di
door digioma Dec 14, 2013 om 19:27
Huishouden & energie

Oude Kerstzegels

Ik heb nog wat oude kerstzegels van vorig jaar (stuk of 10). Kan ik die zo op de te versturen kerstkaarten plakken (de enveloppes natuurlijk) of moet ik er apart zegels van een bepaalde waarde bijhalen bij een postagentschap? Ze zijn dit jaar namelijk fors duurder geworden. Ja, ik weet dat ik kan mailen, maar echt niet iedereen heeft een laptop of PC.

35468 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 14, 2013 om 19:58
11707 Antwoorden / 51 Vragen
edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2013 om 20:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo digioma,

Alle kerstzegels met het opschrift decemberzegels kun je gewoon gebruiken, dus zeker die van vorig jaar.

Oude Decemberzegels zijn nog steeds geldig, maar u moet altijd frankeren tot het juiste tarief.

De Decemberzegels van 2010, 2011 en 2012 zijn net als de nieuwe Decemberzegels al gefrankeerd met 'December' en hebben hiermee al de juiste waarde voor de huidige kerstperiode.

Met vr.gr.

di
door digioma - Dec 14, 2013 om 23:43
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor beide antwoorden. Helemaal duidelijk. Dus deze keer wel zonder zegel: plezierige dagen en een goed 2014!

re
door reyes - Dec 16, 2013 om 12:22
26 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo digioma
Ik had hetzelfde probleem, en heb bij een postagentschap gevraagd hoeveel ik moest bijplakken.
Daar werd gezegd niks bijplakken die kun je gewoon versturen.
Groetjes reyes

simon55
door simon55 - Dec 16, 2013 om 12:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

digioma weet u wat ook prima werkt zegeltjes van AH er op plakken heb ik ook heel vaak gedaan en dan bellen mensen me op en vragen dan "wat is dat voor n postzegel die jij gebruikt " en dan zeg ik LEES eens goed

je
door jeriks - Dec 16, 2013 om 12:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was naar het Postagentschap van Bruna geweest om te vragen.
Daar zeiden 10 cent bijplakken.

Kaarten gekocht bij sigarenwinkel. Daar gevraagd en was het 15 cent bijplakken.

Uiteindelijk nog in een ander postagentschap geweest en daar zeiden ze dat het allemaal was teruggedraaid en hoef je niets bij te plakken.

Ik heb alle oude zegels opgemaakt en zonder bijplakken gepost.
Iedereen heeft hem ontvangen.

Conclusie dus: Oude zegels opmaken zonder bijplakken.
Voetnoot. Maak ze allemaal zoveel mogelijk op. Want volgend jaar wordt het waarschijnlijk afgeschaft!!

3xoma
door 3xoma - Dec 16, 2013 om 13:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bij Primera/postkantoor
3 vel kerstzegels gekocht
werden netjes ingepakt bij de agenda
thuis gekomen kwam ik bij gebruik ervan
erachter dat de zegels van 2012 waren
dus............... je kunt ze gewoon gebruiken
ik vraag mij alleen af heb ik ze nu wel te duur betaald??
ik heb de kassabon niet meer en meerdere dingen gekocht .
iedereen fijne feestdagen en een goed en gezond 2014 gewenst

ma
door manwijf - Dec 17, 2013 om 09:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

@simon55
Fakezegels plakken is net als de verzekering oplichten en dat soort 'grappen'. Ze voelen als oplichting! Niets leuk aan. Je staat altijd vooraan om te ventileren hoe het allemaal hoort, maar je kunt dus aansluiten bij de groep graaiers. Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de foute mentaliteit.

@exoma
Je hebt gewoon de prijs betaald, die in 2013 staat voor de bezorging van Kerstpost. Je betaalt niet voor het velletje papier. Is dus niet relevant dat je zegels hebt waar 2012 op staat. Coulance hoeft sowieso niet altijd van een kant te komen.

3xoma
door 3xoma - Dec 17, 2013 om 10:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=manwijf schreef op dinsdag 17 dec 2013, 09:23]@simon55
Fakezegels plakken is net als de verzekering oplichten en dat soort 'grappen'. Ze voelen als oplichting! Niets leuk aan. Je staat altijd vooraan om te ventileren hoe het allemaal hoort, maar je kunt dus aansluiten bij de groep graaiers. Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de foute mentaliteit.

@exoma
Je hebt gewoon de prijs betaald, die in 2013 staat voor de bezorging van Kerstpost. Je betaalt niet voor het velletje papier. Is dus niet relevant dat je zegels hebt waar 2012 op staat. Coulance hoeft sowieso niet altijd van een kant te komen.

Manwijf
het gaat mij niet om de postbezorging
maar als ik verleden jaar iets ingekocht heb voor € 0.45
kan ik het dan dit jaar verkopen voor € 0.55 (en dat 30x =€0.10 =€3.00 winst’)
ik betaal dus wel in de winkel Primera voor het velletje papier

ma
door manwijf - Dec 17, 2013 om 10:34
574 Antwoorden / 1 Vragen

@xoma
Als het je niet gaat om de postbezorging waarom koop je dan die kerstzegels? Alleen als het voor je verzameling is, dan heb je misschien nog een punt, maar anders echt niet hoor.

Een zegel staat voor een dienst nl. het bezorgen van je kerstkaart dit jaar. Daar staat een prijs voor per jaar en die prijs heb je betaald en aan de bezorging wordt aan voldaan, dus ik zie het probleem niet. Het lijkt op mierenneuken als je het zo belangrijk vind dat er een 3 staat i.p.v. een 2. Vind het juist een goede actie van Post NL. Ze hadden hun eigen voorraad van vorig jaar ook weg kunnen gooien en tegen klanten kunnen zeggen dat ze in 2013 niet meer gebruikt mogen worden. Het is maar wat je liever hebt.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2013 om 11:23
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind het ook raar dat je oude kerstzegels krijgt.

Denk dat het niets met post.nl te maken heeft, maar dat Primera zijn oude voorraad van vorig jaar nog had liggen en die nu probeert te slijten aan zijn klanten.