Patientline duur?
Goedemorgen, vorige week heeft mijn vrouw 3 dagen in het UMC gelegen voor operatie, telefoon gehuurd, moest een 9 draaien, en telefoon werd geactiveerd,(tijd aanmelding 11.00 s'morgens) echter: Nergens stond in de folder, die Patientline daar heeft liggen, dat je aansluitkosten moest betalen, alsook administratiekosten, mijn vrouw heeft daar gelegen van wo 15 Apr. tot vr 17 April, als je de telefoon opzegde voor 11.30u s'ochtends, dan werd die dag niet meegeteld meer, huur per dag 1,75.
Nu heb ik de rekening hier liggen, en is ook al betaald , maar , heb wel enige vraagtekens: Er zijn 3 dagen in rekening gebracht: 5,25, gesprekskosten 2x buiten regio 1,12 (vindt ik normaal hoor) maar dan: Aaansluitkosten 1,50 Administratiekosten 1,50 (Automatische incasso, heeft inmiddels plaatsgevonden: 9,37)
Zelf had ik verwacht dat deze rekening wel wat lager zou zijn, mede doordat er bij het aanmelden in het ziekenhuis werd gezegd, dat als je vrijdags voor de middag de telefoon deed afmelden, je deze dag niet in rekening zou worden gebracht...wat ze dus nu wel hebben gedaan, vinden jullie dit niet erg duur? voor echt geen 3 dagen?
En, als je gaat rekenen: bijv 30x 1,75= 52,50, da's natuurlijk nogal wat, alleen aan huur van telefoon dan,eventuele gesprekskosten komen daar (uiteraard) dan nog bij..
Omdat mijn vrouw niet overweg kan met een gsm, had ik voor deze optie gekozen, volgende keer, want ze moet nog een keer daar worden geopereerd, dan toch maar een mobieltje met wat tegoed er op....Mijn vrouw vond het nogal wat: 2x gebeld, ca. 5 min, 1,12 en dan uiteindelijk 9,37 afrekenen....
We gaan niet verder klagen bij Patientline, want dan moet je een duur 0900 nr gaan bellen....(30 ct per min.)we laten het er maar bij.
En oh ja, Patientline verhuurt ook tv kanalen, op zo'n klein tv'tje met 37 cm beeldbuisje, kosten 3,50 per dag (30x3,50=105 euro!)...
Vinden julllie het niet erg duur, of ligt het nu aan mij, zie ik het verkeerd? TV hebben we uiteraard niet gehuurd van Patientline...
Bedankt alvast voor het meedenken, Henri
Beste Henri,
Hoe kom je aan die 30 bij je berekeningen?
Dat Patientline niet goedkoop is weet ik uit ervaring, maar je moet toch wat om de tijd die je daar doorbrengt wat draaglijker te maken?
En dan helpt het natuurlijk ook niet dat je als patient zo goed als geen keuze-vrijheid hebt in de aanbieder van dit soort diensten.
Hallo frans75, die 30 staat voor een maand, even een berekening op maandbasis gemaakt, vandaar. Het kunnen er dan ook 31 zijn, bijv. de maand mei, heeft 31 dagen.
TV kijken ging niet, mijn vrouw heeft ernstige staar, daarvoor is ze nu aan een oog geopereerd(nieuwe lens), en ze heeft nog (zoals de specialist het zei) nastaar, daarvoor moet ze nog gelaserd worden, over zo'n 5 -6 weken....
Zelf wonen we in Eindhoven, telefoon in ziekenhuis: heb je standaard aan elk bed, je hoeft alleen de gesprekskosten maar te betalen.
TV is gratis (nog wel)
Bedankt voor je reaktie.
Gr. Henri
Uit eigen ervaring weet ik dat Patiëntline inderdaad niet goedkoop is, maar er bestaan ook alternatieven. Op veel afdelingen in het UMC mag u tegenwoordig mobiel bellen, dat scheelt al een hoop in de kosten. Aangezien uw vrouw daar moeite mee heeft zou u er ook voor kunnen kiezen om zelf naar haar te bellen, dat scheelt al gesprekskosten.
Voor mensen die langere tijd of regelmatig in het UMC liggen bestaat er een speciaal verlaagd tarief.
Met vriendelijke groet,
Marbia
Dag henri,
Allereerst wens ik je vrouw een spoedig herstel toe, alhoewel er nog een tweede keer langs komt en dat blijft dus spannend. Ik vind jouw bericht een bericht, dat beter op het KassaFORUM zou passen. Daar krijg je meer respons van een breder publiek. Wel wil ik hier even kwijt dat de infrastruktuur van de voorziening een forse investering vergt, die uiteraard moet worden terug verdiend. En op zulke speciale dagen moet je niet op een dubbeltje kijken. Het gaat dan om de kwaliteit van het leven op dát moment en dat mag naar mijn mening wel wat kosten.
Met collegiale groet, ReadAC.
Allen bedankt voor het meedenken, @read, natuurlijk kijk ik niet op wat geld, geld is niet zo belangrijk, zeker niet als het om ogen gaat! Het probleem wat zich momenteel voordoet, is dat mijn vrouwtje (1,45 kort) haar mobieltje nu niet zo goed kan bedienen, en ja, ze mocht op de afdeling met een mobiele telefoon bellen, ze heeft een nokia 2610, en weet niet hoe ze deze van de toets-ontgrendeling kan doen, ook alweer omdat ze (bijna) niets ziet, ja voor 20%...Onze zoon heeft genoeg andere mobieltje liggen, en kijkt of daar een wat simpeler toestelltje tussen ligt (gsm freakje) een met een schuifje of iets dergelijks. In Juni moeten we terug, dan krijgt ze aan haar rechteroog een nabehandeling (lens is inmiddels geplaatst, staar zat erg diep, vandaar laserbehandeling verder, ivm 'nastaar') Wat ik wilde aangeven, dat Patienline niet zo erg duidelijk was voor wat betreft de kosten. natuurlijk kijken we niet naar de kosten op zich, we rijden heel wat keertjes van Eindhoven naar Utrecht, geloof me maar, omdat ze er hier in de omgeving werkelijk een puinhoop van hadden gemaakt, ze 'zou blind worden' en 'ze konden niets meer doen' vandaar onze stappen naar UMC Utrecht, alwaar een professor ernstige staar vasstelde (Nov 2008) In eerste instantie werd hier in de buurt in een ziekenhuis gezegd dat ze md zou hebben (Macula Degeneratie) vandaar de second opinion, want wij vonden het onaanvaardbaar, want er werd verder medisch niets onderbouwd op de uitspraak hier, in de omgeving van Eindhoven.
Bedankt! Gr. Henri!
Nogmaals dag henri,
off topic,
Gelukkig dat jouw vrouw nu in goede handen is, want redelijk goed kunnen zien is feitelijk wel een eerste levensbehoefte. Ik zou mijn energie nu richten op het zoveel mogelijk ondersteunen van jouw vrouw en de triviale zaken van het leven maar even achter het behang stoppen.
Wens jouw vrouw veel sterkte toe en pik zelf ook nog een graantje mee.
Nogmaals met collegiale groet, ReadAC/Ton.
Beste Henri,
allereerst uiteraard beterschap voor je vrouw! Ik hoop dat er nu wel herstel komt en ze je weer écht in de ogen kan kijken....
Wellicht info die je al weet, maar bij de meeste telefoons zit bij 1 van de toetsen een klein puntje. Net als op je computertoetsenbord meestal op de F, de J en de 5. Dit is zodat slechtzienden zich kunnen oriënteren. Als je zoon een geschikte telefoon gevonden heeft, wil ik je vrouw adviseren hieraan te wennen.
Zelf gebruik ik het met mijn computertoetsenbord. Ik kijk dus zelden nog naar mijn toetsen, typ alles blind! Maar ik moet wel bekennen dat ik op school blind typen geleerd heb...
Zal ik zeer zeker doen read (Ton)
Alle aandacht gaat nu ff geheel naar mijn vrouwtje (73)
Gr. Henri, thanx!
Oh ja, en wat ik nog wilde vertellen: ik weet uit ervaring dat mensen met slechte ogen soms het scherm beter kunnen zien door de kleurinstellingen te veranderen
Hallo, ook deinert bedankt, onze zoon verblijft op dit moment in Jamaica, in het aankomende weekend is hij weer thuis, en zal dan proberen een geschikter toestelletje met hem te gaan vinden, volgens mij heeft hij wel zo'n 20 stuks liggen....Mijn vrouw heeft een pre-paid sim kaartje van Telfort, met zo'n 50 euro beltegoed, bij Telfort moet je wel een keer per jaar opwaarderen, om je tegoed te kunnen behouden, ik schrijf dit altijd op de kalender, en dan waardeer ik tegen het einde van de looptijd van dat jaar, het op, met 10 euro, het minimale bedrag dat je dan moet doen bij Telfort. Telfort werkt wel redelijk goed verder.In ieder geval goed genoeg voor ons.
Gr. Henri
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer