cream
door cream Jul 30, 2004 om 13:46
Huishouden & energie

Poppeliers meubels

Ik heb in juni 2003 al mijn meubels twv 4800€ (contant betaald)gekocht bij Poppeliers te Nieuwegein. Het bankstel werd redeljk snel geleverd het restant van de meubels werd in Januari geleverd. Dit allemaal in goed overleg. Bij aflevering kwamen wij al tot de conclusie dat e.e.a niet goed was. De verkeerde salon tafel afgeleverd.De tafel is meegenomen en de juiste heb ik in Maart ontvangen. Het bovenste gedeelt van de buffetkast paste niet op het onderste gedeelte dus moest er een servicemonteur komen om het te maken. Wat wij wel vreemd vonden is het restantbedrag in een keer betaald moest worden aan de chauffeur anders mochten ze niet terug naar de zaak. De chauffeurs deden zelfs een beetje lelijk en wilde alles weer inladen als ik niet betaalde want ik had geleverd gekregen. Ik belde linea recta naar het hoofdkantoor in Bergen op Zoom en daar werd niet eens opgenomen. Uiteindelijk heb ik alles maar betaald.


2 maanden na aflevering zag ik dat de latjes achter een ruitje van de bufffetkast loslieten. Mijn man heeft voorzichtig het ruitje eruit gehaald want met kinderen wil je niet dat het op de grond kletterd met alle gevolgen van dien. Toen hebben wij de service afdeling gebeld en er werd een afspraak gemaakt zodat de servicemonteur heet euvel kon bekijken. Speciaal ervoor vrij genomen. De goede man kwam kijken en vertelde mij "ja maar mevrouw. U heeft de kast verplaatst en dan mag niet"?!?!?!?!?!?! Pardon zeg ik. Jullie kwakken de meubels hierbinnen en ik mag ze niet neerzetten op de plaats waar ik wil????? Nee zegt de man. Ik ben hier ook de 1e keer geweest toen was er niets aan de hand dus het is uw eigen schuld. De kast is niet beschadigd. De spijkertjes zijn er op de randjes van de latjes ingeslagen waardoor de latjes zijn gaan splijten en het is mijn schuld??? De man ging weg en ik had pech. Ik moest maar naar de praxis gaan en zelf met spijkertjes aan de gang gaan want hij had ze toch niet bij zich en gezien het feit dat ik de kast op een andere plaats heb gezet is het mijn schuld. Dat we de kast voorzichtig verplaats hebben en er aan de buitenkant van de kast ook geen schade is vond de man niet belangrijk. 6 maanden later heb ik nog niets gehoord van Poppeliers. Ik heb geschreven, gebeld maar ze doen er niets aan. Ik heb er zoveel spijt van want achteraf had ik de meubels elders kunnen kopen. De meubels zijn van zeer slechte kwaliteit de prijs is hoog en de service slecht. Wie o wie weet wat ik nu kan doen. Ik heb ze overigens al aangesproken op het feit dat ik het CBW erbij zou halen maar dat boeit ze niet.


Ik snap niet dat meneer Poppeliers nog lekker kan slapen nadat hij de zwaarverdiende centen van mensen aftroggeld met zijn misleidende advertenties en de slechte kwaliteit meubels. Poppeliers, 1 keer nooit weer. Wie weet wat ik nu nog kan doen?


 


 

1135 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Aug 1, 2004 om 08:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Geschillencommissie Wonen inschakelen. Het is duidelijk dat u van Poppeliers niet veel service hoeft te verwachten, de afwijzing was duidelijk. Overigens snap ik jun houding niet, een paar glaslatjes vervangen stelt niet veel voor en is in hun situatie zeker te preveleren boven een geschil. (Soms kost het afwijzen van een onterechte klacht meer tijd dan het oplossen). De reden die wordt gebruikt "Meubels mogen niet worden verplaatst" is super. Alleen een volslagen idioot verzint zoiets. Nog een: "U hebt de kast tegen een rode muur gezet, deze kast kan niet tegen rood..."
Sterkte ermee.

yo
door youpy - Oct 8, 2004 om 20:13
2 Antwoorden / 0 Vragen
0


<SCRIPT language=javascript>postamble();
Poppeliers is een CBW-erkende zaak dus ze hebben zich aan een aantal regels te houden:

De site:

http://www.cbw.org/cbwerkenningsregeling.php

Mocht de link niet werken dan:
http://www.cbw.org en klik dan op rechts op 'over de CBW' etc.


Lees alles goed op deze site en doe er je voordeel mee,
dan moeten ze wel door de knieen.

Succes!!
Youpy

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer