Overstap te vroeg gedaan door Energiedirect
Ik ben via Gaslicht.com overgestapt van E-ON naar Energiedirect.nl. Energiedirect zou dit regelen door naar mijn einde contract datum te kijken en mij dan aansluitend over te zetten.
Nu blijkt dat men mij 2 weken te vroeg heeft overgezet, 23 juli ipv 9 augustus. Hierdoor gaat E-ON mij een opzegvergoeding in rekening brengen. Die vergoedt Energiedirect wel. Maar er is ook een kans dat ik mijn premie die ik van E-ON gehad heb, zijnde 170 euro moet terug betalen omdat ik voor einde contract weggegaan ben. Ik heb nog geen rekening gehad, maar de kans is aanwezig. De dame van E-ON die ik aan de telefoon had, was niet verbaasd toen ze hoorde dat ik naar Energiedirect ging. Die staan erom bekend hier slordig mee om te gaan.
In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.
Wie heeft hier ervaring mee?
Heeft u bij de overstap naar EnerieDirect wel schriftelijk laten noteren dat er ook een E-ON premieregeling van toepassing was. Dan kunt u verhaal halen bij de administratie van ED. De opmerking van de mevrouw van E-On is kinnesinne, ze doen het andersom ook omdat een directe overstap op dezelfde dag praktisch niet mogelijk is aangezien ze met 2 aparte systemen werken ook vanwege het afrekenen en de alg. heffingen over o.a. milieutoeslag. Is ED u niet behulpzaam, dan gewoon per eersvolgend jaar "belonen" door weer over te stappen naar een andere leverancier. Kijk dan wel even beter naar de voorwaarden t.a.v. de door ED nu betaalde overstapboete.
Nee dat heb ik niet.
Op haar website en in de info wordt door Energiedirect beweerd dat ze je aansluiten, aansluitend op het einde van je oude contract. Dan mag je daar ook van uitgaan vind ik. Tenzij er echt een hele lange periode tussen zit. In mijn geval was het anderhalve maand. Je hebt een maand opzegtermijn en je moet hen dus ook de tijd geven om het te regelen. Dus ik heb het 1,5 maand van te voren aangegeven.
Dat aansluiten op dezelfde dag een probleem is, door systemen, is mijn zorg niet als klant vind ik. Dat horen zij binnen hun dienstverlening te regelen. Zo ben ik al 2 keer overgestapt van internetprovider. Elke keer netjes op het einde van het contract van de ander, op dezelfde dag zonder enig probleem.
Het moet toch niet zo zijn dat ik als klant van een bedrijf moet gaan nagaan wat voor hobbels er in hun werkwijze/systemen/procedures zit om de door mij afgenomen diensten te kunnen leveren op juiste momenten? Dat vind ik tegenwoordig een ding wat je steeds vaker ervaart. Je kan er niet meer van uitgaan dat wat je afneemt/beloofd wordt ook zo afgeleverd/handelt wordt, ondanks dat jij er je geld aan besteed. Service moet je steeds vaker afdwingen.
Dat overstappen per jaar is een feit. Dat krijg je als je een jaarcontract afsluit. Bij die leverancier blijven is vaak niet aantrekkelijk.
zit zelf ook bij ED en ik heb tot op heden geen problemen.
Ik ga mee met de (jaarlijkse) collectieve inschrijving via vereniging eigen huis
waar ED steeds als voordeligste energieaanbieder uitkomt. Eigen Huis heeft als extra een eigen afd. waar problemen met dit soort overschrijvingen worden
uitgezocht en worden geregeld met ED. Door de vele inschrijvers via eigen huis hebben ze ook een vuist om mee te slaan en wordt e.e.a. volgens mij dan ook beter geregeld dan dat je als eenling de strijd met ED aangaat.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik best tevreden ben met ED en de vrij open manier van communiceren, wel weet ik dat als je net een 1 dag te laat ben met betalen de vordering direct uit handen wordt gegeven aan de b..venbende van Intrum Just.. te 's Gravenhage ( nee geen den Haag !!) en dan heb je er weer een langdurig probleem bij. Wanneer worden energiebedrijven eens echt klantvriendelijk ???
Het begon met onjuiste tarieven op mijned.nl
Daar stonden de dag/nacht tarieven ipv continu tarief. En deze dag/nacht tarieven waren ook al hoger dan wat in contract stond als je deze zou afnemen.
Na twee keer bellen en checken hebben zij dit gecorrigeerd en inmiddels staan de juiste tarieven op mijned.nl staan. Redelijk positief dus.
Lees op internet verhalen van mensen die niet gereageerd hebben hierop en nu dus een probleem hebben. Belachelijk.
Dat van de vordering uit handen geven is alles behalve redelijk.
Tja via EH waren de afgegeven tarieven niet goedkoper moet ik zeggen. Daarom ben ik daar niet in meegegaan. Het scheelde wat ik mij herinner flink wat met wat ik op Gaslicht vond. Maar zeg nou zelf, het moet toch niet zo horen te zijn dat je je uit angst voor problemen moet aansluiten bij een groep en dan maar meer moet betalen ?? Heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering.
[quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 13:15]In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.
Denk dat je er verder weinig mee kunt, je bent en blijft ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor je opzeggingen, dus dat soort dingen uit handen geven is een risico en wel een risico ten koste van jou dus.
[quote=wolfenjong schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:36]Hallo
Lees dit Klik hier...
Succes er mee
Dank je wel!
[quote=stacey schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:46][quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 13:15]In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.
Denk dat je er verder weinig mee kunt, je bent en blijft ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor je opzeggingen, dus dat soort dingen uit handen geven is een risico en wel een risico ten koste van jou dus.
Ze verkopen/bieden het aan als zijnde het een onderdeel van hun dienst, dus m.i. hebben ze productverantwoordelijkheid. Wanneer je je jas afgeeft in een (betaalde) garderobe en er gebeurd iets met je jas, is dit ook niet je eigen risico.
[quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 16:40][Ze verkopen/bieden het aan als zijnde het een onderdeel van hun dienst, dus m.i. hebben ze productverantwoordelijkheid. Wanneer je je jas afgeeft in een (betaalde) garderobe en er gebeurd iets met je jas, is dit ook niet je eigen risico.
Ja, maar zo werkt het niet echt, contract staat op jouw naam en is daarmee jou verantwoordelijkheid en die kun je niet overdragen.............
Vergelijking Appel/ei verhaal, Je jas kun je (door)verkopen, je contracten niet ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer