va
door van kasteel Jan 6, 2017 om 12:02
Huishouden & energie
Plaatsen scootmobiel

Mag de woningbouwvereniging je scootmobiel die voor je deur staat verwijderen?

3312 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als hij bijvoorbeeld op de galerij staat of in de hal kunnen zij zeggen dat u hem moet verwijderen.

ma
door manus59 - Jan 6, 2017 om 12:30
61 Antwoorden / 35 Vragen

Waar zou de scootmobiel dan moeten staan, ook als er in de eventuele berging geen ruimte is?

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2017 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als die in de weg staat wel, lijkt me.
Welke reden wordt er aangegeven?

lo
door lovewinnie - Jan 6, 2017 om 13:12
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Ook fietsen die voor u eigen raam staan mogen verwijderd worden. Het is en blijft gemeente grond en de stoep moet vrij blijven voor voetgangers, kinderwagen, rolstoelen etc.
U zult hem in de berging moeten zetten, tuin of ergens anders op eigen terrein of toegestaande plaatst. Heeft u helemaal geen berging? U zult daar anders ruimte moeten maken. Dat u daar geen ruimte heeft is u probleem

va
door van kasteel - Jan 6, 2017 om 13:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een scootmobiel stalling (verplicht) op 40 meter lopen  van mijn woning.  Ik kan  ong.  10 meter lopen.  Mijn voordeur zit in een atrium van  ong. 7 x 20 meter.

va
door van kasteel - Jan 6, 2017 om 13:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een rechtzaak geweest over plaatsen van een scootmobiel en degene waar de scootmobiel van was, heeft de zaak gewonnen. Maar dat was in Oosterhout en dit speelt in Utrecht.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2017 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is een rechtzaak geweest over plaatsen van een scootmobiel en degene waar de scootmobiel van was, heeft de zaak gewonnen. Maar dat was in Oosterhout en dit speelt in Utrecht.
Dan ook maar een rechtszaak beginnen?
Informeer eens bij het juridisch loket.
Ga eens langs in Utrecht: https://www.juridischloket.nl/contact

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw voordeur zal niet de enige zijn in dat atrium en wellicht wonen daar nog veel meer bewoners met een scootmobiel.

Kunt u hem niet in uw gang parkeren?

va
door van kasteel Jan 6, 2017 om 15:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog 5 andere voordeuren. En al zouden die allemaal n scootmobiel voor de deur zetten dan blijft er nog een gang van 6 meter vrij. Ook van de brandweer mag de scootmobiel voor de deur  staan.

va
door van kasteel - Jan 6, 2017 om 15:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog 5 andere deuren in t atrium. En al zouden die allemaal de scootmobiel voor de deur stallen, zou er nog een gang van 6 meter breed over blijven. De woningbouwvereniging schermde eerst met de smoes dat t van de brandweer niet mocht, maar dat is niet zo.
 In de gang stallen gaat niet omdat je er dan niet langs kunt.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar gezamenlijk klagen met de bewoners die ook een scootmobiel hebben.

En hoe laadt u dat ding dan op voor de deur?

va
door van kasteel - Jan 6, 2017 om 15:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Een van de andere bewoners had een scootmobiel, maar die is uit de  stalling gestolen. Zij heeft nu een opvouwbare gekocht,  die in de gang kan staan.en nu  ook  makkelijk in de auto kan.   2 andere bewoners vinden t rommelig staan. en   2 bewoners hebben bloembakken voor de deur (wat officieel eigenlijk niet mag) . Maar maakt de kale boel wel wat gezelliger.

va
door van kasteel - Jan 6, 2017 om 16:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er is hier nog een bewoner met een scootmobiel  Die had zij in de daarvoor bestemde stalling gezet ( zij kan nog ong., een half uur lopen) maar is uit de stalling gestolen.  Zij heeft nu een opvouwbare gekocht en die kan met enige moeite wel in de gang staan. zij wil , om al eerder gezeur over iets in t atrium plaatsen ,niets meer met de woningbouw en t bestuur van onze woningen te maken hebben. 3 andere bewoners hebben planten voor de deur, maar dat mag dus ook eigenlijk niet.
de scootmobiel laad ik op met n snoer  via t badkamerraampje