iw
door iwanhoogervorst May 9, 2016 om 15:43
Huishouden & energie

Nuon mengt tarieven

Ik ben oktober 2015 verhuist en mijn contract met de NUON meegenomen. Per 1 mei heb ik een nieuw contract afgesloten met nieuwe tarieven. Nu verwacht ik dan ook een afrekening tegen het oude tarief en vanaf 1 mei de ingang tegen de nieuwe tarieven. De nuon wil echter pas oktober afrekenen en SCHAT dan het verbruik, tot 1 mei, tegen het oudetarief en schatten het verbruik, vanaf 1 mei tegen het nieuwe tarief. Ik wil gewoon eerlijkheid en duidelijkheid!! Nu afrekenen tegen de oude tarieven en 1 mei volgend jaar tegen de nieuwe tarieven afrekenen. Alleen de NUON....

Het is toch makkelijk zat om mijn meterstanden per 1 mei door te geven??

ps ze waren, per ongeluk, mijn welkomstbonus ook even vergeten en hopen dat dit spoedig alsnog betaald wordt.

2996 18 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is al 1 mei geweest. Hebt u de standen toen doorgegeven? En zoveel zal het ook niet schelen.

Meestal krijgt men de welkomstbonus pas achteraf.

U kunt niet beslissen wanneer de afrekening wordt opgemaakt.

edrick3
door edrick3 - May 9, 2016 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, eigenzinnigheid van die NUON. ;-)
Ze kunnen natuurlijk best de meterstanden per 1 mei opnemen (zeker met een slimme meter), maar dan moeten ze aparte rekeningen gaan opmaken.

iw
door iwanhoogervorst - May 9, 2016 om 16:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kon de meterstanden niet doorgeven per 1 mei. Zoveel zal het niet schelen? Dan kunnen ze net zo goed geen tarieven geven en zelf maar wat vaststellen. De welkomstbonus was nog van vorig jaar! En konden ze zelf even nog niet vinden waarom ze het niet betaald hadden... Einde contract is toch gewoon afrekenen?? En dan met een nieuw contract tegen die tarieven verder rekenen! (een slimme meter heb ik niet....)

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De jaarafrekening wordt eenmaal per jaar opgemaakt. En verder alleen maar als men vertrekt bij die energieboer.

iw
door iwanhoogervorst - May 9, 2016 om 16:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat hun dat zo vinden ja.... Maar een nieuw tarief kan je niet mengen met een oud tarief en dan zonder meterstanden... En dan over een jaar mengt de NUON het verbruik maar met het nieuwe en oude tarief... Zoals hun dat uitkomt!

gerbera
door gerbera - May 9, 2016 om 17:05
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik mag aannemen dat u de meterstanden op 1 mei heeft opgenomen. Op de jaarafrekening kunt u dan zelf controleren of ze de goede standen hebben gebruikt of dat het in uw nadeel afwijkt. Als u tussentijds meterstanden doorgeeft is het voor NUON blijkbaar te moeilijk dit te verwerken in het systeem. Dus maak er geen punt van en wacht gewoon de jaarafrekening af. Overigens wordt dit, voor zover ik weet, bij alle energiebedrijven ook gedaan als tussentijds de tarieven wijzigen op 1 januari en 1 juli. U ontvangt dan ook geen tussentijdse eindafrekening.

iw
door iwanhoogervorst - May 9, 2016 om 17:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar werken hier de NUON medewerkers harder dan op kantoor! Het missen van de je welkomstbonus en het niet correct nakomen van afgesproken contract prijzen wordt hier gewoon goed gepraat! Contract voor een bepaalde prijs is gewoon een bepaalde prijs voor het gas en stroom dat je in die periode gebruikt hebt. Niks meer of minder! Dus ook niet schatten! Dat doen ze op de markt misschien.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard werk ik bij Nuon. Maar het per abuis niet uitbetalen van de bonus heeft niets van doen met het niet opmaken van een jaarafrekening.

U krijgt gewoon in oktober de jaarafrekening en Nuon schat dan hoeveel u vóór en ná mei gebruikt hebt. Heel simpel.

Dat is heel gebruikelijk en doet elke energieboer.

iw
door iwanhoogervorst - May 9, 2016 om 18:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

De Nuon schat ja! Waarom dingen schatten als we het tot op de cent kunnen uitrekenen? Omdat dit de NUON beter uitkomt? Als ik was overgestapt had de NUON toch ook een afrekening gemaakt? Maar als beloning omdat je blijft maakt de NUON wel een schatting. (beetje meer op het dure tarief??)  NEE gewoon eerlijk en open alles afrekenen zoals het in het echte leven ook gaat...

iw
door iwanhoogervorst - May 9, 2016 om 18:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar vinden ze het bij NUON belangrijker om op kassa.nl te zitten dan netjes alles af te rekenen.... Jammer weer...

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar omdat we niet al die dubbele afrekeningen hoeven te maken, hebben we ruimschoots tijd over om hier op het forum te zitten.

En het schatten bij twee contracten laten we aan de computer over. En die rekent uiteraard altijd naar ons toe. Dat is goed voor onze bonus. :-))

iw
door iwanhoogervorst May 9, 2016 om 19:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ach gelukkig nemen we met deze leuke NUON reacties gewoon weer afscheid van NUON straks. Jammer dat jullie onder schuilnamen reageren. Als je er met je klanten uit wilt komen is dit wel de beste weg! Top hoor!

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 9, 2016 om 19:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Collega's, kunnen jullie weer aan het werk gaan? Er moeten contracten verkocht worden! Mijnheer Hoogervorst kan nog wel even wachten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Ja, baas.:-))

Cookies
door Cookies - May 9, 2016 om 20:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt toch de tussentijdse meterstand van 1 mei (of van vandaag als je ze op 1/5 niet hebt opgenomen) doorgeven aan de Nuon en vragen of ze deze stand in hun administratie zetten? Dat heb ik zelf ook wel eens gedaan bij Eneco. Die standen waren netjes overgenomen in de jaarafrekening. Ook de Nuon hoort die standen netjes te noteren.

iw
door iwanhoogervorst May 9, 2016 om 20:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was mijn voorstel ook maarja...

Cookies
door Cookies May 9, 2016 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog maar eens een poging wagen. Ze horen die standen gewoon te noteren. Je kunt geen afrekening eisen.

marita5
door marita5 - May 10, 2016 om 07:50
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Iwanhoogervorst ,

Hier vind u alle informatie van Nuon , u kunt daar uw vraag stellen ,  ( rechterkolom contact / Forum ) klik op de rode regel

https://www.nuon.nl/klantenservice/

gerbera
door gerbera - May 10, 2016 om 17:03
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@MARITA5, wij allen, volgens de TS "werkzaam bij NUON", hebben getracht het uit te leggen hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Helaas zonder resultaat. Ook op de door u genoemde site zal het antwoordt hetzelfde blijven als deze al van de klantenservice heeft gehad. Dus de raad van @DIUMENGE volgen is de beste oplossing. Al zullen wij wel héél lang op een bonus moeten wachten.

akkerdistel
door akkerdistel - May 10, 2016 om 17:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt veel beter op jouw broer Hans boos zijn, dat heeft je ondertussen al veel meer gekost, dan die eventuele paar luttele centen aan Nuon.

M9
door M94 - May 10, 2016 om 20:44
7 Antwoorden / Vragen

Oke dus u wilt graag eerst uw carpaccio afrekenen, alvorens uw steak gebracht word. Met als reden dat de prijzen van de gerechten anders zijn?