sc
door schutte148 Aug 5, 2009 om 19:53
Huishouden & energie

Overstappen naar andere energieaanbieder

Geachte heer/mevrouw,

Ik weet dat het ook voor u moeilijk is om mij te adviseren over te stappen naar een andere aanbieder. Maar misschien is dit wel mogelijk. U beschikt over veel meer informatie over deze bedrijven dan ik.

Zou u deze vraag willen beantwoorden?

Bij voorbaat dank.

Groeten Wim Schutte

416 4 Rapporteer

poltol
door poltol - Aug 5, 2009 om 20:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Wim,

Ik doe maar even "mijn" standaard antwoord.

Bent u tevreden? Lopen de afrekeningen goed? Kunt u zelf het maandbedrag beinvloeden? Is het duidelijk dat u een netbeheerder heeft die een andere is dan uw huidige leverancier? En neemt uw leverancier die kosten [van de netbeheerder] ook mee in het maandbedrag? Zo ja, dan lekker blijven zitten waar u zit. De te behalen "winst" is te gering om u uit te leveren aan één of andere maffe energieboer, die u dan later een poot uit gaat draaien.

Succes, poltol

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 5, 2009 om 20:47
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u zo u vraag stelt, word het wel heel moeilijk om u vraag te beantwoorden, in het algemeen is het zo dat overstappen het eerste jaar voordeel oplevert, maar u moet maar zo denken als de energie prijs daalt, daalt hij ook voor u waar u nu zit.

En bent u over deze leverancier tevreden, blijf zitten, en vraag anders ook of de actie voordeel ook voor u geld, als huidige klant voor een jaar, doen ze dat niet, kunt u nog zeggen dat u anders overstapt, dat wil nog wel eens helpen.

Ben zelf vorig jaar ook overgestapt, en heb pas mijn jaarafrekening binnen, moest 1,45 euro bij betalen tegen 2 jaar geleden, dus bijna geen verhoging vergeleken met de prijs van toen per eenheid, maar nu zie ik dat prijsverschil bijna niet meer, als ik het vergelijk met mijn vorige leverancier.

Succes er mee,

dirck
door dirck - Aug 6, 2009 om 00:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wim, kijk eens op: Gaslicht.com

birdies
door birdies - Aug 6, 2009 om 11:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je zou ook bij je huidige leverancier kunnen kijken of je goedkoper kan. Zelf ben ik bij mijn eigen leverancier (Eneco) gebleven en heb ik een 1-jarig contract afgesloten voor Garantieprijs Ecostroom.

Het is verstandig geen contract af te sluiten voor 3 jaar, maar voor 1 jaar. Daarna kun je dan opnieuw bekijken wat gunstig voor je is.