bi
door bili Jan 8, 2010 om 14:40
Huishouden & energie

Pris van 1 Kw stroom

Wie heeft ooit uitgereekend wat kost werkelijk 1 Kw stroom en 1 m3 gas
d.w.z. met alle mogelijke belastingen, kortingen,
bedankt

13572 8 Rapporteer

freya
door freya - Jan 8, 2010 om 14:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bili,

Dat is niet zo 1-2-3 te zeggen. De kWh-prijzen en de m³ gas-prijzen verschillen per leverancier. Daarnaast zijn de vaste lasten per leverancier ook verschillend en hangt het er ook nog vanaf of je een contract hebt met een variabel tarief of een vast contract voor een bepaald aantal jaren.

Ik zou zeggen, pak je laatste eindafrekening er bij en je hebt alle gegevens bij de hand die nodig zijn om het uit te kunnen rekenen. Je ziet wat je totaal betaald hebt en hoeveel kWh aan elektra en m³ gas je hebt verbruikt.

m.vr.gr. Freya

erpmessage
door erpmessage - Jan 8, 2010 om 15:00
19 Antwoorden / 2 Vragen

Bovendien gaat het om een moment. Zoals velen weten is de energieprijs bij uitstek continu aan fluctuaties onderhevig (dagprijs) en kortingen kunnen haast individueel worden bedongen .

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 8, 2010 om 15:37
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ja dat is heel simpel,je telt alle kosten van gas of elektra bij elkaar op van een jaar, en deel ze door het deel van wat je aan elektra of gas verbruikt hebt.
En je krijgt het verbruik per kw of m³ in jou geval.

Succes er mee.

jpcantineau
door jpcantineau - Jan 8, 2010 om 17:02
31 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs is inderdaad afhankelijk van een aantal factoren, zoals :
> vast contract, 1 tot 5 jaar lang 'n stabiele prijs voor het verbruik, de energie belasting is niet in 'n contract vast te leggen
> variabel contract, prijs kan per 6 maanden wijzigen
> leveringsgebied gas, Noord Nederland betaalt +/- 3 cent minder per m3 dan Zuid Nederland

gemiddeld kun je stellen: 1 KWh kost ongeveer € 0,235 en 1 m3 kost nu € 0,54
in 2009 was de gasprijs € 0,64 / m3 Met deze prijzen kun je globaal je energiekosten berekenen als je het verbruik weet

ki
door kilowatt - Jan 25, 2011 om 01:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie] Het plaatsen van commerciële of promotionele links is niet toegestaan op de Kassa-site.

De redactie

nb
door nbw - Jan 25, 2011 om 01:46
521 Antwoorden / 24 Vragen

Eerlijk vergelijken is onmogelijk voor een consument. Google wat kost een kw stroom maar eens en je komt terecht in een brei van verwarring en tegenstrijdigheid. Ja je krijgt hits met tarieven echter zijn die wel juist?Nee dus, want bel je krijg je weer een andere prijs ook al vraag je exact hetzelfde. Neem nou de consumentenbond met de tijdelijke toegang voor niet leden tot de energievergelijker. Vul je daar je gegevens in dan is via een lidmaatschap afsluiten
en overstappen altijd goedkoper. En de schreeuwige goodkoopste Nem komt pas op nummer 6. Net zo gaat het met vergelijkingssites hoe onafhankelijk ze ook pretenderen te zijn eerlijk zijn ze nooit.

Van een vrije markt is geen sprake.

rj
door rjw - Jan 25, 2011 om 07:49
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nbw schreef op dinsdag 25 jan 2011, 01:46]Eerlijk vergelijken is onmogelijk voor een consument. Google wat kost een kw stroom maar eens en je komt terecht in een brei van verwarring en tegenstrijdigheid. Ja je krijgt hits met tarieven echter zijn die wel juist?Nee dus, want bel je krijg je weer een andere prijs ook al vraag je exact hetzelfde. Neem nou de consumentenbond met de tijdelijke toegang voor niet leden tot de energievergelijker. Vul je daar je gegevens in dan is via een lidmaatschap afsluiten
en overstappen altijd goedkoper. En de schreeuwige goodkoopste Nem komt pas op nummer 6. Net zo gaat het met vergelijkingssites hoe onafhankelijk ze ook pretenderen te zijn eerlijk zijn ze nooit.

Van een vrije markt is geen sprake.

Waarom zou je gaan googlen naar prijsinformatie. Waarom niet meteen naar de websties vande energiebedrijfven. Daar staan gewoon de prijslijsten zodat je de leveranciers kan gaan vergelijken. Via google kom je vooral op schimmige site als Gaslicht.com en de site van de consumentenbond. Daar vind je alleen maar gekleurde informatie.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 25, 2011 om 13:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Inderdaad zijn er ontettend veel mogelijkheden om de prijs vast te stellen.
Want u krijgt ook nog eco belasting terug.en dat telt alleen maar door tot een vast bedrag dus als u weinig gebruikt dan krijgt u toch het standaard bedrag.