one_thing
door one_thing Jul 15, 2012 om 16:39
Huishouden & energie

Privacy van raam door folie

Hoi

ben op zoek naar een raamfolie of zonwering, weet niet wat het verschil is

maar het is dat ik niet wil dat de mensen naar binnen kunnen kijken, woonkamer, slaapkamer etc etc (inderdaad Huis)

Maar ik wil niet dat aan de buitenkant gespiegeld is wat je vaak ziet bij kantoorgebouwen...

de warmte mag binnen blijven stralen, alleen het enige dat ze niet binnen kunnen kijken...

35763 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals reeds door de 2 vorige aangegeven zijn deze verkrijgbaar bij bouwmarkten. Let wel op er zijn 2 soorten (een moeilijk meer te verwijderen ) en een soort die later weer eenvoudig van het glas is te verwijderen (zgn. Stripbare uitvoering) . Deze laatste soort is bijna 1,5 x zo duur, maar is dus eenvoudiger te verwijderen. De eerste (goedkopere) soort is eenmalig aangebracht en uitgehard nauwelijks later meer te verwijderen !

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

info o.a.
klik op hier

Even googelen om prijzen etc te vergelijken.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Glasfolie bij de Gamma; Glasfolie aanbrengen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelf een keer bij een bouwmarkt gekocht voor niet veel geld.
Hebben het in allerlei soorten motieven.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de antwoorden en nuttige info,

Ik zie al welke ik neem

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blokker heeft het gewoon,hoor.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenner schreef op maandag 16 jul 2012, 13:28: Blokker heeft het gewoon,hoor.

of bijenkorf! ook hoor.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

was pas ook spotgoedkoop bij de Aldi, hier in Alkmaar lag het er nog, misschien bij jou ook?

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij Karwei en Praxis is de zogenaamde Raamfolie te koop in allerlei soorten en motieven. Mijn dochter heeft die van Karwei op haar ruit van de voordeur tegen inkijk, en die zit er inmiddels meer dan 6 jaar op en blijft prachtig.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

rfsdewijn schreef op maandag 16 jul 2012, 15:59: ik neem aan dat je wel naar buiten wil kunnen kijken en dat is nl. met gewone matglasfolie,
hoe beeldig ook ''gemotiveerd'', niet mogelijk.
niet inkijken en toch naar buiten kunnen kijken kan alleen met enigszins spiegelende
folie; dezelfde folie die ook zonlicht enigszins weerkaatst.
vroeger gebruikte men tegen inkijk veel vaker vitrage, ofwel ''glasgordijnen'' .
die is ook grofmaziger en in minder witte kleur of ecru te koop.
kan ook heel decoratief zijn.
(mijn zuster had een speciaal geconstrueerd raam dat 10 graden gekanteld was en daardoor de lucht weerkaatste tegen inkijk. geniaal !)

Inderdaad, zocht naar buiten kunnen kijken maar niet naar binnen, dit kan alleen met spiegelende folie maar dat is niet wat ik wou,

heb maar toch de mat folie genomen en ben van plan om in 'reepjes' te knippen :)

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik neem aan dat je wel naar buiten wil kunnen kijken en dat is nl. met gewone matglasfolie,
hoe beeldig ook ''gemotiveerd'', niet mogelijk.
niet inkijken en toch naar buiten kunnen kijken kan alleen met enigszins spiegelende
folie; dezelfde folie die ook zonlicht enigszins weerkaatst.
vroeger gebruikte men tegen inkijk veel vaker vitrage, ofwel ''glasgordijnen'' .
die is ook grofmaziger en in minder witte kleur of ecru te koop.
kan ook heel decoratief zijn.
(mijn zuster had een speciaal geconstrueerd raam dat 10 graden gekanteld was en daardoor de lucht weerkaatste tegen inkijk. geniaal !)

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil tussen zonwerende folie en folie zoals bij kwantum / markt is dat zonwerende folie slechts een deel ondoorzichtig is en als er licht brand dan is het helemaal nutteloos.
Maar wilt zelf wel naar buiten kunnen blijven kijken dan is dit de enige oplossing daar de andere soorten ook naar buiten kijken on mogelijk maakt.
Wel zou u dan stroken van deze folie aan kunnen brengen zodat u wel en de voorbij lopende mensen moeilijker naar binnen kunnen kijken.
Maar wat ik zelf het prettig vind is Jaloezieën deze kunnen dan op ieder gewenst moment open of dicht worden gedraaid en bij de juiste stand kan u wel en de voorbijgangers niet naar binnen kijken.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schreef op maandag 16 jul 2012, 16:13: Het verschil tussen zonwerende folie en folie zoals bij kwantum / markt is dat zonwerende folie slechts een deel ondoorzichtig is en als er licht brand dan is het helemaal nutteloos.
Maar wilt zelf wel naar buiten kunnen blijven kijken dan is dit de enige oplossing daar de andere soorten ook naar buiten kijken on mogelijk maakt.
Wel zou u dan stroken van deze folie aan kunnen brengen zodat u wel en de voorbij lopende mensen moeilijker naar binnen kunnen kijken.
Maar wat ik zelf het prettig vind is Jaloezieën deze kunnen dan op ieder gewenst moment open of dicht worden gedraaid en bij de juiste stand kan u wel en de voorbijgangers niet naar binnen kijken.

ik probeer het even te begrijpen: is er een zonwerend folie waarbij je naar buiten kunt kijken en andersom, die niet gespiegeld is?

Jaloezieën is niet echt mijn smaak, ook wel handig maar naar mijn mening trekt het teveel stof aan, vandaar een folie :)

ve
door verwijderd - Jul 17, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

edit op vorige reactie

.....en andersom NIET....

ve
door verwijderd - Jul 28, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat late reactie, net terug van vakantie.
Het aanbrengen van folie en/of aanverwant kan invloed hebben op de garantie die u mogelijk heeft, op dubbele beglazing. Namelijk, dat de garantie vervalt bij het aanbrengen hiervan.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

sorry voor mijn hele late reactie, ik zou een mail moeten ontvangen bij nieuwe reactie, waarschijnlijk was het vinkje per abuis uitgevinkt...

ik heb hem bij Hornbach gekocht en aangebracht, hij ziet er goed uit,

dat de garantie vervalt (waarom weet ik niet) vind ik niet erg want ik ben er zuinig mee en hier gebeurt nooit wat (geen voetballende kinderen, hooligangs etc etc)

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet gewoon vitrage voor de ramen? Wel zo makkelijk.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op zondag 16 sep 2012, 13:36: Waarom niet gewoon vitrage voor de ramen? Wel zo makkelijk.

dat is wel waar maar minder 'vrij' , een grote kamer nog groter maken en dat kan door het aanleggen van een raamfolie :)

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

one_thing schreef op zondag 16 sep 2012, 13:04:
dat de garantie vervalt (waarom weet ik niet) vind ik niet erg want ik ben er zuinig mee en hier gebeurt nooit wat (geen voetballende kinderen, hooligangs etc etc)

Aanbrengen folie op isolatieglas
In het algemeen geeft een fabrikant van isolatieglas 10 jaar garantie op isolerend dubbelglas. Deze garantie geldt uitsluitend voor het volledig dicht zijn van de eenheid. Dit betekent dat het doorzicht niet wordt verminderd door inwendige aanslag, condensatie, stof of aantasting van de coating tussen de glasbladen. Aan deze garantie zijn een aantal voorwaarden verbonden. In de garantievoorwaarden van de fabrikanten is bijvoorbeeld vermeld dat schade door veranderingen of bewerkingen aan de eenheid uitgesloten worden van de garantie. Onder veranderingen of bewerkingen verstaat men ook het aanbrengen van folie op het glas.

Info: internet.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok bedankt voor de info

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

*zou het plaatsen van gewone verticale lamellen geen oplossing kunnen zijn?*

*een verticaal design maakt in elk geval de kamer wat groter*

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 16 sep 2012, 17:06: *zou het plaatsen van gewone verticale lamellen geen oplossing kunnen zijn?*

*een verticaal design maakt in elk geval de kamer wat groter*

nee niet echt, het moet ook boorvrij zijn, dat is bij een vitrage, gordijnen e.d niet het geval,

vandaar dat ik gekozen heb voor een raamfolie

bij deze wil ik doorgeven dat mijn vraag behandeld is.