pa
door patriciabk Nov 8, 2010 om 10:19
Huishouden & energie

Ongevraagd contract Greenchoice

Bedrijf Greenchoice heeft na een telefonisch contact een contractbevestiging gestuurd, terwijl ik om een offerte heb gevraagd. Zijn er meer mensen die ongevraagd klant zijn bij Greenchoice?
Bij navraag wil men mij niet van het ongevraagde contract afhelpen. Het Callcenter heeft weer gewonnen.

3338 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 8, 2010 om 12:21
859 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo

Helaas gebeurt dit nog steeds zo, u vraagt om informatie en dan krijgt u een contract thuis.
Zo lang de wet in deze nog niet verandert is,(maar die komt er wel aan) heeft u nu 7 werkdagen de tijd om het contract schriftelijk op te zeggen, doe dit wel aangetekend met bewijs van ontvangst.

Succes er mee.

elenay
door elenay - Nov 8, 2010 om 12:26
1031 Antwoorden / 142 Vragen
0

Nou bij toeval had ik ditzelfde voor een buurvrouw afgehandeld maar dan bij Pretium en toen kreeg ik hier van collega read een voorbeeldbrief die ik gelijk even hier plaats.

Schrijf die brief en stuur het gelijk aangetekend met ontvangstbewijs binnen 7 dagen weg. Dan hebben ze geen poot om meer op te staan, ondanks dat ik dit gewoon crimineel gedrag vindt.

Model voorbeeldbrief: (zelf naar eigen situatie aanpassen)

Naam en adres van het bedrijf

Eigen Plaats en datum

Onderwerp: de overeenkomst van (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw overeenkomst de dato XXXX, delen wij u mede geen prijs te stellen op uw diensten.

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend geweest, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn.
Zo er al een overeenkomst zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling/bedrog (ingevolge BW art. 6:228) alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming (ingevolge BW 3:2 art. 33).
Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden om uw diensten af te nemen.

Wij verzoeken u de overeenkomst te vernietigen, alle correspondentie met ons te staken en onze gegevens uit uw bestanden te verwijderen.

Indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op U worden verhaald.

Met vriendelijke groet,

(Zet wél je naam onder de brief, maar niet je handtekening)

Of: zet je handtekening op een kruisjesachtergrond of dwars door de adres gegeven. Op die wijze kunnen bedrijven niet knippen en plakken en een vervalste overeenkomst in elkaar knutselen.



Johntab
door Johntab - Nov 8, 2010 om 13:53
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is normaal gesproken een prima bedrijf en een van de goedkoopste. Ik ben al jarenlang bij Greenchoice en alles gaat perfect.

sm
door smeijers - Nov 8, 2010 om 15:34
12 Antwoorden / 6 Vragen
0

wij hebben al jaren zeer goede ervaringen met greenchoice; een bedrijf dat je nog persoonlijk behandeld..waar vind je dat..
hier moet iets goed fout zijn gegaan...

pino123
door pino123 - Nov 8, 2010 om 15:58
2775 Antwoorden / 14 Vragen
0

Zelf zit ik ook tot volle tevredenheid bij Greenchoice, alleen in dit geval, is dit niet goed gegaan. Inderdaad meteen aangetekend een brief opsturen zoals door Elenay aangegeven!

1paul
door 1paul - Nov 8, 2010 om 16:43
3231 Antwoorden / 0 Vragen
0

Greenchoice is op zich niks mis mee, ben daar ook al jaren klant en word er altijd goed en snel geholpen.

U heeft echter waarschijnlijk te maken gehad met een callcenter en hier worden zo nu en dan (op zijn zachts gezegd) nogal eens foutjes gemaakt in hun eigen voordeel...

Dit is een mail adres waar ik altijd kontakt mee heb misschien is het wijs uw ervaring hier naar toe te sturen en te melden dat u niet wilt dat zij gaan leveren aan u?


greenchoice(greenchoicevragen@greenchoice.nl)

hi
door hipppo - Nov 8, 2010 om 16:55
303 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik sta, evenals diverse anderen, verbaasd. Ben al jaren klant bij GreenChoice, altijd prima behandeld en goed geïnformeerd.
Overigens, een contract is pas geldig als er een handtekening onder staat van de klant, of, als het een telefonische overeenkomst betreft, men spijkerhard kan bewijzen d.m.v. het opgenomen gesprek (waar toestemming voor gevraagd moet zijn!) dat de klant om een contract heeft gevraagd.
Trouwens, je kan GreenChoice toch zonder tussenkomst van een callcenter bellen? 010-4782326
Maar om van alle gedoe af te zijn is, zoals read al had aangegeven, een aangetekende brief wel zo handig, maar strikt genomen niet nodig.
Let wel op dat ze niet toch stroom en gas gaan leveren, dat kunstje heeft Oxxio mijn dochter geflikt terwijl ze op tijd het aanvankelijk getekende contract had opgezegd, wat ruim een jaar gekost heeft om alles weer in orde te krijgen.
GreenChoice, waar ze klant was en nog steeds is, speelde daarbij een nuttige rol...

1paul
door 1paul - Nov 8, 2010 om 17:24
3231 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kan iemand mij die rode duimpjes uitleggen van de juist eens een keer positieve ervaringen???

Is dit iemand die alleen negativiteit wilt lezen of zo??

jo
door joep873 - Nov 8, 2010 om 18:36
103 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=1paul schreef op maandag 8 nov 2010, 17:24]Is dit iemand die alleen negativiteit wilt lezen of zo??
Feit is dat patriciabk een negatieve ervaring heeft met Greenchoice.
Een antwoord dat Greenchoice zo'n goede club is maar dat een anoniem callcenter het fout heeft gedaan klopt gewoon niet; zo'n callcenter werkt namens Greenchoice, dus de fout valt wel degelijk Greenchoice aan te rekenen.

an
door anromach - Nov 8, 2010 om 18:44
36 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ben er zeker van dat als je rechtstreeks naar Greenchoice belt, je probleem serieus genomen wordt.
Ik ben al jaren bij Greenchoice en wordt er altijd correct geholpen voor een goede prijs en als problemen zijn willen ze dit graag zsm oplossen.
Dus niet met een callcenter bellen maar gewoon met de klantenservice van Greenchoice!
Succes ermee.

gr
door greenchoice - Nov 10, 2010 om 09:31
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte Patriciabk,

Wij hebben uw opmerking gelezen op dit forum. Graag wil ik u verzoeken om nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice via 010-4782326 of vragen@greenchoice.nl. Greenchoice kent namelijk geen opzegtermijn of opzegboetes dus het kan nooit zo zijn dat u niet van een contract af kan.

Hiernaast zullen wij nooit iemand zonder handtekening of opname via telefoon ongevraagd overzetten, dat mag ook niet. Dus graag willen wij dit misverstand ook uit de wereld helpen.

Wij hopen spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Greenchoice klantenservice

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
ElleP - Jul 3, 2024 om 13:33
Winkels & webshops

Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?

Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima.   Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en lang ... Lees meer

q.
q.zonneveld - Jul 1, 2024 om 12:48
Elektronica & tv

Hoe zit het met terugleverkosten voor zonnenpanelen als de teruglevering regelmatig wordt geblokkeerd door overbelasting van het net?

Mijn omvormer valt regelmatig uit door overbelasting op het net. Dat scheelt wel 30% t.o.v. de situatie bij mijn vriendin die elders woonachtig is.(zonnenpanelen en installatie zijn identiek). De terugleverkosten zijn bij mij echter veel hoger dan bij haar , terwijl de opbrengst bij haar ruim 20% hoger is dan bij mij, omdat haar dak zuid-west is en bij mij zuid-oost.
, Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer