door 2468 Aug 30, 2005 om 18:26
Huishouden & energie

Paar guppievraagjes

De situatie: Ik heb drie mannetjes en twee vrouwtjes en nog twee andere goudvissoorten in een 20 graden aquarium van 60 bij 30 en 30 hoog.

-Als de vrouwtjes nu zwanger worden en eitjes leggen, eten de vissen dan ALLE eitjes op?? Of eten ze helemaal geen eitjes. En hoeveel leggen guppen vaak in mijn soort aquarium met 20 graden water?

-En waar leggen de vrouwtjes een eitjes en kun je ze makkelijk zien?

-En kun je aan de jongen zien wat de vader is door hun patroon en kleuren??

-En is inteelt erg schadelijk voor de vissen? Zoja hoe kan ik inteelt dan het beste voorkomen. Accepteren dierenwinkels vaak guppen bijvoorbeeld?

3372 6 Rapporteer

door 2468 - Aug 31, 2005 om 17:54
6 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je voor je antwoord willemg , waar heb je dit antwoord eigenlijk weg dat met die witte stip enzo, ik kan namelijk nergens echt een goede site vinden waar dat allemaal opstaat. OF weet je dat gewoon?

hell-rider
door hell-rider - Aug 31, 2005 om 17:55
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Bij de Goudvissen is het zo dat ze alles eten wat ze tegen komen, algen, eitjes en jonge visjes, lekker lekker. Waar ze de eitjes leggen, geen idee ik heb dit nooit gezien. De temperatuur van het water mag, indien mogelijk, best wat lager.

Guppen zijn wat dit betreft net konijnen, die blijven dus doorgaan, inteelt is niet te voorkomen, als je veel jongen krijgt zal je dit ook van zelf zien, dan zitten er een aantal misvormden tussen. Zijn levendbarend en je hebt er speciale kootjes voor die je in het aquarium hangt als moeders zover is dan sluit je haar op en de jongen kunnen er niet uit. Fascinerend gezicht trouwens.

De temperatuur bij de guppen mag 22º zijn niet lager. Denk er aan als de temperatuur precies op 21º staat is de kans op de ziekte witte stip het grootst.

Of je guppen kan verkopen, ik denk van niet of je moet hele mooie exemplaren hebben.

TIP: Als het er te veel worden laat moeders dan gewoon zwemmen dan hebben de andere vissen ook een lekk.. ....., vul het maar in, het is de natuur.

Veel plezier en succes WillemG

hell-rider
door hell-rider - Aug 31, 2005 om 18:59
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Of dit soort zaken op het Internet te vinden is, zou eigenlijk wel moeten.
Hoe ik er aan kom dat is gewoon kennis opgedaan door de jaren heen en vooral als je er mee begint leer je ook veel. Mijn vader heeft ook zijn hele leven aquariums gehad, dus met de paplepel ingegeoten.

hell-rider
door hell-rider - Aug 31, 2005 om 19:01
573 Antwoorden / 0 Vragen

Was nog niet klaar, had zeker last van een stuiptrekking.

Hai,

Of dit soort zaken op het Internet te vinden is, zou eigenlijk wel moeten.
Hoe ik er aan kom dat is gewoon kennis opgedaan door de jaren heen en vooral als je er mee begint leer je ook veel. Mijn vader heeft ook zijn hele leven aquariums gehad, dus met de paplepel ingegoten.

Maar heb je ooit nog vragen je weet de weg,

Succes WIllemG

edward206
door edward206 - Oct 15, 2005 om 21:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

guppen leggen geen eitjes ze zijn levend baarend je kan zien bij guppen
als ze zwanger zijn tussen hug ogen zie je ee zwarte vlek zitten als je
wil dat ze niet worden opgegeten moet een kweekbak kopen die kan je dan
in je aquarium doen en zit een dubbele bodem in waardoor de kleintjes
heen kunnen zodat de moeder ze niet opeet als je kleintjes heb haal je
de moeder er uit en laat weer los in de bak als je de kleintjes groot
genoeg zijn laat je ook hun vrij

guppen baaren tussen de 20 en de 30 jongen in 1 keer die komen trouwens
uit de bek van de moeder dit zelfde is het geval bij black molly's
dalmatier molly's

hoop dat je er wat aan heb

vladja
door vladja - Oct 15, 2005 om 22:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Oud guppie