ba
door balou2000 Nov 11, 2020 om 18:32
Huishouden & energie

Nieuwe combiketel steeds stuk

Ik heb 30 maart een nieuwe combiketel van de woningbouw gekregen.
Het is nu 11 november en hij is ondertussen 9x stuk geweest.
Alles is vervangen wat er vangen kan worden de B klep op de gasmeter is vervangen maar hij blijft stuk gaan.
Hij geeft dan foutcode F5 aan en valt uit. Hij kan dan wel makkelijk gereset worden. Maar als je ingesopt onder de douch staat ,dan moet je dus de vliering op om hem te resetten.  Niet handig dus.
Geen enkele monteur weet wat er mee is. Ik zal nu nog geen namen van bedrijven noemen, omdat ik nog steeds hoop dat ik deze week een nieuwe ketel krijg.
De woningbouw heeft een onderhouds contract met firma X ,die hebben een nieuwe ketel geplaatst geleverd door firma  Z. De woningbouw wil dat er een nieuwe ketel geplaatst gaat worden maar firma X zegt luister wij hebben garantie op de ketel van firma Z. Die zijn al eens geweest maar die weten het ook niet. Als die 3 bedrijven er nou niet uit komen welke stappen kan ik dan nog onder nemen om ze er toe te dwingen om een nieuwe ketel te plaatsen
Bvd

1852 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2020 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al eens schriftelijk geklaagd bij de huisbaas?

va
door vanlotjegetikt - Nov 11, 2020 om 18:37
809 Antwoorden / Vragen

Huurcommissie inschakelen
U hebt niets met die bedrijven die een ketel plaatsen van doen.
Dit is een dingetje tussen de verhuurder en u.
Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 11, 2020 om 18:51
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Bij de huurcommissie is sprake van grote achterstand, net als bij het CBR. Jammer maar wel erg waar.

marita5
door marita5 - Nov 11, 2020 om 18:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Balou2000 ,

Ik neem aan dat u een huurder bent , dan is de aangewezen persoon de woningbouwvereniging .
U heeft niks te maken met firma X / of firma Z , de woningbouwvereniging heeft een overeenkomst met firma X , dus moeten zij dit ook oplossen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2020 om 18:41
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is duidelijk een probleem tussen installateur en uw verhuurder. Uw verhuurder is de opdrachtgever en als dat een corperatie is en u komt er met de verhuurder niet uit, dan is er een mogelijkheid dat u bemiddeling vraag bij de huurdersbelangen organisatie die iedete corperatie wettelijk verplicht moet hebben.

U kunt ook terecht bij https://www.woonbond.nl/huurderslijn en als u lid bent van een HBO en als die is namens u lid is dat wel heel erg makkelijk.

U kunt de leverancier niet dwingen, wel uw huisbaas (bazin) U kunt ook eventueel nader advies vragen via www.juridischloket.nl  of https://www.huurcommissie.nl/contact/ maar bij de laatste is sprake van een grote afhandelingsachterstand.

ma
door malty - Nov 11, 2020 om 18:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw probleem eens voorleggen op het forum van klusidee. Misschien dat een cv monteur op dat forum de oplossing weet.
Wel merk en type combiketel vermelden.

https://www.klusidee.nl/Forum/forum/het-gebruik-van-het-forum.15/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 11, 2020 om 18:55
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Balou,

Kunt u ons wel vertellen om welk merk CV ketel het gaat?

Weet u zeker, dat het om een nieuwe CV ketel gaat? (was u erbij toen ze hem uit de doos haalden tijdens de installatie?).

Ik raad u aan om contact op te nemen met de opzichter van de woningbouwvereniging : vraag hem ook om de cv ketel in de keuken te plaatsen boven de kraan van het aanrecht.

Op zolder is geen praktische plaats voor een cv ketel.

Neem snel actie want de winter staat voor de deur.

Succes ermee.

tenormin
door tenormin Nov 11, 2020 om 19:11
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@groene enz. Dat alles is @balou's pakje niet aan. De goede man heeft een nieuwe Combiketel via de Woningbouw Vereniging geplaatst gekregen. Dus hij is helemaal niet degene die er achteraan moet gaan rennen maar de opdrachtgever, de WBV en de leverancier. U leeft kennelijk in een niet bestaand verleden: u denkt toch niet dat de WBV de combiketel in de keuken gaat plaatsen? Op zolder is de meest gekozen plek om te plaatsen. In een huis dan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2020 om 19:23
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Bij mij staat de CV ketel in de keuken boven de kraan van de wasbak.

De CV monteur kan er makkelijk bij en om de 2 jaren wordt hij grondig schoongemaakt en er komt heel wat vuil vanaf (lijkt wel een schoorsteen......).

Dus boven het aanrecht is een perfecte plek voor een CV ketel, ook omdat je keuken altijd goed geventileerd is.

Omdat de winter eraan komt is het nu zaak om snel actie te ondernemen : dus zo snel mogelijk contact maken met de opzichter van de woningbouwvereniging, die de ingehuurde bedrijven moet aanspreken.

tenormin
door tenormin Nov 11, 2020 om 21:38
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@groene enz. En je woont ook in een huis? Geen flat of appartement? De combiketel van mij is ook gewoon in de keuken maar, andere huurders die een hele woning hebben/huren: alle CV ketels zijn boven geplaatst. De TS kan de WBV wel tot spoed manen maar meer kan hij/zij ook niet doen. Een goede WBV zorgt er natuurlijk voor dat men niet in de kou komt te zitten.

gerbera
door gerbera Nov 11, 2020 om 22:01
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA
De zolder is prima geschikt voor het plaatsen van een CV ketel, en de ketels van tegenwoordig hebben een dubbele buis, binnenbuis voor uitstroom verbrandingslucht en buitenbuis voor aanvoer buitenlucht, dus ventileren is bijzaak. En wat maakt het uit welk type ketel het is, hij werkt niet naar behoren dus een onzinnige vraag. Ook die van mij hangt boven dus een korte afvoer naar het dak, en bijzonder weinig last van vuil. Die van u blijkbaar wel maar dan zou ik de monteur eens vragen om de verbranding goed af te stellen. Ik moet zo'n ding niet in mijn keuken hebben maar als ik u verhaal goed lees kent u het verschil tussen een geiser en cvketel blijkbaar niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2020 om 22:13
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Ik heb een oude portiekwoning uit de jaren 50.

Mijn ervaring met een woningbouwvereniging is : zorg voor goed contact met de opzichter: deze persoon heeft veel invloed op de werkzaamheden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2020 om 22:22
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Geisers zijn tegenwoordig verboden voor sociale huurwoningen.

Die dubbele buizen heb ik ook in mijn woning : de buizen komen samen in de hal met die van de andere bewoners.

Bij de afvoerbuis komt ook veel vocht mee, dit weet ik doordat er een lekkage was in de hal.

De plaatsing in de keuken is voor onderhoudstoegang veel makkelijker, dus ik begrijp niet waarom u hem liever op zolder heeft.

Elke 2 jaar wordt hij door de firma Bonarius goed bekeken en schoongemaakt.

De laatste keer werd hij door een verwarmingsmonteur goed onder handen genomen(de schoonmakers waren bezet).

Deze monteur vertelde mij, dat je een CV ketel kunt vergelijken met een verbrandingsmotor : door het verbranden van aardgas wordt de CV ketel vies :daarom is onderhoud noodzakelijk. PS : de reden waarom ik vroeg om welk merk CV ketel het gaat, is omdat er misschien andere forumleden dezelfde ervaring ermee hebben.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 11, 2020 om 19:45
7225 Antwoorden / 3 Vragen
ba
door balou2000 - Nov 12, 2020 om 16:09
47 Antwoorden / 15 Vragen

Ja ik heb 16 september een officiële klacht bij de woningbouw ingediend.
Het is een kombi kompakt HRE 24/18.
Ze zijn er vandaag achter gekomen dat het hoedje op de gaspijp niet goed is . Daardoor kunnen de gassen niet goed weg en valt de ketel uit.
Die wordt binnenkort vervangen en hopelijk werkt de ketel dan zoals het hoort.
Ik heb de linken die jullie gestuurd hebben en hoop ze niet nodig te hebben.
Bedankt voor alle antwoorden

ma
door malty Nov 12, 2020 om 17:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hopelijk heeft u binnenkort een goedwerkende ketel.
Bedankt voor uw reactie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2020 om 18:31
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Balou,

Ik heb precies dezelfde CV ketel van Intergas.

Ik heb hem al 8 jaar probleemloos.

Wel maakt hij wat lawaai als hij warm moet worden (dan gaat er iets draaien, lijkt op de versnelling van mijn bromscooter.....)

Fijn dat het wordt opgelost.