bl
door bloempje1289 Nov 12, 2005 om 00:28
Huishouden & energie

Onze fout of die van hun???

Hallo,

Wij hebben in aug een keuken gekocht bij de keuken concurent.Wij waren natuurlijk in de verkooppraatjes van hun ingetrapt en hebben voor een keuken getekend. We hadden getekend voor een keuken van +/- 10.000euro maar naderhand hebben we voeten met aarde moeten bewegen om onze droomkeuken ook voor die prijs te krijgen, want dan kon natuurlijk niet in eerste instantie.Nu 3 weken voordat de keuken geplaatst wordt kregen we telefoon: de korpsekantjes konden niet in de kleur geleverd worden die wij wilden. Dus het wordt een kleur zo dicht mogelijk bij onze kleur. Nou dat nog daaraan toe...krijgen we weer telefoon dat onze vrijstaande oven helemaal geen verstelpoten heeft m.a.g. dat de ons blad 5 centimeter boven het fornuis uitsteekt. En daar komen ze nu pas achter???We hebben getekend voor een werkblad van 97cm en dat fornuis op dezelfde hoogte! Nu was hun optie om het blad overal met 5cm te verlagen(terwijl we juist zo'n hoog blad willen)of een ander fornuis uit te zoeken(maar we willen geen ander), of een ander optie is om het gedeelte onder het fornuis te verhogen m.a.g.dat er voor ons weer extra kosten bijkomen, om het laten te verhogen.Hun zelf hadden geen oplossing en vinden dat wij dat moeten doen terwijl wij zoiets hebben van:dat is jullie probleem, wij hebben ervoor getekend en er is ook iemand van geweest om alles in te meten...en dan komen ze er nu pas achter dat die oven geen verstelpoten heeft???Wat is ons recht hierin??

1777 3 Rapporteer

bu
door butch - Nov 13, 2005 om 12:36
23 Antwoorden / 5 Vragen

Even een krische noot:

Als je een keuken koopt moet je precies weten wat je koopt dwz zeggen mensen je krijgt een gespecificeerde offerte/koopovereenkomst waarin alles in staat wat af is gesproken.

Dingen beloven kunnen alle verkopers (geldt niet voor alle verkopers) maar vraag ALTIJD alles zwart op wit.

Daarin staat de kleuren vqan de keuken zijkanten en kopse kanten van de rompen van de kasten.

U grootste probleem is t fornuis:Welk merk en type is t, kan ik voor u t nodige uitzoeken, mocht t niet kunnen mag u vragen om een ander fornuis waarbij t wel kan.Ik hoor graag van u

Een fornuis met stollen zijwanden is bijna niet mogelijk met stelpoten wel.

Voor iedereen die een keuken koopt:U moet bij een koop of een offerte die u tekent??? ( dit gebeurt ook) altijd een gespecificeerd overzicht krijgen. Hier heeft u recht op.

Bij de goede aangeschreven zaken werkt dit altijd zo, bij de keukenstampers niet.

Succes

bl
door bloempje1289 - Nov 13, 2005 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Het gaat om een M-system PRF 1060,rvs van 100cm breed.

We hebben alles zwart op wit en hun en wij hebben daarvoor getekend, dus voor de korpuskantjes met de kleur die we wilden maar achteraf niet gemaakt wordt in de fabriek volgens hun zeggen en voor het fornuis.Maar hun zijn toch gespecialiseerd om dingen zoals dat dat fornuis geen verstelpoten heeft niet over het hoofd te moeten zien?Dat fornuis bestaat dus helemaal niet met verstelpoten!!Een ander fornuis willen we ook niet want die hebben meestal ronde poten en dat willen we niet en mochten we een ander fornuis uitzoeken dan kan die niet optijd geleverd worden volgens hun.

Al met al staat alles zwart op wit maar dat fornuis bestaat helemaal niet met verstelpoten en hun vinden dat het ons probleem is om dat fornuis op te hogen. Het wordt er allemaal niet mooier op dus en vooral niet als hun het probleem bij ons neerleggen en helemaal geen moeite doen om ons daarin te helpen.

bu
door butch - Nov 15, 2005 om 19:03
23 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het een ander nagekeken en inderdaad fornuis is niet te verstellen in hoogte.Daarbij komt dat een fornuis van 100 cm breed niet makkelijk te vinden is qua alternatief type...Boretti heeft wel fornuizen van 100 breed alleen met stelpoten en niet met stollen wanden zoals u model. U kunt nu een probleem krijgen dat de gasbranders te dicht bij de zijwanden van de onderkasten zitten als u t model toch neemt wat lager staat dan t werkblad.De folie of lak kan nu beschadigd raken door de warmte van de gasbranders.Het is geen makkelijk op te lossen probleem een fornuis met stelpoten is t beste alternatief.(deze kunnen wel verlengd worden)