na
door nazareth Nov 24, 2004 om 16:35
Huishouden & energie

Niet goed gelegd parket

wij hebben bij een erkend parketvloerenbedrijf een parketvloer laten leggen. Vooraf is een medewerker langs geweest om de situatie van de ondergrond te bekijken. Deze was akkoord en de vloer is gelegd. Er onstond echter vrijwel direct een onregelmatige vloer. Hobbels etc. De vloer is na klachten gedeeltelijk opnieuw gelegd. Na twee weken ontstonden weer dezelfde klachten.

wie weet waartoe wij ons kunnen wenden voor een onafhankelijk parketadvies, alvorens wij de klacht aanhangig maken bij de Geschillencommissie.

3444 8 Rapporteer

cats
door cats - Nov 24, 2004 om 16:59
153 Antwoorden / 16 Vragen

Misschien kunt hier op parket advies iets vinden? U zou ook bij de geschillencommissie kunnen informeren. U kunt ook wat vinden door op Google de opdracht klachten parketvloer in te typen.

zijle027
door zijle027 - Nov 24, 2004 om 18:47
148 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in mijn ogen maar één manier om een vloer goed gelegd te krijgen (zo laat ik het altijd uitvoeren bij een turn key project ) en wel als volgt:

Allereerst dient de ondergrond volledig vlak en op alle punten waterpas te zijn. Eventueel dient de ondergrond eerst uitgevlakt te worden.

Omdat door het eventuele uitvlakken er vocht terecht kan komen in de ondergrond en de aangebrachte laag dient de ondergrond eerst te drogen.

Daarna dient er op de ondergrond een tussenlaag volgens voorschrift van de producent van de parketvloer te worden aangebracht.

Daarna de parketvloer aanbrengen en nog niet afwerken. Na enige maanden bekijken of de vloer goed is aangebracht en eventueel opnieuw aandrijven ( of opsluiten ) als er bijvoorbeeld kieren zijn ontstaan. De parketvloer mag niet strak tussen de muren worden aangebracht omdat het materiaal moet kunnen uitzetten vanwege temperatuursverschillen. Doet men dat wel dan kan de vloer op sommige punten gaan opbollen en in het ergste geval wordt er een deel gewoonweg door de spanning omhoog gedrukt.

Daarna de vloer definitief afwerken en rondom de plinten aanbrengen.

Zo hoort het gebeurd te zijn.

Vr. gr.

Aldert (bouwkundige)

ba
door bart2510 - Nov 27, 2004 om 19:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste LS

Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad, het is uiteindelijk een rechtszaak geworden omdat deze erkend parketteur Hermans DHZ BV uit Maasbree ook niet wilde komen kijken naar de slecht gelegde vloer alvorens het totale bedrag te betalen.

Wij hebben een onafhankelijke expert ingeschakeld die landelijk goed aangeschreven staat bij rechtbanken en verzekeringsmaatschappijen (i.v.m. schadeoffertes)

Indien u hier meer over wilt weten kunt u mij altijd mailen/bellen

succes ermee

ba
door babbers - Dec 2, 2004 om 17:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat er hier  vanuit dat het een zwevend of blind vernagelde vloer betreft die dus NIET verlijmd is, anders is het verhaal over maanden wachten etc ondanks dat U bouwkundige bent klinklare onzin.

Er is geen klant of opdrachtgever die daarmee akkoord gaat .

eerstens een vloer behoeft NIET 100% waterpas te zijn ,WEL dient deze vlak te zijn wat iets anders is dan waterpas, is deze dat niet moet hij geegaliseerd worden dat egalisatiemiddel en de vloer dienen natuurlijk te drogen dit doet men doorgaans met een vochtmeter en niet met de carbiet methode, daarna als dit goedbevonden is kan men de parket vloer zonder enige beperking leggen en afwerken.

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stuur Durion een aangetekende brief met ontvangstbewijs aan de directie van Durion. Maak daarin duidelijk waarom het gaat (aansluitnr/klantennr. Etc). Daarin schrijft u tevens dat u Art.. 8 van hun Leveringsvoorwaarden nu op Durion zelf van toepassing verklaart. Kopieer het artikel in de brief.

Art. 8  Wanbetaling

Mocht het voorkomen dat wij uw betaling niet binnen de door ons gestelde termijn hebben ontvangen, dan zullen wij u schriftelijk op de hoogte stellen, waarbij wij u een nieuwe termijn gunnen om alsnog te betalen. Hebben wij ook binnen deze nieuwe termijn geen betaling van u ontvangen, dan bent u zonder dat wij u een nadere ingebrekestelling hoeven te doen in verzuim. Wij zijn dan ook gerechtigd onze vordering over te dragen aan een incassobureau en kunnen tevens betaling verlangen van de wettelijke rente en de redelijke kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke inning.

Stel daarna dat u al vele malen telefonische hebt verzocht om het teveel betaalde aan u terug te betalen zonder enig resultaat. Dat u ze nog een laatste termijn geeft waarin het geld op uw rekening moet staan b.v. 3 weken. Mocht het geld dan niet binnen zijn, dat u dan hun verdere procedure zult volgen en de zaak overdraagt aan een incassobureau gelijk Art. 8. Hoogachtend,

Misschien helpt het,  succes , Vladja

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Vanavond 2 december 2004 is er op nederland 1 bij de rijdende rechter een zaak over bollend parket. Misschien is dit interessant voor u. Aanvangstijd 21.55.

Vladja

zijle027
door zijle027 - Dec 2, 2004 om 20:26
148 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo babbers,

Je heb experts en deskundigen.

Vr. gr.

Aldert

vladja
door vladja - Dec 2, 2004 om 20:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat Durion antwoord heb ik gegeven bij een Durion vraag, daar staat ie ook. Hoe die hier terecht is gekomen weet ik niet. Maar slaat als een tang op een varken.

Sorry, Vladja