Nieuw gekocht matras van Eastborn a 400 euro bevalt niet maar kan niet terug!
Twee nieuwe eastborn matrassen gekocht a 400 euro pst. Echter die van mijn man bevalt niet, rugpijn. Hij wil nu een andere maar de beddenzaak zegt dat Eastborn geen beslapen matrassen terugneemt. Ook niet binnen 3 maanden? Je kunt toch tegenweoordig eerst 'proefslapen' ? Hoe kun je anders binnen een half uur in de winkel het juiste matras kiezen? Dit ervaar je toch pas als je er op geslapoen hebt. Voor de duidelijkheid, we zijn bij een beddenspeciaalzaak geweest!!
Maandenlang proefslapen kan echt niet bij iedere winkel. Daar had je naar moeten vragen voordat je tot koop over ging. Bij Ikea kan het wel, die gooien hem bij retour in de koopjeshoek.
Wat zou deze beddenspeciaalzaak met jouw matras moeten doen? Ik wil (net als de meesten) geen beslapen matras kopen. Jij ook niet, vermoed ik.
Je kan het matras te koop zetten op Marktplaats.
Al was u bij de slager geweest, wat doet dat er verder toe? Gekocht is gekocht. En natuurlijk neemt een bedrijf een beslapen matras niet terug. Ze hoeven zelfs geen onbeslapen matras terug te nemen.
Afgezien daarvan, wie zegt dat een andere matras wel bevalt? Daar ook weer drie maanden op "proefslapen"? Wat moet zo'n bedrijf met al die oude zooi?
Hebt u op de matrassen die u vervangen hebt ook drie maanden kunnen proefslapen? Dan wist u toch wat beviel.
Afgezien van wat er niet bevalt, helpt misschien een topper.
Of ga anders naar Ikea, die matrassen kan men thuis uitproberen..
Pech gehad, u heeft bij de verkeerde winkel gekocht wanneer die niets meer voor u willen betekenen.
Er zijn inderdaad nieuwe concepten, waarbij matrassen thuis, zonder folie, tot 100 dagen getest kunnen worden en enkelen geven zèlfs bij een retour 100% uw geld terug.
Eastborn blijkt aan deze nieuwe concepten geen boodschap te hebben. Misschien het oude tijk hergebruiken en tòch een zachtere matras laten leveren door ruilen tegen de ontstane onkosten?
Gebruikte proeflig-matrassen worden overigens doorgaans verschredderd of gereinigd en o.a. aan het Leger des Heils gegeven. Het is een on-line-marketingconcept tègen de vaak erg dure vakzaken.
OPVALLEND,
dat de CB wèl aangeeft, dat de matras Eastborn-Sprint kan worden teruggebracht volgens de leverancier: HIER
Gelukkig wordt de CB weer even gepromoot. CB is vast wel blij met je.
@hansje. Niet gelezen? Voorwaarden winkelier.
@Carola.83
Met deze link geef ik TS een kleine opening om met de winkelier in gesprek te kunnen gaan en daarvoor is dit forum toch ... Niet om collega's af te katten.
U heeft overigens wel een slecht geheugen, nadat ik al meerdere malen heb geconterd, dat ik niet lid ben van de Consumentenbond, er géén functie heb en tevens óók niet lid ben bij de Vara of een andere omroeporganisatie. Mijn interesse ligt bij àlle consumentenzaken.
Een gevonden bron kan ik dus onafhankelijk citeren. Uw geposte ervaringen respecteer ik toch óók!
En een on-line marketingconcept tegen dure vakzaken?
Het is gewoon idioterie. Generaties op generaties hebben gewoon goed geslapen op een matras die ze kochten. Heel vroeger, veren schudbed, zalig, maar kostte je rug bij het opmaken, binnenvering, hard, latex, prima maar duur, polyether ook prima, maar niet zo duurzaam, kapok, niets mis mee.
Nu zit men te mutsen over 3, 5, 7 comfortzones en allerlei materialen en is het nog niet goed.
Er wordt ook niet gekeken waar die matras op ligt, is dat niet versleten?
TS dàcht, dat je overal en thuis kunt proefslapen ... mijn antwoord is gedifferenceerd en neemt inderdaad geen betrekking op de historie van het bed/matras. Inmiddels rijden we ook niet meer in een T-Fordje ...
@HK: ik heb een uitstekend geheugen! Dringt blijkbaar niet tot je door dat je met iedere CB link lidmaatschap van de CB zit te promoten. Want bij ALLE artikelen staat: Word lid van de CB enz. enz. Benieuwd? (of woorden van overeenkomstige strekking)
IK ... verklaar hiermee, dat ik niet verantwoordelijk ben voor de reclameteksten van de CB op bruikbare links. Tevens geef ik aan, dat de CB na een opbouwperiode tot 600.000 leden had, die graag nieuws over producten en de onafhankelijke tests lazen.
Inmiddels kan men méér èn betere test bij zusterorganisaties lezen/kopen. De Consumentenbond heeft inmiddels nog maar 400.000 leden en begeeft zich op het terrein van life-style, waar ze voor het eerst, zèlf geconfronteerd met het begrip 'marktwerking' met stevige concurrentie te maken krijgt en momenteel m.i. volkomen de weg kwijt is.
Ik ben actief op de community van de CB en mijn uitgebreide statement kunt u nalezen door op mijn profiel te klikken. Ik ben dus van de huidige CB absoluut géén fan, maar gebruik soms een test op andere fora ...
Nog vragen @Carola.83?
@hansje. Nee, we rijden niet meer in een T Ford. Maar men zou zich ook zelf eens kunnen verdiepen in het materiaal waarvan een matras gemaakt is. Men zou ook eens kunnen kijken waarvan de matras gemaakt is waar men jarenlang goed op heeft geslapen. Men zou ook eens kunnen kijken naar de bedbodem waar een en ander op ligt.
En als ik dan die flauwekul van bijvoorbeeld 7 zones lees, dan denk ik, de ene persoon is 1,60 meter lang met 90 kilo, en de ander 1,90 meter met 85 kilo, die "passen"allemaal precies in die zones? Mijns inziens allemaal grote onzin dus.
Ik heb onlangs een test gedaan bij de beddenzaak Morgana, die een uitgezochte matras op sensoren van een beddenbodem hebben gelegd. Via een softwareprogramma kunnen verschillende bodem instellingen gesimuleerd worden in rug- en zijpositie. Door niet telkens te hoeven opstaan en van locatie te moeten wisselen vond ik dàt een goede innovatie, vooral voor consumenten die erg beperkt zijn in hun bewegingen (zoals reuma).
De eerder 'zo gepromote' Consumentenbond (volgens een andere deelnemer), verrekt het om de alternatieve te publiceren. Let wel, je krijgt een uitdraai mee, waarop je de test later kunt volgen en het gebruikte matras met beddenbodem instellingen kunt vastleggen.
Ik ben het ook met u eens, dat we er inmiddels een luxe-probleem van hebben gemaakt, maar voor een kleine doelgroep zijn speciale matrassen (soms) een beter aanbod. Niet alleen het matras, maar ook de invloed van de beddenbodem kan daarmee getest worden.
@hk, de link op zich is natuurlijk okay, maar ook schrijft de consumentenbond dat het aan de verkoper ligt: wel of niet retour/beslapen. Deze beddenspecialist doet daar kennelijk niet aan mee. En ook dat is zijn goed recht. Ik mocht ook proefslapen (al weer 5 jaar geleden); sliep wel perfect maar was dat niet zo geweest was de matras retour gegaan. Wel met een 'beschermhoes' eerst geslapen. Alles stond ook op de bon be(ge)schreven.
Het is een dilemma, dat men met een half uurtje met de verkoper aan het voeteneinde géén matras kan uitproberen.
- Een alternatief is het aanbod van matrassenfabrikanten om dit in een hotel met hun matrassen te doen. Daar vraagt ook niemand of het hygiënisch is.
- De oplossing met een matras in een folie was het óók niet
- 100 dagen proefslapen en geld terug kàn een conclusie geven, dat het om niet zo erg beste kwalitatieve materialen gaat, maar tenminste de winkel- en personeelskosten hoeven niet te worden doorberekend.
Ik vraag me bij deze topic ook nog af, waarom twee verschillende personen dezelfde matrassen kopen? Zoiets kàn het gevolg zijn van twee halen, één betalen ...
Tja, dat is héél vervelend voor manlief.
Maar eventueel 'proefslapen' had vantevoren besproken moeten worden.
Normaal geldt hier koop=koop.
Dit had u toch echt, vooraf, met de verkoper moeten kortsluiten. Het terugbrengen van de matras, is geen recht, zoals u blijkbaar denkt.
Heel vervelend. Misschien kunt u het probleem oplossen met een losse topper van <> 5cm. of meer?
Het klopt dat lang niet alle matrasleveranciers proefslapen toestaan. Mijn leverancier Jysk doet dat bv. wel. Ik heb er op twee verschillende soorten van matrassen steeds drie maanden kunnen proefslapen voordat ik de goede vond. Behalve bezorgkosen kreeg ik gewoon 100 % aankoopkosten retour (sliep wel op een topper).
U heeft niet besproken en of op de rekening laten zetten optie retour, en denken dat : Je kunt toch tegenwoordig eerst 'proefslapen' is geen steekhoudend argument.
Enkele matrassenleverancier gebruiken zo'n uitgebreide proefperiode als unique selling point. Dat betekent dus dat het niet standaard is, maar iets uitzonderlijks.
Leg er voorlopig een astronautenmatras (traagschuim) of iets dergelijks op.Die zijn in verschillende diktes verkrijgbaar en probeer het dan na een half jaar eens zonder dat matras.
U bedoelt waarschijnlijk een 'topmatras", ook wel 'topper' genaamd? Dit is al eerder een voorstel geweest.
Dat is inderdaad een goede en vooral kostengunstige oplossing!
klopt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer