ka
door kato1948 Jan 28, 2012 om 19:21
Huishouden & energie

Plaats van de warmtemeter op radiator

Weet iemand of er een regel bestaat waar de elektronische warmte meter geplaatst moet worden op de radiator.
Op het heetste deel/midden op de radiator of een andere plaats

6331 12 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 28, 2012 om 20:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,
Het is wel de bedoeling dat de warmtemeters bij iedereen op dezelfde plaats gemonteerd worden.

Het maakt voor de rest dan niet uit waar dat is.

Heel veel FAQ over warmtemeters
U kunt nog verder info halen op deze link met de bovenste tabjes.

Vr.gr. poltol

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2012 om 21:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

kato1948, bij ons zaten ze gewoon in het midden van elke radiator.
Allemaal op dezelfde hoogte. Heb ze niet meer; blokverwarming is vervangen voor individuele c.v.

pino123
door pino123 - Jan 28, 2012 om 21:40
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 28 jan 2012, 21:22]kato1948, bij ons zaten ze gewoon in het midden van elke radiator.
Allemaal op dezelfde hoogte. Heb ze niet meer; blokverwarming is vervangen voor individuele c.v.

Leuk voor je... De vraag is of daar een regel voor bestaat. De vraag is niet, waar heeft Tenormin haar electronische warmtemeters....

@TS

Misschien heb je hier iets aan?

link

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2012 om 23:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 28 jan 2012, 21:40][quote=tenormin schreef op zaterdag 28 jan 2012, 21:22]kato1948, bij ons zaten ze gewoon in het midden van elke radiator.
Allemaal op dezelfde hoogte. Heb ze niet meer; blokverwarming is vervangen voor individuele c.v.

Leuk voor je... De vraag is of daar een regel voor bestaat. De vraag is niet, waar heeft Tenormin haar electronische warmtemeters....

@TS

Misschien heb je hier iets aan?

link

Je hebt helemaal gelijk, weer verkeerd gelezen. Maar weet nu sinds gisteren de (medische) reden. Zal vanaf nu het tijdelijk geleverde hulpstuk gebruiken. Sorry.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 29, 2012 om 00:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij mij is dat 10 cm.

he
door heikwith - Jan 30, 2012 om 11:13
9 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is ook voor mij een goede vraag.
Ik heb n.l. geconstateerd, dat afgelopen zomer de meter niet meer op nul stond, terwijl we de verwarming nog niet hadden aan gehad,
Ra Ra hoe kan dat ?
Navraag bij woningbouwvereniging levert (tot nog toe) niets op.

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 11:18
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=heikwith schreef op maandag 30 jan 2012, 11:13]Dit is ook voor mij een goede vraag.
Ik heb n.l. geconstateerd, dat afgelopen zomer de meter niet meer op nul stond, terwijl we de verwarming nog niet hadden aan gehad,
Ra Ra hoe kan dat ?
Navraag bij woningbouwvereniging levert (tot nog toe) niets op.

Natuurlijke "verdamping".

he
door heikwith - Jan 30, 2012 om 11:50
9 Antwoorden / 2 Vragen

Kan niet, want Ista werkt (hier) niet meer met verdampingsmeters, maar met voelers.

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2012 om 13:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=heikwith schreef op maandag 30 jan 2012, 11:50]Kan niet, want Ista werkt (hier) niet meer met verdampingsmeters, maar met voelers.

Wel, dan voelen die "voelers" niet goed van Ista.

poltol
door poltol - Jan 30, 2012 om 13:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=heikwith schreef op maandag 30 jan 2012, 11:13]Dit is ook voor mij een goede vraag.
Ik heb n.l. geconstateerd, dat afgelopen zomer de meter niet meer op nul stond, terwijl we de verwarming nog niet hadden aan gehad,
Ra Ra hoe kan dat ?
Navraag bij woningbouwvereniging levert (tot nog toe) niets op.

Beste heikwith,

Lees even de FAQ bij de link, die staat bij het eerste antwoord.

Vr.gr. Poltol

ka
door kato1948 - Jan 30, 2012 om 14:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels wel contact met Thechem gehad en volgens hun moet het metertje tussen 66% en 75% geplaatst worden en overal op dezelfde plaats maar dezelfde plaats is dat voor alle apartementen gelijk of alleen bij mij in het apartement

he
door heikwith - Jan 30, 2012 om 15:17
9 Antwoorden / 2 Vragen

Poltol,
Heb je mijn antwoord aan Tenormin betr "natuurlijke verdamping" gelezen?
Zo ja, welk antwoord in de bedoelde FAQ zegt dan iets over voelers ?