wu
door wulpje Sep 16, 2008 om 11:34
Huishouden & energie

Poes plast sinds paar maanden binnen

ben nu 38 weken zwanger en sinds een paar maanden plast onze poes binnen.

Zij plast gewoon vanaf het aanrecht naar beneden.of ze plas ook wel op het aanrecht maak het schoon met dettol dacht dan dan die lucht weg was.

Heb laast een tweede kattebak beneden neer gezet werkt ok niet want mevrouw blijft het gewoon doen.Eergistren heeft die het onder het kinderstoeltje gedaan heb zijn snuit er doorheen gehaald en de poes op z'n kattekamer opgesloten en na een half uur weer eruit gelaten.

Weet niet meer wat er verder aan kan doen hebben jullie een idee!

983 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 16, 2008 om 13:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Al bij de dierenarts geweest?? Vaak als poezen/katers zomaar ineens onzindelijk worden, is de kans groot op blaasproblemen.
Denk aan blaasontsteking en/of blaasgruis.

Dus eerst naar de dierenarts om lichamelijke problemen uit te sluiten!!

birdies
door birdies - Sep 16, 2008 om 13:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Snuit er door heen halen, slaat nergens op, dat begrijpt de poes/kater helemaal niet en wordt hierdoor alleen maar angstiger!

Als de oorzaak ligt bij psychische problemen, dan maak je het hiermee alleen maar erger!

Eerst naar de dierenarts dus (had eigenlijk al kort na het begin van dit gedrag moeten gebeuren).

da
door dani83 - Sep 16, 2008 om 16:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik sluit me aan bij birdies
eerst even langs de dierenarts voor controle van de blaas.

kiran
door kiran - Sep 16, 2008 om 16:57
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wulpje

Zou me niets verbazen als het te maken heeft met de veranderingen (in huis) met het oog op de komst van de baby.

Te weinig aandacht? "Zijn" spullen verplaatst?

Klik de link aan en scroll naar *5, misschien heb je er iets aan.

Waarom plassen sommige katten naast hun bak

Gefeliciteerd alvast met je kindje en succes met 'knorrepot'.

wu
door wulpje - Sep 16, 2008 om 17:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Er zijn geen spullen verplaats dus denk dat het aar niet aanlicht.Maar ik met wel zeggen het is echt mijn kat zij loopt mij constant achterna.Net even bij de dierenwinkel gaan vragen en die had het over om iets in de stopcontact tedoen weet nu even niet hoe het heet maar dat is voor de stress die die eventueel heeft.

Groetjes Wulpje

ju
door justlisette - Oct 1, 2008 om 19:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoihoi,

Misschien ben je inmiddels moeder van een kleine koter, in dat geval gefeliciteerd!!

Even over je vraag; wij hadden (helaas is onze lieverd doodgereden niet lang geleden) een poes die dat ineens ging doen. Ik had het eerder meegemaakt met een andere kat maar dat was een verwaarloosde blaasontsteking. Dus na dat uitgesloten te hebben was het dus iets anders. Wij kwamen er achter dat ze veel 'last' had van andere katten en dus in haar gebied kwamen. Weet niet of dat bij jullie zo is. Anders kun je feliway proberen daar worden katten vaak rustiger en relaxter van, is te koop bij de dierenwinkel.

Nog twee dingen die je niet moet doen: schoonmaken met chloor, daar zijn katten dol op en inderdaad niet met haar snuit erdoor ze begrijpen echt niet waarom je dat doet. Hoop dat het beter gaat of jullie een oplossing kunnen vinden. Succes!