theresehenk
door theresehenk Sep 23, 2023 om 10:52
Huishouden & energie

Over Essent

Ik in Okt 2016 naar een andere woning gegaan met een nieuw contract en heb 31 mei 2021 opnieuw een nieuw contract afgesloten tot 31 mei 2024 nu had ik verwacht dat ik de afrekening ook in mei - juni zou krijgen maar Essent zeg nee we houden aan het contract wat uw ik okt 2016 om  de jaar afrekening wat uw moet betalen of terug krijg  is dat zo dat is mijn vraag had ik bij het nieuw contract in mei juni de afrekening moeten krijgen

2844 9 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - Sep 23, 2023 om 11:00
525 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn jaarafrekening is ook op een andere tijd dan datum ingang overeenkomst.
Waarom dat heb ik nooit gevraagd. Ik ga niet op alle slakken zout leggen.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 23, 2023 om 11:04
870 Antwoorden / 3 Vragen

Oké, wanneer liep het contract dat je in oktober 2016 had afgesloten af?

Je hebt, naar mijn mening, geen nieuw contract afgesloten maar je oude contract meegenomen naar je nieuwe adres. Als Essent dat ook al verhuizing beschouwt dan is het inderdaad correct dat je je jaarafrekening krijgt van het contrat van 2016.

hereistom
door hereistom - Sep 23, 2023 om 11:09
743 Antwoorden / 1 Vragen

Essent is gewoon een vervelende leverancier! Je afrekening moet lopen vanaf begin contract tot einde contract, per jaar als je langer dan 1 jaarscontract hebt..
Mijn advies, vergelijk eens op sites zoals Pricewise.nl en Independer.nl en sluit een goed vast contract af bij andere leverancier.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 23, 2023 om 11:27
7225 Antwoorden / 3 Vragen

U bent kennelijk nooit uitgeschreven bij Essent en dat kan de reden zijn dat zij de maand oktober voor hun administratie aanhouden.

theresehenk
door theresehenk Sep 23, 2023 om 13:27
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ons contact liep al meer dan 50 jaar en de laat tien jaar ben  ik het om de drie gaan verlengen
dan krijg je een nieuwe contract pl €125 als je blijf we zijn zijn van uit Halsteren naar bergen op zoom
verhuis wer voor 3 jaar verlangd dus nooit contact breuk gepleegd en je mag een nieuwe contract nemen naar drie jaar omdat je dan kan overstappen naar een andere maatschappij je krijg dus telken een nieuwe vast contract

A van Kampen
door A van Kampen - Sep 23, 2023 om 12:36
22 Antwoorden / Vragen

Van uitgaande dan uw vorige contract van oktober 2016 tot oktober 2021 liep dan zou Essent u kunnen betichten van contractbreuk omdat u voortijdig het contract liet omzetten. Essent deed daar niet moeilijk over en liet de jaarafrekening gewoon doorlopen tot oktober. Waarom Essent dat deed? Ik denk dat ze u tegemoet wilde komen.

Waar(om) heeft u daar problemen mee?

mo
door mof - Sep 27, 2023 om 11:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de afrekening maar klopt, lijkt me. De vraag is hoe uw contract is verwerkt: is het oude contract opgezegd of is het oude contract gewijzigd ... dat zou formeel een verschil kunnen uitmaken.

ro
door rohs - Sep 28, 2023 om 07:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, kijk wat mof zegt dat klopt je hebt nl. je conract niet opgezegd en ben niet naar een andere leverancier gegaan, je hebt in feite je contract gewijzigd en dan blijft de jaarrekening elk jaar hetzelfde. Zou je op 31 mei 2021 naar een ander leverancier gegaan zijn en je blijft daar een paar jaar dan blijft daar de jaar afrekening elk jaar op 31 mei te zijn.

Re
door Reinier182 - Sep 28, 2023 om 09:50
178 Antwoorden / Vragen

Je contract loopt gewoon door en is niet vernieuwd. Alleen op die datum is uw adres veranderd en wordt er afgerekend met de nieuwe woning. Datum van uw contract aangegaan zijn met Essent blijft gewoon hetzelfde. Een verhuisdatum en contract datum zijn twee verschillende dingen.

ro
door rohs - Sep 29, 2023 om 07:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, kijk wat mof zegt dat klopt je hebt nl. je conract niet opgezegd en ben niet naar een andere leverancier gegaan, je hebt in feite je contract gewijzigd en dan blijft de jaarrekening elk jaar hetzelfde. Zou je op 31 mei 2021 naar een ander leverancier gegaan zijn en je blijft daar een paar jaar dan blijft daar de jaar afrekening elk jaar op 31 mei te zijn.