ge
door gerarda41 Apr 14, 2009 om 13:25
Huishouden & energie

Ontkalkingssetje voor Senseo

Ik lees net, dat er een kleine kans is dat de Senseo niet goed werkt en dat je een ontkalkingssetje kan vragen bij Philips. Mijn Senseo komt ook voor in het rijtje van deze apparaten, maar als ik dan ga kijken op de site van Philips zoals Kassa laat weten is er niets te vinden.

Wat nu en als ik dan tot èèn van die mensen behoort, dat de onderdelen er af kunnen springen.

3344 33 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 13:39
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Ontkalkinssetje voor senseo zijn zo te koop overal, o.a bij Marskramer. Kosten: Ongeveer 6 euro (3 zakjes, origineel philips) Gebruik de handleiding, en volg de intructie om te ontkalken.

Gr. Henri

lo
door loesje48 - Apr 14, 2009 om 13:45
116 Antwoorden / 17 Vragen

Beste Gerarda,

Als ik op de link klik die in het Kassa bericht staat, kom ik op de philips site, waar u het type nummer en de productiedatum in moet vullen. Als ik dat doe, verschijnt er bij mij:

Registreer

Wij hebben vastgesteld dat u een apparaat hebt dat moet worden gerepareerd.

Thank you for visiting the Senseo Repair website. Registration will be possible as of April 15th, 2009 at 08.00 AM (CET) hours. Please revisit this website for the registration

Dus wacht nog even een dagje is mijn advies!

soepkiep
door soepkiep - Apr 14, 2009 om 13:59
529 Antwoorden / 75 Vragen

zo'n ontkalkingssetje kun je ook krijgen bij blokker
ik doe het altijd met zo'n pil voor een gebit
of met azijn
werkt net zo goed

johanpc
door johanpc - Apr 14, 2009 om 14:13
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als je apparaat in de groep van 1 miljoen zit heb je niet genoeg aan een ontkalkingssetje.

Het is niet voor niets een TERUG roep aktie.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 15:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Het gaat hier inderdaad om een terugroepactie van Philips Senseo apparaten. Maar dat kon ik in eerste instantie niet uit de vraag opmaken, de Volkskrant heeft het volgende vandaag gepubliceerd, volg de link, en alles word duidelijk, Gr. en succes met de Senseo's

http://www.volkskrant.nl/economie/article1181806.ece/Philips_roept_miljoenen_Senseos_terug

PS: Wij drinken Nespresso....vandaar

Gr. Henri

ri
door righard - Apr 14, 2009 om 15:22
33 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vraag me af wat Philips doet met de mensen die een Senseo met een van de type nummers hebben (had ik) en die inmiddels is weggegooid omdat deze al kapot is gegaan. Euvel lijkt op wat hier beschreven staat: druk bouwde op, maar kwam nooit meer koffie uit. Kon dan ook de klep niet meer opendoen ivm vacuum. Duurde dan een hele tijd voordat deze openkon.

Mijn vrouw heeft inmiddels een nieuwe gekocht (luxer model) wat het goed doet. De bon van de oude hebben we natuurlijk niet meer want de garantie was inmiddels verlopen.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 15:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Aan gerarda: Cotroleer of uw koffiezetapparaat inderdaad bij de genoemde type's voorkomt, alsook de produtiedatum/aankoopdatum. Volg voor meer informatie de onderstaande link, en vanaf morgenvroeg 08.00u heeft u de gelegenheid via deze zelfde site, uw apparaat te laten registreren voor reparatie door philips, philps stuurt u dan eerst een ontkalkingssetje, om te ontkalken, en dan wordt daarna uw koffiezetter opgehaald voor reparatie, gebruik na deze ontkalking dus uw koffiezetter dus niet meer! Maar pas NA reparatie!

http://www.philips.nl/service/senseo/index.page

Gr. Henri

ma
door marscha38 - Apr 14, 2009 om 18:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb net ook op de site gekeken.
Ik moet elke 2 weken mijn apparaat ontkalken want er komt heel weinig koffie uit. Ook wij kregen dan het klepje niet los maar na een tijdje gelukkig weer wel.
Nu staat het type er wel tussen welke we hebben maar niet de productiedatum.
Kan ik hem dan toch opsturen of melden?

kenwel2
door kenwel2 - Apr 14, 2009 om 20:43
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@marcha38: Op de site staat,

Senseo®-koffiezetapparaten die zijn geproduceerd tussen juli 2006 en november 2008

Kan u zich wel herinneren wanneer deze is gekocht/aangschaft, dan weet u al wat meer, heeft u hem ergens in deze tijd aangeschaft, dan gewoon opgeven, lijkt mij tenminste...

Gr. Henri

he
door henk46 - Apr 15, 2009 om 12:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

1x per maand een mengseltje van water en schoonmaakazijn. Kijk even op de fles voor de verhouding. Reservoir vullen, 1x aanzetten, mengsel terug in het reservoir, 1 nacht laten inwerken, volgende morgen nog een keer aanzetten,. daarna 2x naspoelen met water. Werkt perfect en kost bijna niets.

op
door oplossing - Apr 15, 2009 om 12:59
119 Antwoorden / 1 Vragen

Gerarda41 kijk even op onderstaande link

http://www.philips.nl/service/senseo/index.page

Daar kun je zelf zien of jouw Senseo apparaat ook beter even terug kan naar de winkel ter reparatie, je bent hem omgeveer 8 dagen kwijt. Heb je hem tussen 2006 en 2008 gekocht neem dan het zekere voor het onzekere en neem even contact op met de winkel waar je hem gekocht hebt.

zinook
door zinook - Apr 15, 2009 om 13:00
261 Antwoorden / 7 Vragen

Wat is de productiedatum van uw product?

De productiedatum is te vinden op het etiket aan de onderkant van het Senseo®-koffiezetapparaat.

Om de productiedatum van het product op de machine te vinden, trekt u de stekker van uw Senseo®-koffiezetapparaat uit het stopcontact en verwijdert u het waterreservoir en het druppelbakje. De productiedatum heeft vier karakters en bevindt zich rechtsonder op het etiket. Voer de eerste vier cijfers in.

ro
door roosdefraine - Apr 15, 2009 om 13:02
10 Antwoorden / 1 Vragen

Het opbouwen van druk in de Senseo en het niet openkrijgen van de klep kan een heel eenvoudige reden hebben: het gaatje in het midden van de padhouder zit verstopt. (Ook al voorgehad, de oplossing: niet forceren! Wachten tot de druk vanzelf zakt (Kan een paar uur duren) De klep openen en de padhouder uitspoelen en er voor zorgen dat er geen korrels koffiegruis in het gaatje van de padhouder zit. (Dat staat zo beschreven in de rubriek 'Problemen oplossen' in de handleiding!)
Eenvoudig middel om dat probleem te vermijden: voor je de pad in de padhouder legt, de padhouder even tegen het licht houden om te kijken of de padhouder niet verstopt zit en effe met de vinger over de onderkant van de pad gaan om mogelijk koffiegruis te verwijderen.

badgirljanet
door badgirljanet - Apr 15, 2009 om 13:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou maar uitkijken met de schoonmaakazijn. Philips zegt nl dit over het ontkalken: Gebruik nooit een ontkalker op basis van een anorganisch zuur, zoals
zwavelzuur, zoutzuur, sulfaminezuur en azijnzuur (bijv. azijn). Deze
ontkalkers kunnen uw SENSEO® koffiemachine beschadigen.
Ik heb het ff nagezocht en schoonmaakazijn bevat 8 massa% azijnzuur.

bu
door burgmans - Apr 15, 2009 om 13:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat in duitsland testen zijn geweest met ontkalk sets en daar komt Durgol swiss espresso het beste uit de bus. Het was in de test het enige middel dat echt ontkalkten. Wij gebruiken dat al jaren en hebben nog steeds volle kopjes, warme koffie en snelle opwarmingstijden. Durgol ontkalkt 100% veilig en wordt door veel merken geadviseerd en voorgeschreven. Successsss

bu
door burgmans - Apr 15, 2009 om 13:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

vergeten te zeggen waar je het kunt kopen

www.durgol.nl

peet8
door peet8 - Apr 15, 2009 om 14:03
17 Antwoorden / 3 Vragen

@Righard: Ik vraag me af wat Philips doet met de mensen die een Senseo met een van de type nummers hebben (had ik) en die inmiddels is weggegooid omdat deze al kapot is gegaan. Euvel lijkt op wat hier beschreven staat: druk bouwde op, maar kwam nooit meer koffie uit. Kon dan ook de klep niet meer opendoen ivm vacuum. Duurde dan een hele tijd voordat deze openkon. Mijn vrouw heeft inmiddels een nieuwe gekocht (luxer model) wat het goed doet. De bon van de oude hebben we natuurlijk niet meer want de garantie was inmiddels verlopen.

ook wij hadden/hebben hetzelfde probleem, ook weggegooid. zijn we mooi klaar mee!! bedankt philips!

1953maria
door 1953maria - Apr 15, 2009 om 15:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb ook zo senseo, maar als ik hem straks 12 dagen kwijt ben, wat dan? op de oudewetse manier koffie zetten, moet je alles weer kopen, waar moet je hem inleveren, dat is niet duidelijk allemaal.

maria

johanpc
door johanpc - Apr 15, 2009 om 15:24
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet philips bellen en dan krijgje eerst een ontkalkings setje toegestuurd en later een verzenddoos die je dan moet gebruiken.

johanpc
door johanpc - Apr 15, 2009 om 15:27
1379 Antwoorden / 2 Vragen

12 dagen je senseo kwijt wat dan.

Aan je oma vragen hoe je koffie moet zetten zonder de onmisbare wonder machiene die senseo schijnt te heten.

1953maria
door 1953maria - Apr 15, 2009 om 16:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

ben zelf oma en weet heel goed hoe je met de hand koffie moet zetten, maar vind het onnodig om alles te kopen, het is een fout van philips,

gr. maria

zinook
door zinook - Apr 15, 2009 om 16:48
261 Antwoorden / 7 Vragen

Wat te denken van oploskoffie? Kun je naderhand nog heerlijke Ice coffee in de zomer mee maken! Dat is wat ik nu ook doe met oploskoffie.

Groetjes,

ri
door richard63 - Apr 15, 2009 om 17:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het allemaal erg leuk van meneer Philips om

eerst een hoop van die dingen te verkopen en

nu weer een "ontkalkingsetje" op de markt

te brengen.Maar hier een veel goedkopere oplossing;

haal 1 fles azijn ordinaire azijn,neem een bakje van ±

½ liter ,of wat er onder past bij de senseo,trek de stekker uit het stopcontact.

Voeg het resservoir met azijn/water.

Houd de 3 knoppen ingedrukt van de senseo,stop de stekker er in

en het apparaat begint nu een hoeveelheid water/azijn er uit te "spugen".

Herhaal dit met schoonwater en FOILLA een ontkalkt senseo aPPaRAAT,...

greetings

zinook
door zinook - Apr 15, 2009 om 17:40
261 Antwoorden / 7 Vragen

@richard63

Op de vorige pagina wordt dit al vermeld met een reactie van badgirljanet erop dat Philips aangeeft niet met azijn te ontkalken aangezien de Senseo kan beschadigen....Tuurlijk een aantal keer zal dit goed gaan maar op den duur zul je het toch echt wel merken aan je Senseo.

Groetjes,

johanpc
door johanpc - Apr 15, 2009 om 17:55
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Maria

 je hoeft niks tekopen de ontkalker en de reparatie zijn helemaal gratis!

Philips kan ook zeggen 3 app.op de 30 milioen verkochte senseo's nauw en. Nee terecht neen ze dat risico niet dus waardeer dat.

Er zijn vliegtuig fabrieken die liever  een vliegtuig zien neerstorten dan alle toestellen veilig te maken.( dat is bewezen)

Schadeclaims van nabestaanden zijn namelijk goedkoper.

Maar gelukkig denkt philips hier anders over.

1953maria
door 1953maria - Apr 15, 2009 om 18:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

hoi johan?

je zegt dat ik niets hoef tekopen wat dacht je van koffie filters, en een filter en losse koffie gemalen.

oploskoffie gaat voor mij niet op omdat ik er last van krijg en ik drink maar 2 kopjes perdag.

maria

an
door anneroz - Apr 15, 2009 om 18:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft het maar over Senseo en 'koffie zetten'.

Sinds wanneer is dat hetzelfde? Senseo is toch in de verste verte geen ECHTE koffie?!

henriboy
door henriboy - Apr 15, 2009 om 19:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

azijn mag absoluut niet worden gebruikt. Vreet de gummiringen aan, zelf ervaren, omdat eigenwijs , ik  dit ook jarenlang gedaan heb. Dan begint het het apparaat te lekken en is uiiteindelijk defekt.

Durgol ( een zwitsers produkt, wel duur ) is inderdaaad heel goed. Gebruik ik nu ook.

Groeten,  Henri

po
door poebeer - Apr 15, 2009 om 19:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik ontkalk mijn Senseo al 8 jaar met gewone witte azijn bij de aldi vandaan. dit geld ook voor de wasautomaat(17 jaar) gewoon bij een wasbeurt.koffiezetter.waterkoker.afwasmachine flinke scheut azijn voor je hem aan zet.al die dure middeltjes tasten op den duur het rubber aan.(heb op afd.witgoed gewerkt van een groot electronica bedrijf)GR. EN SUCCES  Irene

po
door poebeer - Apr 15, 2009 om 19:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

AZIJN tast helemaal niets aan al die andere dure middelen wel Azijn is n.l.een natuut product.ik doe dit al 8 jaar  met de senseo en met al mijn andere apparaten.Heb zelf  op de witgoed.afd.gewert van een electronica bedrijf.

gr. Irene

mi
door midas - Apr 15, 2009 om 20:38
64 Antwoorden / 1 Vragen

@peet8....ook wij hadden/hebben hetzelfde probleem, ook weggegooid. zijn we mooi klaar mee!! bedankt philips

Wie heeft dat ding weggegooid? Philips toch niet.!

mi
door midas - Apr 15, 2009 om 20:44
64 Antwoorden / 1 Vragen

@Irene

AZIJN tast helemaal niets aan al die andere dure middelen wel Azijn is n.l.een natuut product.ik doe dit al 8 jaar  met de senseo en met al mijn andere apparaten.Heb zelf  op de witgoed.afd.gewert van een electronica bedrijf.

Zo te zien heb je daar in ieder geval niet op de administratie gewerkt. Apparaten met aluminium onderdelen (zoals veel koffiezetapparaten) kunnen worden geschaad door azijnzuur. Kan best een poos goed gaan, maar als het mis gaat moet er dan flink geklaagd worden op de fabrikant.

marijke77
door marijke77 - Apr 15, 2009 om 21:04
159 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nog een van de eerste Senseo`s, hij doet het nog steeds prima en ik heb hem nog nooit ontkalkt maar gebruik Brita gefilterd water.