Onbewust 2 energiebedrijven aangenomen in 2 weken
Na mijn operatie vorig jaar in juli 2020, ben ik 2 x telefonisch benaderd om over te stappen naar een ander energiebedrijf. Ik had het niet door en had uiteindelijk 2 energiecontracten geaccepteerd.
Per september 2020 naar Eneco en nu per 23 juni 2021 naar Budget Energie. Waardoor ik nu van Eneco een boete van € 500,00 krijgt. Dit omdat ik binnen 1 jaar overstap naar een ander leverancier. En omdat Eneco eerder ook een boete voor mij hadden betaald, verhalen zij de € 250,- boete ook terug. Budget Energie betaald alleen € 250,-. Dus ik zit met een eigenbijdrage van totaal € 250,00. Daar gaat mijn goedkope energie, wat aan mij werd beloofd.
Ik heb geprobeerd een Heran procedure te starten, maar beide bedrijven verwijzen naar elkaar om de procedure te starten. Ik kom nu geen stap verder......
Help, wat kan ik verder doen?
Groeten John
U bent 2 keer telefonisch benaderd en hebt ook 2 keer een nieuw contract afgesloten binnen 1 jaar. En dat had u niet door ......... ik zie het nu zo dat u erin gelopen bent en dat u dat nu geld gaat kosten. Nu weet ik nog niet wat u met een heran procedure bedoeld, ga ik eerst zoeken.
Heran procedure is een onvrijwillige overstap. Het zal dus een gevecht worden, u zult moeten bewijzen dat u onvrijwillig bent overgezet.
Advies voor elk energie of ander verkoop telefoontje: nee , geen interesse. Tuut tuut tuut.
Ik heb nog nooit zo'n telefoontje gehad overigens.
Dank je wel. Dat zal ik zeker doen!
Hallo Johnny-M ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/energie/alles-over-opzeggen
Bedankt voor de tip
Graag gedaan suc6
@Johnny-M ,
Nog een vraag voor u , heeft u bij de overstap het energiecontract getekend ?
https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/overeenkomst-geldig/regels-telefonische-verkoop-energie
Toen digitaal geaccepteerd, ja.
Dan heeft u inderdaad een probleem .
Dus vóór Eneco had u al een driejarig contract, wat u voortijdig opgezegd hebt, en bij Eneco ook een driejarig contract. Schiet allemaal lekker op.
Wees dan maar blij dat Budget energie die boete weer betaalt.
En wat verwacht u nu van een procedure? U bent toch zelf akkoord gegaan?
En wat heeft die operatie er mee van doen?
Die week zat ik onder de morfine en had toen niet door met de verkoop/aanbieding van de verkopers!
Ja, maar u ging met de eerste overstap in september naar Eneco al in de fout. Toen nog steeds morfine na de operatie in juli?
Let niet op tijger1 die is hier om mensen een trap na te geven om haar zure leven wat kleur te geven
Huh? Wat is uw reactie op, advies aan vraagsteller?
Beste Tijger1 en Autorai1, ik heb hier mijn vraag gesteld, omdat ik niet meer wist wat ik met mijn "al eerder aangegeven stomme fout" moest doen.
Van anderen heb ik wel advies gekregen, waar ik mee kan. Waar ik wil bedanken.
Maar had niet verwacht dat ik op juist deze platform ook een trap na zal krijgen!
Maar u kunt helemaal niets meer doen dan de boetes betalen. Heel simpel.
Mijn reactie hier was bedoeld voor @jeff59761 die geen antwoord op uw vraag geeft maar zich beperkt tot commentaar op anderen. Niet voor u als vraagsteller dus.
De Heran procedure is van toepassing als iemand zonder het te weten wordt over gezet naar een andere energieleverancier maar in uw geval bent u telefonisch benaderd en heeft het aanbod van Budget Energie om over te stappen geaccepteerd en dat maakt dat u niet onder het contract van Budget Energie uit kunt. Ik vrees dat er niets anders overblijft dan de 250 euro te voldoen omdat wat Buget Energie gedaan heeft namelijk u telefonisch overhalen om over te stappen is legaal. Per ingang van vandaag 1 juli wordt de telefonische verkoop aan banden gelegd en mogen telefonische verkopers u niet meer bellen om u over te halen.
Evenals @MARITA5 vraagt: heeft de de overeenkomsten getekend? Hoe dan ook kan er reden zijn omdat u het heeft over 23 juni jl. dat de overeenkomst met Budgetenergie ongeldig is. Mogelijk heeft u iets aan deze info: https://www.klacht.nl/budgetenergie/ en kunt u ook een melding doen bij de gratis eservice van de Consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/.
Omdat u dit wel zelf heeft gedaan is het niet onjuist dat men bij Essent u een 'boete' aanrekent en heeft uw klacht uitsluitend betrekking op Budgetenergie waarvan de min of meer agressieve telefonische belverkoop methode niet onbekend is. Zie o.a. dan deze https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/budget-energie-te-mooi-om-waar-te-zijn-t189965.html en deze eerdere melding op deze site: zijn er nog meer mensen zo belazerd Door budget energie? - Kassa - BNNVARA
Zie ook: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Wat heeft Essent hier mee van doen?
De Ts heeft in september al een drie jarig contract opgezegd, dat nog geen jaar liep.
Ach ja, een foutje, ik bedoelde uiteraard Eneco. Zeer scherp gezien. Heeft u nog zout over om op nog meer slakken te blijven gooien? Het lijkt mij dat de essentie van mijn reactie toch duidelijk was, ondanks het foutje.
En wat is de essentie dan wel? Ook dat contract bij Eneco zal door agressieve telefonische verkoop tot stand gekomen zijn, want de Ts had al een drie jarig contract waarvan nog geen jaar verlopen was.
En ook Budget energie is verleden jaar, tijdens het morfine gebruik afgesloten
Wat heeft die operatie ermee te maken?
En u had niet door dat u 2x een contract afsloot?
"Onbewust"? U was toch niet bewusteloos?
Misschien toch nog een kansje om dat laatste contract te ontbinden, de tijd dringt:
https://www.energieleveranciers.nl/overstappen/vragen/telefonisch-aanbod
Te laat voor het laatste contract, maar toch bedankt voor het meedenken.
Ga uitsluitend online zelf zoeken als je aan een nieuwe toe bent.
De verkopers per telefoon beloven alles en vaker ging het fout.
Tot 2x toe dezelfde fout maken, je hebt niet de goedkoopste en waarom niet opgehangen.
Ziek of niet, laat je nooit per telefoon door onbekende iets aansmeren!
Jammer maar eigen schuld.
Topantwoord
Hier kun je de nieuwe regels vinden die miv 1 juli 2021 gelden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/regels-voor-telefonische-verkoop
en
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/telemarketing
Dank je wel Panter
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer