Opzeggingstoeslag gas en electra
Mijn partner, met wie ik een LAT-relatie had, is in december vorig jaar overleden.Hij had een overeenkomst voor levering van gas en electra bij NEM tot 4 juni. Op 15 januari j.l. is de levering gestopt en ik heb, op verzoek van NEM, een copie van de overlijdensverklaring aan hen toegestuurd. Nu heb ik de eindafrekening ontvangen en daar staat een bedrag op vermeld van 100,-- opzeggingstoeslag gas en electra die betaald moet worden omdat de overeenkomst vroegtijdig is gestopt. Mag dit zomaar, het betreft een opzegging ivm een overlijden en niet vanwege een overstap naar een andere energieleverancier..
U zou de voorwaarden moeten nalezen van het betreffende energie contract. Ik kan mij echter niet voorstellen dat er een "boete" wordt gezet op het overlijden van de klant en ervaar dit als uitermate onkies. Ik zou als ik u er nog een brief aan wagen richting de NEM en mocht u er niet uitkomen deze zaak echt aan kassa melden middels de "contact" link onderaan deze pagina.
Beste Wiljaha
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw klantnummer te sturen.
Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice
@nleservice:
Eerst over de rug van andermans ellende €100 uit de zak proberen te kloppen en wanneer de openbaarheid wordt gezocht is er opeens 'een passende oplossing' mogelijk? Er is maar één oplossing, in dit soort gevallen moet je gewoon kosteloos kunnen opzeggen......
Jullie moesten je diep schamen....
Freya
Dat was precies mijn gedachte. De NEM moest zich diep schamen. Bah!
Gelukkig geen klant bij die club.
[quote=freya schreef op maandag 18 feb 2013, 09:56]@nleservice:
Eerst over de rug van andermans ellende €100 uit de zak proberen te kloppen en wanneer de openbaarheid wordt gezocht is er opeens 'een passende oplossing' mogelijk? Er is maar één oplossing, in dit soort gevallen moet je gewoon kosteloos kunnen opzeggen......
Jullie moesten je diep schamen....
Freya
klopt helemaal,arbeids etos
*gezien alle berichten over dit bedrijf (de NLE/NEM dus), ben ik helemaal niet verbaasd over deze wel zeer onbeschofte benadering
*passende oplossingen zijn er niet meer als je al dood bent
*shame on you !!!
Ik had toen de vraag zondag gesteld werd wel de voorwaarden door gespit maar contract beëindigen bij overlijden had ik niet gevonden. Wordt toch tijd dat NLE die eens grondig gaat aanpassen.
Beste wiljaha,
Allereerst mijn deelnemeing met het overlijden van uw partner aangezien het altijd een sckkende ervaring zal zijn voor degeen die achterblijft.
Het soort uitbeenbedrijven, zoals de NEM, proberen altijd een optimaal rendement te krijgen op hun investering.
Alleen door de publieke mening grootschalig in te schakelen is is het nog mogelijk enig recht te krijgen.Verder wens ik u heel veel sterkte en succes in de strijd tegen de NEM.
Weer een bewijs dat je bij dit soort achterlijke bedrijven gewoon een nummer bent.?
Mensvriendelijkheid is hun vreemd.
Wiljaha; Mijn medeleven en sterkte.
Bedankt voor alle reacties. Heb inmiddels een email en brief gestuurd naar de NEM, ben benieuwd wat hun reactie is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer