ca
door carinedudar May 10, 2004 om 09:51
Huishouden & energie

Niet op tijd geleverde meubels

Ik heb op 31 januari meubels bestelt bij Poppuliers, op de koopbon staat:levertijf ± 8-10 weken, is uiterlijk 24 april. Tussentijds tel.contact, met de bevestiging dat deze in week 17 geleverd worden. Op 24 april niets vernomen, weer gebeld, ze zouden 28 april of anders 5 mei geleverd worden, nog niets gehoord. Weer gebeld, gaan het weer navragen bij fabriek duurt weer een paar werkdagen. Bedrijf is aangelsloten bij BMW(?) Graag zou ik de koop willen annuleren als de meubels deze week niet komen. Kan dat en hoe moet ik dat doen, met een aangetekend schrijven. In de voorwaarden wordt iets gezegd over de levertijd deze mag max. 1 maand na de toegezegde leverdatum liggen.


 

734 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - May 10, 2004 om 22:33
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ze zijn inderdaad (nog niet zolang) aangesloten bij het CBW. Misschien dat je daar wat kan vinden over het niet nakomen van gemaakte afspraken en annuleringen van de koop: www.cbw.org

ca
door carinedudar - May 13, 2004 om 08:09
2 Antwoorden / 1 Vragen
0
user123
door user123 - May 13, 2004 om 08:10
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als een zogenaamde "fatale" levertermijn is afgesproken (en bewijsbaar is) kan in feite de order de dag na die termijn worden geannuleerd.


Er staat echter : ongeveer 8-10 weken. Dit is geen fatale levertermijn maar een indicatie. In overleg met de consumentenbond en het CBW heeft men besloten (gezien de wijze waarop meubelfabrikanten werken...) dat een overschrijding is toegestaan. Een overschrijding van 1 maand is niet onredelijk en daarom zult u nog even geduld moeten hebben. Is het geduld op dan kunt u aangetekend een briefje sturen waarin u -conform- hun voorwaarden een fatale levertijd toestaat (24 mei)


Let wel: de oorzaak van de vertraagde levertijd ligt in 95% van alle gevallen bij de leverancier. U wilt niet weten hoe knullig deze anno 2004 nog opereren. (zucht)

rd
door rdea - May 28, 2004 om 15:20
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ben heel benieuwd of u uw bankstel al inmiddels heeft ontvangen?

ca
door carinedudar - May 28, 2004 om 15:27
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb de meubels inmiddels ontvangen en wel op vrijdag 21 mei.


Heb in die week ervoor gebeld, en ze waren plotseling "gewoon binnen", waarom ik geen bericht had gehad weten ze niet, en zoals mondeling afgesproken, op zaterdag leveren deden ze ook niet.


Gelukkig hadden we dag na Hemelvaart een vrije dag en zij niet.


De aflevering is gelukkig wel goed gegaan, er waren verder geen problemen.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer