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste LS


Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad, het is uiteindelijk een rechtszaak geworden omdat deze erkend parketteur Hermans DHZ BV uit Maasbree ook niet wilde komen kijken naar de slecht gelegde vloer alvorens het totale bedrag te betalen.


Wij hebben een onafhankelijke expert ingeschakeld die landelijk goed aangeschreven staat bij rechtbanken en verzekeringsmaatschappijen (i.v.m. schadeoffertes)


Indien u hier meer over wilt weten kunt u mij altijd mailen/bellen


 


succes ermee

ba
door babbers - Dec 2, 2004 om 17:49
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

U gaat er hier  vanuit dat het een zwevend of blind vernagelde vloer betreft die dus NIET verlijmd is, anders is het verhaal over maanden wachten etc ondanks dat U bouwkundige bent klinklare onzin.


Er is geen klant of opdrachtgever die daarmee akkoord gaat .


eerstens een vloer behoeft NIET 100% waterpas te zijn ,WEL dient deze vlak te zijn wat iets anders is dan waterpas, is deze dat niet moet hij geegaliseerd worden dat egalisatiemiddel en de vloer dienen natuurlijk te drogen dit doet men doorgaans met een vochtmeter en niet met de carbiet methode, daarna als dit goedbevonden is kan men de parket vloer zonder enige beperking leggen en afwerken.

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Stuur Durion een aangetekende brief met ontvangstbewijs aan de directie van Durion. Maak daarin duidelijk waarom het gaat (aansluitnr/klantennr. Etc). Daarin schrijft u tevens dat u Art.. 8 van hun Leveringsvoorwaarden nu op Durion zelf van toepassing verklaart. Kopieer het artikel in de brief.


Art. 8  Wanbetaling


Mocht het voorkomen dat wij uw betaling niet binnen de door ons gestelde termijn hebben ontvangen, dan zullen wij u schriftelijk op de hoogte stellen, waarbij wij u een nieuwe termijn gunnen om alsnog te betalen. Hebben wij ook binnen deze nieuwe termijn geen betaling van u ontvangen, dan bent u zonder dat wij u een nadere ingebrekestelling hoeven te doen in verzuim. Wij zijn dan ook gerechtigd onze vordering over te dragen aan een incassobureau en kunnen tevens betaling verlangen van de wettelijke rente en de redelijke kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke inning.


Stel daarna dat u al vele malen telefonische hebt verzocht om het teveel betaalde aan u terug te betalen zonder enig resultaat. Dat u ze nog een laatste termijn geeft waarin het geld op uw rekening moet staan b.v. 3 weken. Mocht het geld dan niet binnen zijn, dat u dan hun verdere procedure zult volgen en de zaak overdraagt aan een incassobureau gelijk Art. 8. Hoogachtend,


Misschien helpt het,  succes , Vladja

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Vanavond 2 december 2004 is er op nederland 1 bij de rijdende rechter een zaak over bollend parket. Misschien is dit interessant voor u. Aanvangstijd 21.55.


Vladja

zijle027
door zijle027 - Dec 2, 2004 om 20:26
148 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo babbers,


Je heb experts en deskundigen.


Vr. gr.


Aldert

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dat Durion antwoord heb ik gegeven bij een Durion vraag, daar staat ie ook. Hoe die hier terecht is gekomen weet ik niet. Maar slaat als een tang op een varken.


Sorry, Vladja

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Jochempje123 - Oct 7, 2024 om 09:13
Geldzaken & recht
Bongo bon recht op geld terug?

Bongo bon recht op geld terug?

Voor onze bruiloft een Bongo-bon gekregen. Dit bleek een tegoed bon voor een bongo bon te zijn, dus eerst inwisselen tegen een bongo-bon. Toen een hotel uitzoeken. Was te duur allemaal dus het bedrag ge-upgrade. Bedrag was uiteindelijk hoger dan dat ik direct zou boeken bij het hotel.. maarja zij moeten ook wat verdienen.. Op vrijdagavond na een lange reis bij Fletcher hotel Leiden aangekomen. Daa ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer