sa
door sam13 Sep 29, 2010 om 21:58
Huishouden & energie

Openen nieuwe verpakking verf Histor

Wie heeft de gouden tip hoe de nieuwe histor verfverpakking - je weet wel, die plastic dozen die je zo handig met de hand (dus zonder schroevendraaier ofzo) kunt openmaken - kunt openen zonder daarbij je vingers te bezeren, je heel erg op te winden en verf te morsen op je kleding en het tafelblad?

21679 18 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Sep 29, 2010 om 22:11
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste sam13.

Je topic staat er nu dubbel op,waarschijnlijk per abuis 2x op verzend gedrukt.

Maar inderdaad.het zijn lastig te openen potten.Helemaal niet makkelijker te openen
dan een gewoon blik.
Ik heb pas geleden bij een verfklus ook met die potten zitten worstelen.
Heb een stuk doek gebruikt om onder die plastic rand en mijn vingers te doen.
En dan voorzichtig hoek voor hoek een stukje los wrikken.
Maar ze zijn niet zo makkelijk te openen als ze voordoen.

f.weele
door f.weele - Sep 30, 2010 om 08:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ik heb ze alleen op de tv reclame gezien, maar is er geen speciale opener te krijgen voor deze (plastic) blikken?
Deze zijn er namelijk wel voor gewone ronde (metalen) blikken.
m.vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2010 om 10:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@motormuis,

.....waarschijnlijk per abuis 2x op verzend gedrukt......

Dus niet!! TS was gewoon ongeduldig! Kijk maar naar de datum en de tijd!

Met vr.gr.

de motormuis
door de motormuis - Sep 30, 2010 om 12:38
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Edrick3.

Ja, ik zie dat die gelijk is, dus vandaar dat ik dacht dat er per abuis 2x op de verzend
knop was geduwd.

Groetjes.

va
door van asselt - Oct 1, 2010 om 13:30
19 Antwoorden / 19 Vragen

Kijk eens op de site van HISTOR of vraag het uw verkoper,m.i alle vier hoeken omhoog tillen hoeft niet met geweld dan trek je de deksel er makkelijk af zonder veel kracht te hoeven zetten

sa
door sam13 - Oct 1, 2010 om 14:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een reactie door de vragensteller:
van Histor heb ik een prachtig mailtje ontvangen waarop het filmpje van de Histor-webpagina stond; daar maakt iemand met groot gemak in een mum van tijd de verpakking moeiteloos open. Maar ja, da's dus reclame hè, toch een soort sprookjeswereld. Ik denk eerlijk gezegd dat dit gewoon een mislukte nieuwe productverpakking is. Ik heb de mevrouw van Histor gevraagd of ze misschien zelf wel eens geprobeerd heeft zo'n verpakking open te maken, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Nee, heb het idee dat Histor hiermee een behoorlijke plank heeft misgeslagen, ik stap in elk geval over naar een verfmerk met een normale verfpot die ik lekker gemakkelijk met m'n schroevendraaier kan open maken en met een houten hamer weer gezellig dichtsla!

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 1, 2010 om 14:12
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sam 13, Je zou is kunnen proberen in het midden van de deksel een duim te zetten en goed naar beneden te drukken,of misschien bij een hoek en dan bij de hoek de rand omhoog trekken, dat wil nog wel is lukken.

Sukses Nico

Lsk520
door Lsk520 - Oct 1, 2010 om 16:42
827 Antwoorden / 2 Vragen

Wereldprobleem.....
Hoe deed men dat vroeger, zonder internet en een onbenullige vragenforum...

dr
door droppiejo - Oct 1, 2010 om 17:35
17 Antwoorden / 8 Vragen

Reactie aan TP
Dan stelde men de vraag in een vragenrubriek van de Telegraaf, de krant van wakker Nederland.

invalide
door invalide - Oct 1, 2010 om 17:54
787 Antwoorden / 5 Vragen

En wat als je deze eindelijk open hebt?
Is deze dan weer goed te sluiten want ik heb meestal na 1 jaar opgedroogde resten die ik zo graag zou bewaren.

Kan deze dan ook op zijn kop na sluiten?
Duur en metaal is steviger dan plastic dus ik hoef dit dure merk voorlopig niet.

sa
door sam13 - Oct 1, 2010 om 17:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bijzonder dat iemand helemaal naar de website van Kassa komt omdat hij/zij daar hoopt wereldproblemen op te lossen. Wat een compliment voor deze site!

Nee, mijn probleem is inderdaad geen wereldprobleem, maar het kan wel flink irriteren als zo'n potje niet open kan terwijl de marketingactie er omheen juist inspeelt op 'handig, nu gewoon met de hand te openen!'. Snap je?

edwardus
door edwardus - Oct 1, 2010 om 19:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, je hebt leugens, grove leugens, dan komt een hele tijd niks en dan komt marketing ;)
Maar goed, ik denk dat de doelgroep bestaat uit handige klussers, die zo'n potje wel even open maken (ik heb er zelf nog geen in handen gehad omdat ik het meeste uit de verfmengmachine koop, dus metalen blik.

eg
door egobert - Oct 5, 2010 om 01:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb laatst 250 ml verpakking gekocht. Zelfde probleem: Hoe krijg je zo'n verpakking open. Ik heb gewoon een schroevendraaier in de hoeken geramd en de verpakking geopend.
Alleen...
Toen bleek dat op deze verf een vel zat, welke je alleen maar aan wilt treffen op je chocolademelk op 30 April.

Ik heb toch maar de verf op de keukenlades gedaan. NA een overnachting was die verf nog niet droog (intussen wel na 14 dagen)

En dan dit:
Ik heb € 9,95 betaald voor 250 ml van deze gouden verf ineen mislukte verpakking. Lees ik vandaag in de HUBO folder dat deze verf voor € 8,50 over de toonbank gaat. Toch weer € 1,50 weggegeven aan Histor.
Ik voel me dus dubbelgenaaid...

Egobert.

johnny99
door johnny99 - Oct 9, 2010 om 18:22
12 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet elke hoek van het deksel losmaken.
Zojuist gezien in een consumentenprogramma op consumentennet.
Een andere manier om het deksel los te maken is niet mogelijk.

Johnny99

sn
door snuf13 - Nov 13, 2010 om 12:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

De nieuwe verpakking van histor is gewoon een chaos, maar toch zijn ze heel
gemakkelijk open te maken.
Je moet niet open trekken via de hoekpunten maar via de zijkanten.
Dus opgelet:

1 hand het potje goed vasthouden en dan met de andere hand heel voorzicht aan elke zijkant trekken.

Dan krijg je hem open, succes!!!!

bl
door blablabla - Mar 29, 2013 om 11:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ook een potje gekocht, drama, hoek optillen, kost veel kracht en het plastic snijd in je vingers, én het lukt niet. Oplossing voor mij was een schroevedraaier onder 1 hoek te zetten en dan voorzichtig omhoog trekken. Je hoort een klein klikje en kunt dan verder met de overige hoeken. Dan gaat ie wel open.
Pot was wat ouder, daar zal het wel aan liggen, maar ik denk dat dit ook werkt voor gebruikte potten.

Volgende keer graag een pot met draaideksel alla pindakaas pot.

stacey
door stacey - Mar 29, 2013 om 11:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=blablabla schreef op vrijdag 29 mrt 2013, 11:47]Ja ook een potje gekocht, drama, hoek optillen, kost veel kracht en het plastic snijd in je vingers, én het lukt niet. Oplossing voor mij was een schroevedraaier onder 1 hoek te zetten en dan voorzichtig omhoog trekken. Je hoort een klein klikje en kunt dan verder met de overige hoeken. Dan gaat ie wel open.
Pot was wat ouder, daar zal het wel aan liggen, maar ik denk dat dit ook werkt voor gebruikte potten.

Volgende keer graag een pot met draaideksel alla pindakaas pot.

Je tip is beetje laat.
Denk vast wel dat hij dat potje in 2010 een keer open heeft gekregen :-)

Ik zou zeggen gewoon geen Histor kopen als je ze toch niet open krijgt, scheelt ook nog een hoop geld.

jo
door jorisw - Mar 29, 2013 om 15:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Onlangs behoorlijk wat van die potjes geopend en het is me niet opgevallen dat het lastig was. Gaat een stuk makkelijker dan een blik, en bovendien kan je de deksel er weer fatsoenlijk op doen als je klaar bent.

En nee, ik werk niet bij Histor of een daaraan gelieerd bedrijf of leverancier van Histor.