je
door jelkebente Dec 4, 2005 om 11:55
Huishouden & energie

Niet op de hoogte gesteld van de voorwaarden

Ik heb in de zomer van 2004 een fotocamera gekocht . Merk nIKON. In de zomerperiode van 2005 konstatreedren we dat de autofocus niet werkte. We hebben dit in de garantieperiode naar tevredenheid laten repareren. Na de reparatie bleek de extralens 70-300 niet de functioneren. We hebben de hele caera wederom aangeboden bij de fotowinkel. Deze constateerden en defect alleen aan de lens en gaven aan deze op te sturen naar NIKON. Met de afspraak dat we gebeld zouden worden als de lens klaar was.


NA enige weken werden we gebeld en was het antwoord dat er zand in de lens was geconstateerd en dat dit buiten de garantie viel!


Er waren nu 3 opties:



  1. we konden de lens laten maken voor 120 euro. De lens hefet ons ongeveer 100 euro gekost.

  2. Indien we de lens niet wilnedn laten maken maar wel terug wilden hebben kost dit ons 70 euro.

  3. Als we niks betalen krijgen we de lens niet terug!!

Ik ben hier voorafgaand aan het opsturen niet over ingelicht en wil de lens zonder kostren terughebben. De fotograaf geeft in antword hierop aan dat hij ervanuit ging dat de reparatie binnen de garantie zou vallen en mij hiervoor anderes wel had ingelicht. Hij geeft hiermee in mijn ogen aan in gebreken te zijn geweest.


Ik wil de lens graag terughebben omdat hij wel functioneerde maar alleen na ieder foto opnieuw op de camera geplatst moest worden. En ik vind de reparatie, gezien hetgeen we voor de lens hebben betaald veel te duur. Indien ik ditr voor het opsturen had geweten had ik delens niet laten iopsturen. Nu kan ik deze keuze niet maken.


Ik welk recht sta ik met deze casus??


Met vriendelijke groet


Annette van Gennep


avangennep@wanadoo.nl


 

490 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - Dec 4, 2005 om 12:19
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Onderzoekskosten bij reparaties buiten de garantie is een normale zaak, dat staat buiten kijf.


Het feit dat de fotograaf niet gemeld heeft dat evt onderzoekskosten in rekening gebracht zouden worden wil nog niet zeggen dat hij in gebreke is gebleven. Hij ging er vanuit dat de reparatie onder garantie zou vallen, maar de reparateur heeft anders beslist. Daar kan de fotograaf niets aan doen en het feit dat er zand in de lens aanwezig is, is ú te verwijten en niet de fotograaf.


De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat u naar een kopie van de reparatievoorwaarden had kunnen vragen aan de fotograaf, maar dat heeft u niet gedaan denk ik. Wellicht dat u hier zelf in gebreke gebleven bent....?

sl
door slane - Feb 16, 2006 om 18:38
6 Antwoorden / 6 Vragen
0

lens niet terug


naar de politie gaan en aangiften doen wegens diefstal

hutch
door hutch - Feb 16, 2006 om 19:43
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Willem,


dit is geen diefstal. En aangifte doen heeft totaal geen zin, zo niet onmogelijk..... er zijn geen strafrechtelijke feiten gepleegd.


Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer