PostNL vreemde bezorgtechniek
Beste Kassa,
Hopelijk komt mijn vraag binnen in de goede categorie.
Onlanks heb ik een flink pakket kleding opgestuurd gekregen van een webshop. Deze kleding was bedoeld als donatie voor de minima. We zouden deze kleding mogen verloten onder de leden van onze facebookpagina.
Om kosten voor de sponsor te drukken is deze zending als normaal pakket verzonden (niet verzekerd dus).
Zoals verwacht kwam het pakket al bij mij aan een dag na verzending. Erg snel dus! Helaas was alleen de manier van afleveren een waarvan ik minder blij werd.
Na behoorlijk wat gestommel in mijn voortuin ging ik toch maar even kijken wat er was. Bij de voordeur aangekomen vond ik een briefje in mijn brievenbus van PostNL. Het pakket was geleverd. Niet bij de buren zoals aangekruist maar afgeleverd IN mijn kliko omdat de bezorger dan niet naar het PostNL kantoor hoefde om mijn pakket daar af te leveren. Vol ongeloof ben ik direct in mijn kliko gaan kijken. Jawel, in mijn kliko trof ik het pakket aan. Vies, nat en doorweekt. Zo dus ook de inhoud.
Hierover heb ik direct een klacht ingediend. Helaas was de enigste reactie die ik daarop ontving dat het niet verzekerd verzonden was, jammer dan kwam het op neer.
Het pakket is in zijn goede staat op mijn adres aangekomen, niet kwijtgeraakt of beschadigd maar vervolgens door de bezorgen zonder denken in mijn kliko gegooid. Het lijkt mij dus niet dat de PostNL zich hier zo makkelijk vanaf kan maken door het te gooien op 'niet verzekerd verzonden'.
Dat zou betekenen dat de bezorgen net zo goed zijn uurloon kan ophogen door de te leveren pakketjes mee naar huis te nemen. Waarom niet, toch niet verzekerd verzonden!
Heeft u enig idee wat ik hiermee nog meer zou kunnen doen? Bij de PostNL kom ik helaas niet verder.
Toch wil ik het hier niet bij laten zitten.
Van het briefje en de manier van het vinden van mijn pakket heb ik foto's gemaakt (ook heb ik het orginele briefje nog). Ook heeft de locale primera hiervan een kopie gemaakt.
Alvast enorm bedankt voor uw hulp!
met vriendelijke groet,
Claudia Hill
Dien een officiele klacht met (kopie) bewijzen en claim het volledig schade bedrag binnen 14 dagen. Dit is willens en weten andermans eigendommen vernielen, en dat moeten ze vergoeden.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:17]Dien een officiele klacht met (kopie) bewijzen en claim het volledig schade bedrag binnen 14 dagen. Dit is willens en weten andermans eigendommen vernielen, en dat moeten ze vergoeden.
Dat dacht ik inderdaad ook. Helaas geven zij in hun reactie op mijn klacht aan dat er geen vergoeding mogelijk is en gooien alles op het 'niet verzekerd verzonden'
Niet verzekerd verzonden heeft niets te maken met het pakket in de kliko te gooien, dit is een menselijk stommiteit en wezenlijk andermans eigendommen beschadigen. Ga in protest.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:21]Niet verzekerd verzonden heeft niets te maken met het pakket in de kliko te gooien, dit is een menselijk stommiteit en wezenlijk andermans eigendommen beschadigen. Ga in protest.
Die mening deel ik inderdaad. De klacht is online verlopen (per mail) op hun reactie daarop heb ik ook direct gereageerd. Helaas kreeg ik wederom dezelfde reactie. Heeft u enig idee hoe ik het dan aan kan pakken? Waardoor mijn klacht ergens terecht komt waar hij wel serieus genomen wordt?
Ook heb ik geprobeerd via facebook een klacht bij hun neer te leggen (incl foto's) aangezien daar vaak wel direct actie op ondernomen wordt ivm slechte reclame. Helaas heeft ook dit niets opgeleverd.
Nog een optie:
Klantenservice Consument
0900 0990 (45ct/per gesprek)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.
Succes.
[quote=mahadma schreef op vrijdag 14 nov 2014, 12:50]Je zou zelfs aangifte kunnen overwegen wegens moedwillige vernieling.
De klachten zijn geplaatst op de pagina's die u aangaf! Hopelijk ontvang ik snel reactie.
Aangifte? Zou dat inderdaad een mogelijkheid zijn? Altijd iets om te onthouden dan mocht PostNL het wederom niet oplossen.
Al denk ik dat er met een aangifte van deze aard weinig gedaan zal worden?!
Je had naar het 'postkantoor' moeten gaan, daar het vieze pakket op de balie neerleggen en terug laten sturen. Laat de shop eigenaar het maar oplossen met PostNL.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer